;
coinex

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر کارگزاری آگاه ؛ چگونه با آساتریدر معامله کنیم؟

اپلیکیشن آساتریدر، سامانه معملاتی جامع و آنلاین کارگزاری آگاه محسوب میشود. با ما در آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر همراه باشید.

اپلیکیشن آساتریدر با هدف ثبت سریع و آسان سفارشات در بازار بورس اوراق بهادار و رصد اطلاعات این بازار طراحی شده است. مشتریان کارگزاری آگاه می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن آساتریدر (در هر دو نسخه اندروید و آیفون) بدون محدودیت و در هر زمان به‌راحتی معاملات خود را در بازار سرمایه انجام دهند.

در ادامه این مطلب، هدف ما ارائه آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر است. از آنجا که استفاده از این نرم‌افزار مختص مشتریان کارگزاری آگاه است، برای دریافت کد بورسی و کد آنلاین سهام از کارگزاری آگاه می‌توان از طریق سامانه آگاه اکسپرس به صورت آنلاین اقدام نمود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص کد بورسی و معاملاتی نیز میتوانید به نحوه گرفتن کد بورسی چگونه است؟ رجوع کنید.

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

اما پیش از آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر، مختصری درباره کارگزاری آگاه به عنوان یکی از معتبرترین فعالان حوزه بورس و ارائه دهنده اپلیکیشن آساتریدر ذکر میکنیم.

اگر محدود اطلاعات اولیه در خصوص بازار بورس و سهام در ایران و جهان را داشته باشید، متوجه شده اید که برای سرمایه گذاری در بورس بایستی در یک کارگزاری مطمئن عضو شوید. کارگزاری ها مانند یک واسطه میان خریداران و فروشندگان عمل می کنند.

یکی از این کارگزاری ها “آگاه” نام دارد که افراد زیادی در ایران از آن استفاده کرده و از خدمات این کارگزاری راضی بوده اند. در این مقاله قصد داریم به آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر به عنوان اپلیکیشن ارائه شده از سوی این کارگزاری بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

کارگزاری آگاه در سال 1384 بر اساس قوانین و مقررات وضع شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شروع به کار کرد. این کارگزاری با توجه و تاکید به جلب رضایت مشتریان، خط و مشی نظام کاری خود را تعیین کرد و در همین راستا موفق به اخذ ایزو 9001 شد. کسب رتبه الف در میان 108 کارگزاری و قرار گرفتن در لیست سه کارگزاری برتر ایران در سال های گذشته از مواردی است که “آگاه” را از دیگر کارگزاری ها متمایز می کند.

به طور کلی خدمات این شرکت در موارد زیر خلاصه می شود:

  • ارائه کلیه خدمات مربوط به بورس اوراق بهادار، بورس انرژی و بورس کالا
  • مشاوره و سبدگردانی بورس اوراق بهادار
  • تاسیس و مدیریت انواع صندوق های سرمایه گذاری
  • ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه گذاران خارجی
  • تولید محتوا در جهت افزایش سطح دانش معامله گران و سرمایه گذاران
  • ارائه خدمات متمایز در قالب باشگاه مشتریان

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

نرم افزار آساتریدر به عنوان نسل جدید نرم افزارهای معاملات برخط، با هدف سهولت و بهبود کیفیت خرید و فروش آنلاین سهام در بازار بورس اوراق بهادار طراحی شده است. نرم افزار معاملات بر خط آسا با در نظر گرفتن سرعت، دسترسی آسانتر و دقت در انجام خرید و فروش اوراق بهادار، در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است. ارائه نسخه موبایل و تبلت (اندروید) نرم افزار معاملات برخط آسا، باعث شده است تا سرمایه گذاران به راحتی معاملات خود را در بازار بورس اوراق بهادار انجام دهند.

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

برای استفاده از نسخه جدید نرم افزار آساتریدر آگاه در گوشی های موبایل و تبلت ها، نیازی به نصب برنامه وجود ندارد. اما مشتریانی که علاقه مند به نصب برنامه بر روی دستگاه تلفن همراه یا تبلت خود هستند، می توانند نسخه مربوطه را دریافت نمایند. نسخه اندروید و iOS (آیفون) نرم‌افزار آسا در کنار نسخه تحت وب آن، امکان انجام معاملات را در شرایط مختلف فراهم کرده است.

برای ورود به اپلیکیشن آساتریدر لازم است کاربر، مشتری کارگزاری آگاه باشد و نام کاربری و رمز عبور سامانه معاملات برخط، برای ایشان ارسال شده باشد.

برای دانلود اپلیکیشن آساتریدر باید این نکته را عرض کنیم که متاستفانه انتظار یافتن آن در اپ استورهای مرجع مانند گوگل پلی را نباید داشته باشید. بازار و برخی از سایت های مرجع دانلود اپلیکیشن‌ اندرویدی این اپ را دراختیار کاربران قرار داده اند.

ورود به اپلیکیشن آساتریدر

 باتوجه به اینکه اپلیکیشن آساتریدر تنها برای مشتریان آنلاین کارگزاری آگاه قابل استفاده است، شما برای ورود به این اپلیکیشن میبایست ابتدا نام کاربری و رمز عبور معاملات برخط کارگزاری آگاه را دریافت کنید و پس از آن برای ورود به اپلیکیشن از طریق آن اقدام نمایید.

نکته: برای دریافت کد بورسی و کاربری آنلاین از کارگزاری آگاه باید از طریق سامانه آگاه اکسپرس اقدام به ثبت نام نمایید.

به علاوه این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که میتوانید ورود به اپلیکیشن را بر اساس اثر انگشت تنظیم کنید تا برای هر بار ورود نیاز به وارد کردن یوذر پس نداشته باشید. اگر گوشی هوشند شما از این قابلیت پشتیبانی میکند، نسبت به برقراری این روند اقدام کنید.

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

قابلیت های آساتریدر

رصد اطلاعات 

اولین قدم برای شروع فعالیت در بازار سرمایه گذاری بورس، دریافت کد معاملاتی و کد بورسی می باشد. با استفاده از نرم افزار آساتریدر این کار بسیار آسان تر از قبل قابل انجام است.

نرم افزار Asa Trader قابلیت ها و ویژگی های مختلفی را به کاربر ارائه می دهد که از میان آن ها می توان به رصد کردن اطلاعات مربوط به بازار سرمایه گذاری بورس و نماد های آن اشاره کرد.

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

شما می توانید این کار را بدون بررسی کردن سایت های دیگر برای اطلاعات انجام دهید و به این شیوه می توانید از وقت خود صرفه جویی به عمل آورید. همچنین با نرم افزار آسا تریدر می توانید بدون محدودیت کار های خود را پیش ببرید و تجربه ای جدید و تازه از انجام معاملات بورس برای خود رقم بزنید.

تمام نماد ها را از فیلترهای پرکاربرد سایت TSE مشاهده کنید!

دسترسی به بخش های مختلف اپلیکیشن Asa Trader آسان و راحت می باشد و می توانید کار های خود را با آن در نهایت سرعت انجام دهید. در این نرم افزار می توانید از تمامی قابلیت ها و امکانات معاملاتی بهره مند شوید و با استفاده از ابزار تحلیلی آن در بازار بورس سرمایه گذاری کنید.

قابلیت مشاهده تمامی نماد های موجود در بازار سرمایه در فیلترهای پرکاربرد سایت TSE از ویژگی های دیگر این نرم افزار می باشد و امنیت انجام معاملات را تا حدودی تضمین می کند.

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

سامانه معاملات برخط آساتریدر آگاه از پروتکل امن SSL بهره می برد. پس از اتمام کار در سامانه اپلیکیشن آساتریدر به خاطر داشته باشید که حتما از حساب کاربری خود خارج شوید.

بیشتر بخوانید:

آمار سود و زیان سهام خود را در برنامه آساتریدر نظارت کنید!

به علاوه موارد اشاره شده، نرم افزار آساتریدر ابزار های دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال می توانید کلیه نماد های بورسی و فرابورسی را از طریق یک نمودار تکنیکال مشاهده کنید. همچنین می توانید وضعیت حساب و گردش آن را تحت کنترل و نظارت داشته باشید. با نرم افزار آساتریدر سفارش های خود را در کوتاه ترین و سریع ترین زمان ممکن ثبت کنید و تحویل بگیرید.

به علاوه شما می توانید در یک دستگاه به صورت همزمان از چند حساب کاربری استفاده کنید. به عبارت دیگر این اپلیکیشن قابلیت تعریف چند کاربر را در یک نرم افزار به شما می دهد. با نرم افزار Asa Trader به آمار و میزان سود و زیان هر سهم و کل سبد دارایی را به تفکیک مشاهده نمایید.

 دیده بان چیست و چه نوع دیده‌بان‌هایی در اپلیکیشن وجود دارد؟

دیده‌بان به مجموعه‌ای از نمادها گفته می‌شود که براساس یک ویژگی خاص دسته‌بندی شده و امکان بررسی اطلاعات نمادهای مشابه را به کاربران می‌دهد.

در اپلیکیشن آساتریدر دو نوع دیده بان وجود دارد:

  • دیده بان آگاه: دیده‌بان‌هایی هستند که به‌صورت پیش‌فرض در اپلیکیشن آساتریدر وجود دارند. هر یک از این دیده‌بان‌ها نمادها را براساس یکی از پرکاربردترین فیلترها دسته بندی و مرتب سازی کرده است. امکان حذف و اضافه کردن نمادی در این دیده بان ها وجود نداشته و نمادها به صورت اتومات در این دیده بان ها اضافه می‌شوند.
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر
  • دیده بان من: دیده بان‌هایی هستند که توسط کاربر ایجاد شده و امکان حذف و اضافه کردن نمادهای موردنظر در آن وجود دارد.

فرق دیده بان دارایی من با دیده بان های دیگر چیست؟

دیده‌بان “دارایی من” جزو “دیده‌بان‌های من” محسوب شده که به‌صورت پیشفرض و در اولین ورود به مشتری نمایش داده می‌شود. در این دیده‌بان نمادها و سهامی نمایش داده می‌شود که در سبد دارایی شما وجود داشته و مالک آن محسوب می‌شوید.

 چگونه در دیده بان نمادها را اضافه یا کم کنم؟

 برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. دیده بان موردنظر را انتخاب کنید.
  2. دکمه منو  را انتخاب نمایید.
  3. در لیست نمایش داده شده گزینه افزودن دیده بان را انتخاب کنید.
  4. با استفاده از آیکن + در بالای صفحه، نماد موردنظر را به دیده بان اضافه نمایید.

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

از طریق اضافه کردن نماد به دیده‌بان:

  1. یک دیده بان ایجاد کنید و نمادهای موردنظر را در آن اضافه کنید.
  2. نام نماد موردنظر را در دیده بان انتخاب نمایید.

 نکته: درصورتی که در یک نماد دارایی داشته باشید، در این بخش اطلاعات مربوط به دارایی شما مانند تعداد دارایی در یک سهم، میزان سود و زیان و قیمت سر به سر مربوط به آن را مشاهده کنید.

چگونه می‌توانم بخش های مختلف جزییات اطلاعات یک نماد را جابه‌جا کنم؟

 برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. به بخش جزییات منتقل شوید.
  2. علامت جا به جایی  را در بالای صفحه انتخاب نمایید.
  3. بخشی که میبایست جا به جا شود، انتخاب کرده و در مکان دلخواه جایگذاری نمایید.
  4. علامت تیک را به منظور نهایی سازی فرآیند انتخاب کنید.
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

بیشتر بخوانید:

سفارش خرید و فروش در اپلیکیشن آساتریدر

 به چند روش می‌توانید سفارش خرید/ فروش ثبت نمایید:

ثبت سفارش پیشرفته در دیده بان: 

یک دیده بان ایجاد کنید و نمادهای موردنظر را در آن اضافه کنید.

  1. برای ثبت سفارش خرید، نماد را به سمت چپ و برای ثبت سفارش فروش نماد را به سمت راست بکشید و گزینه خرید/ فروش را انتخاب نمایید.
  2. در صفحه نمایش داده شده اطلاعات سفارش خود را (حجم و قیمت) ثبت نمایید.
  3. دکمه خرید/ فروش را انتخاب کنید.
  • قیمت: قیمت هر یک سهم باید در بازه مجاز قیمتی سهام باشد.
  • حجم: تعداد سهمی است، که قصد خرید/فروش آن را دارید. در فروش سهام، حجم مدنظر شما میبایست کمتر یا مساوی میزان دارایی شما باشد.
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

ثبت سفارش سریع در دیده بان: 

  1. یک دیده بان ایجاد کنید و نمادهای موردنظر را در آن اضافه کنید.
  2. برای نمایش پنل ثبت سفارش سریع، دست خود را چند ثانیه روی نماد نگه دارید.
  3. در صفحه نمایش داده شده اطلاعات قیمت و حجم مربوط به سفارش خود را ثبت کنید.
  4. دکمه خرید/ فروش را انتخاب نمایید.
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

ثبت سفارش در جزییات اطلاعات نماد: 

  1. از طریق جست و جوی نماد یا از طریق اضافه کردن آن به دیده‌بان، به صفحه جزییات نماد منتقل شوید.
  2. در انتهای صفحه، گزینه خرید/ فروش را انتخاب کنید.
  3. در صفحه نمایش داده شده اطلاعات سفارش خود را ثبت کنید.
  4. دکمه خرید/ فروش ثبت کنید.
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر
آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر

جزئیات اطلاعات سفارش در آساتریدر

در جزییات نماد می‌توان سفارشات و معاملات مربوط به یک نماد خاص را مشاهده کرد.

  1. انتخاب تب “سفارشات و معاملات”
  2. انتخاب فیلتر مدنظر در بخش سفارشات و معاملات

مفهوم هر یک از فیلترهای موجود در این بخش:

  • سفارشات فعال: سفارشاتی که در سیستم ثبت شده و به هسته بورس ارسال شده اند اما به معامله تبدیل نشده اند.
  • سفارشات روز: کلیه سفارشاتی که در روز ثبت شده است در این لیست نمایش داده میشود. این لیست شامل سفارشات فعال و خطای سفارشات است.
  • خطا: لیست سفارشاتی که در روز جاری ثبت شده و دلایل مختلف با خطا مواجه شده و به هسته بورس ارسال نشده‌اند.
  • معاملات: سفارشات فعالی که به معامله تبدیل میشوند در این بخش نمایش داده میشود.
  • سفارش‌ها با تاریخ انتخابی: امکان نمایش سفارشات ثبت شده در بازه تاریخی که انتخاب میشود.
  • معاملات با تاریخ انتخابی: امکان نمایش معاملات انجام شده در بازه تاریخی که انتخاب می‌شود.
  • پیش نویس ها: نمایش سفارشاتی که صرفاً اطلاعات آن ها در نرم افزار ثبت شده اما هنوز  به هسته بورس ارسال نشده‌اند. با استفاده از  آیکن پیشنویس میتوان این دسته از سفارشات را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:

بخش اطلاعات دارایی ها در آساتریدر

تفاوت ارزش روز دارایی ها و خالص ارزش روز دارایی چیست؟

 تفاوت این دو به شرح زیر است:

  • ارزش روز دارایی ها: ارزش کل دارایی بر مبنای آخرین قیمت معامله است که در آن کارمزد در نظر گرفته شده است.
  • خالص ارزش روز دارایی: میزان ارزش روز دارایی که با مانده قابل معامله جمع می‌گردد. شایان ذکر است مانده قابل معامله می‌تواند مقداری مثبت یا منفی باشد.

 مانده حساب به چه معناست؟  مانده حساب معادل مانده قابل معامله بوده که این مبلغ وجهی است که شما می‌توانید با استفاده از آن سفارش خرید ثبت نمایید و معاملات خود را انجام دهید.

 سود یا زیان کل چیست؟  این مقدار، سود یا زیانی را نمایش می‌دهد که شما از خرید کلیه سهام کسب کرده‌اید. در واقع این مقدار براساس اختلاف دو مقدار ارزش روز دارایی براساس آخرین قیمت معامله و میزان بهای تمام شده با توجه به قیمت سهم در زمان خرید سهم محاسبه می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که مقادیر گفته شده براساس آخرین قیمت معامله محاسبه می‌شود.

 فرق نمودارهای ارزش خرید و ارزش روز چیست؟  تفاوت این دو به شرح زیر است:

  • ارزش خرید: در این نمودار وضعیت سهام براساس قیمت خریداری شده نمایش داده می‌شود.
  • ارزش روز: در این نمودار وضعیت سهام براساس آخرین قیمت معامله نمایش داده می‌شود.

مفاهیم اصطلاحات در بخش لیست دارایی ها به چه معناست؟ مفاهیم این بخش به شرح زیر است:

  • سود یا زیان تحقق نیافته: این مقدار سود یا زیانی را مشخص می‌کند که در صورت فروش سهم به قیمت همان روز کسب خواهید کرد.
  • قیمت سر به سر: درصورتی که شما دارایی مربوطه را به قیمت سربه سر بفروشید، معامله شما سود یا زیانی نخواهد داشت.
  • درصد سود یا زیان: این عدد عبارت است از نسبت ارزش روز دارایی به بهای تمام شده دارایی که به صورت درصد محاسبه می شود.
  • تعداد: تعداد سهامی که شما مالکیت آن را دارید. اگر ناظر شما در یک سهم کارگزاری آگاه نباشد، تعداد دقیق سهام خود را میبایست به صورت دستی و از طریق سامانه آنلاین ثبت کنید.
  • تعداد سپرده‌گذاری: در صورتی که ناظر شما در یک سهم کارگزاری آگاه باشد، تعداد سپرده گذاری تعداد سهام شما را نمایش میدهد و اگر ناظر شما آگاه نباشد، این تعداد برابر با صفر خواهد بود.
  • خالص ارزش روز: ارزش کل دارایی که بر اساس قیمت روز و با احتساب کارمزد محاسبه شده است.
  • بهای تمام شده: مجموع بهای پرداخت شده برای کل دارایی شما با احتساب کارمزد است.
  • قیمت روز: این قیمت با آخرین قیمت معامله سهم در روز معاملاتی برابر است.
  • میانگین قیمت تمام شده: در صورتی که شما سهامی را با چند قیمت متفاوت خریداری نمایید، این قیمت میانگین قیمت های خرید سهم را نمایش می‌دهد.
  • سود تقسیم شده: برخی از شرکت‌های بورسی که سودآور هستند در پایان سال مالی مبلغی را به عنوان سود هر سهم محقق می‌کنند و مقداری از این سود را نیز به عنوان سود نقدی سهام تقسیم می‌نمایند.

بیشتر بخوانید:

منبع: techrato

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باسلام
    خداقوت آموزش ساده و خوبی بود
    سوالی داشتم
    توی قسمت سبد سهام بعضی از نمادهام تعداد سهام و تعداد سپرده گذاری من عددهاشون فرق دارن علت چیه

    پاسخ