;
coinex

بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS ؛ حساب زمانت را داشته باش!

داشتن تقویم فارسی برای هر کاربر موبایل ایرانی یک ضرورت محسوب می‌شود. در این مقاله، بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS معرفی شده‌اند.

دستگاه‌های هوشمند، اعم از رایانه و تلفن همراه، تقریباً هیچ‌ کدام تولید داخل ایران و با زبان اصلی فارسی نیستند و طبعاً ابزارهای پیش ‌فرض آن‌ها هم مطابقت چندانی با زبان فارسی و فرهنگ ایرانی ندارند.

یکی از کاربردیترین ابزارهایی که به‌ واسطه تفاوت فرهنگی کاربران ایرانی با کشورهای تولیدکننده این دستگاه‌ها جای خالی آن بخوبی احساس می‌شود، تقویم فارسی است. خوشبختانه با وجود برنامه ‌نویسان کارآمد داخلی، می‌توانید به‌ راحتی با جستجو در اینترنت، یک برنامه تقویم فارسی برای ویندوز یا یک اپلیکیشن تقویم فارسی برای اندروید یا آیفون در اختیار داشته باشید.

بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

گوشی‌های هوشمند دارای بیشترین کاربرد روزمره در بین مردم هستند؛ بنابراین، نیاز به برنامه تقویم فارسی آیفون یا اندروید بیشتر حس می‌شود. با یک جستجوی ساده، با انبوهی از اپ‌ های رنگارنگ تقویم فارسی مواجه خواهید شد که هر کدام دارای مزایا و کاستی‌های خاص خود هستند. از این میان، ما سعی کردیم بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS (10 مورد برای اندروید و 5 مورد برای iOS) را دستچین و به شما معرفی کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS در یک نگاه

  • برنامه اذان‌ گو باد صبا
  • برنامه تقویم فارسی (پروژه متن باز تقویم فارسی)
  • برنامه گاهشمار خورشیدی ژوبین
  • برنامه متین
  • برنامه اپلکس
  • برنامه پیشرفته – تیم کوروش
  • برنامه پیشرفته مکس‌ تِک (MaxTech)
  • ویجت شمسی – رضا حیدری‌ کیا
  • برنامه ایمیا
  • برنامه نگین
  • تقویم فارسی آیفون ارز
  • تقویم فارسی iOS
  • تقویم فارسی آیفون صبا
  • آی پرشیا کلندر (iPersia Calendar)
  • فارس کال (FarsCal)

در ادامه با معروفترین برنامه های تقویم فارسی برای اندروید آشنا می‌شوید.

برنامه تقویم فارسی اندروید اذان‌ گو باد صبا

صبا
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

شاید بتوان گفت پرکاربرترین و جامعترین اپلیکیشن تقویم اندروید، باد صباست. این برنامه که تولید گروه نرم‌ افزاری موج همراه است، با توجه ویژه به فرهنگ ایرانی – اسلامی و هدف قرار دادن عمده‌ترین نیازهای روزمره کاربران ایرانی، مجموعه‌ای شایسته توجه از قابلیت‌ها را در کنار کاربرد اصلی آن که نشان دادن تقویم شمسی است، به کاربرانش ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

رابط کاربری ساده و قابل استفاده آسان، بخش کتابخانه حاوی قرآن و اعمال و ادعیه روز، ابزارهای اسلامی، کاربردی، رسانه‌ای و خدمات پرداخت و حتی خدماتی همچون خرید بلیت مسافرتی، رزرو هتل و برنامه‌ ریز شیفت کاری از این برنامه، مجموعه‌ای بی‌نظیر از امکانات ساخته است. این تنوع قابلیت‌ها، حجم نسبتاً زیاد 14 مگابایتی آن را توجیه می‌کند. بیش از 9 میلیون نصب و امتیاز 4.7 برای این اپلیکیشن، آن هم با بیش از 2.5 میلیون نظر ثبت‌ شده، گواه شایستگی این اپ برای عنوان بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید است.

برنامه تقویم فارسی (پروژه متن باز تقویم فارسی)

بهترین اپلیکیشن تقویم اندروید

تقویم فارسی
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

ظاهر بسیار ساده و به‌ دور از پیچیدگی‌های اضافی و رابط کاربری روان و قابل انعطاف این برنامه با قابلیت تنظیم اعلانات و جزئیات قابل نمایش، آن را به یکی از محبوبترین برنامه های تقویم فارسی اندروید تبدیل کرده است. امکانات این نرم افزار علاوه بر کاربرد اصلی تقویمی شامل مبدل تاریخ، قطب ‌نما – قبله ‌نما و برنامه ‌ریز تنظیم شیفت کاری می‌شود. این برنامه می‌تواند با تقویم گوگل روی گوشی همگام‌ سازی شود و از این طریق، تمام مناسبت‌ها و قرارملاقات‌هایی را که روی تقویم گوگل در هر دستگاه دیگری ذخیره کرده‌اید، در محیط خودش در اختیارتان بگذارد.

از دیگر ویژگی‌های خوب این برنامه، قابلیت تاک ‌بک آن برای ایجاد امکان استفاده از آن برای نابینایان و کم ‌بینایان است. در این اپ علاوه بر زبان فارسی رسمی، امکان انتخاب گویش‌های آذری، کوردی، گیلکی و همینطور زبان‌های فارسی دری، فارسی پشتو، عربی و انگلیسی نیز وجود دارد. این اپلیکیشن متن‌ باز است و امکان دانلود و شخصی‌ سازی آن برای توسعه‌ دهندگان اپلیکشن‌های موبایل وجود دارد.

برنامه گاهشمار خورشیدی ژوبین

بهترین اپلیکیشن تقویم اندروید

گاهشمار خورشیدی ژوبین
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن تقویم اندرویدی ظاهری ساده با رنگ ‌بندی قابل شخصی ‌سازی و حالت نمایش روزانه، هفتگی و ماهانه دارد. در قسمت تنظیمات آن، می‌توان رنگ پوسته را به یکی از 8 ترکیب موجود در فهرست انتخاب تغییر داد.

همچنین رنگ نوار وضعیت برنامه در اعلانات گوشی هم در دو رنگ سفید و سیاه قابل انتخاب است. نمایش یا عدم نمایش این نوار را هم می‌توان انتخاب کرد. دریافت اعلان اوقات شرعی، نمایش پنجره رویدادها و نمایش برجسته مناسبت‌ها، دیگر تنظیمات این قسمت از برنامه است. همانند اکثر برنامه های تقویم فارسی برای اندروید، این برنامه هم از امکانات تبدیل تاریخ و قابلیت بروزرسانی مناسبت‌ها با همگام‌ سازی آن با تقویم شخصی گوگل بهره می‌برد.

اپلیکیشن تقویم نگین

بهترین اپلیکیشن تقویم اندروید

تقویم نگین
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

یکی دیگر از برنامه های پرکاربر تقویم اندرویدی، تقویم نگین است که توسط گروه نرم ‌افزاری نگین استودیو طراحی و عرضه شده است. حجم پایین 3 مگابایتی این برنامه در کنار امکانات و ساختار رابط زیبا و کاربرپسند، این محصول را در زمره برترین‌های این رده برنامه‌ها قرار داده‌اند. ظاهر برنامه ساده است.

بیشتر بخوانید:

رنگ پیش ‌فرض آبی نمایش ماهانه آن که در نیمه بالایی صفحه قرار گرفته، در همان نگاه اول چشم را می‌نوازد. نیمه پایین صفحه از دو لبه تشکیل شده است: تقویم که تاریخ روز را در هر سه گاهشمار اصلی شمسی، قمری و میلادی نشان می‌دهد و مناسبت‌ها که همانطور که از اسمش برمی‌آید، مناسبت‌ها و یادآورهای هر روز را می‌توان در آن دید.

با وجود امکانات متنوع از قبیل مبدل تاریخ، قطب‌ نما و تنظیم شیفت کاری، تنظیمات این اپلیکیشن تقویم اندرویدی، دست شما را در شخصی‌ سازی فضای آن و نمایش هر قسمت از امکانات آن کاملاً باز می‌گذارد.

برنامه تقویم فارسی اندروید متین

بهترین اپلیکیشن تقویم اندروید

تقویم چند کاره متین
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

تقویم اندرویدی متین، یک مجموعه خوب از امکانات تقویمی را در قالب یک اپ 6 مگابایتی ارائه می‌دهد. در همان بدو استفاده، پس‌ زمینه زیبای آن نظرتان را جلب می‌کند.

هر فصل از سال، پس ‌زمینه متناسب با خودش را دارد و جلوه بصری خاصی به رابط کاربری این برنامه تقویم فارسی اندرویدی بخشیده است. البته این ویژگی در قسمت تنظیمات قابل شخصی‌ سازی است و شما می‌توانید تصاویر دلخواه را به‌ عنوان پس زمینه برنامه انتخاب کنید. با اسکرول به طرفین روی نیمه بالایی صفحه که نمایش ماهانه تقویم را نشان می‌دهد، می‌توانید در ماه‌های قبل و بعد از تاریخ جاری جا به جا شوید.

منوی ساندویچی گوشه بالای سمت چپ صفحه، مجموعه امکانات اپ را در خود جای داده است که  شامل یادآورها، یادداشت‌ها، مبدل تاریخ، محاسبه سود سپرده و … می‌شوند. نسخه حرفه‌ای این اپ که قابلیت‌هایی را همچون صوت ادعیه و اذان‌ها، ایجاد یادآورهای نامحدود و استفاده بدون محدودیت از امکانات برنامه را فعال می‌سازد، از طریق پرداخت درون ‌برنامه‌ای قابل خرید است.

برنامه تقویم فارسی اندروید اپلکس

بهترین اپلیکیشن تقویم اندروید

تقویم فارسی اندروید اپلکس
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

در میان برنامه های تقویم فارسی اندروید با تعداد بیش از 50 هزار نصب فعال، تقویم فارسی اپلکس جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. تاکید توسعه ‌دهنده این اپ، بر سادگی و روانی رابط کاربری و مهمتر از هر چیز، سبکی و استفاده بهینه آن از منابع سخت ‌افزاری دستگاه است که باعث می‌شود هنگام فعالیت در پس ‌زمینه، بار چندانی برای رم و پردازشگر دستگاه ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

همانند بسیاری از برنامه های تقویم فارسی اندرویدی دیگر، این برنامه هم از امکانات عمومی، همچون مبدل تاریخ، قطب‌ نما – قبله ‌نما و پخش اذان و اوقات شرعی بهرمند است. منوی بالای صفحه که با سه نقطه افقی نمایش داده شده، شما را به قسمت‌های مختلف اپ راهنمایی می‌کند که تنظیمات عمومی برنامه را هم شامل می‌شود. گالری تصاویر پس ‌زمینه‌ زیبایی که هر 2 هفته بروزرسانی می‌شود و اعلان‌هایی با نکات مفید و آموزشی که هر از چندگاهی ارسال می‌شود، از ویژگی‌های جذاب این برنامه هستند.

برنامه تقویم پیشرفته از تیم کوروش

بهترین اپلیکیشن تقویم اندروید

تقویم پیشرفته تیم کوروش
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

تیم نرم‌ افزاری کوروش یک برنامه تقویم فارسی اندروید ساده، سبک و زیبا را طراحی کرده که انتظارات اساسی شما را از یک برنامه گاهشمار به‌خوبی مرتفع می‌سازد. قابلیت‌های پایه، همچون مبدل تاریخ، قطب‌ نما – قبله‌ نما، یادآورها، در کنار نمایش اوقات شرعی و امکان افزودن مناسبت‌ها و رویدادهای شخصی و تنظیم شیفت کاری، در یک برنامه 5 مگابایتی گنجانده شده‌اند.

ویجت‌های متنوع و زیبای آن از طریق تنظیمات در منوی ساندویچی گوشه راست بالای صفحه قابل دسترسی هستند. از نظر رنگ‌ بندی نوشته‌ها، نمایش یا عدم نمایش جزئیاتی همچون ساعت در ویجت، سبک قرار گرفتن و سایز ویجت در صفحه خانگی گوشی قابل تنظیم و از صفحه قفل گوشی نیز قابل استفاده است. این برنامه تقویم فارسی برای اندرویدهای نسخه بالاتر و همچنین سال‌های آینده قابل بروزرسانی است.

برنامه تقویم پیشرفته مکس‌ تِک

بهترین اپلیکیشن تقویم اندروید

تقویم پیشرفته مکس تک
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

برنامه‌ای که تیم MaxTech ارائه کرده است، در نهایت سادگی و روانی، امکانات لازم را برای بهرمندی از یک برنامه و ویجت تقویم فارسی اندرویدی کارآمد در حد نیازهای پایه فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رابط کاربری آن کاملاً فارسی و بسیار روان و ساده است. در این اپلیکیشن تاریخ در سه فرمت شمسی، قمری و میلادی، همراه با جزئیاتی همچون شمارش روزها و هفته‌های سپری شده از ابتدای سال و روزها و هفته‌های باقیمانده تا انتهای سال نمایش داده می‌شود. لبه دیگر پایین صفحه، مناسبت‌های هر روز را نشان می‌دهد.

در تقویم پیشرفته مکس‌ تِک با فشار طولانی هر تاریخی می‌توانید یادداشت یا قرارهای موردنظرتان را به آن تاریخ با امکان درج محل ملاقات روی نقشه و اعلان صوتی اضافه کنید. تمام یادداشت‌ها و یادآورها با تقویم شخصی گوگل قابل همگام‌ سازی هستند، بنابراین نباید نگران حذف یا فراموش شدن برنامه‌ ریزی‌هایتان حتی در زمان عدم دسترسی به این برنامه باشید.

ویجت تقویم فارسی شمسیا

بهترین اپلیکیشن تقویم اندروید

تقویم شمسی رضا حیدری کیا
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

تقویم شمسی حیدری‌ کیا با وجود حجم کم 2 مگابایتیش، ویژگی‌های جالبی را در خود جای داده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به امکان ویرایش پایگاه داده مناسبت‌ها، حذف یا افزودن هر نوع مناسبتی اعم از شخصی، تاریخی و باستانی و مشخص کردن روزهای تعطیل یا کاری هفته به‌ طور دلخواه اشاره کرد.

پس از اعمال تغییرات مورد نظرتان می‌توانید از پایگاه داده شخصی‌ سازی شده خودتان پشتیبان بگیرید و برای بازگردانی در استفاده‌های آتی آن را ذخیره کنید. با لینک شدن این برنامه به تقویم گوگل، می‌توان یادداشت یا یادآورها را با آن همگام ‌سازی و به ‌صورت دوطرفه ویرایش و ذخیره کرد. ویجت این برنامه نیز از قابلیت تنظیم برای نحوه نمایش مناسبات و اوقات شرعی در اندازه متوسط برخوردار است. منوی تقویم شمسی حیدری‌ کیا با ارائه ده گزینه، امکان دسترسی به تمام قسمت‌های کاربردی خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

برنامه ایمیا

بهترین اپلیکیشن تقویم اندروید

برنامه ایما
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

کم ‌حجمترین و سبکترین برنامه تقویم فارسی اندروید در فهرست 10تایی ما، تقویم توسعه‌ یافته تیم ایمیا است که با وجود حجمی کمتر از یک مگابایت، تقویمی ساده را با کارآیی کافی ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رابط کاربری روان و جذاب، امکان مشاهده تقویم به ‌صورت لیستی و قابلیت اشتراک‌ گذاری رویدادهای موجود در تقویم با سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله ویژگی‌های این برنامه کوچک، ولی کاربردی هستند. این برنامه امکان افزودن یادداشت و یادآور را ندارد، ولی برای کسانی که صرفاً خواهان یک تقویم ساده برای داشتن تاریخ شمسی هستند و حجم پایین آن را به امکانات مضاعف آن ترجیح می‌دهند، یک انتخاب طلایی محسوب می‌شود. این موارد مربوط به نسخه رایگان برنامه ایمیا است؛ شما می‌توانید نسخه پیشرفته این نرم افزار را هم از کافه ‌بازار خریداری کنید.

5 نمونه تقویم فارسی برای آیفون

سیستم عامل iOS نسبت به اندروید کمی بسته‌تر است، به همین دلیل تعداد اپلیکیشن های تقویم فارسی آیفون کمتری در اپ استور وجود دارند. در ادامه قصد داریم 5 مورد از برترین اپلیکیشن های تقویم فارسی آیفون را به شما معرفی کنیم.

تقویم فارسی آیفون ارز

بهترین اپلیکیشن تقویم IOS

تقویم فارسی آیفون ارز
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

ارز را می‌توان کاملترین و پرکاربردترین تقویم فارسی آیفون دانست. این برنامه امتیاز 4.6 را از 5 بر اساس بیش از 48 هزار رای در اپ استور کسب کرده است. با این برنامه می‌توانید تقویم ماهانه یا روزانه را به 3 صورت خورشیدی، قمری و میلادی مشاهده کنید و همچنین تاریخ‌های مختلف را نیز به هم تبدیل کنید.

با اپلیکیشن ارز می‌توانید رویدادهای ویژه خود را مشخص کنید و برای آن‌ها زنگ یادآوری تعیین نمایید. این رویدادها می‌توانند مربوط به یادآوری تاریخ تولد یا ثبت شیفت‌های کاری شما باشند. این اپلیکیشن تقویم فارسی آیفون قابلیت نمایش نرخ ارز و طلا را هم دارد و امکان تبدیل ارز را هم برای شما فراهم می‌کند. اگر از کاربران اپل واچ هستید، می‌توانید از این برنامه در ساعت خود هم استفاده کنید. با توجه به این ویژگی‌ها و خیلی موارد دیگر، ارز بهترین تقویم فارسی برای آیفون محسوب می‌شود.

تقویم فارسی iOS

بهترین اپلیکیشن تقویم IOS

تقویم فارسی ios
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

تقویم فارسی یک برنامه ساده برای دستگاه‌های سیستم عامل iOS است و امکان داشتن دسترسی به تاریخ‌های میلادی و خورشیدی را برای شما فراهم می‌کند. رویدادهای مختلف و تعطیلات در این برنامه با رنگ‌های مختلف مشخص شده‌اند و کاربر می‌تواند تقویم خود را شخصی‌ سازی هم کند. شما در این برنامه همچنین می‌توانید برای رویدادهای مختلف اعلان‌هایی را تعیین کنید تا در زمان مقرر نسبت به آن‌ها مطلع شوید. این برنامه دارای ویجتی هم برای مشاهده تاریخ است.

تقویم فارسی آیفون صبا

بهترین اپلیکیشن تقویم IOS

تقویم فارسی آیفون صبا
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

صبا یکی دیگر از برنامه های تقویم فارسی آیفون است و امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه، تقویم شمسی را به صورت کامل و به همراه تمام مناسبت‌های ویژه ارائه می‌دهد و در کنار آن، تقویم میلادی و قمری را هم در خود دارد. با این برنامه می‌توانید یادآوری‌های مختلفی را با رنگ‌های دلخواه ایجاد کنید و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر این می‌توانید یادداشت هم برای یادآوری‌های خود ایجاد کنید و برای آن‌ها از آهنگ‌های شخصی خود استفاده نمایید. با این برنامه می‌توانید تاریخ‌های مختلف را نیز به هم تبدیل کنید و از اوقات شرعی هم برای شهرهای مختلف، بهره‌مند شوید. این برنامه دارای اذان ‌گو و قطب‌ نما هم هست.

آی پرشیا کلندر

بهترین اپلیکیشن تقویم IOS

آی پرشیا کلندر
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

آی پرشیا کلندر یک اپلیکیشن‌ تقویم فارسی حرفه‌ای برای سیستم عامل iOS است و قابلیت‌های مختلفی مانند نمایش اطلاعات قیمت ارز، نمایش رویدادها و تبدیل تاریخ‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این برنامه در اپ استور موجود و به صورت رایگان قابل دانلود و نصب است. آی پرشیا کلندر امتیاز بالایی در اپ استور دارد.

فارس کال

بهترین اپلیکیشن تقویم IOS

فارس کال
بهترین اپلیکیشن های تقویم فارسی برای اندروید و iOS

اگر می‌خواهید اوقات شرعی و رویدادهای مختلف را همراه با تقویم فارسی کامل در آیفون خود داشته باشید، فارس کال بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. این برنامه تقویم فارسی با رابط کاربری ساده و در عین حال زیبایش برای کاربران سیستم عامل iOS ساخته شده و از طریق آیتونز به صورت رایگان قابل نصب و استفاده است.

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر