;
coinex

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان ؛ کدام مقصد داخلی یا خارجی را انتخاب کنیم؟

تعطیلی مدارس و افزایش رونق مالی در تابستان این فصل را به فصل سفر ایرانیان تبدیل کرده است. در این مطلب به معرفی بهترین مقاصد مسافرت در تابستان پرداخته‌ایم.

کم کم هوا رو به گرمی می‌گذارد و آب‌وهوای خوب ما را به سفر ترغیب می‌کند تا هم حال و هوایی عوض کنیم و هم از فضای شهر و منطقه‌مان دور شویم.

اما امسال برای تعطیلات تابستانی کجا برویم؟ به نظر شما بهترین مکان برای سفر داخلی و خارجی در تابستان کجاست و چطور می‌‌توان در آرامش به مقصد رسید؟ با خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ می‌توانید تجربه سفری لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید و در آرامش و امنیت به مقصد برسید. در این مقاله، بهترین مقاصد مسافرت در تابستان را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان

وقتی صحبت از مسافرت در فصل تابستان می‌شود، اکثر مردم به فکر شهرهای شمالی ایران می‌افتند. اما جالب است که بدانید روستاها و شهرهای بسیاری در سایر نقاط کشور وجود دارند که هر یک با طبیعت بکر، هوای مطبوع، حیات‌وحش زیبا،‌ جاذبه‌های متعدد و مردم مهمان‌نواز می‌توانند اوقات خوش و به‌یادماندنی‌ای را برای هر مسافرت رقم بزنند.

در ادامه این نوشتار قصد داریم فهرستی کامل از شهرهای ایرانی و خارجی که مناسب برای مسافرت در فصل تابستان هستند را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ترکیه

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقصد سفر خارجی در تابستان

ترکیه در همسایگی ایران قرار گرفته و با توجه به دسترسی آسان، فاصله کم و قیمت‌های مناسبش یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان است. داشتن شهرهای ساحلی و هتل‌های یوآل، شهرهایی با جاذبه‌های گردشگری متفاوت مانند استانبول و آنکارا و البته طبیعت و جاذبه‌های بسیار باعث شده ترکیه برای همه افراد با سلیقه‌های متفاوت مناسب باشد.

هر سال بیش از ۴۵ میلیون گردشگر به ترکیه سفر می‌کنند و امکانات خوبی نیز در آن برای گردشگران فراهم شده است. هزینه‌های سفر به شهرهای ساحلی در تابستان به بیشترین مقدار خود می‌رسد، اما اگر بخواهید در سایر فصل‌ها به این مناطق سفر کنید دیگر خبری از تفریحات دریایی و شب‌های پر شو و هیجان نخواهد بود.

پیشنهاد ما این است که برای کاهش هزینه‌هایتان زمان‌هایی مانند اواخر خرداد ماه یا اوایل شهریور را انتخاب کنید که قیمت‌ها کاهش یافته اما تفریحات دریایی هنوز برقرار هستند و هوا گرمای لازم را برای شنا کردن دارد.

هوای استانبول و سایر شهرهای این کشور نیز در سایر ماه‌های سال سرد می‌شود، اما اگر هزینه‌ها برایتان اولویت دارند می‌توانید سفر را در فصل‌های دیگر انجام دهید. اگر هم قصدتان خرید باشد شهرهایی مثل وان و استانبول با حراجی‌های بزرگشان انتخاب خوبی خواهند بود.

روسیه

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقصد سفر خارجی در تابستان

کشور روسیه به تنهایی صاحب ۱۱/۵ درصد از کره زمین است. این کشور پهناور دارای پیشنه‌ای غنی، طبیعتی بکر، جاذبه‌های تاریخی بسیار است که همه این‌ها در کنار آب و هوای خوب باعث شده یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان باشد. از طرفی پدیده شب‌های سفید که در شهرهای مثل مسکو و سن پترزبورگ رخ می‌دهد، یکی از جذابترین دیدنی‌های تابستانی روسیه است.

وسعت بسیار باعث شده تفاوت فرهنگی و سنتی بین شهرهای مختلف این کشور زیاد باشد. از طرفی طبیعت‌های مختلفی هم در دل این کشور جای گرفته‌اند.

در کنار هم قرار گرفتن همه این‌ها سفر به روسیه را بسیار هیجان انگیز ساخته است. باید بگوییم که سفر به سرزمین تزارها برای ایرانی‌ها آسان بوده و به آسانی به ما ویزا داده می‌شود. برای اخذ آن تنها حدود ۳ تا ۸ روز کاری زمان نیاز دارید.

تایلند

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقصد سفر خارجی در تابستان

هر سال بیش از ۴۰ میلیون نفر به کشور تایلند سفر می‌کنند. شهری‌های جنوبی این کشور دارای سواحل زیبایی بوده که انواع و اقسام جاذبه‌های سرگرم کننده را برای گردشگران فراهم می‌کنند. هتل‌های متنوع در همه کلاس‌های قیمتی، غذاهای لذیذ و ارزان قیمت، بازارهای شناور، بازارهای لوکس، امکان تردد آسان در سطح شهرها، مناظر تماشایی و آفتاب گرم رویای این توریست‌ها هستند.

چنانچه دنبال سفر خارجی در تابستان به مقصدی خنک هستید، تایلند و شهرهای شمالیش را به عنوان بهترین مقاصد مسافرت در تابستان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شهرهای شمالی این کشور گردشگران کمتری دارند و خلوتتر هستند، به خاطر موقعیت کوهستانی و ارتفاع زیاد آب و هوای مطلوب‌تری دارند و البته طبیعت آن‌ها نیز هنوز بکر مانده است.

برای سفر به شمال کشور تایلند باید به فرودگاه چیانگ مای (تنها فرودگاه بین المللی منطقه) پرواز کنید. قیمت‌های این شهرها هم در مقایسه به شهرهای ساحلی جنوبی کشور بسیار ارزانتر است.

سواحل طلایی بلغارستان

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقصد سفر خارجی در تابستان

کشور بلغارستان و بخصوص وارنا، سومین شهر بزرگ این کشور، قطعا کاندیدای بهترین مقاصد مسافرت در تابستان خواهند بود. هر تابستان هزاران گردشگر از سراسر جهان به سواحل طلایی وارنا در امتداد دریای سیاه می‌آیند و از سواحل زیبا و آب و هوای مطبوعش استفاده می‌کنند. بسیاری وارنا را پایتخت ساحلی بلغارستان می‌نامند (پایتخت اصلی کشور شهر صوفیه است که ۴۷۰ کیلومتر با وارنا فاصله دارد). از قدیم الایام اروپایی‌های زیادی به این شهر سفر می‌کرده‌اند.

بلغارستان کشوری اروپایی است که خوشبختانه نیازی به دریافت ویزای شینگن ندارد و ایرانی‌ها می‌توانند به آسانی ویزای این کشور را دریافت کنند. از طرفی فاصله آن به کشور ما کم بوده و هزینه‌های سفر به آن بسیار مناسب هستند. این عوامل باعث شده بلغارستان و شهر وارنا طرفداران ایرانی زیادی پیدا کنند.

در کنار آب‌های شفاف کریستالی شهر می‌توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید یا تنها از گرمای لذت بخش آفتاب بهرمند شوید. تورهای رایگان گشت شهری هم بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای، برخی از جاذبه‌های دیدنی را به شما نشان می‌دهند.

قبرس

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقصد سفر خارجی در تابستان

قبرس، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه، یکی دیگر از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان است. در تابستان دمای هوای این کشور تا بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد بالا می‌رود، با این حال همین فصل اوج ورود گردشگران به این جزیره است. اقامتگاه‌ها و هتل‌های لوکس قبرس بسیار پرطرفدار هستند و در تابستان مشتری‌های زیادی دارند. بنابراین اگر تصمیم دارید به قبرس بروید بهتر است از قبل پرواز و هتل خودتان را رزرو کنید.

در این کشور ترکیبی از سه فرهنگ قاره آسیا، اروپا و آفریقا در کنار هم دیده می‌شود. ۳۵ سال پیش کشور به دو تکه تقسیم شد که شمال آن کشور جمهوری ترک قبرس شمالی است و بخش دیگر قبرس جنوبی، قبرس یونانی یا قبرس اروپایی نامیده می‌شود. سفر به قبرس جنوبی نیازمند دریافت ویزا است، اما اگر بخواهید به قبرس شمالی بروید نیازی به اخذ ویزا نخواهید داشت.

مسیرهای رسیدن به قبرس شمالی (چه هوایی و چه دریایی) همه از کشور ترکیه می‌گذرند و توقف کوتاهی در ترکیه خواهند داشت. اگر از قبرس شمالی وارد جزیره قبرس شوید، دیگر هرگز اجازه ورود به قبرس جنوبی به شما داده نمی‌شود، اما اگر از هر طریقی به قبرس جنوبی بروید مشکلی برای تردد میان مرز شمال و جنوب کشور نخواهید داشت.

بالی

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان

یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان بالی است. جزیره‌ای کوچک در میان آب‌های کشور اندونزی که البته از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین مردم سراسر کره زمین است. سواحلی با ماسه‌های سفید و درخشان، دریاهای کریستالی، هتل‌های متنوع با خدمات عالی و طبیعت زیبا از اصلی‌ترین عوامل محبوبیت بالی هستند.

حیات وحش آن نیز ساکنان بی‌شماری دارد که فراوان‌ترینشان میمون‌ها هستند، به همین خاطر لقب جزیره میمون‌ها را برای بالی انتخاب کرده‌اند. بشقاب‌های غذای این حیوانات نیز بسیار متنوع هستند و در سال‌های اخیر با زیاد شدن گردشگران نکات بهداشتی و استانداردهای لازم هم برای تهیه آن‌ها رعایت می‌شود. سرگرمی‌های شبانه بسیاری نیز در جزیره برپا شده و بعد از غروب خورشید حوصله‌تان سر نخواهد رفت.

جزیره میان دو اقیانوس آرام و هند قرار گرفته و همین باعث آب و هوای مخصوصش شده است. جمعیت آن تا چند سال پیش حدود ۳ میلیون نفر بود، اما با توسعه صنعت گردشگری هر روز شاهد مهاجرت بیشتری از کشورهای اروپا و آمریکا برای زندگی و کار در این جزیره کوچک هستیم.

علاوه بر سواحل خیره کننده، مزارع برنج پلکانی بالی هم که روی کوه‌های آتشفشانی شمال و جنوب کشت می‌شوند، شهرتی جهانی دارند. البته در نظر داشته باشید که پرواز به بالی از تهران حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

مراکش

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان

مراکش کشوری در ‏افریقای شمالی است که سواحل طولانی آن به اقیانوس اطلس شمالی و دریای مدیترانه راه ‏دارد. این کشور از شمال با اسپانیا و تنگه مهم جبل الطارق، از جنوب با صحرای غربی، از شرق با الجزیره، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با موریتانی همسایه ‏است.

مراکش به دلیل برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی، برای بسیاری ‏از گردشگران ایرانی جذاب است، اما این تنها موردی نیست که باعث می‌شود مراکش برای گردشگران جذاب باشد، تاریخ کهن، دست نخوردن بافت قدیمی و چهره اصیل شهر های مراکش شما را مجاب به سفر می‌کند.

همچنین شما با سفر به مراکش می‌توانید از عروس آفریقا، یعنی شهر کازابلانکا نیز دیدن کنید. کازابلانکا یا سرای سفید که به عربی دار البیضاء هم گفته می‌شود، به عروس شهرهای آفریقا شهرت دارد.

بخشی از شهرت این شهر نیز مدیون فیلم به یاد ماندنی مایکل کورتیس است که هنوز که هنوز است جزو فیلم‌های برگزیده دوستداران سینماست.

گرجستان

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان

یکی دیگر از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان گرجستان بوده که کشوری پر باران با آب و هوایی بسیار مطلوب است. این کشور به یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانی‌ها مخصوصا در این فصل گرم سال تبدیل شده است.

تاریخ و فرهنگ گرجستان با ایران مشترکات بسیاری دارد؛ چراکه عمدتاً قسمت شرقی این کشور در بسیاری از دوران تاریخ جزء قلمرو ایران بوده و وابستگی مستقیم سیاسی و نظامی با ایران داشته و یا خراج پرداخت نموده و تحت الحمایه بوده است.

از مقاصد گردشگری این کشور می‌توان به شهر تفلیس اشاره کرد که بیشتر جاذبه‌های تاریخی را در دل خود قرار داده است. مسجد جامع تفلیس که دارای دو محراب است، کلیسای سامبا و حمام های گوگردی از جمله آثاری هستند که باید در هنگام سفر به این کشور حتما از آن ها بازدید کنید. بدون شک بهترین مقصد سفر خارجی در تابستان گرجستان است.

کوهرنگ

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقاصد گردشگری ایران

کوهرنگ یک منطقه زیبا و به یادماندنی در چهارمحال و بختیاری که به بهشت سفید ایران معرف است. کوهرنگ یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان است که هم آب معدنی‌ معروفی دارد و هم دشت لاله‌های واژگونش در بهار حسابی هوش از سر آدم می‌برد.

اما خوبی این منطقه آن است که زیبای‌ها آن در هر فصلی فرق دارد. اگر تهران هستید و به کوهرنگ فکر می‌کنید، باید بدانید میان شما  و این منطقه، هفت ساعت راه است. اما کوهرنگ با شهرهای اطراف مانند شهرکرد، ۹۱ کیلومتر فاصله دارد، یعنی چیزی حدود یک ساعت و نیم. دلیل این که این منطقه را بهشت سفید ایران می‌دانند، به این خاطر است که ۱۰ درصد کل آب‌های ایران از این ناحیه تامین می‌شود و جدا از آن در زمستان‌ها همیشه با برف سفید پوش است.

همان طور که گفتیم، کوهرنگ در هر فصلی جاذبه‌های طبیعی مخصوص به خود را دارد. اگر بهار به کوهرنگ سفر کنید، دشت شقایق‌های واژگون را می‌بینید، این دشت یکی از مناطق پر گل ایران است.

فیروزکوه

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقاصد گردشگری ایران

حتما شما هم نام فیروزکوه را شنیده‌اید، حتی اگر به آن سفر نکرده باشید. فیروزکوه از آنجا شهرت دارد که همیشه در فصل زمستان و پاییز بارش برف و باران سنگینی دارد و اکثر اوقات هم دارای محدودیت سفری است. پس بی شک می‌تواند به دلیل خوش آب و هوا بودنش یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان شما باشد.

بهترین زمان سفر به فیروزکوه در تابستان است که هوا بسیار خوب و خنک و مطبوع می‌شود. شهرستان فیروزکوه در مسیر جاده تهران به قائم قرار دارد و دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی برای سفر تابستانه است. فیروزکوه علاوه بر طبیعت بسیار زیبایی که دارد، تعدادی آثار تاریخی بسیار زیبا را نیز در خود نهفته است که هرکسی حداقل باید یک بار از آن‌ها دیدن کند. برای مثال می‌توانیم به کاروانسراها، قلعه‌های قدیمی، گورستان کهن و امامزاده‌های متعدد این شهر اشاره کنیم.

آلاشت

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقاصد گردشگری ایران

آلاشت یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در مازندران است که از خنک‌ترین شهرهای شمالی در تابستان محسوب می‌شود و با سفر به آنجا می‌توانید در ارتفاعی بلند، مهمان ابر و آفتاب و جنگل باشید.

شهر آلاشت مازندران را باید بهشتی گمشده در شمال ایران بدانیم که جاذبه‌های بسیار زیادی دارد. آلاشت در فاصله ۴ ساعتی تهران قرار دارد و بهترین مکان برای سفری خنک و پر جاذبه در تابستان است.

بد نیست بدانید که آلاشت زادگاه رضا پهلوی است و باید آن را یکی از دیدنی‌ترین روستاهای شمالی کشور معرفی کنیم. آلاشت طبیعتی بسیار بکر، مناظری خیره کننده، بناهای تاریخی و اماکن مذهبی بی شماری دارد.

حتی جالب است بدانید که در این شهر با صفا یک رصدخانه نیز وجود دارد که می‌تواند بساط سفرتان را حسابی کامل کند. آلاشت مناطق دیدنی بسیار زیادی دارد و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای سفر در تابستان باشد.

در سفر به آلاشت فاصله بسیار نزدیکی به سوادکوه دارید و در حقیقت با یک تیر دو نشان خواهید زد! اگر به آلاشت سفر کردید حتما از روستای خوش آب و هوای چرات هم دیدن کنید. بدون شک این شهر زیبا یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان است.

کردستان

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقاصد گردشگری ایران

اگر بخواهیم بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان را نام ببریم باید به کردستان اشاره کنیم. کردستان یکی از مناطقی است که علاوه بر داشتن آب و هوایی بسیار عالی برای سفر در تابستان، دارای مناطق دیدنی بسیار زیادی هم هست. در هر فصلی از سال که به کردستان سفر کنید جاذبه‌های بیشماری پیش روی شماست، اما از آنجا که کردستان آب و هوای سردی دارد، بهترین زمان سفر به آن تابستان است.

یکی از بهترین مکان‌هایی که در سفر تابستانه به کردستان باید از آن دیدن کنید، دریاچه زریوار است. دریاچه زریوار که دریاچه‌ای آب شیرین است، دارای چشمه‌هایی جوشان از کف بوده و مقداری از آب آن هم با بارش باران تامین می‌شود.

اگر قصد دارید سفر تابستانی امسالتان متفاوت‌تر از سال‌های دیگر باشد، کردستان را به عنوان یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان به شما پیشنهاد می‌کنیم. از جاذبه‌های دیدنی کردستان می‌توان به عمارت تاریخی آصف، عمارت مشیردیوان و حمام خان،  چشمه آب معدنی بابا گرگر، کوه آبیدر، دشت بیلو و منطقه تفریحی قمچیان اشاره کرد.

لرستان

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقاصد گردشگری ایران

استان لرستان با مردمان غیور، فرهنگ زیبای لری، رقص و آوازهای شاد و البته بناهای معروفی مانند قلعه فلک الافلاکش شهرت دارد. لرستان یکی از شهرهایی است که می‌تواند برای فصل تابستان مقصد بسیار زیبا و هیجان انگیزی باشد. لرستان را باید گنجینه‌ای از آثار طبیعی و تاریخی بدانیم که حال هر گردشگری را خوب می‌کند و حتما نگاهتان را خیره خواهد کرد.

مهمترین جاذبه دیدنی استان لرستان قلعه فلک الاافلاک و طبیعت زیبایش است. اما از دیگر مناطق دیدنی لرستان که آن را به یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان تبدیل کرده، باید به گرداب سنگی، پل شکسته، آبشار بیشه، دریاچه کیو، منطقه زیبای مخمل کوه و دره شیرز اشاره کنیم.

کهکیلویه و بویراحمد

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین مقاصد گردشگری ایران

یکی دیگر از مناطقی که باید برای سفر در تابستان مد نظر داشته باشید، کهکیلویه و بویر احمد است. این شهر زیبای ایران مهد آبشارهای بسیار زیادی است و طبیعت بسیار فرح بخشی دارد. هرساله گردشگران بسیاری برای دیدار از طبیعت بکر کهکیلویه و بویراحمد به این منطقه سفر می‌کنند.

اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل تابستان است. در بازه تیر تا شهریور ماه دیگر آب و هوای این شهر زیبا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است. برخی از مهمترین آثار طبیعی و تاریخی کهکیلویه و بویراحمد عبارتند از آبشار یاسوج، آبشار بهرام بیگی، آبشار گنج بنار، آبشار زیبا کمردوغ، شهر تاریخی بلاد شاپور و نقش برجسته تنگ سروک هستند.

چهارمحال و بختیاری

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

نوبتی هم که باشد نوبت چهارمحال و بختیاری است. آب و هوای خوب چهارمحال و بختیاری در بین تمام مردم ایران زبان زد خاص و عام است. این منطقه جاذبه‌هایی بسیار زیبا و دیدنی دارد و سرشار از آبشارها، چشمه‌ها، غارها و پارک‌های فوق العاده زیبای طبیعی است.

برخی از مهمترین آثار تاریخی، طبیعی و دیدنی چهارمحال و بختیاری که آن را به یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان تبدیل کرده‌اند، عبارتند از قلعه دزک، کتیبه‌‌ های سنگی رخ، مسجد جامع هرچکان، آبشار آتشگاه، آبشار تونل کوهرنگ، آبشار دره عشق، غار سراب، پیر غار، غار منج و غار خراجی.

اردبیل

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

اردبیل را باید یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در تابستان معرفی کنیم. دیدار از جاذبه‌های اردبیل حتی در زمستان هم طرفداران بسیاری دارد، اما هرکسی توانایی تحمل سرما و برف فراوان اردبیل را ندارد. پس بهترین زمان برای سفر به اردبیل همان تابستان و ماه‌های خرداد تا شهریور است.

معروفترین جاذبه دیدنی شهر اردبیل سرعین و عسل‌های معروفش است. اگر قصد رفتن به یک سفر تابستانی برای فرار از گرما را دارید، اردبیل را به عنوان یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان به شما معرفی می‌کنیم. از جاذبه‌های دیدنی اربیل باید به طبیعت فوق العاده، آثار و بناهای تاریخی، دریاچه نئو و چشمه‌های آبگرم معروفش اشاره کنیم.

چشمه کوه گل دنا

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

اگر عاشق طبیعت و مناظر بکر و دیدنی هستید و می‌خواهید هم سفری ارزان و کوتاه داشته باشید و هم از گرمای تابستانی فرار کنید، یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان کوه گل دناست و به قول معروف با یک تیر دو نشان زده‌اید!

کوه گل دنا یکی از بکرترین منطق گردشگری ایران از نظر گیاهی و جانوری بوده و جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. در سفر به کوه گل دنا که در نزدیکی‌های شهر سی سخت قرار دارد، اگر خوش شانس باشید حتما گونه‌های جانوری خاصی مانند خرس قهوه‌ای، گرگ، بز کوهی، کبک دری، انواع چکاوک و کلاغ نوک سرخ را خواهید دید.

گرگان

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

گرگان را شاید بتوان جزو زیباترین و بهترین شهرهای شمال در تابستان دانست که با طبیعت دیدنی‌اش از کوه، جنگل و چمنزار گرفته تا جلگه و دشت، بیابان و شوره‌زار، دریا و خلیج، رودخانه و تالاب و زمین‌های کشاورزی، گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

در سفر به این منطقه می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون آبشار زیارت، جنگل ناهارخوران، آبشار شصت کلاته، جنگل النگدره، طبیعت سردانسر، خانه‌ تقوی‌ها، باغ روس‌ها و کاخ آقا محمد خان قاجار دیدن کنید.!

ماسوله

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

یکی دیگر از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان شهر ماسوله است که زیبایی چشمگیری دارد. شهر پلکانی ماسوله در جنوب غرب گیلان،‌ از نقاط تاریخی، سرسبز و خوش آب‌وهوای شمال ایران با هوای مه‌آلود، تابستان‌های خنک و زمستان‌های پربرف، کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز است و به همین دلیل یکی از بهترین جاهای شمال برای مسافرت در تابستان به حساب می‌آید.

ساکنان ماسوله با فروش صنایع دستی خود به مسافران و گردشگران مانند عروسک‌های بافتنی امرار معاش می‌کنند و با خرید آن‌ها نیز به اقتصاد محلی کمک می‌کنید و نیز یادگاری‌های جذابی از این منطقه خواهید داشت.

بجنورد

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

شهر بجنورد در کوهپایه‌های رشته کوه آلاداغ قرار دارد و بزرگ‌ترین شهر استان خراسان شمالی محسوب می‌شود. آب‌وهوای این شهر به‌دلیل شرایط جغرافیایی و کوهستانی منطقه، در اغلب فصول سال خنک است و جزو شهرهای سرسبز ایران به شمار می‌آید.

طبیعت اطراف شهر بجنورد، گواهی بر این مدعا است که این شهر آب‌وهوای مناسبی دارد. تفرجگاه بابا امان، تفرجگاه طبیعی و تاریخی بش قارداش، عمارت آینه‌خانه مفخم، آتشکده اسپاخو و بند خاکی عبدل‌آباد از جمله جاذبه‌های بجنورد هستند که ارزش دیدن دارند.

تبریز

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان
بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی است و از آنجا که نسبت به شهرهای شمالی کشور، آب‌و‌هوای بسیار مطبوع‌تر و خنک‌تری دارد، گردشگران بسیاری سفر تابستانی خود را برای این منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند.

شهر تبریز با توجه به جایگاه استراتژیک خود و همچنین منابع فراوان طبیعی، همواره مورد توجه و صحنه درگیری‌های فراوانی بوده و همین موضوع باعث شده است در هر دوره از تاریخ، آثاری از حاکمان و مردم در آن به جا بماند.

آثاری که داستان‌های بسیاری برای گفتن دارند و بعضی از آن‌ها هنوز نیز نماد زندگی در این شهر هستند؛ از جمله برج ساعت تبریز، کاخ شهرداری تبریز، مسجد کبود ملقب به «فیروزه اسلام»، ارگ علیشاه یا ارگ تبریز، مقبره الشعرا، حمام تاریخی نوبر، بازار تبریز (بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی جهان) که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم خواهند زد.

سوالات متداول

بهترین مقاصد گردشگری ایران کدام‌ها هستند؟

در لیست بالا سعی کردیم بهترین مقاصد گردشگری ایران را در اختیار شما قرار دهیم، اگر بخواهیم چند مورد از بهترین مقاصد گردشگری ایران را نام ببریم باید به چشمه کوه گل دنا، گرگان، ماسوله، بجنورد و تبریز اشاره کنیم.

بهترین مقصد‌های سفر خارجی در تابستان کدام‌ها هستند؟

بهترین مقصدهای سفر خارجی در تابستان عبارتند از سواحل طلایی بلغارستان، قبرس، بالی، مراکش و گرجستان. در بالا می‌توانید لیست کامل کشور‌های مناسب سفر در تابستان را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره بهترین مقاصد مسافرت در تابستان چیست؟ به نظر شما کدام‌یک از گوشی‌هایی که معرفی کردیم نباید جایگاهی در این لیست داشته باشند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر