;
coinex

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 (PS5) ؛ همه چیز در مورد سونی PS5

پس از ماه‌ها انتظار بالاخره کنسول نسل جدید سونی یعنی پلی استیشن 5 (PS5) رونمایی شد. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرداخته‌ایم.

کنسول پلی استیشن 4 از زمان عرضه‌اش تا به امروز (بیش از 6 سال) خاطرات زیادی را برایمان ساخته است. کنسول فعلی سونی با قدرت سخت ‌افزاری بالا و داشتن بازی‌های اختصاصی باکیفیت، بی‌ تردید بهترین کنسول نسل هشتم بازی‌‌های ویدیویی بوده است، اما در آینده نه‌ چندان دور باید میدان را خالی کند تا غول بعدی سونی یعنی پی اس 5 پا به عرصه صنعت بازی بگذارد. بالاخره لحظه‌ای که منتظر آن بودیم فرا رسید و از کنسول پلی استیشن 5 رونمایی شد. اطلاعات زیادی نیز در کنار این رونمایی منتشر شد که البته اصلیترین سوال یعنی قیمت کنسول پلی استیشن 5 هنوز مشخص نشده است. در این مقاله بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : رونمایی

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : رونمایی
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

بالاخره لحظه‌ای که منتظر آن بودیم فرا رسید و از ظاهر کنسول پلی استیشن 5 رونمایی شد.سونی در رویداد خود از دو مدل کنسول یکی با درایو نوری و دیگری بدون درایو نوری که به آن پلی استیشن 5 دیجیتال می‌گویند، رونمایی کرد. ظاهر این کنسول بزرگتر از کنسول نسل قبل است و از نظر طراحی شباهتی به کنسول‌های قبلی و طرح‌های رونمایی شده در گذشته ندارد. علاوه بر کنسول، از هدفون 3D PLUS، مدیا ریموت و HD Camera نیز رونمایی شد. تاریخ انتشار PS5 مطابق زمانی که قبلا اعلام شده بود، تعطیلات پایان سال 2020 است.

در این رویداد فقط از رنگ سفید این کنسول رونمایی شد و مشخص نیست که آیا طرح‌ دیگری نیز از پلی استیشن 5 وجود دارد یا خیر، اما طرفداران در فضای مجازی عکس طرح اولیه مشکی آن را قرار داده‌اند که بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : رونمایی
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

سایر تصاویر منتشر شده از لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 5 را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : مشخصات فنی و سخت‌ افزاری

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : مشخصات فنی و سخت‌ افزاری
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

در این بخش به بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 می‌پردازیم. مدت زیادی از معرفی سخت‌ افزار رسمی کنسول پلی استیشن 5 توسط سونی نمی‌گذرد. قدرت پردازش گرافیکی این کنسول برابر با 10.28 ترافلاپس است. اگر خیلی با واژه ترافلاپس آشنایی ندارید، لازم نیست خودتان را درگیر آن کنید؛ همین قدر بدانید که پلی استیشن 5 در مقایسه با کنسول قبلی سونی یعنی پلی استیشن 4 حدود 5.5 برابر قدرتمندتر است. طبیعتاً می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در نسل بعد، بازی‌ها از نظر گرافیکی به همین نسبت کیفیت بهتری داشته باشند. اما میزان ترافلاپس یک کنسول تنها یک معیار کلی است. قطعات مختلف کنسول مانند پردازنده اصلی، رم و حافظه ذخیره‌ سازی باید بهترین عملکرد را داشته باشند تا یک کنسول بتواند بازی‌ها را به خوبی پردازش کند و به اجرا درآورد. با بررسی قطعات داخلی پلی استیشن 5 می‌توانیم به طور حدودی قیمت تمام شده این کنسول را محاسبه کنیم.

طبق اعلام سونی، کنسول PS5 به یک پردازنده AMD که براساس نسل سوم رایزن طراحی شده و هشت هسته هفت نانومتری Zen 2 دارد، مجهز است. همچنین این کنسول قابلیت اجرای بازی‌ها باکیفیت 8K را دارد که البته برای بهره‌ مندی از این ویژگی، باید تلویزیون یا نمایشگر پیشرفته‌ای هم داشته باشید. پی اس 5 از یک کارت گرافیک رادئون Navi استفاده می‌کند که کاملا شخصی‌سازی شده و قابلیت پشتیبانی Ray Tracing را هم دارد. این ویژگی مربوط به رندر تصاویر است و با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی، باعث می‌شود تا خروجی نمایش داده شده، بسیار طبیعی به نظر برسد. احتمالا پشتیبانی کنسول‌های نسل بعد از Ray Tracing باعث می‌شود تا در بازی‌های آینده شاهد جلوه‌های گرافیکی نزدیک به واقعیت باشیم.

بطور خلاصه، مشخصات سخت افزاری کنسول پلی استیشن 5 بدین شرح است:

  • پردازنده مرکزی: پردازنده شخصی‌ سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس متغیر 3.5 GHz
  • پردازنده گرافیکی: پردازنده گرافیکی با معماری شخصی ‌سازی شدهRDNA 2 ، قدرت 10.28 ترافلاپس و 36 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز
  • رم: 16 گیگابایت حافظه GDDR6 و 256 بیتی
  • پهنای حافظه: 448 GB/s
  • فضای ذخیره ‌سازی داخلی: 825 گیگابایت SSD شخصی‌ سازی شده
  • فضای ذخیره ‌سازی خارجی قابل ارتقا: درگاه SSD از نوع  NVMe
  • پشتیبانی از هارد اکسترنال USB
  • درایو نوری: درایور بلوری 4 کی UHD
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : مشخصات فنی و سخت‌ افزاری
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 در بخش صوتی نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. طبق اعلام سونی، PS5 با کمک پردازنده AMD می‌تواند صدایی کاملا سه‌ بعدی را ارائه دهد. همچنین این کنسول دارای هارد دیسک SSD است که باعث می‌شود سرعت لود شدن بازی‌ها بسیار کمتر شود. سونی برای نشان دادن این موضوع، بازی Spider-Man را مثال زد که لود آن روی کنسول پلی ‌استیشن 4 حدود 15 ثانیه طول می‌کشد، اما این زمان روی پلی استیشن 5 تنها 0.8 ثانیه است. البته وجود هارد SSD فقط مربوط به سرعت لود بازی‌ها نیست، بلکه روی اجرای روانتر آن‌ها نیز در PS5 تاثیرگذار خواهد بود.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : آخرین اخبار و شایعات

در این بخش به بررسی آخرین اخبار و شایعات درمورد کنسول پلی استیشن 5 می‌پردازیم.

سونی در پستی در بلاگ پلی استیشن تایید کرد که نام کنسول آینده این شرکت، پلی استیشن 5 خواهد بود. جیم رایان، رئیس سرگرمی‌های تعاملی سونی در این پست گفت: «مفتخرم اعلام کنم که نام کنسول نسل بعدی ما پلی استیشن 5 (PlayStation 5) خواهد بود و ما این کنسول را برای تعطیلات 2020 عرضه خواهیم کرد. این موارد شاید سورپرایز بزرگی نباشند، اما با شروع انتشار جزئیات جدید درباره دید ما به نسل بعد، خواستیم آن‌ها را برای طرفداران پلی استیشن تایید کنیم.»

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : آخرین اخبار و شایعات
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

رایان اطلاعات بیشتری درباره دید سونی به نسل آینده و برنامه‌های آن‌ها برای دسته پلی استیشن 5 را هم اعلام کرد: «یکی از اهداف ما برای نسل آینده، افزایش احساس درگیر شدن بازیکن هنگام بازی کردن است و ما فرصت این را داشتیم تا با دسته جدید خود، نحوه کمک حس لامسه به غرق شدن بازیکن در بازی را بازتعریف کنیم.

با همین هدف، دو نوآوری جدید در دسته پلی استیشن 5 وجود خواهند داشت. ما از بازخورد لمسی (Haptic Feedback) برای جایگزینی تکنولوژی رامبل (Rumble) که در دسته‌های نسل 5 به بعد موجود بود، استفاده می‌کنیم. با حس لامسه، شما واقعا گستره وسیعتری از بازخورد را احساس خواهید کرد. بنابراین تصادف با دیوار در یک ماشین مسابقه‌ای حس متفاوتتری را نسبت به تکل زدن در زمین فوتبال خواهد داشت. شما حتی می‌توانید بافتی مثل چمن یا زمین گلی را که در بازی روی آن راه می‌روید، احساس کنید.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : آخرین اخبار و شایعات
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

نوآوری دوم قابلیتی است که ما آن را تریگرهای قابل تطبیق می‌خوانیم که در دکمه‌های L2 و R2 استفاده شده‌اند. سازندگان بازی می‌توانند مقاومت این تریگرها را طوری برنامه‌ ریزی کنند که شما حس لمسی یا بساوشی کشیدن یک تیرکمان یا گاز دادن به یک ماشین آفرود در زمین ناهموارد را به خوبی درک کنید. این ویژگی در ترکیب با بازخورد لمسی می‌تواند تجربه‌ای تاثیرگذار را برای شبیه ‌سازی بهتر کارهای مختلف ارائه دهد. سازندگان بازی نسخه‌های اولیه از دسته جدید را دریافت کرده‌اند و ما مشتاقانه منظریم ببینیم قوه تخیل آن‌ها با این ویژگی‌های جدید چه چیزهایی را خلق خواهند کرد.»

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : آخرین اخبار و شایعات
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

سونی در مصاحبه‌ای با وبسایت Wired اطلاعات بیشتری را درباره کنسول پلی استیشن 5 ارائه کرد. خلاصه‌ای از این اطلاعات را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

پلی استیشن 5 شامل یک درایو دیسک برای بازی‌های فیزیکی و بلوری‌های 4 کی خواهد بود.

دیسک‌های پلی استیشن 5 دارای ظرفیت 100 گیگابایتی خواهند بود.

نصب بازی‌ها اجباری است، اما کنسول این اجازه را به شما خواهد داد تا تنها یک کمپین مولتی پلیر را نصب کنید یا کل بازی را دانلود کنید و بعد از اینکه بخش سینگل پلیر آن را تمام کردید، تنها آن بخش را حذف کنید.

تکنولوژی ری تریسینگ در سخت افزار کنسول وجود خواهد داشت.

رابط کاربری جدید به شما اجازه مشاهده جزئیات بیشتری را از آنچه که می‌توانید بازی کنید و کارهایی که دوستانتان در حال انجام هستند، می‌دهد.

استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) سازنده عناوینی همچون Shadow of the Colossus و Uncharted: The Nathan Drake Collection در حال کار روی یک بازی بزرگ برای پلی استیشن 5 است.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : قابلیت سازگاری معکوس

از قبل شایعاتی در خصوص قابلیت سازگاری معکوس (Backwards Compatibility) پلی استیشن 5 وجود داشتند. ماجرا از این قرار بود که کمپانی سونی در ژاپن یک پتنت جدید به ثبت رساند که به قابلیت سازگاری معکوس در PS5 اشاره داشت و این احتمال را مطرح می‌کرد که این کنسول بازی‌های تمام نسخه‌های قبلی پلی استیشن را پشتیبانی می‌کند. طبق چیزی که در پتنت ذکر شده بود، PS5  با شبیه‌ سازی تکنولوژی کنسول‌های قبلی سونی، امکان اجرای بازی‌هایشان را خواهد داشت.

گفتنی است که PS5 نیز توسط سونی ساخته می‌شود. گفته می‌شود کنسول جدید سونی از پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 کمپانیAMD  استفاده می‌کند که قابلیت شبیه ‌سازی کنسول‌ها پیشین و اجرای بازی‌های آن‌ها را دارد.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : قابلیت سازگاری معکوس
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

اجرای بازی‌های پلی استیشن 1 و پلی استیشن 3 روی کنسول نسل هشتم سونی کار بسیار پیچیده‌ای بود، چون این کنسول‌ها از معماری استفاده می‌کردند که تفاوت‌های بنیادی زیادی با پلی استیشن 4 داشت. حالا سونی قصد دارد این مسئله را در پلی استیشن 5 برطرف کند و این موضوع خوشایندی برای گیمرها خواهد بود. از این طریق، بازی‌های کلاسیک سونی از طریق شبیه ‌سازی روی کنسول PS5 این کمپانی قابل اجرا خواهند بود. البته در اطلاعات رسمی که از سوی سونی منتشر شده، فقط به قابلیت سازگاری پلی‌ استیشن 5 با بازی‌های کنسول پلی استیشن 4 اشاره شده است و هنوز به طور دقیق هم مشخص نیست که این سازگاری به چه شکلی خواهد بود؛ آیا پلی استیشن 5 قابلیت اجرای دیسک‌های کنسول قبلی را دارد یا این امر به صورت دیجیتالی صورت می‌گیرد؟ همچنین احتمالا سیاست بازسازی عناوین قدیمی در نسل بعدی هم ادامه پیدا می‌کند و ممکن است شاهد عرضه بازی‌های نوستالژیک با گرافیک و امکانات پیشرفته روی پی اس 5 باشیم.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : قابلیت سازگاری معکوس
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

در حقیقت سونی معتقد است که نسل‌های مختلف کنسول‌های بازی باید همچنان ادامه پیدا کنند و همیشه حتی در تبلیغاتش به این موضوع اشاره کرده که پلی استیشن 4 پرو تنها یک نسخه ارتقا یافته از پلی استیشن 4 است. اما در سوی دیگر کمپانی مایکروسافت به نسل‌های کنسولی اعتقادی ندارد و عرضه ایکس باکس وان ایکس را پایانی بر نسل‌ها می‌داند. آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی مایکروسافت در گفتگو با وبسایت Engadget اعلام کرد که فکر می‌کند «در آینده خبری از نسل‌های کنسولی نخواهد بود.»

سونی و مایکروسافت دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه دارند، اما هر دو به یک موضوع فکر می‌کنند و اهمیت می‌دهند: اجازه دادن به گیمرها برای انتقال بازی‌های قدیمیشان به کنسول‌های جدید. البته سونی در نسل فعلی اشتباهاتی در زمینه قابلیت سازگاری معکوس کنسول پلی استیشن 4 انجام داد، ولی مایکروسافت در این مورد خیلی خوب عمل کرد و با ارائه بسیاری از بازی‌های قدیمی روی ایکس باکس وان، صاحبان این کنسول را راضی نگه داشت. گفتنی است که مایکروسافت تقریبا هر هفته چند بازی قدیمی دیگر را به لیست عناوینی که با ایکس باکس وان سازگاری دارند، اضافه می‌کند.

علاوه بر این، هر دو کنسول پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس، اگرچه نسل جدیدی از کنسول‌ها نیستند، تمام بازی‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان را پشتیبانی می‌کنند. حالا همین رویه در مورد کنسول‌های بعدی سونی هم ادامه پیدا خواهد کرد. طبق اعلام سونی، بازی‌هایی که برای پلی استیشن 4 توسعه پیدا کرده‌اند، به راحتی روی PS5 نیز قابل انتشار هستند.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : فناوری VR

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : فناوری VR
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

پلی استیشن VR یکی از موفقترین هدست‌های واقعیت مجازی است و سونی توانست تعداد زیادی از آن را به همراه کنسول نسل هشتمی خود به فروش برساند. این هدست همچنین دارای بازی‌های زیادی است که بعضی از آن‌ها واقعا جالب هستند و هر روز نیز به تعدادشان در فروشگاه پلی استیشن اضافه می‌شود.

اما در سوی دیگر، به عنوان یک هدست مخصوص کنسول، پلی استیشن VR به اندازه هدست‌های واقعیت مجازی پی ‌سی قدرتمند نیست. با عرضه پلی استیشن 5 قطعا برای اجرای بازی‌های واقعیت مجازی سنگینتر نیاز به یک هدست جدید و قویتر وجود خواهد داشت. سونی تایید کرده که پلی استیشن VR با کنسول PS5 سازگاری خواهد داشت، اما هنوز نمی‌دانیم که آیا این شرکت برنامه‌ای برای ساخت و عرضه نسخه جدیدی از این هدست دارد یا خیر. فعلا PSVR 2 در حد شایعه است.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : رونمایی از کنترلر

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : رونمایی از کنترلر
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

دسته پلی استیشن 5 چند روز پیش بطور رسمی معرفی شد. این کنترلر که برخلاف نسخه‌های قبلی DualSense نام دارد، در رنگ سفید ارائه شد. از نظر محل قرارگیری دکمه‌ها و کلیدهای اصلی، تغییر خاصی در این محصول روی نداده است. صفحه تاچ پد کنترل کمی عریضتر و به گوشه‌ها متمایل شده است. بزرگترین و مهمترین تغییر دسته، محل قرار دادن دست‌ها و تغییر قسمت پایینی آن است که طراحی DualSense را بسیار شبیه به کنترل ایکس باکس کرده است. همین قضیه تا حدی دست ‌مایه طنز و شوخی هم در فضای مجازی شده است. تنها همین یک رنگ سفید بطور رسمی توسط سونی معرفی شده و طرح‌های مشکی رنگ درواقع طراحی طرفداران است.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : قیمت

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : قیمت
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

در رابطه با قیمت کنسول پلی استیشن 5 اطلاعات زیادی در دسترس نیست. کنسول‌های PS4 و PS4 Pro با قیمت 399 دلار عرضه شدند؛ با توجه سخت افزار قدرتمند پلی استیشن 5 می‌توان انتظار قیمتی حدود 500 تا 600 دلار را برای آن داشت. قاعدتا قیمت آن نمی‌تواند بیشتر از این مقدار باشد زیرا افزایش قیمت باعث شکست تجاری این کنسول در بازار خواهد شد. البته سونی نیز اعلام کرده که انتظار قیمت پایین را نداشته باشید.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : تاریخ عرضه

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : تاریخ عرضه
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

طبق اعلام سونی، تاریخ عرضه کنسول پلی استیشن 5 در تعطیلات پایانی سال 2020 میلادی خواهد بود (دی 1399). طبق این اطلاعیه، شرکت سونی رسما اعلام کرد که گسترش ویروس کرونا در جهان تاثیری روی تاریخ انتشار این کنسول نخواهد داشت و پلی استیشن 5 سر موعد برنامه ریزی شده عرضه خواهد شد.

اگر در حال حاضر از پلی استیشن 4 استفاده می‌کنید و از ظاهر یکنوخت آن خسته شده اید، می‌توانید با خرید اسکین PS4 پرو و اسیلم کنسول خود را زیبا کنید. همچنین برچسب پلی استیشن از کنسول در برابر گرد و خاک و خط‌‌ و خش محافظت می‌کند.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : بازی ها

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : بازی ها
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

در این بخش به معرفی بازی‌هایی می‌پردازیم که در رویداد معرفی PS5 تریلر آن‌ها پخش شدند. با رونمایی از ظاهر کنسول پلی استیشن 5، بازی‌های مختلف و گوناگونی هم برای این کنسول معرفی شدند. اولین بازی معرفی شده در این رویداد، بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales  بود که در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه خواهد شد. پس از معرفی این عنوان، سونی اعلام کرد که این بازی یک عنوان کاملا جدید و مستقل است و ماجراجویی جدیدی در دنیای اسپایدرمن به حساب می‌آید. دومین بازی، عنوان جدید Ratchet & Clank: Rift Apart است که تریلر آن طرفداران را حسابی به وجد آورد.

بازی بعدی، عنوان پرطرفدار و انحصاری گرن توریزمو 7 (Gran Turismo 7) بود که قرار است به زودی یک ریسینگ باکیفیت را برای پلی استیشن 5 تدارک ببیند. بازی بعدی، جدیدترین محصول اسکوئر انیکس با نام غیر رسمی Project Athia بود که بصورت انحصاری زمانی برای پلی استیشن 5 و در آینده برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. بازی Stray نیز عنوان جدیدی است که در سال 2021 برای رایانه‌های شخصی، کنسول پلی استیشن 4 و 5 منتشر می‌شود. بازی جدید و جذابی نیز با نام Returnal معرفی شده که از تریلر آن می‌توان حدس زد در سبک ترس و بقا است.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : بازی ها
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

بازی جذاب و دوست ‌داشتنی Oddworld Soulstorm نیز قرار است بصورت انحصاری زمانی برای PS5 و PS4 و در آینده برای رایانه‌های شخصی منتشر شود. عناوینDestruction AllStars  و Sackboy A Big Adventure از بازی‌های انحصاری جدیدی هستند که برای پلی استیشن 5 منتشر خواهند شد. عنوان جدید و جذابی نیز با نام Kena: Bridge of Spirits معرفی شده که قرار است بصورت انحصاری زمانی برای PS5 و در آینده برای رایانه‌های شخصی منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

از دیگر بازی‌های خاص و جدید معرفی شده در این رویداد می‌توان به بازی Goodbye Volcano High اشاره کرد. این بازی در سال 2021 برای رایانه‌های شخصی و بصورت انحصاری زمانی برای کنسول‌های PS4 و PS5 منتشر خواهد شد. بازی جدید استاد شینجی میکامی با نام Ghostwire: Tokyo نیز در این مراسم رونمایی شد که در سبک شوتر اول شخص ترس و بقا است. این عنوان در سال 2021 برای رایانه‌های شخصی و بصورت انحصاری زمانی برای PS5 منتشر خواهد شد. برای بازی اکشن و جذاب Godfall نیز تریلری مربوط به گیم پلی منتشر شد که تاریخ انتشار را برای تعطیلات پایانی سال 2020 تایید کرد.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : بازی ها
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

بازی‌های NBA 2K21، Solar Ash و Deathloop از دیگر عناوینی بودند که در این رویداد معرفی شدند. بازی Solar Ash در سال 2021 برای رایانه‌های شخصی و بصورت انحصاری زمانی برای PS4 و PS5 منتشر می‌شود. طی این مراسم، بازی جدید و جذابی معرفی شد به اسم Little Devil Inside که با طراحی خاص، جلوه‌های بصری زیبا و گرافیک و گیم پلی روان، توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرد. این بازی برای رایانه‌های شخصی و بصورت انحصاری زمانی برای PS4 و PS5 منتشر خواهد شد.

کپکام طی این رویداد از بازی جدید خود با نام Pragmata رونمایی کرد که اطلاعات خاصی از آن در دسترس نیست، اما تریلر جذابی دارد. تاریخ عرضه این عنوان برای سال 2022 برنامه‌ ریزی شده است. بازی‌های Bugsnax و Astro’s Playroom از دیگر عناوینی بودند که در این مراسم معرفی شدند. بازی جدید هیتمن با نام Hitman III نیز در این مراسم رونمایی شد. تاریخ عرضه بازی برای ژانویه (دی یا بهمن 1399) برنامه ریزی شده است.

بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5 : بازی ها
بررسی مشخصات فنی پلی استیشن 5

و اما سورپرایز مهم این رویداد، رونمایی از بازی جدید Resident Evil با نام Resident Evil 8: Village بود. طبق صحبت سازندگان بازی، نسخه هشتم این مجموعه مانند نسخه هفتم از زاویه دید اول شخص است و ادامه داستان ایتن (Ethan) را روایت خواهد کرد. در این نسخه شاهد بازگشت یکی از شخصیت‌های محبوب این سری یعنی کریس ردفیلد هستیم، اما به نظر می‌رسد برخلاف گذشته، در این قسمت او قهرمان همیشگی نخواهد بود. داستان بازی نیز چند سال پس از وقایع نسخه هفت صورت می‌گیرد. بازی Resident Evil 8: Village در سال 2021 برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. در پایان نیز تریلر معرفی دنباله بازی هورایزن با نام Horizen: Forbidden West پخش شد.

جدا از این بازی‌ها، سونی قول داده که با توجه به قابلیت سازگاری معکوس و پشتیبانی این کنسول از بازی‌های نسل هشت، حداقل 100 بازی برتر پلی استیشن 4 روی این کنسول قابل اجرا باشد. البته هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که این قضیه برای بازی‌هایی که در ابتدای نسل 8 نیز منتشر شدند صدق می‌کند یا خیر، اما بازی‌هایی مثل Death Stranding که اخیرا منتشر شده یا The Last of Us 2 که برای نسل 8 است، روی کنسول پلی استیشن 5 قابل اجرا خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gamespot، techradar و gamespot

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر