;
coinex

راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020 ؛ کدام محصول بهتر است؟

فناوری OLED در حال حاضر بهترین فناوری به کار رفته در ساخت تلویزیون است. در این مطلب راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020 را ارائه کرده‌ایم.

مقدمه

مقدمه
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

تلویزیون ‌های OLED دارای بهترین کیفیت تصویر از بین تمام مدل‌های تلویزیون‌ هستند. اگر در یک اتاق تاریک تلویزیون را تماشا می‌کنید، OLEDها می‌توانند رنگ سیاه کاملی را به نمایش بگذارند و به این نحو کیفیت تصویر را تا حد زیادی بالا ببرند. اگر شما هم می‌خواهید یک تلویزیون جدید با فناوری OLED بخرید، توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مقاله ضمن معرفی فناوری OLED، مقایسه آن با دو فناوری LED و QLED و ارائه ویژگی‌های هر کدام، راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020 را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

 OLED چیست؟

صفحه نمایش تلویزیون برای نمایش تصاویر به نور نیاز دارد. در تلویزیون های LCD-LED از نور پس زمینه استفاده می‌شود، اما در تلویزیون های OLED، هر کدام از پیکسل‌های تشکیل دهنده صفحه نمایش، خودشان بطور جداگانه نور خود را تولید می‌کنند و به عبارتی پیکسل‌ها از خودشان نور ساطع می‌کنند. همین ویژگی به پیکسل‌ها اجازه می‌دهد تا در صحنه‌های تاریک کامل خاموش شوند و رنگ مشکی عمیقی را تولید کنند که به بالا رفتن کلی کیفیت تصویر تلویزیون کمک می‌کند. این تکنولوژی در انحصار شرکت ال جی است و اگر شرکت دیگری تلویزیون OLED تولید کنند، پنل آن را از ال جی خریداری می‌کنند. بهترین تلویزیون های OLED نیز از برند ال جی هستند.

ویژگی‌های تلویزیون  OLED

تلویزیون ‌های OLED باریکتر، سبکتر و مناسبتر هستند و عملکردی بهتر نسبت به دیگر تلویزیون‌ ها دارند. هر پیکسل با خاموش شدن می‌تواند رنگ مشکی مطلق را به وجود بیاورد و این یکی از خصوصیات منحصر بفرد OLED است که موجب ایجاد تصاویر استثنایی می‌شود. اما در LCها نور تک تک پیکسل‌‌ها قابل کنترل نیست. در فناوری OLED به دلیل اینکه نیازی به نور پس زمینه نیست، ضخامت پنل به شدت کم می‌شود و شاهد تلویزیون‌ های 4 تا 7 میلی ‌متری مبتنی بر این فناوری هستیم که خیلی هم سبک هستند.

گیمرها و علاقمندان فیلم‌های سینمایی عاشق OLEDها می‌شوند. این پنل‌ها زمان پاسخ‌ دهی سریعتری در مقایسه باLCD ها دارند. در برخی شرایط OLEDها می‌توانند تا 1000 برابر سریعتر ازLCD-LED های رایج بازار باشند و از این بابت تماشای تصاویر فیلم‌های اکشن، مسابقات ورزشی یا بازی‌های ویدیویی درOLEDها بسیار جذابتر است.

مزایای تکنولوژی  OLED

  • زاویه دید وسیع که امکان دیدن تصاویر از هر زاویه‌ای را فراهم می‌کند.
  • کاهش 20 درصدی مصرف برق نسبت به LCD
  • وضوح تصویر بسیار بالاتر
  • تولید رنگ‌های استثنایی با درخشندگی و ترکیب بی نظیر رنگ‌ها.

مقایسه LED با OLED و QLED

امروزه تلویزیون ها انواع مختلفی دارند و همچنین از عناوین مختلف و متنوعی برخوردار هستند. ممکن است به هنگام رفتن به یک فروشگاه یا بررسی سایت فروش اینترنتی با تلویزیون LED یا OLED  و یا QLED برخورد کرده باشید و این سوال برایتان به وجود آمده باشد که این فناوری‌ها چه تفاوتی با هم دارند. مزایا و معایب آن‌ها چیست؟ کدام یک قیمت مناسبی در بازار دارد؟ ویژگی‌های کلیدی هر کدام چیست؟ و کدام یک برای خرید  می‌تواند مناسب باشد و نیاز و خواسته من را برآورده سازد؟ در این قسمت سعی داریم به مقایسه LED با OLED و QLED بپردازیم و به هریک از سوالات مطرح شده پاسخ دهیم. در ابتدا بهتر است به تعریف هر یک از تلویزیون ‌ها بپردازیم.

تلویزیون  QLED

QLED نام بازاریابی است که سامسونگ برای توصیف تلویزیون ‌های LED جدیدترش استفاده می‌کند. آن‌ها از پنل‌های LCD سنتی استفاده می‌کنند که با استفاده ازLEDها روشن می‌شوند. بین لایه LCD و نور پس‌ زمینه، یک فیلتر با ذرات نانو واکنش‌ پذیر انرژی قرار دارد. کار این فیلتر این است که نور را تصفیه ‌کند تا رنگ‌های خالصتر و  اشباع شده‌ای تولید شود.

از آنجا که سامسونگ از تکنولوژی کوانتوم دات در یک پنل LED استفاده کرده، تلویزیون ‌های جدید  خود را QLED نامیده است؛ این نام‌ گذاری به این صورت می‌باشد .Quantom dot + LED = QLED درواقع کیو‌ ال‌ ای‌ دی یک فناوری جدید به حساب نمیاد، بلکه نسل سوم  کوانتوم دات در تلویزیون ‌های سامسونگ است که شما می‌توانید نسل قبلیش را در مدل‌های SUHD سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ببینید. البته مدل‌های جدید  2017 تفاوت‌های زیادی با نسل قبلی دارند.

تلویزیون  OLED

OLEDمخفف عبارت Organic Light Emitting Diode است. نکته جالب ‌توجه این است که قسمت “Light Emiting Diode” آن نام هیچ ارتباطی با نور پس‌ زمینه LED برخلاف تلویزیون های QLED و LED ندارد. درواقع عبارت بالا به این واقعیت اشاره دارد که هر پیکسل در یک تلویزیون OLED  یک چراغ LED کوچک و ظریف و قطعه‌ای فوق‌ العاده نازک است و در یک قالب می‌تواند هم نور و هم‌ رنگ ایجاد کند. به عبارت دیگر، تلویزیون‌ های OLED نیازی به نور پس‌ زمینه ندارند، زیرا هر پیکسل نور خود را تولید می‌کند.

تلویزیون ‌های OLED تلویزیون‌ هایی هستند که می‌توانند درخشندگی هر یک از پیکسل‌های خود را به‌ صورت جداگانه تنظیم کنند و سیاهی کامل و تضاد بی‌ نهایت را نشان دهند. این قابلیت به آن‌ها کیفیت تصویر استثنایی می‌بخشد. مزیت‌های مختلفی برای این طراحی وجود دارد، اما بیشتر کارشناسان موافق هستند که وقتی صحبت از تلویزیون‌ های OLED می‌شود، بزرگترین مزیت آن‌ها سطح رنگ مشکی این تلویزیون ها است.

تلویزیون  LED

LED مخفف “Light Emitting Diode” است. تلویزیون‌ های ال ای دی  دارای پنل‌های LCD با نور پس‌ زمینه‌ LED هستند. تلویزیون‌ های LED سطح بالا، اخیراً از پنل فیلتر رنگ مشابه تلویزیون QLED استفاده می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا طیف گسترده‌ای از رنگ را تولید کنند. حال نوبت این است که مقایسه LED با OLED و QLED را مطرح کنیم. برای درک بهتر این بحث را به چند ویژگی مهم و اصلی تقسیم بندی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

سطح رنگ مشکی

برخلاف تلویزیون QLED یا LED که باید نور پس‌ زمینه خود را کم ‌رنگ کند و آنچه را برای صحنه‌های تاریک باقی می‌ماند متوقف نماید، یک تلویزیون OLED به‌ راحتی پیکسل را خاموش می‌کند  و دیگر نیازی به کم کردن نور پس ‌زمینه ندارد. هنگامی‌ که پیکسل خاموش است، هیچ نور و رنگی را از خود ساطع نمی‌کند و آن را همانند حالتی که تلویزیون خاموش است، تاریک می‌کند. برخی از تلویزیون ‌های LED به دلیل داشتن نسبت کنتراست عالی و قابلیت تاریک سازی محلی، سطح رنگ مشکی خوبی دارند اما باز روشن و خاکستری به نظر می‌رسند. در حالی که در تلویزیون ‌های OLED این وضعیت وجود ندارد.

خاکستری یکپارچه

امروزه هیچ تلویزیونی نمی‌تواند یکنواختی کاملی را ارائه دهد. بحث خاکستری یکپارچه بیشتر به ورزش یا صحنه‌های دارای چندین رنگ متفاوت مطرح می‌شود. سالن بازی هاکی، زمین‌های فوتبال، و یا حتی تپه‌ها و زمین‌های پر از چمن، ظاهری ناخوشایند و یا حتی کثیف از تلویزیون نمایش می‌دهند. در این وضعیت‌ها تلویزیون ‌های OLED بسیار عالی به نظر می‌رسند زیرا از یکپارچگی کاملی برخوردار هستند. تلویزیون ‌هایOLED  قبلاً مشکل بزرگی با یکپارچگی رنگ‌های تیره داشتند، اما خوشبختانه سری تلویزیون ‌های اولد این مشکل را ندارند.

روشنایی

تلویزیون ‌های QLED از نظر روشنایی یا تابندگی از مزیت قابل‌ توجهی برخوردارند، زیرا از نورهای پس‌ زمینه‌ای بسیار روشن و درخشان استفاده می‌کنند. این تلویزیون ‌ها با ایجاد رنگ‌های روشنتر در طیف رنگی، بدون از بین رفتن اشباع و تراکم آن‌ها، توانایی یک نقطه کوانتومی را برای به حداکثر رساندن آن نور اضافه می‌کنند. در چنین حالتی تلویزیونی دارید که صفحه ‌نمایش آن در اتاق‌هایی که نور کمی دارند، وضوح و روشنایی فوق‌ العاده‌ایی را به رخ می‌کشد. در مقایسه باید گفت که پنل‌های OLED نمی‌توانند بر اساس روشنایی  با QLED رقابت کنند. پیکسل‌های  جداگانه نور آن‌ها به ‌سادگی نمی‌توانند همان میزان نور را تولید کنند. البته  این حالت هیچ مشکلی در اتاقی تاریک ایجاد نمی‌کند. بنابراین، بارزترین چیزی که مشاهده می‌کنیم این است که تلویزیون ‌های LED / QLED می‌توانند به ‌طور قابل توجهی ازOLED ها روشنتر شوند.

حجم رنگ

حجم رنگ
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

عملکرد رنگ بزرگترین پیشرفتی است که در تلویزیون ‌های جدید QLED نسبت به سایر تلویزیون ‌ها مشاهده می‌شود. استفاده از نقاط کوانتومی در تلویزیون‌ های QLED این امکان را به وجود می‌آورد که از نظر دقت رنگ، روشنایی رنگ و حجم رنگ عملکرد شایانی داشته باشد. امروزه هیچ تلویزیون دیگری در بازار موجود نیست که بتواند با میزان اشباع رنگ موجود در تلویزیون‌ های جدید QLED مطابقت داشته باشد. البته این موضوع بدان معنا نیست که تلویزیون‌ های OLED یا LED بد هستند. با این‌وجود، هم از نظر حجم رنگ و هم از نظر طیف رنگ تلویزیون ‌های QLED بهترین تلویزیونی است که امروزه می‌توانید پیدا کنید.

تاری حرکت

تاری حرکت
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

هنگام مشاهده صفحات مختلف، ممکن است متوجه شوید که تصاویر متحرک در هر تلویزیون واکنش متفاوتی را نشان می‌دهند. بزرگترین دلیل این امر زمان پاسخگویی است. پنل‌های LCD برای جابجایی از یک رنگ به رنگ دیگر زمان لازم دارند. مدت زمان تغییر حالت پیکسل باعث می‌شود دنباله‌ای از شیء متحرک  ایجاد شود.

تلویزیون ‌های OLED این مشکل را ندارند. دستیابی به پیکسل‌ها می‌تواند حالت را فوراً تغییر دهد، بنابراین هیچ دنباله و تاری از تصاویر و اشیا باقی نمی‌ماند. به همین دلیل، تلویزیون ‌های OLED تاری حرکت ندارند. برای برخی از افراد، تاری بسیار ناچیز حرکت تلویزیون OLED یک ویژگی منفی است. اما باید گفت که در اصل کیفیت حرکت در این تلویزیون با سرعت پیکسل‌های آن هنگام تغییر از یک‌ چیز به چیز دیگر مشخص می‌شود.

زاویه دید

زاویه دید
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

مبحث زاویه دید نه تنها در مقایسه LED باOLED  و QLED اهمیت دارد، بلکه به هنگام خرید هم مهم است. در خصوص بحث زاویه دید سامسونگ مدعی است که تلویزیون QLED  برتری قابل ‌توجهی نسبت به سایر تلویزیون‌ های LED دارد. اما برخی کارشناسان مدعی هستند که از نظر زاویه دید تلویزیون ‌های QLED سامسونگ تقریباً برابر با همتایان LED خود عمل می‌کنند. در حال حاضر همه تلویزیون‌ های LED زاویه دید کوچک و یکسانی ندارند. معمولاً تلویزیون‌ های نوع IPS بسیار خوب عمل می‌کنند، اما تلویزیون ‌های مجهز به پنل VA زاویه دید پایینتری دارند. تلویزیون‌ های QLED سامسونگ زاویه دید مرکزی خوبی ندارند و این باعث می‌شود که کیفیت تصویر هم در رنگ و هم در کنتراست مقداری پایین بیاید.

برخی دیگر از کارشناسان بر این باور هستند که صفحه تلویزیون  OLED بدون  هیچ نقصی در زاویه قابل‌ مشاهده هستند. برخی از تلویزیون‌ های QLED از نظر زاویه دید بهبود یافته‌اند، اما زاویه دید تلویزیون‌ های OLED همچنان به عنوان مزیت آشکار و شایان آن‌ها نامبرده می‌شود.

حفظ تصویر

تقریباً مانند تلویزیون‌ های قدیمی پلاسما، درOLED ها هم گاهی اوقات تصاویر برای چند دقیقه در صفحه ثابت نگه داشته می‌شوند. این موضوع تنها زمانی می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود که بخواهید از تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده کنید. از آنجا که رایانه‌ها معمولاً دارای عناصر ایستایی نسبتاً بزرگ تقریباً همیشه قابل مشاهده هستند، اگر به‌ جای مانیتور رایانه از تلویزیون استفاده کنید، این بحث یعنی حفظ تصویر تبدیل به نکته‌ای مهم می‌شود.

این نکته را نیز باید اضافه کرد که تلویزیون‌ های LED هم می‌توانند حفظ تصویر داشته باشند، اما اکثر آن‌ها این عارضه را نشان نداده‌اند. بنابراین اگر این مسئله برای شما مهم است، بهتر است به‌ جای  OLED یک تلویزیون LED یا تلویزیون QLED را انتخاب کنید.

سوختگی

سوختگی
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

سوختگی پیکسل‌ها در تلویزیون، برخلاف حفظ موقت تصویر، دائمی است. البته این بحث برای اکثر افراد  مسئله و نگرانی ایجاد نخواهد کرد، خصوصاً برای کسانی که دارای تلویزیون QLED هستند زیرا QLED مستعد سوخته شدن نیست. سوختگی پیکسل می‌تواند در مورد تلویزیون‌ های OLED رخ دهد زیرا ترکیباتی که روشن می‌شوند با گذشت زمان تخریب می‌شوند.

 

قیمت و دسترسی

قبلا تلویزیون‌ های OLED نسبت به تلویزیون‌ های LED گرانتر بودند. اما در طی چند سال گذشته قیمت آن‌ها  کاهش‌ یافته و در حال حاضر با قیمت بسیار مناسبتری عرضه می‌شوند. بد نیست بدانید که اولدها حتی گاهی اوقات  کمی ارزانتر از LEDها هستند. در حال حاضر تلویزیون ‌های QLED نسبت به OLED ها گرانتر هستند.

نتیجه گیری

در بین انواع مختلف تلویزیون‌ ها، تلویزیون‌ های OLED تقریباً از هر جنبه‌ای گوی سبقت را از تلویزیون‌ های LED ربوده‌اند. کیفیت تصویر و تاری حرکت به‌ خصوص در OLEDها بسیار بهتر از آن‌هاست. البته در صورت محدود بودن بودجه خرید تلویزیون ‌های LED  ارزش خرید بالایی دارند. اگر بحث قیمت برایتان مهم نیست، تلویزیون‌ های OLED تقریباً همیشه بهترین عملکرد را دارند.

نتیجه گیری
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

در حال حاضر فقط چند مدل تلویزیون با پنل اولد OLED در بازار ایران موجود است. در ادامه با بهترین آن‌ها آشنا می‌شوید.

1-تلویزیون OLED ال جی  B9

1-تلویزیون OLED ال جی  B9
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

نوع تلویزیون : OLED

رزولوشن: 4 کی

سایزهای تولید شده : 55 و 65 اینچ

نوع فناوری نمایشگر : WRGB

B9 ال جی در راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020 مقام اول را دارد، بهترین تلویزیون OLED است که تاکنون بررسی کرده‌ایم و مانند بسیاری از تلویزیون ‌های OLED، کیفیت تصویر فوق العاده‌ای دارد. به دلیل توانایی پنل این تلویزیون در خاموش و روشن کردن پیکسل‌ها بطور جداگانه، توانایی آن در تولید رنگ مشکی و بخصوص در اتاق تاریک عالی است.

پاسخ دهی لحظه‌ای باعث می‌شود که بی 9 در نمایش تصاویر متحرک لکنت داشته باشند، اما این تلویزیون دارای ویژگی‌های حرکتی است که این مشکل لکنت را به حداقل می‌رسانند. بی 9 دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها است و می‌تواند محتوای HDR را با رنگ‌های واضح و برجسته‌ای نمایش دهد. این تلویزیون به لطف تاخیر ورودی بسیار کم در هنگام بازی بسیار پاسخگو است و همچنین از فناوری نرخ رفرش متغیر HDMI Forum بهره می‌برد. بی 9 دارای چهار پورت HDMI 2.1 است که در حال حاضر استفاده چندانی ندارد، اما قطعا در آینده مفید خواهند بود.

2-تلویزیون OLED ال جی  C8

2-تلویزیون OLED ال جی  C8
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

نوع تلویزیون : OLED

رزولوشن : 4k

سایزهای تولید شده : 55 و 65 اینچ

نوع فناوری نمایشگر : WRGB

اگر به ویژگی‌های اینده نگرانه B9 اهمیتی نمی‌دهید و می‌خواهید برای خرید تلویزیون کمتر هزینه کنید، مدل C8  ال جی را به شما توصیه می‌کنیم. این مدل نیز یکی از بهترین تلویزیون های OLED است و همان کیفیت تصویر زیبا را مثل دیگر تلویزیون ‌های OLED دارد. سی 8 با قابلیت تولید رنگ مشکی عمیقش کیفیتی عالی را ارائه می‌دهد و توانسته در راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020 جا و مقام خوبی را برای خودش رقم بزند. این قابلیت در اکثر موارد عملکردی چشمگیر دارد و با وجود عدم پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر HDMI VRR که درOLED های جدید LG وجود دارد، تجربه بازی قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

بهترین تلویزیون OLED مدل B9 است، اما اگر می‌توانید با کمبود ویژگی‌هایی همچون HDMI VRR کنار بیایید، C8 تجربه و امکاناتی عالی را با قیمت کمتری ارائه می‌دهد.

3-تلویزیون OLED سونی  A9G

3-تلویزیون OLED سونی  A9G
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

نوع تلویزیون : OLED

رزولوشن : 4k

سایزهای تولید شده : 55 و 65 اینچ

نوع فناوری نمایشگر : WRGB

بهترین تلویزیون OLED 4k برای تماشای فیلم، A9G  سونی است. این مدل همان کیفیت تصویر عالی دیگر OLEDها را دارد و به لطف رنگ مشکی عالیش در اتاق‌های تاریک کیفیت فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد. به دلیل همین رنگ مشکی عالی، بیشتر تلویزیون‌ های OLED عملکرد خوبی در نمایش فیلم دارند. این موارد جزئیاتی هستند که بیشتر علاقمندان فیلم به آن‌ها توجه می‌کنند. ای 9 جی بهترین انتخاب برای تماشای فیلم است و به همین دلیل در راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020 قرار گرفته است. ای 9 جی به قابلیت تنظیم خودکار روشنایی (ABL) هم مجهز است که باعث می‌شود تصویر نسبت به تغییرات ناگهانی روشنایی در صحنه‌های مختلف حساسیت بیشتری داشته باشد. عملکرد حرکتی این محصول نیز با توجه به زمان پاسخ دهی لحظه‌ای آن عالی است. اما در عکس‌های متحرک با نرخ فریم 24p ، احتمالا لکنت ایجاد می‌شود.

از آنجا که این تلویزیون دارای سیستم عامل Android است، شما می‌توانید تقریباً هر فیلمی را که می‌خواهید از طریق سرویس‌های مختلف موجود در فروشگاه Google Play روی آن پیدا کنید. همچنین می‌توانید از دستیار Google برای کنترل تلویزیون استفاده کنید. این تلویزیون تجربه بازی بسیار خوبی را نیز ارائه می‌دهد، اما ممکن است گیمرها بگویند میزان تاخیر ورودی آن به اندازه کافی پایین نیست.

4-تلویزیون OLED سونی  A8G

4-تلویزیون OLED سونی  A8G
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

نوع تلویزیون : OLED

رزولوشن : 4k

سایزهای تولید شده : 55 و 65 اینچ

نوع فناوری نمایشگر : WRGB

اگر مدل A9G برای شما گران است، اما کیفیت تصویری در همان حد می‌خواهید مدل A8G سونی را بگیرید. این محصول عملکردی مشابه A9G در نمایش فیلم دارد، اما تاخیر ورودی آن بیشتر است و برای بازی مداوم مناسب نیست. در ای 8 جی به دلیل وجود یک پردازنده هوشمند متفاوت، کار با منو مثل دیگر تلویزیون‌ های سونی راحت است. این تلویزیون ارزانتر است و عملکرد بسیار خوبی را در اکثر موارد و مخصوصا برای نمایش فیلم ارائه می‌دهد.  A8G از دقت رنگی بهتری برخوردار است، می‌تواند رنگ‌های بیشتری را که معمولاً در فضای رنگی DCI P3 مورد استفاده قرار می گیرند، پوشش دهد و در هنگام نمایش محتوای HDR هم درخشندگی بالاتری دارد. این محصول هم به دلیل قیمت اقتصادی و ویژگی‌های منحصربفردش توانسته است در راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020 رتبه خوبی را کسب کند.

5-تلویزیون OLED ال جی  B7

5-تلویزیون OLED ال جی  B7
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های اولد 2020

نوع تلویزیون : OLED

رزولوشن : 4k

سایزهای تولید شده : 55 اینچ

نوع فناوری نمایشگر : WRGB

B7 ال جی یک تلویزیون هوشمند با کیفیت تصویر 4کی، نسبت کنتراست و زاویه دید بالا و تصاویری با کمترین میزان تاری است، اما به اندازه تلویزیون های LED روشن نیست. در کل تلویزیون اولد B7 نیز یکی از بهترین تلویزیون های OLED تست شده است و قیمت کمتری نسبت به مدل های قبلی دارد. این محصول در عین حال کیفیت تصویر و ساخت خوبی دارد و برای افراد علاقمند به تلویزیون های اولد اقتصادی گزینه خوبی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر