;
coinex

حل مشکل باز نشدن اینستاگرام ؛ برای گوشی های دارای پلت فرم اندروید و iOS!

برنامه‌ها هرقدر هم کارآمد باشند و پشتیبانی قدرتمندی داشته باشند، باز هم ممکن است کرش شوند.  در این مطلب نحوه حل مشکل باز نشدن اینستاگرام را آموزش داده‌ایم.

یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی که گاها برخی از کاربران اینستاگرام از آن گلایه می‌کنند مربوط به باز نشدن این اپلیکیشن و کرش شدن (Crash) دائمی آن است. اگر شما هم با این مسئله رو به رو شده‌اید، توصیه داریم که این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله به آموزش نحوه حل مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

حل مشکل باز نشدن اینستاگرام

مقدمه

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران ایرانی شناخته می‌شود. هم اکنون هر ایرانی حداقل یک اکانت اینستاگرام شخصی یا تجاری دارد. اینستاگرام به افزایش درآمدهای بیزینس و کسب و کارهای آنلاین هم کمک به سزایی داشته است. اما این پلت فرم هم تنها یک اپلیکیشن است و طبیعتا ممکن است گاها در عملکرد آن باگ و مشکلاتی به وجود آید. باز نشدن اینستاگرام یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که گاهی اوقات کاربران گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل با آن رو به رو می‌شوند. اما برای رفع این مشکل چه کنیم؟

خوشبختانه با استفاده از ترفندها و انجام کارهای خاصی می‌توان نسبت به حل مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید و مشکلات دیگری مانند مشکل ورود به اینستاگرام اقدام کرد. نحوه انجام برخی از اقداماتی که باید بدین منظور صورت پذیرند ممکن است در گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها به شیوه متفاوتی قابل انجام باشد، بنابراین سعی می‌کنیم برای آن روش‌ها هم آموزشی برای بکارگیری در گوشی‌های اندرویدی و هم برای استفاده در آیفون‌ها ارائه نماییم. در ادامه این مطلب با چند راهکار برای حل مشکل باز نشدن اینستاگرام آشنا می‌شوید.

قدم اول حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : اطمینان از فعال بودن سرورهای اینستاگرام

قدم اول حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : اطمینان از فعال بودن سرورهای اینستاگرام

در برخی مواقع ممکن است سرورهای اینستاگرام دچار مشکل شده باشند و این موضوع سبب شود که اجرای اپلیکیشن اینستاگرام در موبایل شما امکان پذیر نباشد و دائما با مشکلاتی مثل خارج شدن خودکار از برنامه، کرش شدن آن و نمایش ارورهایی همچون Instagram Could Not Run و غیره مواجه گردید. در اینگونه مواقع هیچ راهی برای حل مشکل باز نشدن اینستاگرام به غیر از صبر کردن وجود ندارد و طبیعتا نیازی هم نیست که شما تنظیمات گوشی خودتان را دست کاری کنید.

برای مشاهده فعال یا غیر فعال بودن سرورهای اینستاگرام می‌توانید از سایت‌های واسط زیادی استفاده نمایید که با یک جستجوی ساده در گوگل قابل ردیابی و مشاهده هستند. همچنین عموما اینستاگرام متوقف شدن سرورهایش را به صورت رسمی در اکانت توییتر خود بیان می‌کند. بنابراین اگر توییتر اینستاگرام را دنبال کنید می‌توانید از فعال بودن یا غیر فعال بودن سرورهایش اطمینان حاصل کنید. اگر مطمئن شدید که سرورهای اینستاگرام مشکلی ندارند و مشکل از جانب گوشی یا اکانت شماست، مراحل و قدم‌های بعدی را برای حل مشکل باز نشدن اینستاگرام به ترتیب انجام دهید.

 قدم دوم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : بررسی اتصال اینترنت

 قدم دوم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : بررسی اتصال اینترنت

اگر در اجرای اینستاگرام به مشکل برخوردید، احتمال دارد که اینترنت گوشی فعال نباشد یا علی رغم فعال بودن اینترنت گوشی رد و بدل دیتا توسط آن انجام نشود. بنابراین یک مرتبه موبایل دیتا (Mobile Data) یا وای فای (Wi-Fi) را خاموش و روشن کنید و سپس یک صفحه گوگل را باز کنید و مطمئن شوید که شبکه اینترنت موبایل رد و بدل داده را انجام می‌دهد. سپس اینستاگرام را باز کنید و عملکردش را مورد بررسی قرار دهید. اگر همچنان مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون یا گوشی اندرویدی شما وجود داشت باید از راه حل های بعدی استفاده به عمل آورید.

 قدم سوم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : استفاده از ابزار تغییر IP

در برخی مواقع ممکن است اختلال‌هایی در سرورهای اینستاگرام و اتصال آن‌ها به شبکه‌های داخلی اینترنت به وجود آید که با استفاده از ابزارهای تغییر IP می‌توان این مشکل را برطرف ساخت. بنابراین اگر دو روش قبل برای حل مشکل باز نشدن اینستاگرام مفید نبودند، توصیه می‌کنیم یک ابزار تغییر IP را در گوشی خود اجرا و فعال کنید و دوباره عملکرد اینستاگرام را بررسی نمایید. این روش به ویژه زمانی مناسب خواهد بود که با مشکلاتی نظیر باز نشدن استوری اینستاگرام یا باز نشدن عکس و ویدیو در اینستاگرام رو به رو شده باشید. اگر مشکل با استفاده از ابزارهای تغییر IP هم رفع نشد از راه حل بعدی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

 قدم چهارم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : حذف اینستاگرام از اپلیکیشن‌های اخیر

 قدم چهارم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : حذف اینستاگرام از اپلیکیشن‌های اخیر

زمانی که از یک برنامه موبایل خارج می‌شوید، در حالت عادی و پیش فرض آن برنامه همچنان در پس زمینه موبایل شما و بخشی که به آن “اپلیکیشن‌های اخیر” (Recent Apps) گفته می‌شود، ذخیره می‌ماند. بدین ترتیب رم گوشی به محض اجرای دوباره برنامه می‌تواند آن را در همان حالتی که آخرین بار بسته شده بود، اجرا کند. این ویژگی از ویژگی‌های بسیار کاربردی هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس است، اما گاها می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل باز نشدن اینستاگرام شود. بنابراین برای حل مشکل باز نشدن اینستاگرام توصیه می‌کنیم یک مرتبه این اپلیکیشن را به طور کامل از لیست اپلیکیشن‌های اخیر گوشی خارج کنید و چند دقیقه‌ای منتظر بمانید و دوباره آن را اجرا نمایید. احتمالا در این شرایط مشکل اینستاگرام برطرف خواهد شد.

 قدم پنجم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : ری استارت کردن گوشی

ری استارت کردن گوشی یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که همه ما در صورت مواجه شدن با مشکلی به انجام آن روی می‌آوریم. خوشبختانه این روش و راه حل می‌تواند برای حل مشکل باز نشدن اینستاگرام هم مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین یک مرتبه گوشی خود را ری استارت کنید و دوباره اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا نمایید. احتمال دارد مشکل باز نشدن این اپلیکیشن به سادگی و با انجام یک ری استارت برطرف شود.

 قدم ششم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : آپدیت اینستاگرام

 قدم ششم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : آپدیت اینستاگرام

آپدیت نبودن اینستاگرام و به ویژه آپدیت نکردن آن برای مدت زمان طولانی می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل باز نشدن این اپلیکیشن و نمایش ارور یا کرش شدن آن شود، بنابراین حتما اینستاگرام گوشی خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید. برای انجام این کار در گوشی‌های اندرویدی کافیست به گوگل پلی استور (Google Play Store) بروید و اپلیکیشن اینستاگرام را با انتخاب گزینه Update به جدیدترین نسخه به روز نمایید. در گوشی‌های اپل (apple) هم دقیقا روند مشابه طی می‌شود، با این تفاوت که به جای گوگل پلی استور باید وارد اپ استور (App Store) شوید. بعد از آپدیت اینستاگرام آن را اجرا کنید و عملکردش را بررسی نمایید. به احتمال زیاد دیگر با کرش شدن و مشکلاتی از قبیل باز شدن اپلیکیشن اینستاگرام رو به رو نمی‌شوید.

قدم هفتم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : حذف حافظ کش و دیتا

قدم هفتم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : حذف حافظ کش و دیتا

گاها ممکن است اطلاعاتی که به عنوان کش (Cache) یا دیتا (Data) برای برنامه اینستاگرام ذخیره شده‌اند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل باز نشدن اینستاگرام شوند. بنابراین حذف این اطلاعات می‌تواند یکی از راه حل‌های موجود برای حل مشکل باز نشدن اینستاگرام و سایر مشکلات آن باشد. اما چطور حافظه کش اینستاگرام را در گوشی‌های اندرویدی و آیفون پاک کنیم؟ بدین منظور در گوشی‌های اندرویدی باید به شرح زیر عمل شود:

وارد بخش Settings شوید.

گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.

در لیست برنامه‌هایی که نمایان شده‌اند، اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید.

گزینه Storage را انتخاب نمایید.

گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

گزینه Clear data را هم به شیوه مشابه انتخاب کنید.

با حذف اطلاعات نام برده شده موافقت کنید و گزینه Force Stop را انتخاب نمایید. حالا دوباره اینستاگرام را اجرا کنید. به احتمال زیاد اینستاگرام بدون مشکل اجرا می‌شود. اما در آیفون همان اپل چطور باید حافظه کش اینستاگرام را حذف کنیم؟ امکان حذف حافظه کش اینستاگرام در آیفون وجود ندارد و بدین منظور باید حتما یک مرتبه اپلیکیشن اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید. با انجام این کار حافظه کش اپلیکیشن کاملا از بین می‌رود. پس از نصب دوباره برنامه اینستاگرام آن را اجرا کنید. به احتمال زیاد مشکل باز نشدن برنامه مذکور برطرف می‌شود.

 قدم هشتم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : آپدیت سیستم عامل

 قدم هشتم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : آپدیت سیستم عامل

در برخی موارد نادر ممکن است آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی هم منجر به بروز مشکلاتی از قبیل باز نشدن اپلیکیشن اینستاگرام و کرش دائمی آن شود. بنابراین حتما از به روز بودن سیستم عامل گوشی خود اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار در گوشی‌های اندرویدی وارد مسیر Settings > Software Update شوید و در صورتی که آپدیتی برای گوشی ارائه شده است، آن را دانلود و نصب کنید. برای نصب آپدیت در سیستم عامل iOS آیفون و آیپدهای اپل هم کافیست به مسیر Settings > General > Software Update بروید و در صورت وجود آپدیت آن را نصب نمایید. بعد از آپدیت سیستم عامل موبایل خود، اپلیکیشن اینستاگرام را دوباره در آن اجرا نمایید. به احتمال زیاد مشکل اجرا نشدن اینستاگرام با آپدیت سیستم عامل گوشی برطرف می‌شود.

قدم نهم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : فکتوری ریست (Factory Reset)

قدم نهم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام : فکتوری ریست (Factory Reset)

اگر هیچکدام از روش های قبلی به حل مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون یا گوشی اندرویدی شما کمک نکردند و مطمئن هستید که مشکل از سمت گوشی شماست، اتصال اینترنت شما مشکلی ندارد و دیگر کاربران هم به راحتی از اینستاگرام استفاده می‌کنند، فکتوری ریست تنها راه حل پیش رویتان خواهد بود. دقت داشته باشید که با فکتوری ریست کردن گوشی تمام اطلاعات آن از بین می‌رود و تنظیمات دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شود. برای انجام فکتوری ریست در گوشی‌های اندرویدی به روش زیر عمل کنید:

وارد بخش Settings شوید.

گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.

گزینه Factory Reset یا Erase All Data را انتخاب نمایید.

با انجام فکتوری ریست موافقت کنید و منتظر باشید تا مراحل مورد نیاز جهت حذف اطلاعات گوشی و راه اندازی مجدد آن طی شوند. سپس دوباره اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی اندرویدی خود نصب نمایید و عملکردش را بررسی کنید. قطعا با مشکل باز نشدن برنامه اینستاگرام رو به رو نخواهید شد. برای فکتوری ریست آیفون‌ها هم به روش زیر عمل کنید:

وارد بخش Settings شوید.

گزینه General را انتخاب کنید.

گزینه Reset را انتخاب نمایید.

گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

با حذف اطلاعات آیفون و فکتوری ریست کردن دستگاه موافقت کنید و منتظر باشید تا مراحل حذف اطلاعات انجام گیرد. بعد از اینکه آیفونتان دوباره راه اندازی شد می‌توانید یک بکاپ قدیمی را در آن ریستور کنید. اپلیکیشن اینستاگرام را در صورت نیاز روی گوشی نصب و آن را اجرا کنید. بدین صورت مشکلات اجرا نشدن برنامه اینستاگرام برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که این روزها دامن گیر تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام شده، عدم باز شدن صفحات یا تصاویر و فیلم‌ها در این پلت فرم اجتماعی است. در این مورد برخی از کاربران می‌توانند نوشته‌های مطالب را مشاهده کنند، اما قادر به رویت عکس‌ها و فیلم‌ها نیستند. گاهی هم کاربران با مشکل “Couldn’t refresh feed” مواجه می‌شوند. بروز این مشکلات می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما مهمترین دلیل این مشکل “عدم ارتباط گوشی با یک اینترنت پایدار” است که به تنظیمات اینترنت برمی‌گردد.

معمولا این مشکل گریبان گیر کسانی است که از اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنند، اگرچه که به تازگی کاربران برخی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ADSL از جمله مخابرات هم با این مشکل مواجه شده‌اند. در این قسمت قصد داریم تا روش حل این مشکل را به زبانی ساده‌تر بیان کنیم:

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت

ـ ابتدا به تنظیمات Settings گوشی رفته و همانند تصویر زیر در بخش بی سیم و شبکه‌ها Wireless & networks روی گزینه بیشتر (More) کلیک کنید.

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت

ـ در صفحه باز شده روی گزینه شبکه‌های موبایل (Mobile networks) کلیک نمایید.

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت

ـ در ادامه با انتخاب سیم کارت مورد نظر (در صورت دوسیم کارته بودن گوشی) گزینه نام‌های نقاط دسترسی (Access Point Names) را انتخاب کنید.

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت

ـ در بخش بعدی روی APN مورد نظر کلیک کنید.

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت

ـ حال در تنظیمات APN، همانند تصویر زیر گزینه پراکسی (Proxy) را یافته و با کلیک روی آن مقادیر موجود را کاملا پاک نمایید. همین کار را برای درگاه Port هم انجام دهید (توجه: پس از پاک کردن اعداد، در زیر هر کدام، عبارت “تنظیم نشده است یا Not Set” ظاهر خواهد شد).

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت

ـ سپس در پایین گزینه نوع تایید اعتبار (Authentication type) را به PAP و گزینه نوعAPN  (APN Type) را به default,supl تغییر دهید و روی آیکون سه نقطه در گوشه صفحه کلیک کنید.

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت

ـ حال روی گزینه ذخیره (Save) کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت

ـ در پایان کافیست اینترنت دیتا را یک بار خاموش و روشن نمایید (بعضا باید گوشی را ری استارت کنید) تا مشکل باز شدن صفحات، تصاویر و ویدئوها در اینستاگرام برطرف شود.

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام (Couldn’t refresh feed) زمان استفاده از اینترنت ADSL

ـ ابتدا به تنظیمات Wi-Fi گوشی رفته و روی نام مودمی که به آن وصل هستید، دست خود را نگه دارید (به اصطلاح long click کنید)

ـ سپس در پنجره‎ی ظاهر شده گزینه‎ Modify network config را انتخاب کنید.

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام (Couldn’t refresh feed) زمان استفاده از اینترنت ADSL

ـ در این پنجره مقادیر تنظیمات را (همانند تصویر) مانند مقادیر زیر قرار دهید:

IP settings:  Static

IP address:  ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۵

Gateway:  ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱

DNS 1:  ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱

DNS 2:  ۴٫۲٫۲۴

آموزش حل مشکل باز نشدن صفحه، عکس و فیلم در اینستاگرام (Couldn’t refresh feed) زمان استفاده از اینترنت ADSL

نکات مهم:

  • در صورتی که گوشی شما دارای فیلد default ip است، مقدار آن را روی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ بگذارید.
  • در مقدار فیلد IP address به جای مقدار ۵ هر عددی بزرگتر از ۱ و کوچکتر از ۲۰ را می‎توانید قرار دهید.
  • در مقدار فیلد DNS 2 عدد ۸٫۸٫۸٫۸ را هم می‎توانید قرار دهید.
  • سپس گزینه‎ Save را بزنید و به برنامه‎ اینستاگرام بروید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر