;
coinex

بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ ؛ وقت تاختن در جاده‌ها رسیده!

امنیت موتور سیکلت ها و خودروها یکسان نیست، اما موتورسیکلت ها هم کاربردی و محبوب هستند. در این مطلب به معرفی بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم.

اگر طرفدار موتورسیکلت هستید و درعین‌حال نمی‌خواهید برای محیط ‌زیست آلودگی به همراه بیاورید، این مطلب برای شما نوشته ‌شده هست. در ادامه به معرفی بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم که هر یک مزایای منحصربفردی دارند. با تکراتو همراه باشید.

بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰

آلتا رد شیفت MX

آلتا رد شیفت MX

این موتورسیکلت مختص جاده‌های ناهموار ساخته ‌شده است و یک مدل استاندارد 250 سی‌ سی به‌ حساب می‌آید. آلتا رد شیفت ام ایکس با قدرت 40 اسب بخاری خود یک انتخاب بسیار مناسب در ازای پرداخت 15 هزار دلار و یکی از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ است.

آلتا رد شیفت SM

آلتا رد شیفت SM

کمپانی آلتا موتورسیکلت ‌هاD الکتریکی بسیار خوبی را می‌سازد و مدل Redshift SM عملا نسخه شهری مدل MX است. این محصول با توان 40 اسب بخاری خود می‌تواند به کمک باتری 5.8 کیلووات ساعتیش، یک موتورسیکلت معقول برای هزینه 15 هزار 500 دلار باشد. رد شیفت اس ام هم برای افراد زیادی از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ است.

بروتوس 2 کفه

بروتوس 2 کفه

این موتور خوشگل هنوز به بازار مصرف بعضی از کشورها ارائه نشده و تنها اطلاعاتی که درمورد آن منتشر شده این است که از یک باتری 10 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. با این‌وجود علیرغم نامشخص بودن توان و قیمت این موتور، یک نگاه به ‌ظاهر آن برای متقاعد کردن هرکسی که به دنبال یکی از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ کافی خواهد بود.

بروتوس V9

بروتوس V9

هارلی دیویدسون در حال تلاش برای ساخت موتورسیکلت الکتریکی است، ولی تا زمانی که پیروز به این کار شود مدل V9 بروتوس می‌تواند انتخابی بی نظیر برای شما باشد. این محصول با قدرت 125 اسب بخار یکی از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ محسوب می‌شود و قرار است به ‌زودی به بازار ارائه شود.

انرجیکا اگو 45

انرجیکا اگو 45

اگو 45 یک غول 136 اسب بخاری الکتریکی است که با نگاه به آن تقریبا نمی‌توان حدس زد که این موتور با نیروی الکتریسیته حرکت می‌کند. بد نیست بدانید که این محصول علاوه بر این که یکی از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ است، جزء نایابترین موتورسیکلت های جهان هم است زیرا در تعداد محدودی ساخته خواهد شد و تنها 45 نفر در سراسر دنیا می‌توانند از داشتن آن لذت ببرند. باید به این نکته هم اشاره کرد که بخش‌هایی از این موتورسیکلت با کمک فناوری چاپ سه بعدی ساخته‌ شده‌اند.

انرجیکا ایوا

انرجیکا ایوا

این مدل ساده‌ترین موتورسیکلت ساخته ‌شده از طریق کمپانی انرجیکا به ‌حساب می‌آید، ولی توان 95 اسب بخاری و باتری‌ آن با توان پیمایش 190 کیلومتر به‌ خوبی نیازهای شما را فراهم می‌کنند و آن را به یکی از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ تبدیل کرده‌اند.

لایتنینگ ال اس – 218

لایتنینگ ال اس – 218

خوشگل، شکیل و طبیعتا گران! این عبارت‌ها برترین لغات موجود را در خود برای توصیف این موتور دارند. ال اس – 218 الکتریکی می‌تواند با توان 200 اسب بخاری خود رسما یک هیولا خطاب شود. سرعت نهایی ثبت ‌شده با این غول الکتریکی دو چرخ برابر با 344 کیلومتر بر ساعت بوده و همین عامل آن را به یکی از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ تبدیل کرده است. با یک بار شارژ باتری این مدل می‌توانید 290 کیلومتر مسافت را بپیمایید. قیمت این موتور سیکلت نیز 40 هزار دلار است.

سورا بای لیتو

سورا بای لیتو

این موتورسیکلت عضلانی با قیمت نجومی 104 هزار دلاریش پورشه دنیای موتورسیکلت ها نامیده شده است. از مزایای این مدل می‌توان به شتاب صفر تا صد کیلومتر 4 ثانیه‌ایش اشاره‌ کرد که آن را به یکی از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ تبدیل کرده است.

زیرو S

زیرو S

این موتورسیکلت در مدل‌های مختلفی با امکانات متفاوت ارائه شده است، به همین علت نیز قیمت این محصول بین 11 هزار تا 16 هزار و 700 دلار متغیر است. موتور این مدل 60 اسب بخار توان دارد و می‌تواند یک مسافت 245 کیلومتری را با یک بار شارژ باتری طی کند.

بیشتر بخوانید:

زیرو DSR

زیرو DSR

یک موتورسیکلت الکتریکی مجهز به سیستم ترمز ABS، باتری مناسب برای سفرهای 220 کیلومتری و قابلیت حرکت در جاده و خارج از جاده با ظاهری زیبا. دی اس آر هم از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ است و برای خرید آن باید هزینه‌ای 18 هزار و 700 دلاری را پرداخت کنید.

هوندا CB300R

هوندا CB300R

هوندا جدیدا نسخه بروز شده از محصول نئو اسپرت CB300R خود را معرفی کرده است. مدل ۲۰۲۱ این محصول چهره زیباتر، وزن کمتر و ویژگی‌های بهتری نسبت به مدل قبلی دارد. پیشرانه ۲۸۸ سی سی دو سیلندر خطی این موتور سیکلت ۳۱ اسب بخار قدرت دارد و جثه بسیار سبک ۱۴۴ کیلوگرمی آن را به خوبی به حرکت در می‌آورد. سی بی 300 آر قدرت کمتری نسبت به بعضی از موتورهای موجود در این لیست دارد، ولی باز هم عملکرد خوبی را ارائه می‌کند و جزء بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ جهان است.  بطورحتم باید طراحی بسیار جذاب و زیبای این نئو اسپرت ۴۹۴۹ دلاری را برگ برنده آن بدانیم.

یاماها YZF- R3

یاماها YZF- R3

این موتور ژاپنی یک پیشرانه ۳۲۱ سی سی دو سیلندر خطی ۴۲ اسب بخاری دارد و بطور جالب توجهی نسبت به حجم پیشرانه خود از نظر ابعادی کوچک است. عملکرد پیشرانه ۳۲۱ سی سی یاماها YZF- R3 باعث می‌شود که شما هیچگاه احساس استفاده از نهایت قدرتش را نداشته و با کمال میل بیشتر به آن گاز دهید. ولی مشکل اینجاست که با یک بودجه ۴۹۹۹ دلاری تنها می‌توانید نسخه پایه آن را خریداری کنید و برای در اختیار داشتن امکانات بیشتری من جمله ترمزهای ABS، باید هزینه بیشتری را برای خرید آن بپردازید. این سامورایی ژاپنی هم جزء بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ است.

 بی ام و  G310 R

 بی ام و  G310 R

این موتورسیکلت با پیشرانه ۳۱۳ سی سی تک سیلندر ۳۴ اسب بخاریش شاید قدرتمندترین انتخاب با قیمت کمتر از ۵ هزار دلار نباشد، ولی درصورتی که به محصولات آلمانی علاقمند باشید، می‌توانید با قیمت پائین ۴۹۴۵ دلاری بی ام و G310 R را خریداری کنید تا از مهندسی آلمانی آن لذت ببرید؛ باید توجه داشت که قیمت ارزان این محصول اتفاقی است و معمولاً در خصوص محصولات آلمانی به ندرت رخ می‌دهد. بی ام و G310 R یک موتور‌سیکلت زیبای نیکد و یکی از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ است که با پیشرانه کوچک ولی قدرتمند خود می‌تواند در رانندگی‌های معمول شهری و حتی با سرعت زیاد در بزرگراه‌ها، لحظات خوشی را برای راننده ایجاد کند.

هسکوارنا ۴۱۰ Vitpilen و  Svartpilen

هسکوارنا ۴۱۰ Vitpilen و  Svartpilen

توانمندی‌های سری ۴۰۱ هسکوارنا Vitpilen و Svartpilen را می‌توان به ویتامین‌های قرار داده شده درون یک کپسول خوراکی کوچک تشبیه کرد؛ به بیانی واضحتر پیشرانه ۳۷۳ سی سی تک سیلندر ۴۴ اسب بخاری این موتور عملکرد بسیار جذاب و قدرتمندی را ارائه می‌دهد. هسکوارنا در مدل امسال این دو موتورسیکلت ۴۹۹۹ دلاری بروزرسانی‌هایی را نظیر بهبود راحتی سرنشینان انجام داده است. این دو موتور به دلیل قابلیت‌های منحصربفردشان توانسته‌اند در لیست بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ جا و مقام بسیار خوبی را برای خود کسب کنند.

کاوازاکی Z400

کاوازاکی Z400

در بین موتورهای مجهز به پیشرانه دارای حجم کمتر از ۵۰۰ سی سی، کاوازاکی Z400 قطعاً یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی خریداران و از بهترین موتورسیکلت های ۲۰۲۰ جهان خواهد بود. کاوازاکی Z400 یک موتورسیکلت کاربردی و مناسب برای استفاده‌های مختلف روزمره است و با عملکرد سطح بالای خود اغلب خریداران را راضی خواهد کرد. پیشرانه ۳۹۹ سی سی دو سیلندر خطی ۴۸ اسب بخاری این موتورسیکلت توان بسیار بالا و خوبی را برای استفاده درون شهری و جاده‌ای ارائه می‌کند. با وجود این که پیشرانه قیمت پایه این محصول با پیشرانه کاوازاکی نینجا ۴۰۰ یکسان است، ولی نینجا سواری اسپرتتر و جذابتری نسبت به Z400 دارد.

نکاتی برای موتورسواران تازه کار

نکاتی برای موتورسواران تازه کار

برای اکثر عاشقان موتورسواری ریسک‌های موجود، آن‌ها را از علاقه خود باز نمی‌دارند. پس باید سعی کنند که با افزایش هوشیاری و امنیت، خود را در برابر این خطرها محافظت کنند. در ادامه با نکاتی در زمینه موتورسواری آشنا می‌شوید.

پوشیدن تجهیزات ایمنی!
حتی در صورت بروز یک حادثه جزئی شما به خاطر داشتن لباس ایمنی از خودتان سپاسگذار خواهید بود. این لباس به جز اینکه از شما در برابر آسیب‌های فیزیکی در هنگام تصادف محافظت می‌کند، در برابر باد و همچنین آب و هوای نامطلوب مانند بارش برف و باران نیز از شما مراقبت می‌کند.
فرض کنید که دیده نمی‌شوید!
یکی از برجسته‌ترین علت‌های تصادف موتور سواران، سایر وسایل نقلیه هستند. درواقع می‌توان گفت که سرعت بالا و یا از دست دادن کنترل موتورسیکلت نسبت به ناآگاهی سایر وسایل نقلیه به میزان کمتری باعث آسیب دیدن موتور سواران شده است. برخوردها همیشه برای موتورسوارها شدیدتر هستند، پس همیشه فکر کنید که دیگران شما را نمی‌بینند. این امر باعث می‌شود تا شما هوشیارتر باشید و عکس العمل‌های سریعتری داشته باشید.
بدانید که کجا می‌روید!
قبل از اینکه تغییر جهت بدهید خوب به اطراف دقت کنید. در سر پیچ‌ها به خروجی آن‌ها و در صورت امکان به اطرافتان نیز توجه کنید. از دست پاچه شدن به شدت بپرهیزید.
قدرت دست شماست… از آن استفاده کنید!
نسبت قدرت موتور به وزن موتورسیکلت ها از نسبت قدرت موتور به وزن خودروها بسیار کمتر است و این یکی از دلایلی است که شتاب بیشتری به یک موتورسیکلت می‌بخشد. از این مزیت به نفع خود استفاده کنید. در هنگام سبقت گیری، از این شتاب و سرعت بهره ببرید. هرچه سبقت سریعتر و با دقتتر باشد، شما زودتر از محدوده خطر خارج می‌شوید.
دستتان همیشه روی اهرم ترمز باشد!
در برخی شرایط عکس العمل‌های شما باید دو برابر سریع باشد. در این گونه وضعیت‌ها اگر یک یا دو انگشت خود را بر روی ترمز نگه داشته باشید، این کار می‌تواند عکس العمل شما را سریعتر کند و در نتیجه جانتان را نجات دهد.
پرهیز از محکم ترمز زدن!
قویترین نیروی باز دارنده شما از حرکت نیروی ترمزهای جلو است؛ ترمزهای عقب ضعیفتر و در سرعت‌های کم تاثیرگذاری بیشتری دارند. اما میخ ترمزها یا ترمزهای ناگهانی باعث از دست رفتن کنترل موتورسیکلت شما می‌شوند.
هنگام عبور از بین خودروها هشیار باشید!
یکی از مزیت‌های موتورسیکلت ها توانایی عبور از بین خودروها به هنگام ترافیک است و این یک امر کاملا قانونی است، اما اجازه ندهید که این توانایی جدید اعتماد به نفستان را بیش از حد بالا ببرد؛ همیشه با دقت حرکت کنید. با دنده‌های سنگین حرکت کنید و دستتان بر روی ترمز باشد. نسبت به تغییر مسیر خودروها به منظور عدم برخورد به آن‌ها، بسیار هوشیار باشید.

بیشتر بخوانید:

به علائم هشدار دهنده توجه کنید!
یک رانندگی امن مترادف با پیش بینی کردن حرکات سایر وسایل نقلیه است. به منطق و دلیل تکیه نکنید، به دنبال علائم هشدار دهنده مانند چراغ راهنما باشید.
حواستان به اطراف باشد!
آینه‌ها برای نگاهی سریع به پشت سر بسیار خوب هستند، اما تنها به آن‌ها بسنده نکنید. قبل از این که تغییر مسیر دهید آینه‌ها و همچنین نقاط کور را از روی شانه‌هایتان ببینید.
همیشه این مراحل را طی کنید:
– نگاه به آینه
– دیدن نقاط کور
– تغییر مسیر
همیشه یک راه فرار داشته باشید!
هنگامی که بحث فرار از تصادفات می‌شود، موتور سیکلت ها به دلیل جسته کوچکشان نسبت به خودروها دارای برتری هستند. آن‌ها کوچکتر، باریکتر و دارای قدرت مانور بیشتری هستند. همیشه یک فضای کوچک برای فرار از تصادفات داشته باشید.
بررسی خطرات جاده!
موتورسواران نسبت به ماشین سوارها نگرانی‌های بیشتری دارند. کاهش تماس لاستیک با سطح جاده و به وجود آمدن کشش، به سادگی باعث لغزش و لیز خوردن موتور می‌شود. شما باید بتوانید به سرعت جنس سطح جاده (شن، آسفالت، سنگلاخ و …) را تشخیص دهید.
همه جا را بررسی کنید!
امنیت موتورسوار با افزایش هوشیاری می‌تواند به سادگی افزایش یابد. بررسی کردن به این معناست که هوشیار بمانید، بدون اینکه به مدت طولانی به مسیر خیره شوید.با یک نگاه سریع اطلاعات حیاتی مثل سرعت، آینه‌ها و نقاط کور را بررسی کنید. این امر به شما اجازه می‌دهد که تصمیمات سریعتر و آگاهانه‌تری داشته باشید.

قبل از حرکت:

— درجه روغن موتور را چک کنید.

— درجه بنزین را کنترل نمایید.

— شیر بنزین را چک کنید که بر روی ذخیره نباشد.

— باد چرخ‌ها را کنترل نمایید.

— دسته گاز را چک کنید که بخوبی کار کند.

— سفتی و شلی زنجیر را چک کنید.

— لاستیک‌ها را چک کنید که ترکی نداشته باشند.

— فرمان را چک کنید که در جای خود محکم باشد.

— عملکرد تمام چراغ‌ها ( جلو – عقب – راهنما – ترمز) را چک کنید.

— درجه روغن ترمز جلو و عقب را چک کنید.

نکات عمومی:

— باک بنزین را بیشتر از حد معمول پر نکنید.

— اگر از پمپ بنزینی که از آن بنزین می‌زنید مطمئن نیستید، حتما از فیلتر در هنگام سوخت گیری استفاده کنید.

— وسایل خود را برای جابجایی به فرمان نبندید و آن را در عقب موتور سیکلت محکم نمایید.

— در محیط باریک و بسته استارت نزنید.

— زمان برای هر استارت نباید بیشتر از پنج ثانیه باشد.

— بعد از سه بار که موتور با استارت زدن روشن نشد، از هندل استفاده کنید.

— ترمز جلو و عقب را به نرمی در هنگام استارت زدن نگه دارید.

— بعد از روشن شدن موتور سرعت موتور را یک دفعه افزایش ندهید.

— در هزار کیلومتر اول فراتر از دور موتور 6500 نروید.

— در هزار کیلومتر اول تمام اتصالات را چک کنید.

— در هزار کیلومتر اول از گرفتن ترمزهای ناگهانی پرهیز کنید.

— حتما از کلاه و دستکش استاندارد استفاده نمایید.

— بعد از توقف به هیچ عنوان به محفظه اگزوز دست نزنید.

— از لباس‌های گشاد استفاده ننمایید.

— در هنگام رانندگی به وسایل نقلیه دیگر خیلی نزدیک نشوید.

— هیچ وقت به  تنهایی از ترمز جلو یا عقب استفاده ننمایید.

پارک موتور برای بیشتر از یک ماه:

— تمام بنزین را از باک و کاربراتور خارج کنید و داخل باک را با روغن ضد زنگ پوشش دهید و روی باک را بپوشانید.

— شمع را از جای خود خارج کنید. یک قاشق روغن داخل سیلندر بریزید و چند بار از هندل استفاده کنید و بعد شمع را در جای خود قرار دهید.

— باتری را از جای خود خارج کنید،  در جای خشک و خنکی نگه داری کنید و ماهی یک بار آن را شارژ کنید.

— یک ورقه چوبی را زیر چرخ‌ها قرار دهید تا چرخ‌ها با زمین تماسی نداشته باشند.

— موتورسیکلت را خوب بپوشانید و در جای خنک، تمیز، خشک و سایه دار پارک نمایید.

استفاده دوباره از موتورسیکلت :

— آن را تمیز کنید و روغن موتور آن را عوض کنید.

— روغن ضد زنگ را از باک پاک نمایید و از بنزین جدید استفاده کنید.

— تمام قسمت‌های موتور را به خوبی چک کنید.

— باتری را شارژ کنید و در جای خود ببندید.

رانندگی در هوای بارانی :

— باد چرخ‌ها را مقداری کم کنید تا سطح تماس لاستیک با زمین بیشتر شود.

— با سرعت مطمئن حرکت نمائید.

— فاصله خود را با وسیله جلویی تا جای ممکن افزایش دهید.

— از حرکات ناگهانی پرهیز کنید تا لیز نخورید.

— به طریقی از ترمز استفاده کنید که به هیچ عنوان چرخ‌ها قفل نشوند و شما لیز نخورید.

— حتما برای توقف از دنده معکوس‌های بسیار نرم استفاده کنید.

— در پیچ‌ها موتور را به هیچ وجه به طرفین مایل نکنید و با سرعت کم به صورت عمودی دور بزنید.

رانندگی در تابستان و هوای بسیار گرم:

— باد چرخ‌ها را نسبتا زیاد نگه دارید، چون در تابستان به علت گرمای هوا و نرم شدن آسفالت میزان چسبندگی لاستیک به آسفالت بیشتر می‌شود؛ پس هر چه سطح تماس کمتر باشد، استهلاک کمتری بوجود می‌آید.

— مراقب لبه‌های نسبتا تیز باشید، چون در تابستان لاستیک بسیار نرم می‌شود و آسیب پذیرتر است.

— به علت گرمی هوا به موتور فشار نیاورید و در سرعت پایین از دنده سبک استفاده کنید.

— کلاه ایمنی خود را به علت گرما از سر خارج نکنید.

— در صورت امکان موتورسیکلت را در سایه پارک کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر