;
coinex

آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون و نصب واتساپ روی رایانه!

تفکیک گاهی باعث افزایش راندمان و کارایی می شود و برای واتساپ هم همینطور. در این مطلب به آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون پرداخته‌ایم.

تقریبا تمامِ گوشی‌های اندرویدی که امروز در بازار وجود دارند، 2 پورت (Slot) سیم‌ کارت دارند. خیلی از کاربران موبایل هم دوست دارند همزمان 2 خط تلفن روی گوشی خودشان داشته باشند. بازار خواهانِ گوشی‌های دو سیم کارتِ بود، سازندگان تلفن همراه این نیاز را به خوبی شناسایی کردند و نبض بازار را در دست گرفتند. سوال اینجاست، اگر بخواهیم روی هر دو خط خودمان یک حساب (Account) واتساپ داشته باشیم، باید چه کار بکنیم؟ می‌دانید که واتساپ اجازه نمی‌دهد روی یک دستگاه چند اکانت بسازید. خب تکلیف چیست؟ زمانی که گوشی شما دو سیم کارت دارد احتمالا دلتان می‌خواهد برای هر خط یک Account واتساپ داشته باشید. چطور همزمان دو واتساپ با دو شماره متفاوت در یک گوشی داشته باشیم؟ در این مطلب به آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون

در اندروید

روش اول نصب واتساپ با دو شماره در یک گوشی: استفاده از قابلیت Dual Apps

گوشی‌های هوشمند هر روز پیشرفت می‌کنند. چه امکانات جدید و جالبی که توسط تولیدکنندگان معرفی نمی‌شوند و طرفداران تکنولوژی را مات و مبهوت نمی‌کنند. شرکت‌هایی مثل سامسونگ، هوآوی، شیائومی و غیره برای حل مشکلی که درباره آن صحبت کردیم، قابلیت Dual Apps را معرفی کرده‌اند.

Dual Apps یا Dual Mood (با توجه به برند سازنده گوشی ممکن است اسم آن تغییر کند) به ما کمک می‌کند تا داخل یک پیام‌ رسان به طور همزمان از 2 اکانت مختلف استفاده کنیم. خب حالا رابطه Dual Apps با واتساپ چیست؟ جواب این است:

به کمک Dual Apps در 1 تلفن همراه، 2 اکانت واتساپ خواهیم داشت …

چطور از Dual Apps برای نصب واتساپ استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم این قابلیت در مدل‌های مختلف، اسم‌های مختلفی دارد و برای کار کردن با آن یک مسیر مشخص وجود ندارد. در ادامه برندهایی را که در بازار ما حضور فعال دارند، معرفی کردم. با توجه به مدل گوشی خود مسیر زیر را دنبال و قسمت Dual Apps را باز کنید:

سامسونگ: Settings > Advance features > Dual Messenger

هوآوی: Settings < App Twin

آنِر: Settings < App Twin

شیائومی: Settings > Dual apps

ایسوس: Settings > Twin apps

اگر این گزینه در موبایل شما وجود نداشت اصلا نگران نباشید، می‌توانید از روش دوم استفاده کنید …

خب حالا مراحل بعدی را با هم دنبال می‌کنیم:

در قدم اول وارد Dual Apps می‌شویم.

چطور از Dual Apps برای نصب واتساپ استفاده کنیم؟
آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون

اپلیکیشنی را که می‌خواهیم 2 اکانت داشته باشد، انتخاب می‌کنیم (در اینجا مسلما منظورمان WhatsApp است).

چطور از Dual Apps برای نصب واتساپ استفاده کنیم؟
آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون

با فعال کردن این گزینه با توجه به مدل گوشیتان اتفاقات متفاوتی را تجربه خواهید کرد، معمولا یک اجازه نصب از شما گرفته شده و یک پیغام هشدار به شما نمایش داده می‌شود، این مراحل کوتاه را طی کنید.

چطور از Dual Apps برای نصب واتساپ استفاده کنیم؟
آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون

حالا از قسمت تنظیمات خارج شده و به لیست برنامه‌های خودتان بروید، چه می‌بینید؟ آیکونِ یک واتساپ جدید در آخرِ لیست برنامه‌های خودتان؟ آیکونی که علامت ‌گذاری شده و به راحتی می‌توان متوجه شد که Copy یا Clone است؟

حال یک واتساپ جدید در موبایل شما ایجاد شده است. اکنون این پیام ‌رسانِ تازه متولد شده را اجرا کنید و با خط دوم خودتان یک واتساپ جدید بسازید.

بیشتر بخوانید:

روش دوم نصب واتساپ با دو شماره در یک گوشی: نصب اپلیکیشن OGWhatsApp

OGWhatsApp یا OGWA یک نسخه ویرایش شده (Mod) از نسخه اصلی واتساپ است که امکانات متنوعتری به برنامه اصلی اضافه می‌کند. OGWhatsApp رایگان است و تقریبا 50 مگابایت حجم دارد. آخرین آپدیت این اپلیکیشن در سال 2020 ارائه شده و بروزرسانی مناسبی دارد. از لحاظ امنیت هم می‌توانید روی آن حساب کنید. برای استفاده از OGWhatsApp لازم است که نسخه اندروید گوشی شما بالاتر از 4 باشد.

پیشنهاد می‌کینم از هر سایت یا کانال تلگرامی این اپلیکیشن را دانلود نکنید، زیرا اندروید با تمام مزایایی که دارد، می‌تواند آسیب ‌پذیر هم باشد.

چطور با OGWhatsApp کار کنیم؟

نصب اپلیکیشن OGWhatsApp
آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون

کار کردن با این برنامه مل کار کردن با با خود واتساپ بسیار راحت است. بعد از نصب برنامه آن را اجرا و شماره موبایل خودتان را وارد کنید. یک کد تایید به خط شما ارسال و حساب شما Verify می‌شود. حال باید یک نام (Name) برای حساب خودتان انتخاب کنید.

در آیفون

چگونه میتوان دو اکانت واتساپ در آیفون داشت؟ اگر شما هم یکی از کاربران محصولات اپل هستید میدانید که این کمپانی با سیاست خود مانع از نصب اپ‌های موبایل از جاهای دیگر بجز اپ استور می‌شود و این محدودیت باعث بروز مشکلاتی برای کاربرانش شده است. به طور مثال در اندروید شما می‌توانید امکان نصب همزمان چندین تلگرام و واتساپ را داشته باشید، ولی در آیفون این امکان موجود نیست. با این حال اپ استورهای واسطی هستند که با صرف هزینه می‌توانید به کمک آن‌ها دو یا چند شبکه اجتماعی را روی آیفون خود نصب نمایید؛ بهترین مورد از این اپ استورها سیب اپ ایرانی است که پرداخت آسانی هم دارد. ولی چطور به صورت رایگان و بدون صرف هزینه دو اکانت واتساپ روی گوشی ios خود نصب کنیم؟ در این قسمت روش این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

قدم اول: نصب  tutuapp

از گوشی آیفون خود با استفاده از سافاری به سایت توتواپ مراجعه و سپس روی آیکون Download Now کلیک نمایید. صفحه پاپ آپ باز شده را ببندید و منتظر بمانید تا صفحه نصب باز شود. حال روی گزینه Install کلیک نمایید .

قدم اول: نصب  tutuapp
آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون

قدم دوم: دادن اجازه اعتماد به اپلیکیشن در آیفون شما

پس از کلیک کردن روی نصب به هوم پیج آیفون خود مراجعه نمایید و منتظر دانلود نرم افزار tutuapp بمانید. پس از دانلود tutuapp نرم افزار را باز کنید. حال به یک ارورر برخورد خواهید نمود. برای رفع این ارورر وارد قسمت Setting گوشی خود شوید و به قسمت General بروید.

پس از ورود به قسمت General به قسمت Device Management وارد شوید، گزینه China Television Information را لمس کنید و به نرم افزار مجوز اطمینان بدهید. حال شما روند نصب نرم افزار Tutuapp را به درستی انجام داده‌اید. به صفحه اصلی گوشی برگردید و اپ را باز نمایید.

قدم دوم: دادن اجازه اعتماد به اپلیکیشن در آیفون شما
آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون
قدم دوم: دادن اجازه اعتماد به اپلیکیشن در آیفون شما
آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون

قدم سوم: روش نصب واتساپ دوم در  tutuapp

با باز کردن اپ شما وارد دنیایی از بازی و نرم افزار می‌شوید که به صورت رایگان در اختیار شما گذاشته شده‌اند و می‌توانید نصب چندین شبکه اجتماعی رایگان برای آیفون را تست نمایید. ما در این قسمت می‌خواهیم فقط نصب دو یا چند واتساپ روی iOS را به شما آموزش دهیم. پس از جستجوی عبارت Whatsapp در نوار سرچ با لیستی از چندین ورژن واتساپ روبه رو می‌شوید. ما نصب WhatsApp++i و WhatsApp++ duplicate را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با کلیک روی دکمه Get دانلود اپلیکیشن دوم واتساپ روی آیپد یا آیفون شما آغاز می‌شود و شما باید منتظر اتمام دانلود بمانید.

دو نکته:

  • لطفا تا پایان دانلود از اپلیکیشن tutuapp خارج نشوید.
  • در صورت بروز مشکل در روند دانلود از برنامه‌های دور زدن تحریم اینترنتی استفاده کنید.
قدم سوم: روش نصب واتساپ دوم در  tutuapp
آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون

با اتمام دانلود نصب خودکار آغاز و صفحه پاپ آپی باز می‌شود که از شما اجازه نصب می‌خواهد. گزینه Trust را لمس کنید تا پروسه نصب آغاز شود و تا اتمام نصب منتظر بمانید.

قدم چهارم: اتمام نصب واتساپ دوم و فعال سازی

حال روند نصب واتساپ دوم شما در سیستم عامل آی او اس به اتمام رسیده است. با وارد شدن به اپلیکیشن دوم واتساپ از شما شماره تلفن درخواست می‌شود. با دادن شماره و فعال سازی آن از طریق وارد کردن کد تاییدیه دریافت شده با پیامک، برنامه واتساپ دوم خود را فعال کنید.

قدم چهارم: اتمام نصب واتساپ دوم و فعال سازی
آموزش داشتن دو اکانت واتساپ روی گوشی اندروید و آیفون

بیشتر بخوانید:

مشکلات متداول و روش حل آن‌ها  :

  1. در صورت بالا نیامدن سایت توتواپ به قسمت Setting رفته و Safari را سرچ یا پیدا کنید، سپس روی گزینه Clear History and Website Dataکلیک کنید تا کش سایت پاک شود و به وبسایت وارد شوید.
  2. نمی‌توانید برنامه دانلود کنید: در خود اپ از بالا روی آیکون پروفایل کلیک کنید، به قسمت Settings وارد شوید، گزینهOnline Installationرا فعال کنید و دوباره دانلود نمایید. در این روش در خود اپ چیزی ظاهر نمی‌شود، بلکه در دسکتاپ گوشی عبارت waitingظاهر می‌شود و شما باید با توجه به حجم اپ صبر کنید تا دانلود تمام و اپ نمایان شود.
  3. ظاهر شدن ارور یا ورود به واتساپ اصلی پس از نصب واتساپ دوم: اگر whatsapp++ دانلود شده مشکل داشت، whatsapp duplicateرا هم دانلود کنید یا بلعکس. از این طریق مشکل شما حل خواهد شد .
  4. عدم دریافت اعلان: در صورت بروز این مشکل واتساپ دوم را باز کنید و بگذارید برنامه در پس زمینه گوشی فعال بماند تا مشکل حل شود.
  5. ظاهر شدن اروو Opening 3G/4G produces more data traffic: برای حل این مشکل وارد اپ شوید، از بالا روی آیکون توتواپ‌ کلیک کنید، از بالا روی چرخ دنده کلیک کنید، وارد قسمت سیتینگ شوید و گزینه download using cellular را ‌فعال کنید.

آموزش نصب واتساپ روی کامپیوتر با 3 روش کاربردی

WhatsApp یکی از بهترین پیام رسان‌های دنیا است و به طور گسترده توسط مردم استفاده می‌شود. با توجه به اینکه در کشور ما پیام رسان‌های معروفی مثل تلگرام غیرقابل دسترس هستند، واتساپ موقعیت خوبی برای نشان دادن توانایی‌های خودش پیدا کرده است. واتساپ نیازی به نرم افزارهای تغییر IP ندارد و همچنین سرعت نسبتا خوب این برنامه، یکی از دلایل محبوبیت این پیام رسان به حساب می‌آید.

واتساپ در گوشی‌های اندرویدی و آیفون به راحتی قابل نصب است. کاربران گوشی های اندرویدی با استفاده از فروشگاه Play Store و کاربران آیفون نیز با استفاده از App Store و سایر مارکت‌های مربوطه به راحتی می‌توانند این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند. واتساپ کاربران ویندوز فون را هم فراموش نکرده و یک نسخه مخصوص ویندوزفون را هم ارائه کرده است. با نصب واتساپ روی گوشی موبایل و وارد کردن شماره تلفن، یک کد برای کاربر ارسال می‌شود که کاربر با وارد کردن آن می‌تواند وارد برنامه شود. پس مشکل خاصی در استفاده از واتساپ در موبایل وجود ندارد.

چطور واتساپ را در کامپیوتر داشته باشیم؟

برای استفاده از واتساپ در کامپیوتر 2 راه پیش رو داریم. راه اول نصب مستقل واتساپ روی سیستم عامل است. در این حالت واتساپ به صورت مستقل و دقیقا مثل سایر نرم افزارها روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما نصب می‌شود.

روش اول: نصب واتساپ به طور مستقل در ویندوز یا مک ‌او اس

در اولین قدم وارد سایت واتساپ شوید و نسخه مخصوص سیستم عامل خود را از این سایت دانلود کنید. واتساپ برای دو سیستم عامل ویندوز و مک‌ او اس یک نسخه رسمی دارد، اما متاسفانه خبری از نسخه لینوکس آن نیست. اگر از ویندوز 7 استفاده می‌کنید ممکن است مشکلاتی در طول فرآیند نصب برایتان پیش بیاید. توصیه می‌کنیم از آخرین نسخه ویندوز با آخرین آپدیت‌های ارائه شده توسط مایکروسافت استفاده کنید. بعد از دانلود با چند بار Next زدن برنامه به راحتی نصب می‌شود.

بعد از اینکه واتساپ با موفقیت روی دستگاه شما نصب شد، یک کار خیلی آسان را باید انجام دهید تا واتساپ موبایل و دسکتاپ با هم Sync شوند. مراحل زیر را دنبال کنید:

  • واتساپ را در موبایل خود باز کنید.
  • آیکون Settingsیا علامت سه نقطه را Tap کنید.
  • از بین گزینه‌ها WhatsApp Webرا انتخاب کنید.
  • با دوربین گوشی که به طور خودکار باز شده کد QRواتساپ در محیط دسکتاپ را اسکن کنید.

تمام شد. از واتس اپ در کامپیوتر لذت ببرید.

آموزش نصب واتساپ روی کامپیوتر با 3 روش کاربردی

در این روش تا زمانی که واتساپ گوشی شما متصل باشد نسخه دسکتاپ قابل استفاده است، در غیر اینصورت این برنامه به تنهایی کاربرد مستقلی ندارد.

روش دوم: استفاده از نسخه وب واتساپ

راحتترین راه برای دسترسی به واتساپ بدون توجه به سیستم عاملی که دارید، استفاده از نسخه وب این پیام ‌رسان است. بعد از مراجعه به صفحه وب واتساپ، یک کد QR به شما نشان داده می‌شود که با اسکن آن روی گوشی موبایل می‌توانید در مرورگر کامپیوتر خود به WhatsApp دسترسی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده بهتر از نسخه وب واتساپ حتما مرورگر خود را مرتب آپدیت کنید.

آموزش نصب واتساپ روی کامپیوتر با 3 روش کاربردی

نصب واتساپ روی کامپیوتر بدون نیاز به گوشی

معمولا کاربران می‌خواهند بدون نیاز به گوشی واتساپ را روی کامپیوتر خود داشته باشند، اما با دقت در مطالب بالا به این نتیجه می‌رسید که حتما باید واتساپ را روی گوشی موبایل خودتان داشته باشید تا بتوانید از نسخه دسکتاپ این پیام رسان استفاده کنید و این وابسته بودن ممکن است کمی آزار دهنده باشد. متاسفانه به طور مستقیم و بدون واسطه امکان نصب واتساپ روی کامپیوتر بدون نیاز به گوشی وجود ندارد. البته راه حلی که در ادامه می‌گوییم این مشکل را تا حدودی حل می‌کند.

شما می‌توانید یکی از شبیه سازهای اندروید را برای ویندوز روی رایانه خود نصب کنید، بعد نسخه موبایل واتساپ را با پسوند Apk  دانلود کنید و در آخر داخل محیط شبیه ساز آن را اجرا کنید. به همین راحتی سایر برنامه‌های اندرویدی را نیز می‌توانید روی کامپیوتر خود نصب کنید. Nox app player، BlueStacks و Memo برخی از معروفترین شبیه‌ سازهای اندروید هستند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر