;
coinex

راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰ ؛ کدام مسواک الکتریکی را بخریم؟

مسواک های برقی به دلیل کارایی کلی بهترشان جایگزین مسواک های ساده شدند. در این مطلب تکراتو راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰ را ارائه کرده‌ایم.

مسواک برقی چیست؟

مسواک برقی یا مسواک چرخشی مسواکی است که با برق یا باتری کار می‌کند و از این نیرو برای حرکت دادن نوسانی و ارتعاشی سر مسواک استفاده می‌کند. مسواک برقی قدرت پاک کنندگی بیشتر و کاربرد سریعتر و راحتتری دارد، می‌تواند پلاک‌ها و جرم‌های دندان را پاک کند و علاوه بر این برای افرادی که در مسواک زدن تنبل هستند هم مناسب است. این مسواک‌ها را می‌توان از داروخانه‌ها، فروشگاه‌ها و حتی سوپرمارکت‌ها تهیه کرد. در این بخش  شما را با مسواک برقی و انواع، مزایای آن آشنا خواهیم نمود.

ساخت اولین مسواک برقی 

اولین مسواک برقی در سال  ۱۹۴۰ در سوئیس ساخته شد و ۲۰ سال بعد در آمریکا به تولید انبوه رسید. ابتدا کاربرد مسواک های برقی برای افراد دارای محدودیت‌های فیزیکی و ذهنی یا افراد دارای عدم مهارت کافی برای مسواک زدن بود، اما با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از مسواک های برقی عمومی شد.

انواع مسواک برقی

  • مسواک هایی که با باتری کار می‌کنند:

این نوع مسواک ها قابل حمل و ارزان هستند، اما عمر کوتاهی دارند.

  • مسواک هایی که با باتری قابل شارژ کار می‌کنند:

این مسواک ها یک سر چرخنده مجزا و سنسور حساس به فشار دارد که به صورت لرزشی یا جلو و عقب کار می‌کند.

  • مسواک‌ های سونیک:

این نوع مسواک ها دارای قابلیت شارژ هستند و سر‌های گوناگونی با قیمت بالا دارند.

  • مسواک های چرخشی:

این مسواک ها دارای سرهایی هستند که می‌توانند یک دور کامل بچرخند.

  • مسواک های لغزشی:

این مسواک ها دارای سر کوچک و غیر قابل چرخش هستند که در جای خود حرکت می‌کند و به صورت نقطه‌ای، جرم‌های یک ناحیه از دندان را تمیز می‌کند.

  • مسواک های جهنده:

سر این مسواک ها به عقب و جلو حرکت می‌کنند و می‌چرخند و اگر چیزی لابه لای دندان‌هایتان گیر کرده باشد، بیرون می‌آورند.

  • مسواک های دو سره:

این نوع مسواک های برقی دو سر قابل تعویض دارند که یکی به جلو و عقب حرکت می‌کند و دیگری در جای خود می‌لغزد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات مسواک برقی

  • دارای عملکردهای مختلف برای حساسیت دندانی،سفید کردن دندان‌ها یا ماساژ دادن لثه‌ها
  • دارای حسگرهای هشداردهنده برای زمان وارد کردن فشار بر لثه
  • دارای تایمر
  • یادآوری کننده دیجیتال برای تعویض سر مسواک
  • حرکت چرخشی ارتعاشی و یا تکنولوژی صوتی
  • دارای  سر مسواک متعدد

مزایای استفاده از مسواک برقی

  • به ما هشدار می‌دهد:

مسواک های برقی اگر هنگام مسواک زدن فشار زیادی روی سطح دندان بیاوریم‌، به ما هشدار می‌دهند که این سرعت یا فشار برای دندان زیاد است.

مزایای استفاده از مسواک برقی

  • مورد تایید دندان پزشکان است:

استفاده از مسواک برقی برای سلامت دهان و دندان بیمار مفید است و سبب کاهش تورم لثه، کاهش حساسیت دندانی و پاک شدن پلاک‌ها می‌شود.

  • پر قدرت اما نرم عمل می‌کند :

مسواک های برقی قدرت زیادی دارند، برای تمیز کردن سطح دندان‌ها از ویبره و چرخش استفاده می‌کنند و به مینای دندان آسیب نمی‌رسانند.

  • تک تک دندان‌ها را تمیز می‌کنند:

با مسواک برقی می‌توانید پشت دندان‌ها را آسانتر تمیز کنید و تمام پلاک‌های دندانی را پاک کنید.

  • راحت استفاده می‌شوند:

برخی از ما طریقه صحیح مسواک زدن را نمی‌دانیم؛ استفاده از مسواک های برقی کار را برای ما آسان و همه دندان‌ها را تمیز می‌کند.

  • برای افراد مسن یا بیمار مناسب هستند :

مسواک برقی برای افراد دچار آرتروز و بیماری‌های حرکتی بهتر است، زیرا بیشتر کار تمیزسازی را خود مسواک انجام می‌دهد و در نتیجه شخص با کمترین فعالیت می‌تواند مسواک بزند.

  • مجهز به زمان سنج هستند:

یکی دیگر از مزیت های مسواک های برقی این است که بعضی از آن‌ها مجهز به زمان سنج هستند و کمک می‌کنند که شخص متوجه شود که چه مدتی دندان‌هایش را تمیز کرده است (مثلا حدود ۲ دقیقه کافی است).

  • لکه بر هستند:

مسواک برقی لکه‌های ایجاد شده ناشی از مصرف سیگار، قهوه، چای و نوشیدنی‌های رنگی را روی دندان‌ها از بین می‌برد و لبخندی زیباتر با دندان‌هایی سفیدتر را به نمایش می‌گذارد.

  • برایارتودنسی مناسب هستند :

یکی از بهترین مسواک ها برای افرادی که ارتودنسی کرده‌اند، مسواک برقی است. این افراد می‌توانند با استفاده از این مسواک دهان و دندان‌های خود را تمیز نگه دارند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در افرادی که ارتودنسی کرده‌اند، باعث ایجاد لکه‌های سفید روی دندان می‌شود.

  • ضایعات کمتری دارند:

برای عوض کردن مسواک برقی، فقط باید در بسیاری موارد سر مسواک را تعویض کنید.

  • ممکن است تمرکز شما را هنگام مسواک زدن بهبود بخشند:

یک منبع مطالعاتی معتبر نشان می‌دهد که افراد هنگام مسواک زدن دندان‌های خود با استفاده از مسواک برقی، تمرکز بیشتری دارند. این کار باعث شده است که تجربه کلی افراد در مسواک زدن بهبود یابد و دندان‌های افراد تمیزتر شود.

  • برای لثه ایمن هستند:

اگر به طور صحیح از مسواک استفاده کنید، مسواک برقی نباید به لثه یا مینای دندان شما صدمه بزند، بلکه باعث افزایش سلامت کلی دهان شود.

فواید مسواک برقی برای کودکان

فواید مسواک برقی برای کودکان

  • سرگرم کننده برای بچه‌ها

اکثر بچه‌ها علاقه‌ای به مسواک زدن ندارند. اگر یک مسواک برقی برای کودک شما جذابیت بیشتری داشته باشد، می‌توانید برای تمیز کردن دهان و تنظیم عادت‌های سالم در او از مسواک برقی استفاده کنید.

  • مناسب برای کودکان دارای ناتوانی جسمی و حرکتی

استفاده از مسواک برقی را می‌توان برای کودکان دارای ناتوانی جسمی و حرکتی و کودکان کم سن و سال (زیر۶ سال) مناسب دانست.

  • مناسب برای کودکانی که مهارت برای مسواک زدن ندارند

کودکان مهارت کافی را برای مسواک زدن ندارند، در نتیجه پلاک‌های دندانی آن‌ها به طور ناقص برداشته می‌شود. مسواک های برقی این مشکلات را برطرف می‌کند.

نکاتی برای خرید مسواک برقی

  • مسواک برقی با برند خوب بخرید:

مسواک ارتباط مستقیمی با سلامت دهان و دندان دارد، پس مسواک برقی را از میان برندهای شناخته شده و مراکز مطمئن خریداری کنید.

  • درباره خرید مسواک تحقیق کنید:

قبل از خرید درباره انواع مسواک برقی و ویژگی‌های مختلف آن‌ها تحقیق کنید و سپس برای خرید اقدام نمایید.

  • با پزشک خود مشورت کنید:

قبل از خرید مسواک برقی با پزشک خود مشورت کنید.

  • به نوع و سر مسواک توجه کنید:

مسواکی با سری‌های قابل تعویض خریداری کنید و سر مسواک را هر ۳ تا ۶ ماه یک بار عوض کنید.

  • مسواک تایمر دار یا بدون تایمر بخرید:

مسواک های برقی دارای یک تایمر هستند  و پس از ۲ دقیقه مسواک زدن به شما هشدار می‌دهند یا مسواک را خاموش می‌کنند. خرید مسواک تایمر دار یا بدون تایمر به خود شما بستگی دارد.

  • مسواک های دارای صفحه نمایش بخرید:

بعضی از مسواک های برقی برای تشویق کردن شخص به مسواک زدن به یک صفحه نمایش مجهز شده‌اند که صورتک خندان یا تصاویر دیگری را نشان می‌دهد.

نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی

شیوه مسواک زدن از اهمیت بالایی برخوردار است و مسواک زدن بعضی از نقاط دندان‌ها که دور از دسترس هستند احتیاج به دقت بالایی دارد. سر مسواک برقی با سرعت حرکت بالایی که دارد و سبب تمیزی بهتر دندان‌ها می‌شود.

هنگام استفاده از مسواک برقی، مسواک روی آخرین دندان قرار می‌گیرد و به آرامی به سمت جلو حرکت می‌کند؛ همچنین سر مسواک باید زاویه ۷۰ درجه نسبت به لثه‌ها داشته باشد و این حرکت برای هر دندان حدود ۲ ثانیه طول می‌کشد. در هنگام استفاده از مسواک برقی نیازی به فشار دادن یا حرکت سر مسواک نیست زیرا خود مسواک عمل تمیز کردن را انجام می‌دهد.

هنگام استفاده از مسواک برقی باید از شکل دندان و لثه تبعیت شود یعنی باید زاویه قرار دادن مسواک روی دندان‌ها رعایت گردد، زیرا اگر بخشی از مسواک روی دندان و بخش دیگر روی لثه‌ها قرار گیرد، به لثه‌ها آسیب وارد می‌شود.

معایب مسواک برقی

معایب مسواک برقی

  • مسواک برقی نسبت به نمونه‌های معمولی گرانتر است.
  • یافتن سر مناسب مسواک برقی ممکن است همیشه آسان یا راحت نباشد، زیرا همه فروشگاه‌ها آن‌ها را ندارند و ممکن است فروشگاه‌های محلی شما مارک مناسبی از مسواک های برقی را ارائه نکنند.
  • همه احساس لرزش را دوست ندارند، به علاوه این که مسواک های برقی بزاق بیشتری را در دهان ایجاد می‌کنند.

توصیه دندانپزشکان برای اندازه سری مسواک چیست؟

برای کودکان سری مسواک به اندازه ۲ × ۱ سانتی‌ متر و برای بزرگسالان تقریبا ۲.۲ – ۲.۸ × ۱۰ -۱۳ سانتی متر مناسب به نظر می‌رسد. به طور کلی هر کس اندازه مسواک را با توجه به اندازه دهان خود انتخاب می‌کند، اما سری‌های کوچک به شما کمک می‌کنند که به نقاط مختلف دهان خود دسترسی بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نکاتی درباره انتخاب مسواک مناسب:

  • استفاده از مسواک های دارای برس زاویه دار به شما کمک می‌کند تا رسیدگی بهتری به دندان‌های عقبی، بین دندان‌ها و شیار لثه داشته باشید. همچنین برای کسانی که از نحوه صحیح مسواک زدن خود اطمینان ندارند بهره بردن از این گونه مسواک ها می‌تواند مناسب باشد.
  • طراحی دسته‌ مسواک به صورت ارگونومیک می‌تواند از خستگی دست شما بر اثر مسواک زدن جلوگیری کند و همین امر باعث می‌شود شما وقت بیشتری را برای دندان های خود بگذارید.
  • دندانپزشکان با توجه به ۲ بار استفاده روزانه و به صورت مداوم عمر مفید مسواک را ۳ ماه در نظر گرفته‌اند. در پایان سه ماه شما باید مسواک خود را تعویض کنید، چرا که همان مسواکی که تا قبل از این در سلامت دهان شما نقش داشته از این به بعد می‌تواند به دلیل انباشت باکتری‌ها سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازد.

در ادامه ده مورد از بهترین مسواک های برقی موجود در بازار را در قالب راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰ ارائه کرده‌ایم.

راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک سنسوداین مدل  Multicare

مسواک سنسوداین مدل Multicare
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک Multicare از برند نام آشنای سنسوداین برای افرادی با دندان‌های حساس طراحی شده است. این محصول با استفاده از رشته‌های ابریشمی نیاز لثه‌ حساس را از جهت نرم بودن مسواک رفع می‌کند و به همین دلیل در راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰ قرار گرفته است.همچنین سری مسواک به صورت استاندارد و کوچک طراحی شده تا بتواند راحتی دسترسی به مناطق سخت و دندان‌های انتهایی را برای شما به ارمغان بیاورد. در نتیجه به کمک این مسواک شما قادر خواهید بود همه‌ دندان‌های خود را از آلودگی‌ها و پلاک‌های باکتری پاک کنید. این مسواک پد تمیزکننده زبان و درپوش ندارد.

مسواک سیگنال مدل  Vertical Expert

مسواک سیگنال مدل  Vertical Expert
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک سیگنال مدل Vertical Expert به کمک طراحی بی‌ نظیر خود می‌تواند کاری کند تا به صحیحترین شکل ممکن دندان‌‌های خود را از پلاک و آلودگی‌ها پاک کنید. این محصول شست و شوی دندان‌های عقبی را آسان می‌کند و همچنین می‌تواند از پس تمیزکردن سطوح بین دندان‌های شما به خوبی برآید. بی ‌شک این مسواک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سلامت دهان و دندان شماست چرا که می‌توانید شست و شوی دندان‌ها و حذف پلاک‌ها را با آن به خوبی انجام دهید.

مسواک سیگنال مدل Vertical Expert Sensitive

مسواک سیگنال مدل Vertical Expert Sensitive
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک سیگنال مدل Vertical Expert Sensitive به دلیل بهره بردن از برس خیلی نرم مناسب کسانی است که طرفدار مسواک های زاویه دار هستند و البته به دلیل داشتن لثه حساس نمی‌توانند از هر مسواکی استفاده کنند. این دو ویژگی برای این محصول جای خاصی را در راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰ رقم زده‌اند.

مسواک اورال-بی مدل  Pulsar Anti Bacterial

مسواک اورال-بی مدل  Pulsar Anti Bacterial
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک پالسار (Pulsar) اورال- بی مسواکی ویبراتور(دستی-برقی) است. این محصول به کمک استفاده از الیاف میکروپالس و قابل ارتعاش می‌تواند دندان‌های شما را از پوسیدگی نجات دهد، چرا که به فواصل بین دندانی بهتر نفوذ می‌کند و باعث پاکسازی ذرات غذا و پلاک از روی دندان‌ها و لثه می‌شود. طراحی سری مسواک به صورت دو تکه است و می‌تواند فشار وارده بر دندان‌ها و لثه را کنترل و از خونریزی لثه جلوگیری کند. ۲ دکمه + و – روی بدنه‌ مسواک هم به ترتیب روشن و خاموش بودن ویبراتور مسواک را نشان می‌دهند.عمر باتری مسواک ۳ ماه است که با توجه به مدت زمان قابل استفاده بودن هر مسواک منطقی به نظر می‌رسد. این مسواک هم به دلیل ویژگی‌های خوبش در راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

مسواک اورال-بی سری Pro Expert مدل  All In One

مسواک اورال-بی سری Pro Expert مدل  All In One
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک اورال-بی سری پرو اکسپرت با بهره بردن از الیاف Power Tip به شما کمک می‌کند تا به نقاط دور دست دهان خود دسترسی راحتتری داشته باشید و همین امر موجب تمیزی دندان‌های عقبی می‌شود. همچنین وجود الیاف متقاطع با زاویه ۱۶ درجه کمک می‌کند که این مسواک نسبت به مسواک‌ های معمولی به سطوح بین دندان‌ها بهتر نفوذ کند و مواد باقیمانده را تمیز کند. این محصول به دلیل اینکه ۷ مزیت ویژه را در خود جای داده است All In One نامگذاری شده است. کاهش التهاب لثه، تمیز کردن شیار لثه و ماساژ لثه ۳ مورد از ۷ مزیت این محصول خیلی خوب هستند که در واقع نشان می‌دهند اورال-بی محصولی را در قالب این مسواک برای لثه‌های حساس طراحی کرده است. زبان پاک‌ کنی که در این مسواک قرار داده شده است نیز باعث می‌شود که پلاک‌های میکروبی مولد بوی بد دهان هم از بین بروند. قابلیت برداشتن پلاک‌ها، پاک‌ کردن رنگدانه‌های سطحی دندان و همچنین محافظت از مینای دندان از دیگر مزایایی هستند که این مسواک را در راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰ قرار داده‌‌اند.

 مسواک اورال-بی مدل پروفلکس

 مسواک اورال-بی مدل پروفلکس
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک پروفلکس از تولیدات سری کلینیکی پرواکسپرت اورال-بی است و با استفاده از الیاف متقاطع با زاویه ۱۵ درجه و با منطبق شدن روی انحنای دندان‌ها کمک می‌کند تا پلاک‌های بیشتری از روی سطوح دندان و بین دندان‌ها برداشته شود. این مسواک برای انطباق با انحنای دندان دارای سری دو تکه متحرک Pro-Flex است و همین امر موجب می‌شود که حرکت مسواک روی لثه‌ و دندان‌ها آرام و ملایم باشد. استفاده از الیاف دارای نوک گرد و نرم در ساخت این محصول نیز احتمال آسیب رسیدن به لثه را به کمترین حد ممکن رسانده و خونریزی لثه را هم کاهش داده است. کمرنگ ‌شدن الیاف نشانه‌گر آبی در این مسواک زمان تعویض آن را مشخص و نمایش می‌دهد.

مسواک اورال-بی مدل  Advantage 3D white Fresh

مسواک اورال-بی مدل  Advantage 3D white Fresh
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک اورال-بی مدل  Advantage 3D white Freshدارای پد شست و شوی زبان است و به کمک آن به خوشبوتر شدن دهان شما کمک می‌کند. این محصول توانایی ویژه‌ای در زمینه زدودن پلاک دارد و همین امر موجب حفظ دندان‌های شما در برابر آلودگی و خرابی می‌شود. قابلیت ماساژ و تحریک لثه‌ها و تمیز سازی لثه‌های شما به واسطه آن‌ها از ویژگی‌های دیگری هستند که برای این محصول در راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰ جا باز کرده‌اند.

 مسواک سنسوداین مدل  Gentle Care

 مسواک سنسوداین مدل  Gentle Care
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک سنسوداین مدل Gentle Care به کمک الیاف نرم و سری کوچکش مشکل شما را برای دسترسی یافتن و تمیز کردن فضاهای بین دندانی و خط لثه حل می‌کند. این محصول با برس بسیار نرم و سری متوسط خود به کمک افراد دارای دندان‌ها و لثه‌های حساس می‌آید و از آسیب دیدگی و خونریزی لثه جلوگیری می‌کند. همچنین دسته ارگونومیک این مسواک، مسواک زدن را برای شما به امری لذت ‌بخش تبدیل می‌کند.

مسواک سیگنال مدل  Sensitive Expert

مسواک سیگنال مدل  Sensitive Expert
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک مدل «Sensitive Expert» برند سیگنال مخصوص دندان‌های حساس است. این مسواک سری متوسط با برس نرم دارد. سری این مسواک، دندان‌ و لثه حساس یا تحریک شده را آزرده نمی‌سازد و کمک می‌کند که مسواک زدن ملایم و راحتی داشته باشید. طراحی ارگونومیک دسته و گردن این مسواک کنترل آن را در دست و همچنین دسترسی آن را به نقاط مختلف دهان راحت می‌سازد.

مسواک کانفیدنت سری Newdent مدل  Promo Pearl

مسواک کانفیدنت سری Newdent مدل  Promo Pearl
راهنمای خرید بهترین مسواک برقی ۲۰۲۰

مسواک کانفیدنت مدل Promo Pearl با استفاده از الیاف فوق نازک CT-Bristles می‌تواند نفوذ بیشتری به فواصل و فضاهای بین دندانی داشته باشد و در نتیجه دندان‌ها و لثه‌ شما را به خوبی تمیز کند. این محصول ایرانی به کمک دسته ارگونومیک و ضدلغزش خود می‌تواند تجربه نسبتاً خوبی از مسواک زدن را به شما هدیه دهد. مسواک کانفیدنت مدل Promo Pearl به پد زبان‌ شور هم مجهز است و می‌تواند دهان شما را از باکتری‌های مولد بوی بد دهان پاک کند. سه عدد درپوش با نشانگر زمان تعویض از دیگر تجهیزات کاربردی این محصول هستند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر