;
coinex

آموزش مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر ؛ لایو کاربران اینستاگرام را در رایانه خود ببینید!

لایو اینستاگرام، یکی از محبوبترین قابلیت‌های این شبکه اجتماعی است. در این مطلب به آموزش مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر و نحوه ذخیره آن پرداخته‌ایم.

در صورتی که زمان زیادی را در اینستاگرام گذرانده‌اید، قطعا ویدیوهای لایو را در این شبکه‌ اجتماعی دیده‌اید. با این حال، هم‌ اکنون امکان مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر، امکان‌پذیر شده است. توجه داشته باشید که ورود به حساب اینستاگرام، نمی‌تواند مشکل شما را رفع کند، اما برای دسترسی به این قابلیت، لازم است که یک افزونه مهم مرورگر کروم را دانلود و نصب کنید. در این مطلب به آموزش مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

آموزش مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر و مک و نحوه ذخیره آن

افزونه IG Stories for Instagram چیست؟

افزونه IG Stories for Instagram چیست؟
مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر

در صورتی که از کامپیوتر مبتنی بر ویندوز یا مک استفاده می‌کنید، باید بدانید روش‌های تماشای لایو اینستاگرام در دسکتاپ، محدود هستند. در بیشتر موارد، ما توصیه می‌کنیم که لایو اینستاگرام را در موبایل تماشا کنید. البته محدود بودن گزینه‌های در دسترس شما، قطعا به‌ معنای عدم وجود آن‌ها نیست. با استفاده از یک افزونه کروم می‌توانید لایو اینستاگرام را در رایانه شخصی یا مک خود مشاهده کنید. یکی از افزونه‌هایی که به شما اجازه می‌دهد لایو اینستاگرام را در رایانه شخصی مشاهده کنید، IG Stories for Instagram است؛ توجه داشته باشید که آن را با افزونه Chrome IG Story اشتباه نگیرید.

IG Stories for Instagram را می‌توان افزونه‌ای دانست که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای زنده اینستاگرام را به ‌جای اپلیکیشن گوشی از دسکتاپ تماشا کنید. با این افزونه همچنین امکان تماشای استوری و لایوهای به اتمام رسیده هم وجود دارد.

نکته: براساس آخرین بروزرسانی این افزونه، می‌توانید فایل‌های ویدیویی لایو را فقط در ویندوز دانلود کنید. به ‌نظر می‌رسد برخی مشکلات در عملکرد افزونه وجود دارند که در قابلیت‌های برنامه، تأثیرگذار خواهند بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اینستاگرام را می‌توان امکان بارگذاری تصاویر در استوری اینستاگرام و از طریق برنامه عنوان کرد.

روش مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر یا مک

روش مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر یا مک
مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر

شما باید برای تماشای ویدیوهای زنده اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • افزونه IG Stories for Instagram را روی مرورگر گوگل کرومخود نصب کنید.
  • در ادامه باید از طریق مرورگر گوگل کروم وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید.
  • روی نماد برنامه در بالای نمایشگر، کلیک کنید.
  • گزینه Go to IG Stories را انتخاب کنید.
  • پس از آن که روی این گزینه کلیک کردید، وارد نسخه دیگری از صفحه اینستاگرام خواهید شد.
  • در صفحه IG Stories for Instagram، چهار دسته ‌بندی مختلف را در کنار نوار جست و جو خواهید دید:
  1. دوستان (Friends)
  2. موقعیت مکانی (Location)
  3. جست ‌و جو (Search)
  4. بارگذاری (Upload)

بخشی که هنگام ورود به سیستم مشاهده می‌کنید، معمولا Frineds است. در این صفحه یک فهرست از دوستانتان را خواهید دید که به‌ تازگی تصاویر یا فایل‌های ویدیویی را در استوری خود آپلود کرده‌اند. در بالای بخش دوستان (Friends) و در صورتی که آن‌ها در حال پخش یک فایل ویدیویی زنده هستند، می‌توانید نام کاربری و یک نماد لایو را در کنار آن‌ها مشاهده کنید. کافیست روی آیکون کلیک کرده تا مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر انجام شود.

روش مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر یا مک
مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر

در صورتی که هیچ فایل ویدیویی زنده‌ای در حال پخش نباشد، می‌توانید روی نماد چشم کلیک کنید تا فایل‌های ویدیویی لایو قبلی را که وارد بخش استوری شده‌اند، مشاهده کنید. برای مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر یا مک این برنامه واقعا مفید است.

هشدار: موردی که در استفاده از این روش توسط کاربران زیادی گزارش شده است، می‌توان درخواست برای دانلود یک فایل exe دانست؛ این مورد بسیار مشکوک است و حتی ممکن است یک فایل مخرب باشد.

سایر برنامه‌های مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر

سایر برنامه‌های مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر
مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر

در صورتی که توصیه بالا را مشاهده کردید و باز هم تصمیم به تماشای لایو اینستاگرام از طریق کامپیوتر دارید، برخی برنامه‌های کاربردی وجود دارند که ارزش امتحان کردن را دارند. ابزاری با نام Loola.Tv در دسترس قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای لایو را در پلتفرم‌های مختلف همانند اینستاگرام و از طریق دسکتاپ مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که این برنامه برای تولیدکنندگان محتوا کارایی دارد، نه فالوورهایی که قصد تماشا دارند.

Devanco را می‌توان یکی دیگر از بهترین افزونه‌هایی معرفی کرد که عملکرد بسیار خوبی برای مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید فیلم‌ها و تصاویری را که اخیرا منتشر شده‌اند، پیدا کنید. همچنین می‌توانید استوری‌های افراد مختلف را تماشا کنید، فیلم‌های خود را در IGTV منتشر نمایید یا تصاویر و فایل‌های ویدیویی را از اینستاگرام بارگیری کنید.

نکاتی برای پیدا کردن لایو اینستاگرام

نکاتی برای پیدا کردن لایو اینستاگرام
مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر

مهم نیست که از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنید، روش‌های ساده‌ای برای یافتن لایوهای اینستاگرام در دسترس قرار دارند. تمام این موارد روی افزونه‌های که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، کاربرد دارند.

استوری اینستاگرام: هنگامی که وارد برنامه می‌شوید یا از دسکتاپ برای اینستاگرام استفاده می‌کنید، یک ردیف از آواتارها را با حلقه‌های رنگی در بالای فید مشاهده خواهید کرد؛ این موارد را می‌توان بخش‌های استوری دانست. در صورتی که واژه لایو (Live) را در پایین نماد کاربر مشاهده کردید، بدان معنا است که یکی از دوستان شما در حال پخش ویدئو لایو است.

پخش مجدد ویدیوهای لایو: در صورتی که تماشای یک فیلم لایو را از دست دادید، نگران نباشید. ویدیوهای لایو اینستاگرام را می‌توان در استوری اینستاگرام، پس از اتمام آن‌ها هم اشتراک ‌گذاری کرد؛ البته این تکرار فایل‌های ویدیویی پس از 24 ساعت از طریق فید ناپدید می‌شوند.

پیدا کردن افراد جدید: با استفاده از بخش جست ‌و جوی اینستاگرام، می‌توانید افراد دیگری را هم پیدا کنید که لایو زیادی را پخش خواهند کرد.

با اینکه تمام روش‌های ذکرشده در بالا خوب هستند، اما هیچ روش بدون اشکالی برای مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر یا مک وجود ندارد.

آموزش ذخیره لایو اینستاگرام دیگران

قطعا هر کدام از ما به دنبال روشی کاربردی برای ذخیره ویدیوهای لایو بوده‌ایم. اما از آنجایی که اینستاگرام امکان دانلود و ذخیره تصاویر و ویدیوهای موجود در فید، استوری، آی جی تی وی و… را نمی‌دهد، لازم است که از برنامه‌های جانبی طراحی شده برای این هدف استفاده کنیم.

برنامه ذخیره لایو اینستاگرام دیگران

یکی از روش‌هایی که از ابتدا برای ذخیره لایو اینستاگرام دیگران مورد استفاده کاربران قرار می‌گرفت ذخیره لایو با استفاده از برنامه‌های ضبط از صفحه نمایش بود، اما این روش مشکلاتی به همراه دارد. کیفیت ویدیو دانلود شده با این روش کمتر و حجم فیلم دانلود شده در این روش زیاد است. دو گزینه برای ذخیره ویدیو لایو اینستاگرام وجود دارد:

  • زمانی که ویدیو لایو به صورت زنده در حال پخش است.
  • زمانی که ویدیو لایو پایان یافته است و توسط کاربر استوری می‌شود.

برای ضبط ویدیو لایو زنده می‌توان از اپلیکیشن‌های ضبط صفحه نمایش استفاده نمود و برای دانلود ویدیوهای لایو استوری شده می‌توان از اپلیکیشن‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند، استفاده کرد. در واقع سیستم عامل اندروید به قدری انعطاف پذیر است که هر چیزی را بخواهید می‌توانید در فروشگاه آن بیابید. در ادامه به معرفی برخی از این برنامه‌های کاربردی می‌پردازیم.

ذخیره لایو زنده یا ضبط شده با +StorySaver

برنامه +StorySaver به شما این امکان را می‌دهد که نسخه‌ای از لایوهای اینستاگرام مورد علاقه خود را ذخیره و بعدا مشاهده کنید. هدف از طراحی این نرم افزار راحتی کار با اینستاگرام است. این نرم افزار از گوگل پلی قابل دانلود و نصب می‌باشد. هر محتوایی که با نرم افزار +StorySaver ذخیره می‌شود، داخل برنامه قابل دسترسی است.

نکته: برای استفاده از این اپلیکیشن لازم است که وارد حساب کاربریتان شوید.

برای دانلود لایو اینستاگرام دیگران با  +StorySaverباید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن +StorySaver را از گوگل پلی دانلود و نصب نمایید.
  • پس از نصب برنامه وارد اکانت خود شوید. (جهت افزایش امنیت پیشنهاد می‌شود یک اکانت جدید بسازید و نام کاربری و پسورد آن را در برنامه وارد نمایید).

ذخیره لایو زنده یا ضبط شده با +StorySaver

  • اکنون در بخش live این برنامه می‌توانید لیست ویدیوهای لایو در حال پخش و در بخش Replay آن می‌توانید لیست لایوهای ذخیره شده را مشاهده نمایید.

ذخیره لایو زنده یا ضبط شده با +StorySaver

  • لایو مورد نظرتان را برای ذخیره انتخاب نمایید تا به صورت تمام صفحه باز شود.

ذخیره لایو زنده یا ضبط شده با +StorySaver

  • با لمس آیکون دانلود،پروسه دانلود لایو مورد نظر انجام می‌شود.

ذخیره لایو زنده یا ضبط شده با +StorySaver

  • پس از انجام مراحل گفته شده منو اپلیکیشن را باز نمایید و گزینه Gallery را لمس کنید. اکنون می‌توانید فایل لایو شخص مورد نظر را در گالری خود مشاهده کنید.

ذخیره لایو زنده یا ضبط شده با +StorySaver

برنامه ذخیره لایو in Grabber

اگر دارنده گوشی‌های هوشمند اندرویدی هستید می‌توانید از برنامه in Grabber برای دانلود ویدیوهای لایو اینستاگرام استفاده نمایید. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و علاوه بر قابلیت ذخیره استوری، لایو، آی جی تی وی، پست و… امکان به اشتراک گذاری آن‌ها را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های اپلیکیشن in Grabber:

  1. دانلود ویدیوهای آی جی تی وی اینستاگرام
  2. امکان جستجوی کاربران
  3. امکان ذخیره استوری‌ها و هایلایت‌ها
  4. امکان مشاهده لایو کاربران و ذخیره آن
  5. امکان افزودن اکانت‌های مختلف اینستاگرام برای مدیریت
  6. دانلود عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام

برای دانلود لایو اینستاگرام با برنامه  in Grabberباید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا اپلیکیشن in Grabber را از گوگل پلی دانلود و نصب نمایید. پس از نصب برنامه آن را باز کنید.
  • روی علامت فلش رو به پایین کنار نام برنامه ضربه بزنید و گزینه Add Account را انتخاب نمایید.

برنامه ذخیره لایو in Grabber

  • در صفحه ظاهر شده با وارد کردن نام کاربری و پسورد به حساب اینستاگرام خود لاگین کنید.

برنامه ذخیره لایو in Grabber

  • در قسمت پایین صفحه گزینه Video را انتخاب کنید.
  • در قسمت بالای صفحه تب LIVE را لمس نمایید. از بین افرادی که دنبال کرده‌اید لیست لایوهای در حال پخش را مشاهده خواهید کرد.

برنامه ذخیره لایو in Grabber

  • برای دانلود ویدیو آیکون دانلود موجود روی ویدیو را لمس نمایید. با ضربه زدن روی ویدیو لایو در حال پخش می‌توانید آن را به صورت فول اسکرین مشاهده نمایید.

نکته: در صورتی که لایوی در حال پخش نباشد این قسمت خالی است و اعلام می‌کند که کاربران مورد علاقه‌تان را برای اسکن لایو اضافه کنید.

نکات مهم در استفاده از اپلیکیشن  in Grabber

  1. برای دانلود لایو باید شخصی که در حال ضبط لایو است آن را به صورت استوری ذخیره کند.
  2. در هنگام پخش لایو می‌توانید آن را مشاهده کنید، اما امکان دانلود آن وجود ندارد.
  3. از آنجا که این نرم افزار رایگان است، ترجیحا برای حفظ امنیت بهتر است با یک اکانت جدید وارد آن شوید.
  4. شما می‌توانید اکانت شخصی که قصد دارید لایو او را ذخیره کنید، جستجو نمایید.
  5. در صورت خصوصی بودن اکانت مورد نظر لازم است با اکانتی که در برنامه لاگین کرده‌اید آن شخص را فالو کنید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

ذخیره لایو اینستاگرام با کامپیوتر بسیار راحت است. قبل از هر چیز مرورگر کروم را روی لپ تاپ خود نصب نمایید.

  • از منوی مرورگر کروم گزینه More Tools>Extension را انتخاب نمایید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

  • منوی Extension در بالا گوشه سمت چپ را باز کنید. در پایین صفحه گزینه Open Chrome Web store را لمس نمایید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

  • در کادر سرچ بالای صفحه افزونه IG Stories For Instagram را جستجو نمایید.
  • اکنون گزینه Add to Chrome را جهت نصب این افزونه روی مرورگر کروم انتخاب نمایید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

  • پس از پایان نصب افزونه می‌توانید آیکون آن را در گوشه بالا سمت راست مرورگر کروم خود مشاهده کنید.
  • حال زمان آن رسیده است که استوری‌های لایو اینستاگرام را به کمک این افزونه بارگیری کنیم.
  • روی آیکون افزونه IG Stories For Instagram در بالای صفحه کلیک کنید. سپس با لمس گزینه Go to instagram.com به سایت اینستاگرام بروید و وارد حساب کاربری خود شوید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

  • اکنون به منظور دانلود ویدیوهای لایو ذخیره شده مجددا آیکون افزونه را در بالای صفحه لمس کنید و گزینه Go to IG Stories را انتخاب نمایید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

نکته: توجه داشته باشید که لازم است اکانت مورد نظر را از قبل فالو کرده باشید.

  • از لیست لایوهای موجود لایو مورد نظر خود را برای دانلود انتخاب نمایید.
  • پس از باز شدن ویدیو لایو روی گزینه download در بالای صفحه ضربه بزنید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

  • برای دانلود ویدیو لایو شما نیاز به نرم افزار دانلودر دارید. برای نصب نرم افزار دانلودر در پنجره ظاهر شده روی دکمه آبی رنگ get downloader کلیک کنید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

  • نرم افزار دانلودر روی سیستم شما دانلود می‌شود. اکنون گزینه run را انتخاب نمایید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

  • در پیغام ظاهر شده روی دکمه yes ضربه بزنید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

  • در مرحله آخر محل ذخیره فایل لایو را انتخاب نمایید.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

  • مراحل دانلود ویدیو لایو اینستاگرام آغاز می‌شود.

دانلود لایو اینستاگرام با کامپیوتر

ویژگی افزودنی کروم IG Stories For Instagram

  1. امکان مشاهده و دانلود استوری‌های اینستاگرام
  2. امکان جستجو افراد، هشتگ‌ها و موقعیت‌های مکانی
  3. امکان دانلود ویدیو لایو اینستاگرام دیگران از طریق کامپیوتر

ذخیره لایو اینستاگرام با برنامه ضبط صفحه نمایش

ساده‌ترین راه ذخیره لایو اینستاگرام ضبط از صفحه نمایش است. نرم افزارهای طراحی شده برای این منظور کار بسیاری از کاربران را آسان کرده‌اند، اما در عین حال حجم ویدیو لایو ضبط شده با این اپلیکیشن‌ها بیشتر و کیفیت ویدیو ضبط شده کمتر خواهد بود. موارد زیر از جمله نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش هستند که از طریق گوگل پلی به صورت رایگان در اختیار کاربران گوشی‌های تلفن همراه اندروید قرار گرفته‌اند.

  • DU recorder
  • ez screen recorder

شما می‌توانید از این برنامه‌ها و برنامه‌های مشابه به منظور ضبط لایوهای موجود در اینستاگرام استفاده نمایید. برای انجام این کار باید:

  1. قبل از ورود به اینستاگرام اپلیکیشن مورد نظر را باز کنید.
  2. وارد اینستاگرام شوید و گزینه Record اپلیکیشن را لمس نمایید.
  3. لایو مورد نظر را پخش کنید تا برنامه شروع به ضبط لایو کند.
  4. در آخر نیز با لمس آیکون توقف ضبط را متوقف کنید.

نکته: اپلیکیشن‌های ضبط از صفحه نمایش امکان ضبط لایوهای زنده در حال پخش را برای کاربران فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: makeuseof و focuzmedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر