;
coinex

راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰ ؛ امنیت خود را تضمین کنید! 

دوربین های مدار بسته با ارتقاء قدرت نظارت شما امنیت هدفتان را افزایش می دهند. در این مطلب راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰ را ارائه کرده‌ایم.

اگر قصد دارید دوربین ‌های مدار بسته خریداری کنید و امنیت محیط زندگی و محل کار خود را بالا ببرید، مطلب درستی را انتخاب کرده‌اید. بازار دوربین‌های مدار بسته گسترش یافته است و تنوع بسیاری از نظر کیفیت، قیمت و ظاهر دارند. به خصوص امروزه که با گران شدن اجناس و کالاها و وضعیت نامناسب اقتصادی، نیاز به دوربین ‌های مدار بسته و سیستم‌های امنیتی در خانه‌ها و محیط‌های کاری احساس می‌شود.

البته در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که دوربین‌ های مدار بسته‌ای را که خریداری می‌کنید، کجا نصب خواهید کرد. زیرا اگر قصد خرید برای محیط‌های خارجی داشته باشید، باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر داشته باشید و اگر قصد خرید برای محیط‌های داخلی دارید، فاکتورهای متفاوتی را باید مد نظر بگیرید. برای مثال اگر برای محیطی خارجی دوربین خریداری می‌کنید، دوربین مدار بسته‌ شما باید انواع استانداردهای مختلف ا پشتیبانی کند. همچنین یکی دیگر از فاکتورهایی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید، دمای عملیاتی دوربین ‌های مدار بسته است.

قبل از خرید همچنین باید بدانید که زمستان‌ها و تابستان‌های محل مورد نظر برای نصب دوربین چقدر سرد و چقدر گرم هستند و سپس نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که آیا سیستم دوربین مدار بسته‌ای که خریداری می‌کنید به هارد درایو نیاز دارد یا خودش به هارد درایو مجهز است. همچنین در کنار این‌ فاکتورها به یک مانیتور یا تلویزیون برای تماشای محتوای در حال ضبط دوربین‌ها نیاز دارید. در ادامه راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰ را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰

بهترین پکیج سیستم امنیتی: سیستم امنیتی داهوا مدل DP82S1717

بهترین پکیج سیستم امنیتی: سیستم امنیتی داهوا مدل DP82S1717 
راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰

نقاط قوت:

  • کامل بودن پکیج
  • سازگار با سیستم عامل‌های مختلف
  • کیفیت نسبتا بالای دوربین‌ ها

نقاط ضعف:

  • دارای فقط یک جایگاه هارد

شرکت داهوا از قدیم‌الایام یکی از تامین‌ کننده‌های سیستم‌های نظارت تصویری و دوربین ‌های امنیتی در دنیا بوده و حضوری پرقدرت در میان دیگر شرکت‌ها در جشنواره‌های مختلف داشته است. پکیج‌های امنیتی این برند نیز یکی از بهترین محصولاتی هستند که در هنگام خرید سیستم‌های امنیتی می‌توانید در نظر داشته باشید. زیرا تقریبا تمام مواردی که یک سیستم امنیتی باید داشته باشد، در این پکیج‌ها وجود دارند. حال شرکت Dahua پکیجی با نام DP82S1717 را معرفی کرده است. این پکیج دارای ۸ عدد دوربین با کیفیت ۲ MP، یک عدد دستگاه DVR به همراه هارد دیسک ۲ ترابایتی، ۸۰ متر کابل و تقریبا تمام اتصالات موردنیاز است و باعث می‌شود که مصرف ‌کننده دیگر وقت زیادی را برای خرید این ‌گونه اقلام هدر ندهد و تمام آن‌ها را در یک پکیج دریافت کند.

دوربین‌های این پکیج کیفیت HDCVI را پشتیبانی می‌کنند و موضوع جالب توجه این است که می‌توانید آن‌ها را در محیط‌های خارجی نیز استفاده کنید. زیرا این دوربین‌ ها توانایی پشتیبانی فناوری دید در شب را هم دارند و در مقابل ضربه، رطوبت، آب و گرد و غبار هم مقاوم هستند. دوربین‌ های سیستم DP82S1717 محصول شرکت Dahua توانایی تشخیص حرکت را هم دارند و به لطف داشتن یک هارد ۲ ترابایتی، امکان ذخیره مدت زمان بیشتری ویدیو را برایتان فراهم می‌کند. قابلیت مفید دیگری که این پکیج دارد، توانایی اتصال به مودم از طریق کابل شبکه است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر را به صورت زنده در اینترنت یا هر بستر دیگری تماشا کنید.

حداکثر ظرفیتی که دستگاه DVR این پکیج پشتیبانی می‌کند، ۶ ترابایت است و البته تنها یک هارددیسک را می‌توانید به آن متصل کنید. دوربین ‌های دید در شب بولت ۷ دوربین از این مجموعه را تشکیل می‌دهند و بد نیست بدانید که یکی از دوربین ‌های دام این سیستم به میکروفون داخلی هم مجهز است. با خرید این پکیج باکیفیت، ۱ عدد DVR HCVR داهوا با ۸ ورودی، ترانس مرکزی فلزی ۱۰ آمپر، ۸۰ متر کابل ترکیبی Rj59، ۱۷ عدد اتصالات BNC پیچی، ۹ عدد فیش برق و ۲ عدد برچسب اخطار مجهز بودن محل به دوربین مداربسته را هم دریافت می‌کنید. همچنین تصاویر دوربین ‌ها را می‌توانید با برنامه محبوب GDMSS در اندروید و iOS بدون نیاز به IP استاتیک، دریافت کنید. این پارامترها پکیج DP82S1717  شرکت داهوا را در رتبه اول راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰ قرار داده‌اند.

بهترین دوربین مداربسته: دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن مدل  DS-2DE4225IW-DE

بهترین دوربین مداربسته: دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن مدل  DS-2DE4225IW-DE
راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰

نقاط قوت:

  • قابلیت چرخش
  • قابلیت ضبط صدا
  • دید در شب
  • وجود امنیت بالا
  • زوم قوی

نقاط ضعف:

  • بالاترین کیفیت ضبط Full HD
  • عدم پشتیبانی ماسک محدوده حریم شخصی

پیدا کردن بهترین دوربین مدار بسته کار ساده‌ای نیست، زیرا هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند. حال تنها دوربینی می‌تواند در راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰ برای خود جا باز کند که تمام قابلیت‌ها، امکانات و تجهیزات مناسب را داشته باشد. دوربین مداربسته تحت شبکه Hikvision مدل DS-2DE4225IW-DE قیمت بالایی دارد، اما بسیار کارآمد، شیک و باکیفیت است. این دوربین 2 کیلوگرمی در ابعاد ۱۶۴×۲۹۰×۵۰ میلی متر طراحی شده است. نوع اتصال این دوربین سیمی و حسگر تصویر آن از نوع CMOS است. لنز موتوردار این دوربین مدار بسته بسیار کارآمد است و باعث می‌شود امکان تغییر فاصله کانونی برای دوربین وجود داشته باشد. کیفیت نهایی تصویر ضبط شده این سیستم به Full HD می‌رسد که در اکثر مواقع کافی به نظر می‌رسد، مگر آن ‌که قصد داشته باشید تصاویرتان کیفیت بسیار بالاتری داشته باشند.

یکی از مواردی که باعث شده این دوربین در راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰ قرار گیرد، مجهز بودنش به قابلیت‌هایی چون قابلیت چرخش (Tilt)، قابلیت Pan و قابلیت بزرگ‌ نمایی اپتیکال است. این دوربین قابلیت بزرگ‌ نمایی دیجیتالی نیز دارد. میزان بزرگ‌ نمایی اپتیکال این سیستم به ۲۵ و میزان بزرگ ‌نمایی دیجیتال آن به ۱۶ ایکس می‌رسد. قابلیت ضبط صدا و دید در شب نیز از دیگر امکانات این دوربین به شمار می‌روند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که دوربین DS-2DE4225IW-DE تحت شبکه است و می‌توانید از طریق سیستم‌ عامل‌های مختلف تصاویر را دائما بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین دید در شب: دوربین مداربسته خورشیدی تحت شبکه کد ۳۴۶۴

بهترین دوربین دید در شب: دوربین مداربسته خورشیدی تحت شبکه کد ۳۴۶۴
راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰

نقاط قوت:

  • ضبط رنگی تصاویر در شب
  • بدون نیاز به DVR
  • ضد آب
  • ضبط به صورت سنسور حرکتی تا ۳ ماه

نقاط ضعف:

  • برند نامشخص

دید در شب می‌تواند یکی از مهمترین فاکتورهای خرید دوربین‌ های مدار بسته باشد. این دوربین ‌ها، قابلیت آن را دارند که در شب تا فاصله مشخصی را با استفاده از فناوری‌های مختلف ضبط کنند. دوربین تحت شبکه با کد ۳۴۶۳ که در بازارهای ایران موجود است، دوربینی تقریبا همه ‌چیز تمام است و می‌توان گفت مخصوص فیلم ‌برداری در شب طراحی شده است. این دوربین تحت شبکه است و اتصال آن از طریق بی ‌سیم صورت می‌گیرد.

حسگر تصویر به‌کار رفته در دوربین ۳۴۶۳ از نوع PIR است و می‌تواند با کیفیت Full HD به ضبط تصاویر بپردازد. این دوربین مدار بسته قابلیت چرخش و بزرگ‌ نمایی اپتیکال تا ۴ برابر را دارد. همچنین می‌تواند به ‌صورت دیجیتال نیز بزرگ ‌نمایی انجام دهد. مهمترین قابلیت این دوربین ضبط تصاویر در شب به ‌صورت رنگی و سیاه و سفید است، در نتیجه شما می‌توانید تصاویری رنگی و باکیفیت را در تاریکی شب دریافت کنید. این دوربین علاوه بر این امکانات، قابلیت ضبط صدا را هم دارد و شما می‌توانید حافظه آن را با استفاده از کارت حافظه تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهید. منبع تغذیه دوربین هم یک باطری و پنل خورشیدی است.

زمانی که خورشیدی برای تامین انرژی وجود ندارد، باطری شارژ شده توسط انرژی خورشیدی وارد عمل می‌شود. این دوربین قابلیت پشتیبانی سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS را دارد، ضد آب است، به شاخص مقاومتیIP66  مجهز است، نیازی به DVR ندارد و توانایی فیلم ‌برداری به صورت آنلاین و آفلاین را هم دارد. وجود این پارامترها باعث شده است که این سیستم بتواند در راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰ جا و مقام خاصی داشته باشد.

بهترین دوربین برای خانه: Xiaomi 1080p Dome

بهترین دوربین برای خانه: Xiaomi 1080p Dome
راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰

نقاط قوت:

  • پشتیبانی سیستم عامل‌های مختلف
  • قابلیت تشخیص گریه کودک
  • قابلیت تعقیب سوژه
  • دید در شب حرفه‌ای

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی قابلیت بزرگ ‌نمایی اپتیکال
  • قیمت نسبتا بالا برای یک دوربین مداربسته

یکی از برندهایی که معمولا در همه زمینه‌ها فعالیت دارد، شیائومی است. این برند با آن‌ که چینی است، محصولاتی را تولید می‌کند که معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. حال یکی از محصولات امنیتی و حفاظتی که این برند تولید کرده، دوربین مدار بسته Xiaomi 1080p Dome است. این دوربین مدار بسته در ابعاد ۹۳×۱۱۰ میلی ‌متر و وزنی ۲۳۰ گرمی تولید و طراحی شده است. نوع اتصال آن بی‌ سیم بوده و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز مشخصه اتصال آن است. این سیستم به حسگر تصویر CMOS مجهز است، از زاویه لنز باز بهره می‌برد، با کیفیت Full HD فیلم برداری می‌کند، به فناوری دید در شب مجهز است و قابلیت چرخش در همه جهات را دارد.

قابلیت بزرگ‌ نمایی ۴ برابری دیجیتال و زاویه دید ۱۱۲ درجه دو ویژگی مثبت دیگری هستند که برای این سیستم در راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰ جا باز کرده‌اند. بعضی از قابلیت‌ها و امکانات مهمی که باعث می‌شوند این دوربین برای حفاظت خانگی بسیار مناسب باشد، قابلیت تعقیب سوژه، تشخیص حرکت، تشخیص گریه کودک، رمز گذاشتن روی هر دوربین و مکالمه صوتی دو طرفه هستند. این دوربین مداربسته تحت شبکه عمل می‌کند و توانایی پشتیبانی سیستم عامل‌های IOS و اندروید را هم دارد.

مقرون به صرفه‌ترین دوربین مداربسته: دوربین تحت شبکه بی سیم مدل V380

مقرون به صرفه‌ترین دوربین مداربسته: دوربین تحت شبکه بی سیم مدل V380
راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰

نقاط قوت:

  • مادون قرمز قوی
  • قیمت مناسب
  • کیفیت عالی نسبت به قیمت

نقاط ضعف:

  • هشدار حرکت نسبتا ضعیف
  • دشوار بودن ارتباط از راه دور
  • ارتباط صوتی ضعیف

معمولا دوربین‌ های مدار بسته‌ای که امکانات مختلف را در اختیارمان قرار دهند، قیمت بالایی دارند. یک دوربین باکیفیت که بتواند همه امکانات را در اختیارمان قرار دهد و قیمت ارزانی داشته باشد، اگر هم که از نظر قابلیتی نسبت به دوربین‌ های گرانتر ضعیفتر باشد، قطعا مقرون به صرفه است و بهترین گزینه برای خریدهایی است که با توجه به بودجه صورت می‌گیرند.

دوربین V380، دوربین مدار بسته‌ای است که از اتصال بی‌سیم استفاده می‌کند. نوع حسگر تصویر این سیستم CMOS و  مشخصه حسگر تصویر CCD است. این دوربین به لنز وریفوکال با کیفیت تصویر Full HD مجهز است، قابلیت چرخش در همه جهات و قابلیت بزرگ ‌نمایی دیجیتال و اپتیکال 4 ایکس دارد، از زاویه دید ۱۲۰ درجه بهره می‌برد، به توانایی ضبط صدا و دید در شب مجهز است و یک میکروفون دو طرفه داخلی را هم در اختیارتان می‌گذارد. قابلیت‌های دیگری چون فناوری تشخیص حرکت و تعقیب و امکان نصب و کنترل چندین دوربین و کنترل در برنامه واحد از مواردی هستند که این محصول را در راهنمای خرید بهترین دوربین مدار بسته ۲۰۲۰ قرار داده‌اند.

در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال یک دوربین مداربسته ارزان قیمت و باکیفیت هستید که امکانات متعددی را پشتیبانی ‌کند، این دوربین مدار بسته می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید:

8 معیار برای انتخاب بهترین دوربین مدار بسته

اگر تا به حال بروشور دوربین های مدار بسته را دیده باشید با ده‌ها گزینه مختلف، عکس های محصولات، مشخصات و قیمت‌های مختلف مواجه شده‌اید. ممکن است در چنین شرایطی گیج شده باشید و از خیر انتخاب دوربین مدار بسته گذشته باشید.

انتخاب از بین مجموعه گسترده‌ای از دوربین های نظارت تصویری CCTV و ضبط کننده‌های موجود در بازار می‌تواند دشوار باشد، زیرا شما باید تصمیم بگیرید که کدام سیستم برای محیط خانه یا کسب و کار شما مناسب است. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، 8 معیار اصلی زیر را در نظر بگیرید.

برندهای معتبر را انتخاب کنید

همیشه کارعاقلانه این است که برای یک سیستم با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید. شرکت‌های امنیتی معتبر طیف وسیعی از گزینه‌های دوربین و دستگاه ضبط تصاویر را با برندهای خوبی نظیر ایکویژن، اکسیس، سانل، سسکوئیب، ویژن لاین، داهوا، سامسونگ و هانیول ارائه می‌دهند. یکی دیگر از مزایای مارک‌های معتبر این است که گارانتی آن‌ها دارای خدمات پس از فروش بسیار خوبی است.

 تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌خواهید با دوربین ببینید

اگر شما آنچه را که می‌توانید با چشمان خود مشاهده کنید در نظر بگیرید، یافتن یک دوربین که بتواند این قابلیت را پوشش دهد، مشکل است. با پیشرفت تکنولوژی دوربین های امروزی به زاویه‌های گوناگونی مجهز شده‌اند و برخی از آن‌ها حتی به دید 360 درجه و عملکرد در شرایط مختلف نورپردازی هم مجهز هستند. در مورد چیزی که باید در دوربین ببینید، فکر کنید. این معیار به شما کمک خواهد کرد که تصور کنید که به چه نوع دوربین و با چه ویژگی‌هایی نیاز دارید. مثلا آیا می‌خواهید دوربین شما درهای ورودی را تحت نظر بگیرد یا اینکه پوشش کاملی روی محل داشته باشد.

 اندازه لنز را انتخاب کنید

در هنگام انتخاب دوربین های مدار بسته باید نسبت به ویژگی های اندازه لنز و درجه زاویه‌ای قابل دید دوربین هم مطلع شوید. به عنوان مثال، برای یک زاویه 60 درجه، لنز 4 میلی متری به خوبی هدف انسان را تا 4 متر شناسایی می‌کند، اما به اندازه کافی برای سمت چپ یا راست مناسب نیست.

 ذخیره سازی و داده‌ها

دوربین های مدار بسته می‌توانند از طریق پروتکل اینترنت (آی پی) به شبکه خانگی و یا کسب و کار شما متصل شوند و از طریق یک اتصال از قبیل رادیو، GSM یا ADSL تصاویر را انتقال دهند. دوربین های HD نیاز به پهنای باند بیشتری دارند و باید برای استفاده از این دوربین ها اینترنت بهتری داشته باشید. این دوربین ها همچنین مقدار بیشتری از هارد را برای ذخیره سازی فایل‌های ضبط شده اشغال می‌کنند.

 آنالوگ یا HD یا IP؟

کیفیت تصویری که از دوربین انتظار دارید، به شما کمک می‌کند تا از بین انواع دوربین ها یکی را انتخاب کنید. یک دوربین آنالوگ یک تصویر با رزولوشن پایین را ارائه می‌دهد، در حالی که دوربین های HD می‌توانند تصاویر دارای وضوح بالا را پردازش کنند و برای شناسایی اعداد و کاراکترها نیز مناسب هستند. اگر برای اهداف قانونی یا حفاظتی نیاز به دوربین دارید، وضوح بالاتر را به همراه زوم به شما پشنهاد می‌دهیم. مزیت زوم این است که تصاویر زوم شده سر نخ‌های بیشتری به پلیس می‌دهد.

  موقعیت دوربین ها خیلی مهم است

دانستن اینکه دوربین ها را دقیقا در چه جایی باید نصب کنید، بسیار مهم است. اگر دوربین ضعیفی را در یک محل نامناسب نصب کنید، انگار هیچ دوربینی را نصب نکرده‌اید زیرا تصویر آن اصلا مطلوب نیست. با توجه به این موضوع، درباره نقشه خانه خود فکر کنید. در حالت ایده آل دوربین ها باید تمامی فضاها را پوشش دهند. دوربین های مدار بسته به عنوان یک بازدارنده خوب عمل می‌کنند. دزدان معمولا با دیدن دوربین مدار بسته از دزدی در یک محل صرف نظر می کنند.

 تمامی هزینه‌ها را برآورد کنید

انتخاب نوع صحیح دوربین مدار بسته فقط بخشی از روند خرید سیستم نظارتی است. شما همچنین باید هزینه دستگاه ضبط تصاویر و لوازم جانبی مانند کابل، اتصالات، برق اضطراری و هزینه کار و راه اندازی را هم در نظر بگیرید. افراد حرفه‌ای می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

 از یک کارشناس مشاوره بخواهید

قبل از انتخاب یک “دوربین مدار بسته”، به دنبال یک مشاور خوب باشید و از او بخواهید به شما پیشنهاد بدهند. همچنین خواندن مطالب وب سایت‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر