;
coinex

بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ ؛ صدای خودتان را بهتر منتشر کنید!

اگر صدای زیبایی دارید و می‌خواهید مطلبی را برای فردی بخوانید، باید میکروفون خوبی داشته باشید. در این مطلب بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ را به شما معرفی کرده‌ایم.

میکروفون‌ های مخصوص استودیوهای خانگی و حرفه‌ای، دستگاه‌های به ‌خصوص و منحصربفردی هستند و با میکروفون‌ های معمولی که اکثرا دیده‌ایم، تفاوت‌های عمده‌ای دارند. این تفاوت‌ها به دلیل کاربرد این میکروفون‌ها است و افرادی را که استودیو دارند و یا در فکر تاسیس آن هستند، مجاب به خریدن چنین محصولاتی با هزینه‌های بالاتر نسبت به میکروفون‌های معمولی می‌کنند. در این مطلب سعی داریم بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ را به شما معرفی کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین میکروفون های ۲۰۲۰

برای استودیو

میکروفون ریبون استودیویی مرنتز مدل  MPM 3500 R

میکروفون ریبون استودیویی مرنتز مدل  MPM 3500 R

یکی از شرکت‌های مشهور تولیدکننده میکروفون‌ های استودیویی، شرکت مرنتز است که انواع میکروفون ‌ها را از جمله میکروفون کندانسری تولید می‌کند. میکروفون MPM 3500 R ساخته این شرکت برای استودیوهای خانگی و حرفه‌ای و انواع سازهای آکوستیک، آمپلی ‌فایر گیتار الکتریک، وکال و اورهد درام مناسب است. ابعاد این میکروفون برابر ۵۸*۵۰*۲۰۵ میلی ‌متر و وزن آن برابر ۴۹۰ گرم است.

رابط این میکروفون XLR و منبع تغذیه آن فانتوم پاور ۴۸ ولتی است. این دستگاه به عنوان یکی از بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ قابلیت آن را دارد که فرکانس پاسخ‌ گویی از ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز را ارائه کند. حساسیت MPM 3500 R برابر ۳۴- دسیبل، امپدانس خروجی این میکروفون ۲۰۰ اهم و نسبت سیگنال به نویز در آن برابر ۷۹ دسیبل است. نکته دیگر در مورد سایز دیافراگم این محصول شرکت مرنتز است که برابر ۱٫۳ اینچ بوده و الگوی قطبی فیگو ۸ دارد که می‌تواند صدا را از هر دو طرف کپسول خود دریافت کند. آستانه اعوجاج نیز در میکرفون MPM 3500 R برابر ۱۳۵ دسیبل است و توانایی تحمل فشار صوتی ۱۳۵ دسیبل را دارد.

از جمله اقلام همراه این میکروفون می‌توان به لرزه‌ گیر، پاپ فیلتر، هاردکیس آلومینیومی و دفترچه راهنما اشاره کرد. اگر به دنبال راه‌ اندازی یک استودیوی خانگی یا حرفه‌ای کوچک با امکانات خوب و به ‌صرفه هستید، می‌توانید روی MPM 3500 R حساب کنید.

میکروفون کاندنسر جی ‌تی ‌آر مدل STD 700

میکروفون کاندنسر جی ‌تی ‌آر مدل STD 700

یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده میکروفون ‌های استودیویی، شرکت جی ‌تی‌ آر بوده و محصولی که از این شرکت قصد معرفی آن را داریم،STD 700  است. این میکروفون کندانسوری ترانزیستوری دارای ابعاد ۳۴۰*۲۷۰*۱۰۰ میلی ‌متر و وزن ۴۰۰ گرم است، همانند محصول قبلی برای استودیوهای خانگی و کوچک و با صرفه بسیار مناسب است و توانایی برآورده ‌ساختن انتظارات کاربر برای کاربردهایی مثل وکال، سازهای آکوستیک و آمپ گیتار الکتریک را دارد.

رابط و منبع تغذیه محصول شرکت جی ‌تی ‌آر از نوع درگاه USB و فرکانس پاسخ‌ گویی آن بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است. حساسیت و امپدانس خروجی نیز در این میکروفون به ترتیب برابر ۱۸ دسیبل و ۵۰ اهم است. نکته دیگر در مورد سایز دیافراگم STD 700 بوده که برابر ۱ اینچ است و نسبت سیگنال به نویز را در آن به ۸۲ دسیبل رسانده است. این میکروفون در قالب یکی از بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ دارای گستره دینامیکی ۱۳۰ دسیبل بوده و آستانه اعوجاج در آن ۱۳۵ دسیبل است. در مورد الگوی قطبی STD 700 باید گفت که از نوع کاردیود است. از سایر ویژگی‌های این میکروفون می‌توان به فیلتر نرم‌ کنندگی صدا و فیلتر برش فرکانس‌های پایین و بالا اشاره داشت.

شرکت جی ‌تی‌ آر در کنار این میکروفون، گیره لرزه ‌گیر (شاک ‌مونت)، سه پایه رومیزی، کابل رابط USB، کیف جانبی و کاغذ اطلاعات فنی محصول را برای کاربر ارسال خواهد کرد. در آخر ذکر برخی نکات مهم در مورد این میکروفون خالی از لطف نیست. STD 700  نیازی به منبع تغذیه نداشته و تامین انرژی و انتقال صدای آن تنها از طریق USB انجام می‌پذیرد. همچنین این میکروفون به هیچ‌ گونه کارت صدایی نیاز ندارد و با تمامی ویندوزها سازگار است.

بیشتر بخوانید:

میکروفون سنهایزر مدل  MD 431 II

میکروفون سنهایزر مدل  MD 431 II

میکروفون استودیویی MD 431  ساخته شرکت سنهایزر در قالب یک میکروفون استودیویی مناسب برای کاربردهایی مثل وکال به بازار عرضه شد. MD 431 II نسل دوم این میکروفون است و نسبت به نسل اول آن بهبودهایی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. این میکروفون ۴۹*۲۰۰ میلی ‌متری ۲۵۰ گرمی میکروفونی بسیار مناسب برای اجراهای زنده و وکال است.

رابط MD 431 II از نوع XLR بوده و فرکانس پاسخ‌ گویی در آن در بازه ۴۰ تا ۱۸۰۰۰ هرتز است. در مورد حساسیت این دستگاه باید گفت که برابر ۳ دسیبل بوده و امپدانسی برابر با ۲۵۰ اهم دارد. اما نکته مهم در مورد الگوی قطبی این محصول شرکت سنهایزر است که از نوع سوپرکاردیود بوده و نقش موثری در حذف نویزهای اضافه محیط دارد. از جمله تفاوت‌هایی که بین دو نسل میکروفون ‌های گفته ‌شده وجود دارد، می‌توان به جنس بدنه و توری فلزی میکروفون که در دوام و استفاده در اجراهای زنده بسیار موثر است، داشتن کپسول ضد شوک و فنر Him-Bucking برای کاهش نویزهای مکانیکی در نسل دوم یعنی MD 431 II اشاره کرد. پس اگر به دنبال یکی از بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ مناسب برای اجراهای زنده و وکال هستید و نویزهای اضافه محیط و همچنین استفاده زیاد از میکرفون نگرانتان می‌کنند، MD 431 II  نگرانی شما را از بابت این مشکلات برطرف می‌کند.

میکروفون کاندنسر استودیویی اس ‌ای الکترونیکس مدل ۲۲۰۰ A II

میکروفون کاندنسر استودیویی اس ‌ای الکترونیکس مدل ۲۲۰۰ A II

میکروفون بعدی که به عنوان یکی از بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ قصد معرفی آن را داریم، از شرکت اس ‌ای الکترونیکس و مدل ۲۲۰۰A II  است. این میکروفون کندانسر ترانزیستوری برنده جایزه NAMM SHOW در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه آمریکا بوده، و برای وکال و سازهای آکوستیک بسیار مناسب است. منبع تغذیه ۲۲۰۰A II  یک فانتوم پاور ۴۸ ولتی و فرکانس پاسخ ‌گویی در آن بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز متغیر است. این میکروفون حساسیتی معادل ۳۲- دسیبل دارد و امپدانس خروجی آن نیز ۲۰۰ اهم و سایز دیافراگم آن ۱٫۲۵ اینچ است.

میکروفون A II 2200 بسیار خوب و مناسب و برای یک استودیوی حرفه‌ای لازم است. در مورد نویزهای محیطی هم باید گفت که در ۲۲۰۰A II  نسبت سیگنال به نویز ۷۸ دسیبل است. نکته مهم در مورد این محصول شرکت اس‌ ای الکترونیکس، الگوی قطبی آن است که از نوع کاردیود، اومنی، فیگور ۸ است. آستانه اعوجاج این میکروفون ۱۳۵ دسیبل بوده و مجهز به فیلتر برش فرکانس‌های پایین است. از جمله وسایلی که شرکت اس ای همراه با این میکروفون برای کاربر می‌فرستد می‌توان به لرزه‌ گیر و پاپ فیلتر فلزی اشاره کرد. ۲۲۰۰A II  یک کپسول دست‌ ساز و سوویچ پد را هم در اختیارتان می‌گذارد.

میکروفون کاندنسر استودیویی مرنتز مدل MPM 3000

میکروفون کاندنسر استودیویی مرنتز مدل MPM 3000

یکی دیگر از محصولات شرکت مرنتز و بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ ، میکروفون مدل MPM 3000 با ابعاد ۱۳۵*۱۱۵*۲۷۵ میلی ‌متر و وزن ۶۵۰ گرم است. این میکروفون مناسب برای سازهای آکوستیک، آمپ گیتار الکتریک، وکال و اور هد درام، دارای رابط XLR و مجهز به منبع تغذیه فانتوم پاور ۴۸ ولت است. فرکانس پاسخ ‌گویی MPM 3000 نیز برابر با ۲۰ تا ۲۰ کیلوهرتز و حساسیت آن معادل ۳۶- دسیبل است که در کنار امپدانس خروجی ۱۰۰ اهم، باعث کنترل نویزهای محیطی با نسبت سیگنال به نویز ۸۱ دسیبل می‌شود.

سایز دیافراگم MPM 3000 برابر ۱٫۳ اینچ، الگوی قطبی آن به صورت کاردیود است و آستانه اعوجاج این دستگاه ۱۳۸ دسیبل است. از جمله اقلام همراه این میکروفون می‌توان به یک لرزه‌ گیر، پاپ فیلتر، هاردکیس آلومینیومی و دفترچه راهنما اشاره کرد.

میکروفون کاندنسر نیومن مدل  TLM 102 Studio Set

میکروفون کاندنسر نیومن مدل  TLM 102 Studio Set

این دستگاه ساخته شرکت نیومن بوده و ابهامی برای استفاده وکال برای کاربر باقی نمی‌گذارد. این میکروفون ابعادی برابر با ۵۲*۱۱۶ میلی‌ متر و وزنی برابر با ۲۵۰ گرم دارد، و یک رابطXLR ، منبع تغذیه فانتوم پاور ۴۸ ولت و همچنین فرکانس پاسخ‌ گویی ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز را ارائه می‌کند.

حساسیت این میکروفون برابر با ۱۴۴ دسیبل، امپدانس خروجی آن برابر با ۵۰ اهم، نسبت سیگنال به نویز آن معادل ۸۲ دسیبل و سایز دیافراگم آن ۱ اینچ است که برای کاربردی مثل وکال مناسب است. در مورد الگوی قطبی نیز باید گفت که این میکروفون الگوی کاردیود را همراه خود دارد. از جمله ویژگی‌هایی که در TLM 102 Studio Set قرار داده شده علاوه ‌بر نکات ذکرشده، می‌توان به یک فیلتر نرم‌ کنندگی صدا، لرزه گیر و دفترچه راهنما اشاره کرد.

برای استریمینگ

میکروفون Blue Yeti

میکروفون Blue Yeti

این میکروفون طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افرادی که در حوزه تولید محتوای آنلاین فعالیت می‌کنند، بدون شک سراغ این مدل می‌روند. این میکروفون از سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند و برای راه اندازی آن هم نیازی به نصب کردن برنامه جانبی نیست. بلو یتی از لحاظ نحوه ضبط کردن صدا حالت‌های مختلفی دارد و در هر شرایطی صدای شما را به بهترین نحو ضبط خواهد کرد.

روی بدنه میکروفون دکمه‌های متعددی تعبیه شده‌اند، از دکمه بی صدا کردن گرفته تا دکمه تنظیم وضوح و شفافیت صدای ضبط شده. علاوه بر این یک خروجی جک هدفون نیز برای این میکروفون در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید از این خروجی برای گوش دادن به صدای ضبط شده استفاده کنید.

کابل USB این میکروفون هم خروجی‌های USB 2 و ۳ را پشتیبانی می‌کند. بلو یتی پایه مخصوص خودش را دارد و این پایه نیز جدا شدنی است، به گونه‌ای که شما می‌توانید خود میکروفون را روی پایه دیگری قرار دهید و از آن استفاده کنید. این میکروفون به عنوان یکی از بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ کیفیت ساخت بالایی را در کنار قیمتی اقتصادی ارائه می‌کند.

میکروفون Rode NT-USB

میکروفون Rode NT-USB

میکروفون های USB برای افرادی که فضای مورد نیاز برای ست‌های کامل XLR را ندارند، بسیار مناسب است. این مدل بدون نیاز به یک منبع برق می‌تواند با بالاترین کیفیت ممکن صدای شما را ضبط کند و در حد و اندازه‌های یک میکروفون مخصوص استودیو ظاهر شود. مانند میکروفون Blue Yeti این مدل هم از یک خروجی جک هدفون برخوردار است که شما می‌توانید با استفاده از آن به صدای ضبط شده گوش دهید. راد ان تی یو اس بی همچنین دکمه‌هایی را نیز برای تنظیم ورودی و خروجی صدا روی خود دارد.

این میکروفون برای استفاده شخصی و تک نفره است و هنگام خرید به همراه یک فیلتر مخصوص، یک عدد سه پایه دسکتاپ، یک عدد پایه نگهدارنده معمولی، یک کیف محافظ و یک کابل USB در اختیارتان قرار خواهد گرفت. راد ان تی یو اس بی به عنوان یکی از بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ با هر نوع پایه‌ای سازگار است و در این زمینه مشکلی ندارد. این محصول سیستم عامل‌های ویندوز، مک و حتی پلتفرم دستگاهی مانند آیپد را نیز پشتیبانی می‌کند.

میکروفون  MXL 770X

میکروفون  MXL 770X

برای افرادی که در خانه مشغول تولید محتوا هستند میکروفون های XLR بهترین گزینه موجود در بازار محسوب می‌شوند. این نوع میکروفون ها به همراه پنل مخصوص آن‌ها در امر ضبط کردن صدا عملکرد بی نظیری دارند. این مدل از یک دیافراگم طلایی برخوردار است که در زمینه ضبط صدا بسیار خوب عمل می‌کند و شفافیت بسیار بالایی دارد. ام ایکس ال 770 ایکس حالت‌های مختلف ضبط صدا اعم از cardioid، figure-eight و omnidirectional را پشتیبانی می‌کند و از آن می‌توانید برای استریم کردن بازی، ضبط کردن پادکست و مصاحبه و حتی ضبط کردن جلسه تمرین یک گروه موسیقی هم استفاده کنید.

شما با خرید این میکروفون یک پایه نگهدارنده لرزش گیر، یک فیلتر مخصوص و یک کابل برق XLR 20 اینچی برای اتصال میکروفون به منبع برق دریافت خواهید کرد. این میکروفون روی هر نوع پایه ثابت و متحرکی سوار می‌شود و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد.

بیشتر بخوانید:

میکروفون  Audio Technica ATR 2500-USB

میکروفون  Audio Technica ATR 2500-USB

این میکروفون هم جزء بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ و مخصوص افرادی است که تازه وارد عرصه تولید محتوای آنلاین یا استریمینگ شده‌اند. این محصول خروجی USB دارد و برق آن هم از همین طریق تامین می‌شود، بنابراین در آن خبری از یک پنل جداگانه یا منبع تغذیه مخصوص نیست. آرت 2500 یو اس بی یک خروجی جک هدفون هم برای گوش دادن به صدای ضبط شده دارد و در کنار آن دکمه‌هایی را نیز برای تنظیم صدا ارائه می‌کند. این میکروفون از ویژگی حذف نویز هم برخوردار است و به همین دلیل بهترین گزینه برای استریمینگ و یا ضبط کردن پادکست محسوب می‌شود. دیافراگم این میکروفون نیز فرکانس پاسخگویی بالایی دارد و کیفیت ساخت آن نیز بالا است.

پایه نگهدارند‌ه‌ای که به همراه آرت 2500 یو اس بی دریافت می‌کنید می‌تواند به سه پایه مخصوص دسکتاپ متصل شود یا روی هر نوع پایه‌ای قرار گیرد، بنابراین در این زمینه نگرانی نداشته باشید. این میکروفون از سیستم عامل ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند، با برنامه‌های مختلف مربوط به استریمینگ یا ضبط کردن صدا همخوانی دارد و با توجه به قیمت مناسبی که دارد برای افرادی که در حوزه تولید محتوای آنلاین تازه شروع به کار کرده‌اند بسیار کارآمد است.

میکروفون  Shure SM7B

میکروفون  Shure SM7B

این مدل برای افرادی است که چند سالی در حوزه استریمینگ فعالیت داشته‌اند و دنبال میکروفونی هستند که بتواند نیازهای آن‌ها را برطرف کند. این میکروفون جوری ساخته شده است که برای ضبط کردن صدا در محیط استودیو به صورت زنده بهترین عملکرد را دارد. محدوده فرکانس پاسخگویی آن بسیار وسیع است و به خاطر همین صدا و موسیقی را به بهترین نحو ضبط می‌کند. شور اس ام 7 بی از ویژگی حذف نویز بهره می‌برد و پایه نگهدارنده آن نیز به لرزش گیر مجهز است.

کیفیت ساخت این میکروفون بسیار بالا است، به گونه‌ای که تا سالیان سال از آن استفاده خواهید کرد و همچنین الگوی ضبط صدا توسط این میکروفون به صورت cardioid است و به همین خاطر برای استفاده فردی هنگام استریمینگ توصیه می‌شود. با خرید این میکروفون یک فیلتر مخصوص نیز برای حذف صداهای بلند دریافت خواهید کرد. این میکروفون از بهترین میکروفون های ۲۰۲۰ است و به یک منبع تغذیه جداگانه احتیاج ندارد ولی خب برای بهبود خروجی صدا توصیه می‌شود که در کنار آن از یک preamp هم استفاده کنید.

میکروفون  Audio Technica AT2020USB

میکروفون  Audio Technica AT2020USB

این نوع میکروفون ها برای افرادی مناسب هستند که به ضبط کردن صداهای بلند علاقه دارند (به عنوان مثال کسی که هنگام استریمینگ اغلب فریاد می‌زند باید از این مدل استفاده کند). برای راه اندازی این میکروفون نیازی به منبع تغذیه جداگانه نیست و میکروفون از طریق خروجی USB برق مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. این میکروفون از الگوی ضبط صدای cardioid بهره می‌برد و به گونه‌ای عمل می‌کند که فقط صدای جلوی دیافراگم ضبط می‌شود، در نتیجه شفافیت و وضوح صدا چند برابر می‌شود. روی بدنه این میکروفون نیز دکمه‌هایی برای تنظیم و میکس صدا تعبیه شده‌اند.

هنگام خرید این مدل یک پایه نگهدارنده معمولی، یک کیف محافظ و یک پایه مخصوص دسکتاپ نیز دریافت خواهید کرد. جک هدفون این میکروفون یک آمپلی فایر داخلی دارد و به خاطر همین شفافیت صدای پخش شده توسط آن بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر