;
coinex

بزرگترین سگ های جهان ؛ بزرگتر از آنچه هستند که فکرش را می‌کنید!

تصویر یک سگ در ذهن بیشتر مردم به شکل حیوانی با اندازه کوچک است، اما این نگرش درست نیست. در این مطلب به معرفی بزرگترین سگ های جهان پرداخته‌ایم.

اغلب آدم‌ها وقتی برای به سرپرستی گرفتن یک سگ اقدام می‌کنند، در ذهنشان تصویری از نژادهای کوچک، فانتزی و عروسکی سگ ‌ها دارند. آدم‌های کمی هم در دنیا هستند، که عقیده دارند هر چه سگ‌ ها بزرگتر باشند، بهتر هستند. در این مقاله قصد داریم با هم درباره بزرگترین سگ های جهان در دنیا صحبت کنیم. زندگی کردن با بزرگترین سگ های دنیا، همیشه ترسناک نیست. تنها موردی که باید برای نگهداری از سگ‌ های بزرگ مد نظر قرار گیرد، توجه به شرایط مخصوص مربوط به آن‌هاست.

سگ ‌های بزرگ معمولا نیازهایی خاص و فراتر از سگ های کوچک یا سگ های فانتزی دارند و نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای هستند، به خصوص اگر بخواهیم با آن‌ها در فضای بسته‌ای مانند خانه‌مان زندگی کنیم. شاید در نگاه اول، تصور کنید که بزرگترین نژاد سگ ها بسیار بزرگ، خشن و قوی هستند، اما جالب است بدانید، آن‌ها هم دنیای خودشان را دارند. برخلاف تصوری که عموم مردم نسبت به سگ‌ های بزرگ دارند، آن‌ها در عین داشتن جثه بزرگشان، می‌توانند بسیار مهربان و وفادار باشند. سگ‌ های بزرگ می‌توانند به محافظت از خانه و خانواده‌تان کمک کنند و علاوه بر آن، در کارهای خانه نیز، یاری ‌دهنده شما باشند. البته فراموش نکنید که مهمترین نیاز آن‌ها برای آرامش، ورزش و فعالیت روزانه است در ادامه این مقاله به معرفی بزرگترین سگ های جهان در دنیا می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

بزرگترین سگ های جهان

سگ نژاد گریت دین  (Great Dane)

سگ نژاد گریت دین  (Great Dane)

گریت دین ها بسیار قوی و قدرتمند و جزء بزرگترین سگ های جهان هستند. امروزه آن‌ها را با عنوان «غول جنتلمن» می‌شناسند. این نژاد بزرگ سگ با وجود اندازه بزرگی که دارد، بسیار آرام و دوست ‌داشتنی است. گریت دین نژادی عالی برای انتخاب به عنوان سگ خانگی است. تنها دردسر این سگ بزرگ آن است، که نیاز به نظافت و ورزش روزانه دارد.

سگ نژاد ماستیف  (Mastiff)

سگ نژاد ماستیف  (Mastiff)

ماستیف ها نه تنها جزء بزرگترین سگ های جهان هستند، بلکه به عنوان بزرگترین نژاد از سگ ها هم شناخته می‌شوند و این عنوان، توسط باشگاه آمریکایی کانن، به آن‌ها تعلق گرفته است. نژاد ماستیف می‌تواند یک همدم ملایم و وفادار در خانه شما باشد. این سگ قدرتمند روحیه‌ای اجتماعی دارد و عاشق خانه و خانواده است. سگ ماستیف نیاز به مراقبت کم و فعالیت‌های روزانه سبک دارد.

سگ نژاد نپولیتن ماستیف  (Neapolitan Mastiff)

سگ نژاد نپولیتن ماستیف  (Neapolitan Mastiff)

نپولیتن ماستیف ها سگ‌ های عظیم‌الجثه‌ای هستند که نماد بین‌المللی آن‌ها، پوست چروکشان است. آن‌ها بسیار قوی و مسالمت ‌آمیز هستند، احساس وفاداری زیادی نسبت به خانواده خود دارند و در دسته بندی بزرگترین سگ های جهان قرار داده شده‌اند. نژاد نپولیتن ماستیف یکی از نژادهای بسیار بزرگ در بین سگ‌هاست که از صاحب خود در مقابل غریبه‌ها یا مهاجمان ناشناس، با قدرت محافظت می‌کند. مراقبت از این نژاد آسان است. آن‌ها برای فعالیت روزانه مورد نیازشان، باید به اندازه‌ای متوسط تحرک داشته باشند. تنها مشکل نپولیتن ماستیف‌ها، جاری بودن همیشگی آب دهانشان، از گوشه و کنار لب‌ها و دهانشان است.

سگ نژاد بول ماستیف  (Bull Mastiff)

سگ نژاد بول ماستیف  (Bull Mastiff)

سگ های بول ماستیف بسیار بزرگ، قدرتمند و مودب هستند. آن‌ها از زندگی در کنار خانواده لذت بسیاری می‌برند و نگهبانی در خون آن‌ها است. سگ های نژاد بول ماستیف از بزرگترین سگ های جهان هستند، سروصدای زیادی ندارند و لازم نیست هر روز برای فعالیت‌های طولانی مدت، آن‌ها را بیرون ببریم.

سگ نژاد سنت برنارد  (Saint Bernard)

سگ نژاد سنت برنارد  (Saint Bernard)

سنت برناردهای عظیم‌الجثه، با هیکل عضلانی خودشان قدرت ‌نمایی می‌کنند. آن‌ها اخلاق خوب و ملایمی دارند. سگ های نژاد سنت برنارد با بچه‌های خانواده بسیار خوب کنار می‌آیند و قدرت باروری نسبتا بالایی دارند. آن‌ها معمولا در هر بار زایمان، توله‌های زیادی را به دنیا می‌آورند.

سگ نژاد نیوفاندلند  (Newfoundland)

سگ نژاد نیوفاندلند  (Newfoundland)

سگ های نژاد نیوفاندلند بسیار بزرگ و سخت‌ کوش و جزء بزرگترین سگ های جهان هستند. آن‌ها طبیعت رفتاری بسیار دل ‌انگیز و مهربانی دارند و همدمی دلگرم‌ کننده به حساب می‌آیند. نیوفاندلندها نیاز به مراقبت‌های روزانه به خصوص برای موهای بدنشان دارند و برای حفظ سلامتیشان باید هر روز به مدت طولانی فعالیت کنند.

سگ نژاد کین کورسو  (Cane Corso)

سگ نژاد کین کورسو  (Cane Corso)

یکی از بزرگترین سگ های جهان نژاد کین کورسوها هستند. آن‌ها استخوان‌بندی درشتی دارند و بدنشان بسیار عضلانی است. سگ های نژاد کین کورسو می‌توانند گرازهای وحشی را شکار کنند. نژاد آن‌ها مربوط به کشور ایتالیا است. در این کشور از آن‌ها به عنوان سگ‌ های نگهبان و محافظ استفاده می‌شود. سگ های این نژاد بسیار باهوش، مهربان و ورزشکار هستند. آن‌ها نیاز به تمرینات روزانه فراوانی دارند. تنها نیاز مهمی که این نژاد از سگ‌ ها دارند، شانه کردن گاه به گاه موهای کوتاه بدنشان است.

سگ نژاد داگو د بورداکس  (Dogue de Bordeaux)

سگ نژاد داگو د بورداکس  (Dogue de Bordeaux)

سگ های نژاد داگو د بورداکس به طور ذاتی نگهبان آفریده شده‌اند و از بزرگترین سگ های جهان هستند. آن‌ها برای محافظت از یک فرد یا یک مکان بسیار مناسب هستند. این سگ ‌ها صبور، آرام و مهربان هستند. نژاد قدرتمند داگو د بورداکس به داشتن بدنی عضلانی معروف است. نگهداری از آن‌ها و موهای کوتاه بدنشان آسان است. آن‌ها نیاز به تمرین زیادی در روز ندارند. اگر قرار است یک سگ بزرگ از این نژاد را به سرپرستی بگیرید، بهتر است خود را برای خوشحالی کردن‌های ناتمامش آماده کنید.

سگ نژاد گریت پایرنس  (Greate Pyrenees)

سگ نژاد گریت پایرنس  (Greate Pyrenees)

این سگ ‌ها از زمان‌های دور، به عنوان نگهبان گوسفندها به کار گرفته می‌شدند. سگ های گریت پایرنس، دارای غریزه درونی برای محافظت کردن از یک تیم هستند. آن‌ها مستقل و باهوش هستند و حواسشان به همه جا هست. بدن این سگ ‌ها، پوشش ضخیم و مقاومی دارد که باعث افزایش تحملشان در شرایط آب و هوایی مختلف می‌شود. سگ‌ های نژاد گریت پایرنس نیاز به تمرینات روزانه مداوم و زیادی دارند و موهای بدنشان باید هفته‌ای یک بار شانه زده شود.

سگ نژاد برنس مانتن داگ  (Bernese Mountain Dog)

سگ نژاد برنس مانتن داگ  (Bernese Mountain Dog)

سگ های برنس مانتن داگ از بزرگترین سگ های جهان هستند و مقاومت بالایی در برابر سرما دارند. آن‌ها در هوای سرد دوام می‌آورند. نژاد برنس مانتن داگ، نژادی بسیار آرام و باهوش است. این نژاد باید به مقدار متوسط برای انجام فعالیت‌های روزانه وقت بگذارد. موهای بلند و ابریشمی بدن او به صورت دو لایه پوستش را فرا گرفته‌اند و نیاز به شانه شدن مداوم دارند.

سگ نژاد ماستیف ایرانی (Persian Mastiff)

سگ نژاد ماستیف ایرانی (Persian Mastiff)

سگ سرابی یا همان ماستیف ایرانی یکی از بهترین و جنگنده‌ترین نژادهای ماستیف، آن هم از نوع ایرانیش است. ریشه این سگ به ایران باستان بر می‌گردد و خیلی‌ها زادگاه اصلی آن را سمت آذربایجان شرقی می‌دانند. این سگ ‌های وفادار رابطه خوبی با اعضای خانواده دارند، اما خیلی روی خوشی به غریبه‌ها نشان نمی‌دهند. سگ ‌های سرابی برای زندگی به محیطی در فضای باز مثل روستا، حیاط باغ یا ویلا و … نیاز دارند و زندگی در آپارتمان برایشان سم است!

سگ نژاد ماستیف تبتی  (Tibetan Mastiff)

سگ نژاد ماستیف تبتی  (Tibetan Mastiff)

نژاد ماستیف تبتی، سگ هایی بسیار هوشمند، دوست‌ داشتنی، مستقل و از بزرگترین سگ های جهان هستند. این سگ‌ ها تمایل زیادی به مراقبت از خانواده و اموال آن‌ها دارد. آن‌ها موهای دو لایه و بلندی دارند که باید به طور منظم شانه شوند. جالب است بدانید که موهای این سگ‌ ها را سالی یک بار می‌سوزانند تا موهای جدیدی بر روی بدنشان رشد کند.

سگ نژاد تریر سیاه روسی  (Black Russian Terrier)

سگ نژاد تریر سیاه روسی  (Black Russian Terrier)

تریرهای سیاه روسی بسیار بزرگ، قوی و قدرتمند هستند و در اصل به عنوان «نگهبان سگ ها» شناخته می‌شوند. غریزه طبیعی تریرهای سیاه روسی، تمایل آن‌ها را برای نگهبانی دادن بیشتر می‌کند. این نژاد از سگ‌ با خانواده خود بسیار مهربان است،‌ اما با غریبه‌ها محافظه ‌کارانه رفتار می‌کند. تریرهای سیاه روسی به فعالیت مداوم روزانه و شانه شدن مرتب موهایشان، نیاز دارند.

سگ نژاد لئون برگر  (Leonberger)

سگ نژاد لئون برگر  (Leonberger)

علت نام‌ گذاری سگ‌ های نژاد لئون برگر به دلیل بوده ‌است، که از نظر جثه و اندازه شبیه به شیرهای وحشی هستند. آن‌ها بسیار شیرین، دوست ‌داشتنی، آرام و ملایم هستند. لئون برگرها جزء بزرگترین سگ های جهان هستند و بچه‌ها را خیلی دوست دارند. موهای بدنشان بسیار زیاد است و هر روز باید شانه شوند. این سگ ‌ها باید زمان متوسطی در روز را به انجام فعالیت‌های پرتحرک بپردازد.

سگ نژاد ایرلندی تازی  (Irish Wolfhound)

سگ نژاد ایرلندی تازی  (Irish Wolfhound)

سگ های بزرگ، عضلانی و قد بلند آیریش ولف هاند بسیار دوست ‌داشتنی هستند. از این نژاد سگ، در اصل برای شکار گرگ و گوزن کمک گرفته می‌شده است، اما امروزه آن‌ها در دسته سگ‌ های خانگی قرار دارند. بدن این سگ‌ ها باید به طور منظم و روزانه شانه شود.

سگ نژاد اسکاتیش دیر هوند  (Scottish Deerhound)

سگ نژاد اسکاتیش دیر هوند  (Scottish Deerhound)

این سگ بزرگ و دیدنی، یکی از قدیمیترین نژادهای سگ شناخته شده در دنیا و از بزرگترین سگ های جهان هستند. سگ های دیرهوند اسکاتلندی، بسیار آرام، مغرور و باشکوه هستند. از گذشته تاکنون، این سگ‌ ها تمایل عجیبی برای دنبال کردن حیوانات کوچکتر از خودشان داشته‌اند. سگ های نژاد دیرهوند اسکاتلندی گاه گاهی نیاز به شانه شدن موهای بدنشان و حمام کردن دارند.

سگ نژاد ماستیف انگلیسی (English Mastiff)

سگ نژاد ماستیف انگلیسی (English Mastiff)

سگ ماستیف انگلیسی جزء بزرگترین سگ های جهان به حساب می‌آید. سگ های نژاد ماستیف به خاطر خلق و خو حالت بدنی که دارند، بسیار معروف و پرطرفدار هستند. جالب است بدانید که مثل بقیه نژادهای ماستیف، سگ ماستیف انگلیسی نیز بزرگ و سنگین وزن است، ولی با این تفاوت اصلی که این سگ تقریبا از همه سگ ها سنگینتر و رکورد سنگینی وزن را با وزن ۱۵۵ کیلوگرم شکسته است.

ماستیف انگلیسی  تا ۳۰ اینچ ارتفاع نیز می‌تواند رشد کند. دلیل این که این سگ ها بسیار بزرگ و سنگین هستند ، اهداف زندگی آن‌ها را در گذشته روشن می‌کند. ماستیف های انگلیسی در گذشته جزء سگ های بزرگ نگهبان بودند که مردم را از حمله خرس‌ها و شیرها در امان نگه می‌داشتند. در حال حاضر تعداد زیادی از افراد هستند که این سگ را در خانه نگهداری می‌کنند و بهتر است این هشدار را برای شما بدهیم که نگهداری این سگ باید توسط یک فرد حرفه‌ای صورت گیرد تا از خطرهای احتمالی جلوگیری شود.

سگ نژاد شپرد آنتالیایی (Anatolian Shepherd)

سگ نژاد شپرد آنتالیایی (Anatolian Shepherd)

آخرین سگی که در لیست بزرگترین سگ های جهان این مطلب قرار می‌گیرد، سگ شپرد آنتالیایی است. این سگ قدمت بسیار طولانی دارد و نژاد این سگ مربوط به کشور ترکیه است. سگ شپرد آنتالیایی می‌تواند حالت تهاجمی داشته باشد و نگهداری این سگ در خانه‌ای که کودک است یا صاحب و نگه دارنده‌اش تازه کار است، اصلا توصیه نمی‌شود. وزن این سگ به صورت میانگین ۶۳ کیلوگرم و قد آن در حدود ۳۲ اینچ است. اکنون که با بزرگترین سگ های جهان از نظر نژادی آشنا شدید، بهتر است درباره نیازهای کلی سگ‌ های بزرگ نیز آگاه شوید. در ادامه این مقاله درباره نیازهای مراقبتی و آموزشی خوبی صحبت می‌کنیم، که به آگاهی از شیوه نگهداری سگ ‌های بزرگ کمک می‌کند.

نیاز بزرگترین نژاد سگ ها به ورزش

اغلب سگ های بزرگ دنیا، با هدفی مشخص آفریده شده‌اند. هدف آن‌ها از زندگی بر روی کره زمین، نگهبانی یا شکار است. سگ های بزرگ معمولا استقامت بالایی دارند و توانایی زیادی برای درگیری با سایر حیوانات مهاجم در وجود آن‌ها نهادینه شده است.

آن‌ها می‌توانند از آدم‌ها، مزارع، گله‌های سایر حیوانات، خانه‌ها و سایر چیزهایی که نیاز به مراقبت دارند، محافظت کنند. اما در این بین، نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، جلوگیری از تنبل شدن سگ های بزرگ است. این سگ‌ ها برای حفظ قدرت بدنی خود باید روزانه تمرین و فعالیت داشته باشند. اگر سگ بزرگی در خانه دارید، با وادار کردن او به فعالیت، بازی کردن و قدم زدن در فضای آزاد از انرژی‌های او بکاهید تا خانه شما را به هم نریزد.

فضای زندگی مناسب برای سگ ‌های بزرگ

سگ‌ های بزرگ نیاز به فضای مناسبی برای زندگی دارند. اگر یکی از بزرگترین نژادهای سگ را برای زندگی انتخاب می‌کنید، باید توجه داشته باشید که آن‌ها در فضاهای کوچک و آپارتمانی کلافه می‌شوند. سگ‌ های بزرگ بیشتر از آن که برای زندگی در شهرها مناسب باشند، به درد زندگی در روستاها، ویلاهای خارج از شهر و ییلاق‌ها می‌خورند. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، علاوه بر این که فضا برای فعالیت و زندگی یک سگ بزرگ مناسب نیست، وجود یک سگ بزرگ ممکن است همسایه‌های شما را بترساند. این شرایط باعث ایجاد بیماری‌های روحی برای سگ شما می‌شود و اخلاق او را خراب می‌کند.

اهمیت آموزش و یادگیری در بزرگترین نژادهای سگ

سگ ‌هایی که از نژاد بزرگ هستند، باید از دوران تولگی آموزش ببینند. این سگ‌ ها به صورت ذاتی دارای روحیه‌ای تهاجمی هستند و در صورت دریافت نکردن آموزش‌های مناسب، خیلی زود مانند یک تروریست همه جا را به هم می‌ریزند و به همه چیز حمله می‌کنند. صاحبان سگ‌ های بزرگ باید دوره‌های آموزشی مخصوصی را برای یاد دادن مهارت‌های مختلف به سگشان بگذرانند. سگ‌ های بزرگ انعطاف ‌پذیری کمتری دارند و برای آموزش دادن آن‌ها باید زمان و حوصله بیشتری صرف کرد.

هزینه لازم برای نگهداری از یک سگ در خانه

به طور کلی، هزینه نگهداری از سگ‌ ها با اندازه آن‌ها ارتباط مستقیمی دارد. هر چه نژاد یک سگ بزرگتر باشد، هزینه‌های او نیز بیشتر است. بسیاری از هزینه‌های مربوط به سگ‌ها همچون هزینه دامپزشکی،‌ داروها، تغذیه و حمل و نقل آن‌ها، بستگی به اندازه‌شان دارد. سگ ‌های بزرگ نسبت به سگ ‌های کوچک، معمولا تمایل بیشتری برای خوردن دارند.

اکنون که با بزرگترین سگ های دنیا و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدید، انتخاب برای شما بین این نژادها یا سگ‌ های کوچکتر آسانتر خواهد بود. توصیه ما به شما این است که پیش از انتخاب یک حیوان خانگی بزرگ، شرایط خود را در نظر بگیرید و اطلاعات کاملی را درباره نژاد مورد علاقه خود کسب کنید. در این صورت می‌توانید از زندگی کردن با حیوان خانگی دوست‌ داشتنیتان بی ‌نهایت لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: treehugger و تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر