;
coinex

دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر ؛ اپلیکیشن تلگرام پلاس چقدر امنیت دارد؟

نسخه های غیررسمی تلگرام محدود به ایران نیستند. در دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر به بررسی یکی از نسخه های غیررسمی و غیر ایرانی تلگرام میپردازیم.

پیام رسان تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های حال حاضر است که گفته می شود در بین ایرانیان 40 میلیون کاربر فعال دارد. از آنجایی که این پیام رسان دارای API یا کلیدهای رابط برای برنامه نویسان است و خود نرم افزار تلگرام هم به صورت باز متن توزیع شده است، هر کسی می تواند نسخۀ مختص خود را از تلگرام بنویسید و رایگان یا پولی عرضه کند. یکی از این نسخه ها Telegram Plus نام دارد که دارای امکانات به مراتب بیشتری نسبت به تلگرامِ عرضه شدۀ خود شرکت Telegram است.

تلگرام پلاس بالطبع نسبت به نسخه رسمی تلگرام دارای امکانات و قابلیت های بیشتری است. در ادامه این گفتار لینک های دانلود آنرا در اختیار شما قرار خواهیم داد. این اپلیکیشن به لحاظ امکانت پایه مانند ارسال و دریافت پیام و ایجاد گروه و کانال تفاوت خاصی با تلگرام اصلی ندارد. اما در ارائه ابزارها و قابلیت های ابتکاری نسبت به تلگرام اصلی دارای مزایای بیشتری است. با ما در دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر همراه باشید.

دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر

Telegram Plus Messenger نسخه غیررسمی مسنجر پرطرفدار و عالی تلگرام برای دستگاه های اندرویدی است که نسبت به نسخه رسمی دارای قابلیت های بیشتری است و توانسته نظر کاربران سراسر جهان را به سمت خودش جلب نماید!

قبل از معرفی مسنجر تلگرام پلاس بهتر است اطلاعات تکمیلی در مورد تلگرام نیز در این صفحه ذکر شود: “Telegram – تلگــرام مسنجر معروف کمپانی Digital Fortress است که با تمرکز برروی دو فاکتور مهم سرعت و امنیت بسیار بالا طراحی گردیده و به کاربران این امکان را می دهد که با سرعتی بسیار بالا عکس ها، ویدئوها، فایل ها و متن های دلخواه خودشان را برای دوستانتان در هر کجای این کره ی خاکی که باشند بفرستند!

بیشتر بخوانید:

بله این مسنجر بسیار شبیه به اپلیکیشن معروف واتس آپ می باشد با این تفاوت که ویژگی هایی که تلگرام در اختیار کاربران قرار می دهد نسبت به واتس آپ بیشتر است و آن را به همه ی کاربرانی که به دنبال یک مسنجر رایگان و کم نظیر هستند پیشنهاد می دهیم!

نسخه پلاس مسنجر تلگرام در کنار نسخه رسمی نصب می شود و می توانید ان را نیز با شماره دیگرتان فعال کنید ؛ یعنی در اصل دو حساب با شماره های مختلف برروی یک دستگاه خواهید داشت!

دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر ؛ مراحل ثبت نام

تلگرام پیام‌رسان محبوبی است که تقریبا همه در ایران از آن استفاده می‌کنند. این سرویس پیام‌رسان به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد با استفاده از API اپلیکیشن‌هایی روی بستر سرویس‌ تلگرام ایجاد کنند. یکی از بهترین اپ‌هایی که با استفاده از API تلگرام در ایران ساخته شده پیام‌رسان Plus Messenger است که به تلگرام شما سروسامان می‌دهد و اجازه می‌دهد رنگ‌ و لعاب جدیدی به تلگرام خود بزنید و طبق سلیقه خودتان ظاهرش را تغییر دهید.

تلگرام پلاس
دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر

ثبت نام در پلاس مسنجر نیز به مانند تمام شبکه های اجتماعی دیگر است. باید ابتدا کد کشور خود را انتخاب کنید که این کد برای ایران همانطور که احتمالا میدانید 98+ است. سپس یک شماره همراه فعال به برنامه میدهید تا کد فعالسازی را برای شما اس ام اس کند. علاوه بر این یک گزینه وجود دارد که در صورتی که برای دریافت کد به صورت اس ام اس مشکل داشتید، با شما تماس میگیرد.

تلگرام پلاس
دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر

بعد از نصب و فعالسازی تلگرام پلاس، وارد صفحه اصلی و متفاوت برنامه میشوید. این صفحه با فضای تلگرام اصلی متفاوت است و در عین حال امکانات  ابزارهای بسیاری در اختیار شما قرار میدهد. مزیت اصلی و اساسی که منجر به محبوبیت اینگونه اپلیکیشن ها میشود نیز همین ابزارها و افزونه های کاربردی و اضافه هستند.

تلگرام پلاس
دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر

یکی از بهترین ویژگی‌های پلاس مسنجر اضافه کردن چراغ وضعیت مخاطبان است. در تلگرام اگر بخواهید از وضعیت آنلاین بودن فردی مطلع شوید، باید یا وارد صفحه وی شوید یا از لیست مخاطبان خود وی را پیدا کنید و ببینید آیا آنلاین است یا خیر. در پلاس مسنجر این امکان روی عکس پروفایل مخاطب اضافه شده است تا در سریع‌ترین زمان بتوانید از وضعیت مخاطبان خود مطلع شوید.

تلگرام پلاس
دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر

البته این تنها ویژگی خوب پلاس مسنجر نیست! این پیام‌رسان به شما اجازه می‌دهد لیست مخاطبان، گروه‌ها، کانال‌ها و… را به‌تفکیک داشته باشید. اگر به آیکون‌های موجود در صفحه اصلی نگاه کنید، چند تب مختلف می‌بینید که هرکدام مربوط به یکی از قابلیت‌های تلگرام است.

شما می‌توانید همه چیز را مانند آنچه در تلگرام نمایش داده می‌شود ببینید. اگر دوست نداشتید، می‌توانید فقط مخاطبان را ببینید یا فقط گروه‌هایی را که در آن عضوید و به همین ترتیب می‌توانید برای سایر ویژگی‌های تلگرام نیز تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید:

تنظیمات تلگرام پلاس

در صفحه تنظیمات تقریبا همان بخش‌هایی را مشاهده خواهید کرد که در تلگرام دارید. البته ویژگی‌های جدیدی اضافه شده است که به شما اجازه می‌دهد ظاهر برنامه را تغییر دهید. دو گزینه اصلی که به صفحه اضافه شده گزینه‌های دانلود تم و تغییر شکل (Theming) است که به شما اجازه می‌دهد پیام‌رسان خود را شخصی‌سازی کنید و مطابق با سلیقه‌تان ظاهر آن را تغییر دهید.

تلگرام پلاس
دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر

در بخش تنظیمات گزینه‌های بیشتری پیش روی شماست؛ به‌عنوان مثال، می‌توانید شماره تلفن خود را مخفی کنید یا از فونت گوشی خود به‌عنوان فونت تلگرام استفاده کنید.

البته اگر از تب‌های پلاس مسنجر خوشتان نیامد، می‌توانید آنها را به‌طور کلی حذف کنید یا آن دسته از تب‌ها را که نیاز ندارید غیرفعال سازید.
گزینه جالب دیگر فعال کردن قابلیت کلیک روی پروفایل مخاطبان است که دو امکان پیش روی شما قرار می‌دهد: می‌توانید عکس پروفایل آنها را ببینید یا مستقیما به پروفایلشان بروید.

از دیگر قابلیت هایی که برنامه تلگرام پلاس مسنجر (Plus Messenger) را نسبت به نسخه اصلی تلگرام متمایز می‌سازد، می‌توان به پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کرد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات در منوی برنامه نسبت به تغییر زبان آن اقدام نمایید.

برنامه مذکور قابلیت های شخصی سازی متنوعی نظیر قالب دهی را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با مراجعه به بخش مذکور می‌توانید رنگ صفحه ها و یا عنوان ها را به رنگ دلخواه خود تغییر داده و یا تم مورد نظر خود را ایجاد کرده و ذخیره کنید.

از دیگر قابلیت های ارائه شده توسط برنامه Plus Messenger (تلگرام پلاس مسنجر) می‌توان به امکان فوروارد پیام بدون نقل قول اشاره کرد. همانطور که مطلع هستید، پس از فوروارد پیام در تلگرام، نام فرستنده اصلی نمایش داده خواهد شد. در حالی با استفاده از این قابلیت می‌توانید پیام مورد نظر خود را بدون نمایش نام ارسال کننده اصلی پیام، فوروارد کنید.

نقاط قوت

  • دسته بندی گفتگوها
  • امکان فوروارد پیام بدون نقل قول
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • ارائه امکانات شخصی سازی متنوع
  • امکان تغییر قالب
  • امکان مخفی کردن شماره تلفن

نقاط ضعف:

  • این اپلیکیشن تقریبا نقطه ضعفی ندارد

بررسی قابلیت‌های تلگرام پلاس مسنجر

برخی از ویژگی های مسنجر معروف Telegram Plus Messenger اندروید :

  • نصب در کنار نسخه رسمی ؛ بدون ایجاد اختلال در نسخه اصلی
  • امکان مخفی کردن شماره موبایل خود
  • مخفی کردن اسکرین شات گفتگو در چت مخفی
  • ذخیره بهتر اطلاعات دریافتی با نام اصلی
  • تم های مختلف و شیک برای انتخاب توسط کاربر
  • ویژگی های کاربردی دیگر که در نسخه اصلی وجود ندارد اپلیکیشن Telegram Plus Messenger هم اکنون در پلی استور دارای امتیاز 4.4 از 5.0 است که جدیدترین و آخرین نسخه آن را به درخواست دوستان و کاربران عزیز برای شما قرار داده ایم که برروی همه دستگاه های اندرویدی نصب و اجرا میشود.

دانلود تلگرام پلاس مسنجر از گوگل پلی

دانلود تلگرام پلاس مسنجر از فارسروید

اما این مسئله که پلاس مسنجر یک نسخه غیررسمی تلگرام است ممکن است ذهن شما را به این مشغول کند که آیا نصب و استفاده از آن کار عاقلانه ای است؟ در نتیجه ما در ادامه این گفتار مسئله تلگرام و امنیت نسخه های غیررسمی آنرا بررسی میکنیم.

بیشتر بخوانید:

تلگرام های غیررسمی و معضلی به نام امنیت

بعد از پرداختن به مسئله دانلود و بررسی تلگرام پلاس، طببیعی است اگر برای شما سوالاتی درباره امنیت این اپلیکیشن شکل بگیرد.

نسخه‌های غیررسمی تلگرام امن نیستند و مدیرعامل تلگرام هم یک سال قبل این موضوع را گوشزد کرده بود. اما حالا علیرغم هشدارهای مکرر، با فیلتر شدن این پیام رسان و فیلتر نبودن برخی نسخه‌های غیر رسمی آن، آمار نصب و استفاده از نسخه‎های غیررسمی تلگرام افزایش قابل توجهی داشته است.

در واقع تلگرام به توسعه دهندگان امکانی را می‌دهد تا بتوانند نسخه هایی دیگر با طراحی و خدمات مضاعف ارائه کنند. افراد زیادی هم مشتری پروپا قرص نسخه‌های غیر رسمی تلگرام هستند اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران و هویت برنامه نویسان است.

اکثر برنامه‌هایی که از API سرویس‌های پرمصرف مثل گوگل و تلگرام استفاده می‌کنند، مانند نسخه‌های غیر رسمی تلگرام از ارزش دیتاهایی که‌ جابه‌جا می‌شود بهره می‌برند. در اندروید یا هر سیستم عامل دیگر اولین گامی که باعث دسترسی به اطلاعات کاربر می‌شود، نصب یک اپلیکیشن یا نرم افزار است. در موبایل‌هایی که سیستم عامل آنها اندروید است، دسترسی به اطلاعات کاربران به خاطر باز بودن سورس اندروید، بیشتر است. بنابراین کاربران اندرویدی امنیت کمتری دارند.

در خیلی از نرم افزارها حتی در نمونه‌های غیر ایرانی مانند فیس بوک و تلگرام زمانیکه اجازه دسترسی به کانتکت‌های خود را لغو می‌کنید، بازهم اپلیکیشن به آنها دسترسی دارد. اگر موبایل خود را رصد و پایش کنید متوجه خواهید شد که اپلیکیشن‌ها از لاگ گوشی شما استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

حد مجاز دسترسی به اطلاعات تا کجاست؟

افرادی که به گوشی شما نفود می‌کنند، می‌توانند چت‌ها و اپ‌های نصب شده را بررسی کنند یا به دیتاهای کلان دسترسی داشته باشند. کانتکت‌ها، کلید واژه‌ها و حتی عکس‎ها برای آنها قابل بررسی و تحلیل است. مجموع این اطلاعات می‌تواند تبدیل به بانک‌های اطلاعاتی قابل فروش شود. به جز صاحبان برنامه‌ها، هکرها هم می‌توانند با نفوذ به اپ‌های نصب شده اطلاعات شما را بدست بیاورند. برای مثال اگر شخصیت سیاسی و اجتماعی بالایی دارید، اطلاعات شما ارزش بیشتری دارد.

سوال اینجاست که حدود مجاز دسترسی به اطلاعات تا کجاست؟ مسئله اینجاست که این اطلاعات کاربران است که اهمیت دارد و به همین دلیل قیمت گذاری برند تلگرام براساس کاربران فعال آن صورت می‌گیرد و نه برنامه نویسی و طراحی آن، بنابراین اگر تعداد کاربران تلگرام کم شود، ارزش آن برند نیز کاسته خواهد شد.

تلگرام
دانلود و بررسی تلگرام پلاس مسنجر

مورد اول در ایران بسیار رواج دارد. شرکت‌های تبلیغاتی، ارسال پیامک و… که به این دیتاها نیاز دارند، اطلاعات شما را به انواع گوناگون بهره‌برداری کرده و استفاده می‌کنند. تا جائیکه دیتاهای بدست آمده، از خدمات خودشان بدست آمده باشد، اشکالی ندارد.

برای مثال اپ‌هایی هستند که از خدمات خود دیتای تجاری بدست آورده و می‌فروشند که البته مفید هم هست. اما اگر صاحب اپ که محصول او مثلا روی 10 میلیون گوشی ایرانی نصب شده به داخل گوشی‌ها سرک‌کشی کند و حریم خصوصی را نقض کند، جاسوسی کرده است.

در این موارد دستگاه‌های قانونی باید وارد شوند. چراکه این کار توسط مراجع هم حرام اعلام شده اما علیرغم وجود تمامی این قوانین، برخی افراد از حریم‌ و حدود مجاز عبور می‌کنند منتها ناظران و متولیان باید به آنها نظارت داشته باشند.

مسئولیت نظارت با کیست؟

در شکل کلی قانون ورود به حریم خصوصی منع شده است منتها در فضای مجازی نحوه ورود به حریم خصوصی تغییر کرده و نیازمند آن است تا مراجع قانونی اشکال جدید آن را مورد بررسی قرار دهند. این پژوهشگر و فعال حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد:

پلیس تخصصی فضای سایبری باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. باید دید چند پلیس فعال در این حوزه داریم و نسبت بین پلیس حوزه فناوری اطلاعات و کاربران فضای مجازی چقدر است؟ چند درصد از فضای قضایی به مشکلات و جرایم سایبری ختصاص پیدا کرده است؟ در فضای دیجیتال باید توجه بیشتری از سمت حاکمیت اعمال شود.

دولت لایحه به مجلس بدهد، مجلس قانون‌گذاری کند و دستگاه‌های قضایی و انتظامی نظارت دقیق‌تری به عمل بیاورند. تا در نتیجه مردم اطمینان حاصل کنند که هم قوانین خوبی داریم و هم در اجرا، رسیدگی و پیگیری درست عمل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری: techrato

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر