;
coinex

بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020 ؛ وقت طلاست!

فیلم های کوتاه همواره گزینه های جذابی هستند. وقت زیادی نمیگیرند. در این مطلب قصد داریم فهرستی از بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020 ارائه دهیم.

یکی از موضوعاتی که در دنیای فیلم و سریال معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، فیلم‌های کوتاه هستند؛ فیلم‌هایی که اغلب با موضوعاتی مربوط به زندگی ساخته می‌شوند و تلاش می‌کنند از سریعترین راه ممکن هدفشان را برای مخاطب بیان کنند. فیلم کوتاه معمولا به فیلم‌هایی با طول چند دقیقه تا چهل دقیقه گفته می‌شود. این دست از فیلم‌ها در مقایسه با فیلم‌های بلند در مدت زمان کمتر و با بودجه‌ای کمتر ساخته می‌شوند. در واقع فیلم‌های کوتاه همان اولین فیلم‌های تاریخ سینما هستند که برای اولین بار روی پرده رفتند و دنیا را با صنعت فیلمسازی و سینما آشنا کردند.

هر چند امروزه فیلم کوتاه در بین مردم به عنوان یک ژانر شناخته می‌شود، ولی این موضوع صحت ندارد و فیلم‌های کوتاه خود دارای ژانرهای مختلف هستند. در بیشتر مراسم‌های بزرگ مربوط به سینما مانند اسکار بخش ویژه‌ای مربوط به فیلم کوتاه وجود دارد. همچنین جشنواره‌های مخصوصی برای برگزیدن بهترین فیلم‌های کوتاه هرساله برگزار می‌شوند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020 بیندازیم.

بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020

بسیاری از ما نمی توانیم ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه در روز را به تماشای فیلم اختصاص دهیم. زیرا کار و مشغله وقت مان را می گیرد. فیلم های کوتاه برای بسیاری از افراد جایگزین خوبی هستند. بسیاری از افراد گونه های مختلف هنر را ترجیح می دهند، اما بسیاری از افراد تنها از تماشای فیلم لذت می برند. فیلم یا تصاویر متحرک مجموعه ای از تصاویر است که روی صفحه قرار گرفته و این تفکر را ایجاد می کند که تصاویر متحرک هستند و بین آنها فاصله ای وجود ندارد.

باید بدانید همه چیز از یک فیلم کوتاه آغاز می شود تا هم مهارت سازنده به چالش کشیده شود و هم بیننده سرگرم باشد. برخی از فیلم های کوتاه تا حد زیادی بر سینما تاثیر گذاشته اند و الهام بخش کارگردان ها بوده اند. محدودیت زمانی و گاها نبود فیلم های موفق، باعث می شود بخواهید فیلم های کوتاه را بررسی کنید، زیرا فیلم های کوتاه موفقی تولید شده اند. در دنیای اینترنت هزاران فیلم کوتاه ساخته شده اند، درحالی که همه آنها کیفیت خوبی ندارد و یافتن یک فیلم کوتاه زیبا دشوار است، زیرا درباره آنها اطلاع رسانی کافی انجام نمی شود.

فیلم های ترسناک بسیار جالب و دیدنی هستند. صحنه های ترسناک در همان لحظه رعب آور هستند، بعدا که آن را به یاد بیاورید دیگر جذابیتی ندارند. فیلم های ترسناک روان شناسانه یا رعب آور دیدنی بوده و با وجود بودجه کم تکنیک بالایی دارند، که تصاویر بصری یا داستان یا اجراها جز این تکنیک هستند.

بیشتر بخوانید:

کد ۸ – Code ۸

فیلمی از استیون امل و رابی اسمل تولید سال ۲۰۱۶، به کارگردانی جف چان، سازنده Operation Kingfish سری دیگر فیلم “ندای وظیفه: جنگاوری نوین ۲” (Call of Duty : Modern Warfare ۲). برادران امل و چن این فیلم را به عنوان تیزر فیلم بلند خود ساخته و عرضه کردند.

بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020
بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020

این تصمیم می توانست کنترل آنها بر فیلمشان را افزایش دهد و به موفقیت اثرشان کمک کند. در این فیلم عناصر سایبرپانک دیده نمی شود، بلکه دنیایی در میان دنیای ما و دنیای “بلید رانر” (Blade Runner) را نشان می دهد که شبیه دنیای فیلم “فرار از نیویورک” (Escape from New York) کارپنتر است. مضمون فیلم تا حدی شبیه “مردان ایکس” (X-Men) است که تعدادی از جهش یافته ها در مقابل حکومت مبارزه می کنند.

Sing – آواز

فیلم کوتاه آواز از اولین پیشنهادات ما برای قرارگیری در فهرست بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020 است. این فیلم کوتاه مجارستانی در سال 2016 و به کارگردانی کریشتوف دآک در مدت 25 دقیقه ساخته شد. داستان این فیلم زیبا در بوداپست و در سال 1991 اتفاق می‌افتد؛ جایی که سوفی به یک گروه کر معروف می‌پیوندد و قرار است با آن‌ها اجرا داشته باشد.

بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020
بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020

اریکا معلم آن‌ها که سوفی را به اندازه کافی برای خواندن با استعداد نمی‌داند، از او می‌خواهد با صدای بلند آواز نخواند. داستان احساسی و زیبای فیلم توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد و توانست جوایز زیادی کسب کند. فیلم Sing در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه را کسب کرد و به عنوان فیلم آغازین جشنواره فیلم سئول انتخاب شد.

Timecode – تایم کد

فیلم تایم کد یک فیلم 15 دقیقه‌ای از کشور اسپانیاست که در سال 2016 منتشر شد. این فیلم به کارگردانی خوانجو گیمنز درباره دو نگهبانان پارکینگ به نام‌های لونا و دیگو است. دیگو مسئول شیفت شب است و لونا روزها از پارکینگ مراقبت می‌کند. روزی رئیس از لونا می‌خواهد که نگاهی به یک چراغ شکسته بیندازد.

بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020
بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020

این فیلم اسپانیایی با گرفتن امتیاز 7.1 از سایت IMDb و راضی نگه داشتن 97 درصد از کاربران گوگل نشان داد که فیلم سرگرم‌کننده‌ای برای مخاطبان بوده است. این فیلم در نهایت نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه سال 2016 شد و توانست نخل طلای بهترین فیلم کوتاه جشنواره کن را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

The Phone Call – تماس تلفنی

فیلم 21 دقیقه‌ای تماس تلفنی نیز با داستان درام و هیجان‌انگیزش نماینده شایسته‌ای از کشور بریتانیا در فهرست بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020 است. این فیلم کوتاه در سال 2013 به کارگردانی مت کرکبای و با بازی سالی هاوکینز و جیم برودبنت در سال 2013 ساخته شد.

بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020
بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020

داستان فیلم درباره زنی است به نام هدر که یک زندگی معمولی و شخصیتی درونگرا دارد. او که در یک مرکز تلفن کار می‌کند، روزی یک تماس از یک مرد عجیب و غریب دریافت می‌کند. او حتی در خوابش هم نمی‌بیند که این تماس می‌تواند زندگی‌اش را زیر و رو کند. این فیلم با تحسین منتقدان از عملکرد بازیگرانش روبه‌رو شد. فیلم The Phone Call توانست در سال 2014 جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه را کسب کند.

جیمینی – Jiminy

مردم آشنا به شخصیت پینوکیو جیمینی کریکت را می شناسند و عنوان فیلم هم از نام او گرفته می شود. اکنون داستان پینوکیو دو نسخه دارد، نسخه اصلی آزاردهنده بود و نسخه دیزنی آن را خوشایندتر کرد تا تماشاگران بیشتری داشته باشد.

بهترین فیلم های کوتاه تاریخ
بهترین فیلم های کوتاه تاریخ

داستان یک دنیای آینده گونه که مردم تراشه های کریکت ماند دارند و می توانند هرکاری را به خوبی انجام دهند. تراشه ها بسیار مفید بوده و این داستان را جلب می کند. این تراشه ها انسان ها را کنترل کرده و وضعیت روانی آنها را در بهترین حالت قرار می گیرد.

The Silent Child – کودک خاموش

فیلم کوتاه کودک خاموش به کارگردانی کریس اورتون در سال 2017 منتشر شد. این فیلم کوتاه تماشایی درباره کودکی ناشنواست به نام لیبی. والدین او که به شدت درگیر کار هستند تصمیم دارند از یک مددکار اجتماعی به نام جوآن کمک بگیرند تا دختر ناشنوایشان را در اولین روزهای مدرسه‌اش یاری کند.

بهترین فیلم های کوتاه تاریخ
بهترین فیلم های کوتاه تاریخ

لیبی که برای مدت زیادی با کسی ارتباط برقرار نکرده به سرعت با جوآن دوست می‌شود و جوآن سعی می‌کند از طریق علامت‌هایی با او ارتباط برقرار کند. ریچل شنتون که فیلمنامه این فیلم کوتاه را نوشته است خود در نقش جوآن به ایفای نقش پرداخته است. فیلم The Silent Child موفق به دریافت جوایز زیادی در جشنواره‌های مختلف شد که از معروفترین آن‌ها می‌توان به جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

دارث مول: شاگرد – Darth Maul : Apprentice

بهترین لایو اکشن “جنگ ستارگان” که شاید برای طرفداران این فیلم شوخی به نظر برسد اما حقیقتا دیدنی است. در حقیقت این فیلم کوتاه تنها به پیشرفت آناکین اسکای واکر اشاره می کند، زیرا این مبارزه ماهر به لرد سیث تبدیل شده و نسخه شبیه اوبی-ون و دنبال کنندگان آن را به قتل می رساند. صحنه های مبارزه به خوبی طراحی شده اند و از فردی که همه عمر خود را به هنر اختصاص داده، انتظار می رود.

بهترین فیلم های کوتاه تاریخ
بهترین فیلم های کوتاه تاریخ

Stutterer – لکنتی

فیلم کوتاه لکنتی یک فیلم ایرلندی به کارگردانی بنجامین کلیری با بازی متیو نیدهم است که در سال 2015 در ایرلند ساخته شد. این فیلم 12 دقیقه ای درباره مردی است به نام گرینوود که به علت لکنت زبانش افسردگی شدیدی دارد.

بهترین فیلم های کوتاه تاریخ
بهترین فیلم های کوتاه تاریخ

هنگامی که دختری که آنلاین با او آشنا شده است از تمایل خود برای دیدن گرینوود می‌گوید، او در پی یافتن راهی برای پنهان کردن لکنتش تصمیم می‌گیرد وانمود کند که ناشنواست؛ بنابراین نیازی به صحبت کردن نخواهد داشت. فیلم Stutterer با نقدهای مثبت زیادی روبه‌رو شد و بسیاری از تماشاگران از دیدن این فیلم زیبا لذت بردند. این فیلم موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه را در سال 2015 کسب کند.

Skin – پوست

فیلم کوتاه پوست ساخته گای ناتیو، کارگردان اسرائیلی برنده اسکار بهترین فیلم کوتاه در سال 2018، بی‌شک از زیباترین فیلم‌هایی است که قصد داریم در فهرست بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020 جای دهیم. این فیلم کوتاه که درباره نژادپرستی و مشکلات آن در جامعه است، درباره مردی سیاه پوست است که در یک سوپر مارکت به یک پسر سفید پوست لبخند می‌زند.

بهترین فیلم های کوتاه تاریخ
بهترین فیلم های کوتاه تاریخ

این لحظه پاک و معصومانه باعث به اوج رسیدن تنش‌های نژادی و موجب شروع جنگی تمام عیار می‌شود. فیلم کوتاه Skin در 20 دقیقه با نمایش درآوردن باورها و غرور بی‌جای انسان سعی در نکوهش نژادپرستی دارد. فیلم Skin با نقدهای مثبت زیادی روبه‌رو شد و توانست 88 درصد از کاربران گوگل را راضی نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

نوستالژیست – The Nostalgist

یک فیلم نوستالژی برای طرفداران فیلم هوش مصنوعی استیون اسپیلبرگ. داستان در دنیای پادآرمان شهری رخ می دهد که روی کلاه مردم واقعیت مجازی نصب شده است. داستان درباره ارتباط میان پدر و پسر است که عشق و توجه پدر به پسر را به خوبی نشان می دهد. یک فیلم علمی تخیلی ۱۷ دقیقه ای که نیازمندی های رابطه را نشان می دهد.

بهترین فیلم های کوتاه تاریخ
بهترین فیلم های کوتاه تاریخ

او به خاطر من پوست خود را کند – He Took His Skin Off For Me

نمی توان این فیلم را در طبقه بندی ترسناک قرارداد. در این بخش لیست فیلم های ترسناک ساده را کنار گذاشته و فیلم های ترسناک با ویژگی رئال و باورپذیر را معرفی می کنیم. این فیلم ۱۲ دقیقه ای مانند عنوان به داستان مردی می پردازد که به خاطر عشق به دوست دخترش پوست خود را می کند.

زیباترین فیلم کوتاه دنیا
زیباترین فیلم کوتاه دنیا

این شخصیت بدون پوست با کمک گریم و جلوه های رایانه ای دیدنی است (از لحاظ تکنیکی برای تماشاگر و از لحاظ زیبایی برای دوست دخترش، که نمی تواند به زیبایی او واکنش نشان دهد). شاید این شخصیت بدون پوست در ابتدا عجیب باشد اما با پذیرش این شرایط و زندگی زوجین شاهد یک کمدی سیاه خواهید بود. رفته رفته تنش بیشتر شده و تاثیر این تنش نه قابل کنار آمدن است و نه قابل تحمل.

Helium – هلیوم

فیلم کوتاه هلیوم درباره سرایدار یک مرکز درمان به نام انزو است. انزو با پسری جوان به نام آلفرد که از یک بیماری ناشناخته رنج می‌برد آشنا می‌شود. بین انزو و آلفرد پیوندی احساسی شکل می‌گیرد و انزو برای آلفرد از مکانی به نام هلیوم سخن می‌گوید؛ جایگزینی بسیار جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از بهشت؛ زیرا انزو معتقد است بهشت بسیار کسل‌کننده است.

زیباترین فیلم کوتاه دنیا
زیباترین فیلم کوتاه دنیا

انزو به این ترتیب سعی می‌کند با نقل داستان‌هایی از هلیوم به آلفرد آرامش دهد. این فیلم کوتاه 20 دقیقه‌ای به کارگردانی آندرس والتر دانمارکی و با بازی کاسپر کرامپ در سال 2014 منتشر شد. فیلم کوتاه Helium برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه سال شد و به همین دلیل در فهرست بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020 قرار می‌گیرد.

Curfew – حکومت نظامی

فیلم حکومت نظامی پرافتخارترین فیلم فهرست ما و از بهترین فیلم های کوتاه جهان در سال 2020 است. این فیلم که برنده جایزه‌های بسیاری شده است به کارگردانی شان کریستنسن در سال 2012 در آمریکا ساخته شد. از روی این فیلم در سال 2014 فیلم بلندی به نام Before I Disappear (قبل از اینکه ناپدید شوم) ساخته شده است.

زیباترین فیلم کوتاه دنیا
زیباترین فیلم کوتاه دنیا

داستان فیلم درباره مردی به نام ریچی است که می‌خواهد به زندگی خود پایان دهد؛ اما هنگامی که تماسی از خواهرش دریافت می‌کند، برنامه خود را کنسل می‌کند. خواهرش از او می‌خواهد تا از فرزندش، سوفیا برای مدتی مراقبت کند. هنگامی که او سوفیا را به خانه می‌آورد، به او می‌فهماند که علاقه‌ای برای صحبت کردن با او ندارد و به او اهمیتی نمی‌دهد. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه در سال 2012 شد.

بیشتر بخوانید:

God of Love – خدای عشق

فیلم کوتاه God of Love به کارگردانی و نویسندگی لوک ماتنی یک فیلم آمریکایی به طول 18 دقیقه است که در سال 2010 موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه شد. این فیلم سیاه و سفید زمانی آغاز می‌شود که فردی به نام ریموند گودفلر در ماشین خود در جاده در حال رانندگی است و شروع می‌کند به حرف زدن: «شما نمی توانید کسی را که دوست دارید کنترل کنید.

زیباترین فیلم کوتاه دنیا
زیباترین فیلم کوتاه دنیا

شما نمی‌توانید کنترل کنید که چه کسی شما را دوست دارد. شما نمی‌توانید کنترل کنید که چه اتفاقی می‌افتد، یا چه هنگامی اتفاق می‌افتد یا چرا اتفاق می‌افتد. شما نمی‌توانید هیچ یک از این موارد را کنترل کنید». سپس فیلم به سه ماه قبل برمی‌گردد؛ هنگامی که ریموند یک خواننده با اعتماد به نفس است.

The Neighbors’ Window – پنجره همسایه

فیلم کوتاه پنجره همسایه، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه 2019، فیلمی 20 دقیقه‌ای است که برای اولین بار در فستیوال فیلم ترایبکا به نمایش درآمد. این فیلم به کارگردانی مارشال کری اقتباسی است از یک داستان واقعی از دایان وایپرت که در یکی از پادکست‌های عشق و رادیو ساخته برایانا برین و برندان بیکر بازگو شد.

زیباترین فیلم کوتاه دنیا
زیباترین فیلم کوتاه دنیا

این فیلم با بازی ماریا دیزیا درباره زنی به نام آلی است که از مادری کردن برای فرزندان و کارهای روزمره خانه و شوهرش خسته شده است. اما در همین زمان است که با وقوع اتفاقی زندگی آلی دگرگون می‌شود. این فیلم در اسکار 2020 مورد تحسین منتقدان واقع شد و توانست جایزه اسکار را به خانه ببرد.

بیشتر بخوانید:

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر