;
coinex

آسان ترین شغل های جهان را بشناسید؛ شغل های آسان با درآمد خوب!

چه مشاغلی آسانتر هستند؟ هر فرد دیدگاه متفاوتی در این رابطه دارد، اما در این مقاله می‌توانید با تعدادی از آسان ترین شغل های جهان آشنا شوید.

یکی از بهترین مسائلی که در مورد کارهای آسان و با درآمد خوب وجود دارد، این است که این قبیل کارها گاهی اوقات به شما کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشید و با انرژی کافی برای تحقق بخشیدن به علائق واقعی خود پیش بروید. مسئله‌ مهم یافتن چنین مشاغلی است. خوشبختانه، این شغل‌ها وجود دارند، حتی اگر تعدادشان زیاد نباشد. برخی افراد واقعا مشاغل آسانی دارند که درآمد نسبتا خوبی دارند. در این مطلب به معرفی آسان ترین شغل های جهان و همچنین تعدادی از سختترین شغل های دنیا پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

آسان ترین شغل های جهان

نویسنده دورکار

نویسنده دورکار

اگر فکر می‌کنید فردی خلاق هستید و از نوشتن لذت می‌برید، پس چرا نویسنده دورکار بودن را امتحان نمی‌کنید؟ نویسندگان دورکار می‌توانند در تمام طول روز لباس خواب به تن و بدون اینکه لازم باشد از خانه بیرون بیایند، کار کنند. به این شکل کنترل بیشتری روی ساعات کار خود دارند.

آنچه این افراد انجام می‌دهند، شامل طیف وسیعی از پروژه‌های مختلف می‌شود که برای انجام آن‌ها مهلت مشخصی تعیین می‌شود و این افراد می‌توانند براساس شیوه زندگی خود کارها را بپذیرند. دستمزد نویسندگان دورکار، بسته به تعداد پروژه‌هایی که کار می‌کنند متفاوت است، هرچند شما می‌توانید انتظار داشته باشید تا سالانه به ۴۰,۰۰۰ پوند درآمد داشته باشید، به همین دلیل این مورد به عنوان یکی از آسان ترین شغل های جهان شناخته شده است.

کتابدار

کتابدار

آیا عاشق کتاب خواندن هستید؟ نظرتان درباره کار در محیطی که با کتاب سروکار داشته باشید چیست؟ شاید دوست دارید یک کتابدار باشید. به عنوان یک کتابدار، باید بتوانید به دیگران کمک کنید تا کتاب یا کتاب‌های مورد نیازشان را پیدا کنند یا آن‌ها را در کتابخانه هدایت کنید. در این شغل به عنوان یکی از آسان ترین شغل های جهان همچنین مسئول فهرست بندی کتاب‌ها و نگه داشتن سابقه‌ افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، هستید. البته این روند با استفاده از رایانه‌ها ساده‌تر از قبل شده است.

حتی اگر به نظر کار ساده‌ای باشد، کتابداران اغلب نیاز به گذراندن برخی آموزش‌ها دارند و اکثر آن‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. حقوق سالانه یک کتابدار از ۲۳,۵۰۰ پوند تا ۲۹,۵۰۰ پوند در سال است.

عکاس

عکاس

عکاسی یکی از سرگرم کننده‌ترین و در عین حال آسان ترین شغل های جهان است. اگر فردی علاقمند به عکاسی هستید، این کار مناسب شماست. در گذشته یک عکاس درگیر چاپ عکس‌ها می‌شد، اما امروزه به دلیل استفاده از دوربین‌های دیجیتال نیازی به این کار نیست و عکاسی از گدشته هم ساده‌تر شده است.

تنها کاری که باید انجام دهید، این است که دوربین مناسب را انتخاب کنید، نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید و البته کمی هم استعداد داشته باشید. در حال حاضر، کارگاه‌ها و آموزش‌گاه‌های زیادی برای توسعه مهارت‌های عکاسی وجود دارد، و این محیط‌ها جایی عالی برای شروع کار هستند. به ‌عنوان یک عکاس تمام وقت، می‌توانید تا ۵۰,۰۰۰ پوند در سال درآمد کسب کنید.

توسعه دهنده نرم افزار

توسعه دهنده نرم افزار

توسعه ‌دهنده نرم ‌افزار بخشی از فرایند تولید نرم‌ افزار را انجام می‌دهد و شغلی است که همیشه به دلیل سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی، نیاز به افرادی حرفه‌ای‌ برای کار آنلاین و تولید نتایج سریعتر و بهتر دارد. شغل‌های زیرمجموعه توسعه ‌دهنده نرم‌افزار هم جزء آسان ترین شغل های جهان هستند و اگر ماهر باشید درآمد بالایی در آن‌ها خواهید داشت.

میانگین حقوق در این کار از ۲۸,۰۰۰ پوند تا ۴۵,۰۰۰ پوند در سال متغیر است و با تجربه مدیریتی در این شغل می‌توانید تا ۵۰ هزار پوند درآمد داشته باشید. یک توسعه‌ دهنده نرم‌ افزار اغلب در دفتر کار می‌کند، اما در برخی از شرکت‌ها فرصت برای کار در خانه و در محیطی با استرس کمتر هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

اپراتور برق

اپراتور برق

کار اپراتور برق پیچیده به نظر می‌رسد، اما افرادی که در این زمینه کار می‌کنند، چیزی خلاف این را می‌گویند. در حالیکه مسئولیت بسیار زیادی بر دوش این افراد است، تنها کاری که کارکنان نیروگاه‌های برق باید هر روز انجام دهند، این است که برخی از سوئیچ‌ها را لمس ‌کنند و برق را به یک میلیون خانوار و ساختمان ارسال می‌کنند. شما می‌توانید بیش از ۳۵,۰۰۰ پوند در سال درآمد داشته باشید و تنها لازمه‌ این شغل این است که دیپلم حرفه‌ای داشته و در دو درس ریاضیات و علوم خوب باشید. اپراتور برق هم جزء آسان ترین شغل های جهان است.

سگ واکر

سگ واکر

اگر چه ممکن است این کار به نظر کار احمقانه‌ای بیاید، اما برای دانش‌آموزان نوجوان یا به‌ عنوان یک کار تابستانی بسیار عالی است. یک سگ واکر می‌تواند تا ۴۰ پوند در هر ساعت درآمد داشته باشد. پیاده‌ روی بردن سگ‌های بزرگ در خیابان‌های شهر خیلی آسان نیست. اما افراد سالمند، معلول، آن‌هایی که خارج از شهر زندگی می‌کنند یا فقط تنبل هستند، مایلند پول خوبی به شخص دیگری بدهند تا حیوان خانگی مورد علاقه آن‌ها را برای گردش بیرون ببرد. از آنجایی که اکثر شهرها دارنده سگ‌ها را موظف به تمیز کردن خرابی‌های آن‌‌ها می‌کند، احتمالا بدترین بخش این کار علی رغم قرار گیریش در لیست آسان ترین شغل های جهان تمیز کردن خراب‌ کاری‌های سگ‌ها است.

نگهبان خانه ‌نشین

نگهبان خانه ‌نشین

تا ۸۵ پوند در روز درآمد افرادی است که تنها مراقبت یک خانه هستند. این افراد زمانی که صاحب خانه از شهر دور است، در خانه می‌مانند و از آن مراقبت می‌کند؛ یکی از آسان ترین شغل های جهان که احتمالا هیچ چیز بدی و ناخوشایندی درباره آن وجود ندارد. اما باید به دقت مراقب اموال موجود در خانه باشید تا چیزی کم نشود. بسیاری از شغل ها در جهان هستند که وقتی نام آن‌ها را می شنوید شاید موجودیتشان را باور نکنید، اما اشخاصی هستند که این کارها را انجام می دهند و پول خوبی هم بابت آن می‌گیرند.

 متصدی جزیره بهشت

 متصدی جزیره بهشت

بن سوثال، ۳۴ ساله از بین حدود ۳۵ هزار متقاضی از سراسر جهان به عنوان متصدی و مباشر «پارادایس آیلند» انتخاب شده است تا در جزیره رویایی همیلتون شنا و گشت و گذار کند، خوش بگذراند، در مورد همه خوبی‌های این جزیره برای کاربران اینترنتی مقاله بنویسد و به این طریق، برای این مکان تبلیغ کند.

جزیره همیلتون در صخره‌های بزرگ مرجانی در کشور استرالیا قرار دارد. سوثال یک قرارداد ۶ ماهه با حقوق ۱۱۱ هزار دلار را امضا کرده تا به عنوان متصدی این جزیره گرمسیری به فعالیت بپردازد. وی در حال حاضر در یک ویلای سه خوابه با تمامی امکانات و یک استخر زندگی می‌کند و هیچ کرایه‌ای هم پرداخت نمی‌کند.

پیش از استخدام لازم بود او مدت ۴ روز را در این جزیره سپری کند و مصاحبه‌های کاری را پشت سر بگذارد. برای این منظور باید در آب‌های روشن و شفاف این جزیره غواصی کند، در کنار دریا کباب درست کند و بخورد و سپس به اسپا برود و ریلکس نماید. همچنین باید توانایی‌های بلاگ نویسی و شنا کردن خود را نیز ثابت کند. متصدی جزیره بهشت هم جزء آسان ترین شغل های جهان است.

 تست کننده تشک‌های تختخواب

 تست کننده تشک‌های تختخواب

یک دانشجو از دانشگاه بیرمنگام سیتی کار رویایی خود را که جزء آسان ترین شغل های جهان هم هست، یافته و در آن مشغول به فعالیت است؛ خوابیدن! روزین مادیگان، یک دختر ۲۲ ساله اهل انگلیس است که ماهانه هزار پوند برای خوابیدن روی تشک‌های تختخواب‌های لوکس دریافت می‌کند. وی در استخدام کمپانی سیمون هورن قرار دارد. این شرکت با مسوولیت محدود، در زمینه ساخت تختخواب‌های لوکس و گران قیمت که به طور ویژه برای هتل Savoy طراحی می‌شوند، فعالیت دارد.

مدیر این شرکت در مورد وظایف روزین بیان داشته که وی نه تنها باید نگاهی انتقادی به تخت‌ها داشته باشد، بلکه باید به کشف آن چه که به خواب راحتتر منتهی می شود نیز بپردازد. ساعت کاری این دختر ۲۲ ساله از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر در نمایشگاه مرکز کمپانی یاد شده در Edgbaston است و باید در مورد تجربه‌های خود وبلاگ نویسی کند.

 آزمایش کننده سرسره‌های آبی در پارک‌های تفریحی

 آزمایش کننده سرسره‌های آبی در پارک‌های تفریحی

تامی لینچ، در سال گذشته میلادی بیش از ۲۷ هزار مایل را به خاطر شغل خود سفر کرد. شغل او از آسان ترین شغل های جهان است و تست کردن سرسره‌های آبی را در بردارد. آقای لینچ، ۲۹ سال سن دارد و برای کمپانی بزرگ First Choice کار می‌کند. او باید ارتفاع، سرعت و مقدار آب و همچنین فرود از سرسره‌های آبی و از همه مهمتر، میزان امنیت آن‌ها را کنترل کند.

در سال ۲۰۰۸ میلادی، تامی لینچ برای تست این سرسره ها به کشورهایی مانند ترکیه، مصر، قبرس، جزیره ماژورکا، Lanzarote، مکزیک و … سفر کرده بود. آقای لینچ متولد شهر لیورپول است و از جمله وظایف کاری او می‌توان به تائید مطمئن بودن تفرجگاه‌های جدید بر اساس استانداردهای کمپانی یاد شده و توسعه محصولات سبک زندگی این شرکت اشاره کرد.

 تست کننده شکلات

 تست کننده شکلات

یکی دیگر از آسان ترین شغل های جهان را یک پسربچه ۱۲ ساله به نام هری ویلشر انجام می‌دهد؛ او کارشناس تست مزه در یک کارخانه شکلات سازی است. کار هری این است که مزه‌های تازه و محرمانه را تست کند. وی کارش را در نتیجه برنده شدن در رقابت Swizzell’s Matlow به دست آورده است. او در رابطه با نخستین روز کاری خود گفته که حس می‌کرده در فیلم زیبای چارلی و کارخانه شکلات سازی در حال قدم زدن است. این دانش آموز ۱۲ ساله علاوه بر تست شیرینی‌ها و شکلات‌ها، باید روند تولید کارخانه New Mills در دربیشایر را نیز تحت کنترل داشته باشد.

 تست کننده بازی وارکرافت

 تست کننده بازی وارکرافت

آیا تاکنون وارکرافت بازی کرده‌اید؟ اگر بله، آیا می‌توانید در عرض یک ساعت ۲۰۰ سکه طلا به دست آورید و در عرض دو هفته به مرحله ۸۰ برسید؟ اگر این طور است، می‌توانید برای شغلی که ۱۲ میلیون گیمر در آرزوی کسب آن هستند، رزومه ارسال کنید. کمپانی Blizzard در وب سایت خود برای استخدام تست کننده بازی وارکرافت آگهی داده و اولویت هم برای کسانی است که زبان آن‌ها غیر از انگلیسی باشد. برای این شغل به عنوان یکی از آسان ترین شغل های جهان شما باید دست کم ۴ ساعت در روز بازی کنید.

 مدیر سرگرمی‌ها در موزه (6 ساله)

 مدیر سرگرمی‌ها در موزه (6 ساله)

پسر ۶ ساله‌ای که دوست داشته مدیریت موزه خط آهن ملی یورک را به عهده بگرید، به آرزوی خود رسیده و در حال حاضر، در بخش سرگرمی این موزه مشغول فعالیت است. سم پوینتون یک نامه که با دست خط نوشته شده را برای مدیر موزه ارسال و از وی درخواست کرده بود تا با او مصاحبه کنند. او در درخواست خود درباره مهارت‌هایش در زمینه قطار و مسائل مربوط به آن نیز توضیح داده بود.

این پسربچه در نامه‌اش نوشته، با اینکه هنوز ۶ سال دارد اما یک ریل قطار برقی دارد و به خوبی می‌تواند آن را کنترل کند. مسئولین که به شدت تحت تاثیر این نامه قرار گرفته بودند با افتخار سم را به عنوان مدیر شادی موزه انتخاب کرده‌اند و مطمئن هستند که این موزه از این پس می‌تواند محل شادتری برای کودکان باشد.

 عکاس دوچرخه سوار برای نقشه گوگل

 عکاس دوچرخه سوار برای نقشه گوگل

گوگل دو مرد خوش شانس را استخدام کرده تا با سه چرخه‌هایی که پشت آن‌ها یک دوربین مخصوص کار گذاشته شده، سراسر شهر پاریس را رکاب زده و از آثار باستانی که نمی‌توان با خودرو به آنجا رفت، عکاسی نمایند. دوربین این دوچرخه شامل ۹ دوربین جداگانه، جی پی اس، کامپیوتر و یک ژنراتور است که باید به وسیله آن، عکس‌های سه بعدی از پایتخت فرانسه را برای نقشه استریت ویو ( Street View) گوگل نیز تهیه کنند. این مردان باید تی شرت‌های مخصوص گوگل را بپوشند، کلاه ایمنی سفید رنگ به سر بگذارند و همه مکان‌های گردشگری، تاریخی و دور از دسترس پاریس را با دوربین‌های سه بعدی ثبت و ضبط کنند.

بیشتر بخوانید:

سخت ترین شغل های روی زمین

شبکه National Geographic سخت ترین مشاغل دنیا را معرفی کرده است. شغل‌هایی که به ماجراجویی و علاقه به زندگی در طبیعت و حیات وحش نیاز دارند. این مشاغل کاملا مخالف آسان ترین شغل های جهان که در قسمت فوق معرفی شدند، هستند و در ادامه معرفی می‌شوند.

ماهیگیری دریاهای عمیق

ماهیگیری دریاهای عمیق

یک حقیقت مهم و کمتر شناخته شده این شغل به عنوان نقطه مقابل آسان ترین شغل های جهان این است که زندگی این ماهیگیران در آب‌های سرد و یخ، نرخ مرگ ومیر این شغل را بسیار افزایش داده است. این نوع ماهیگیری همراه با یک زندگی بسیار سخت است که گروه خاصی از افراد را به سوی خود می‌کشد.

نیروی جستجو و نجات گارد ساحلی

نیروی جستجو و نجات گارد ساحلی

وقتی شما جزء گارد ساحلی می‌شوید، خطرات عملیات‌های نجات جزئی از کار شما محسوب می‌شوند. این افراد هر روز برای نجات زندگی دیگران، زندگی خود را به خطر می‌اندازند و شغلشان درست نقطه مقابل آسان ترین شغل های جهان است.

حفار چاه نفت

حفار چاه نفت

حفاری چاه‌های نفت و گاز در دریاها به هیچ وجه جزء آسان ترین شغل های جهان نیست. ریسک‌های این کار غیرقابل انکار است . 12 ساعت کار با مواد با قابلیت احتراق در فاصله بسیار زیادی از ساحل تنها چند مورد از ویژگی‌های ترسناک این کار هستند.

افراد مین یاب

افراد مین یاب

مشاغلی که با مین و مواد منفجره سرو کار دارند، تاحد زیادی مرگ آور هستند. مثلا بین سال 1996 تا 2002، حداقل 500 مین یاب کشته شدند و این شغل را در نقطه مقابل آیتم‌های لیست آسان ترین شغل های جهان قرار دادند.

سیم کش برق هوایی (با هلی کوپتر)

سیم کش برق هوایی (با هلی کوپتر)

تعداد این متخصصان بسیار کم است. کار مهارت و تخصص بسیار زیادی می‌خواهد و افراد کمی هستند که دوره‌های تخصصی لازم را برای این کار گذرانده‌اند. شاید احمقانه باشد ولی بسیاری از کارهای خطوط برق دارای ولتاژ بالا، بدون وسیله خاص و ایمنی انجام می‌شود و این ویژگی ریسک این شغل را بسیار افزایش داده است.

تمیز کننده پنجره‌های آسمان خراش‌ها

تمیز کننده پنجره‌های آسمان خراش‌ها

شاید فکر کنید تمیزکردن شیشه کاری غیر تخصصی است، اما این شغل واقعا بسیار خطرناک و نیازمند مهارت‌ها و توانمندی‌های زیادی است.

آتش نشان

آتش نشان

رفتن به درون ساختمان‌های آتش گرفته برای نجات انسان‌ها کاری شرافتمندانه است. آتش نشان‌ها هر روز با خطرات زیادی مواجه هستند. اگرچه آن‌ها آموزش‌های زیادی را دیده‌اند، ولی موقعیت‌های غیرقابل پیش بینی و ریسک زخمی و کشته شدن در این کار بسیار زیاد است.

کارکنان معدن

کارکنان معدن

هیچ چیزی خطرناکتر از کار در معدن ذغال سنگ نیست. در این صنعت خطرناک  سالانه 50 تا 60 نفر از کارکنان معدن کشته می‌شوند. برای پیشگیری، کارکنان معدن از لباس‌ها و تجهیزات تنفسی ضروری به طور مداوم در کار خود استفاده می‌کنند تا خطرات احتمالی را کاهش دهند. علاوه بر خطرات تنفسی و انفجار، کارکنان معدن ممکن است به دلیل وجود گازهای منوکسید کربن و متان دید خود را از دست بدهند.

چوب بر

چوب بر

چوب بری نه تنها در آمریکا، بلکه در جهان نیز جزء مشاغل خطرناک به حساب می‌آید. چوب برها باید در ارتفاعات زیاد و زمین‌های ناهموار اره‌ها و ماشین‌های چوب بری را با خود حمل و با آن‌ها کار کنند. وسایلی که حتی در شرایط مناسب هم کار با آنها خطرناک است. در سال 2008 از هر  1000 چوب بر، 116 نفر از آن‌ها کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: elitereaders، careeraddict و buzzfeed

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر