;
coinex

بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر : دانلودهای خود را مدیریت کنید!

کار نرم افزارهای دانلود منیجر افزایش سرعت دانلود و مدیریت فرآیند دانلود شماست. در این مطلب به معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر پرداخته‌ایم.

در حال حاضر اینترنت منبع وسیعی از انواع فایل‌های ویدیویی، صوتی، متنی و … است که امکان دانلود و بارگذاری این قبیل فایل‌ها روی کامپیوترهای شخصی، سبب شده که روز به روز به تعداد کاربران مشتاق به اینترنت اضافه شود. شما می‌توانید به سادگی در فضای اینترنت به دنبال فایل موردنظر خود بگردید و سپس آن را در کامپیوتر شخصی خود بارگذاری و ذخیره کنید. اما به خاطر داشته باشید که همیشه باید یک نرم افزار مدیریت دانلود برای افزایش سهولت و بهبود کار خود داشته باشید. در حقیقت با وجود آنکه برخی از مرورگرها یک برنامه مدیریت دانلود ابتدایی در خود دارند، اما این برنامه‌ها قادر نخواهند بود که در دانلود فایل‌های حجیم و سنگین به کاربر کمک کنند، لذا در اینگونه موارد وجود یک نرم افزار مدیریت دانلود لازم است. در ادامه شما را با بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر آشنا می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر در یک نگاه

Internet download manager

FlashGet

Free Download Manager

GetGo Download Manager

EagleGet

JDownloader

Microsoft Download Manager

Internet Download Accelerator

(Download Accelerator Plus (DAP

(Xtreme Download Manager (XDM

DownThemAll

Orbit Downloader

Download Ninja

BitComet

uGet

iDownload Manager

GetRight

Download Manager S3

نرم افزار مدیریت دانلود چیست؟

 نرم افزار مدیریت دانلود چیست؟

نرم افزار مدیریت دانلود، مشکلات و محدودیت‌هایی را که در هنگام دانلود انواع فایل برای کاربر پیش می‌آید، به خوبی برطرف می‌کند. این نرم افزار سرعت دانلود فایل را به مقدار زیادی افزایش داده و با تقسیم کردن فایل‌های پرحجم به بخش‌های کوچکتر و فراهم سازی امکان توقف دانلود و ادامه دادن آن در زمان دلخواه کمک شایانی به کاربر می‌کند. در حقیقت اگر کاربر بخواهد در ساعات مشخصی از شبانه ‌روز، فایل موردنظر خود را دانلود کند، حتما به یک نرم افزار مدیریت دانلود نیاز خواهد داشت. این نرم افزارهای مدیریت دانلود همچنین به کاربر کمک می‌کنند تا به آسانی فرآیند دانلود چندین فایل به صورت همزمان را مدیریت کند و انجام دهد. در حال حاضر نرم افزارهای مدیریت دانلود بسیار متنوعی برای کامپیوتر و ویندوز طراحی شده است که در ادامه بهترین‌های آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

 نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Manager

 نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Manager

بدون شک اینترنت دانلود منیجر که به IDM نیز معروف است، یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است که برای ویندوز و کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از برترین ویژگی‌های این دانلود منیجر، سازگاری و یکپارچگی آسان آن با اکثر مرورگرهای اینترنت است. درواقع وقتی اینترنت دانلود منیجر را روی کامپیوتر خود نصب داشته باشید، هر لینک دانلودی که در فضای اینترنت روی آن کلیک کنید، به صورت اتوماتیک توسط این دانلود منیجر، دانلود شده و دیگر نیازی نیست که به صورت مجزا آدرس لینک در دانلود منیجر وارد شود. از دیگر قابلیت‌های IDM می‌توان به امکان توقف و از سرگرفتن مجدد دانلود، پشتیبانی روند دانلود چند فایل به صورت موازی، سرعت دانلود بیشتر و … اشاره کرد. IDM مجهز به یک شتاب‌ دهنده سرعت دانلود هوشمند است و و فایل‌های دارای حجم زیاد را به چند بخش کوچکتر تقسیم می‌کند تا سرعت دانلود فایل بیشتر شود. این برنامه سرورهای پروکسی، پروتکل‌های FTP و HTTP، کوکی‌ها و … را به خوبی پشتیبانی می‌کند و بدون اغراق یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای مدیریت دانلود موجود در بازار است.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار مدیریت دانلود FlashGet

نرم افزار مدیریت دانلود FlashGet

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر برنامه فلش گت (FlashGet) است. این دانلود منیجر یکپارچگی خوبی با مرورگرهای اینترنت دارد و علاوه براین قادر است دانلودهای کاربر را از نظر وجود ویروس چک کرده و اسکن کند. FlashGet پروتکل‌های FTP ، HTTP، BitTorrent و … را به خوبی پشتیبانی می‌کند و یکپارچگی کاملی با آن‌ها دارد. فلش گت یک دکمه شناور روی دسکتاپ دارد که کاربر می‌تواند فرآیند دانلود فایل خود را از آنجا مدیریت، شروع یا متوقف کند و یا لینک دانلود جدیدی را به نرم افزار اضافه کند. یکی از مزایای این دانلود منیجر، نشان دادن حجم فایل قبل از شروع دانلود است. FlashGet قابلیت یکپارچه شدن با مرورگر کروم را ندارد که خود یکی از معایب این نرم افزار محسوب می‌شود.

نرم افزار مدیریت دانلود Free Download Manager

نرم افزار مدیریت دانلود Free Download Manager

اپلیکیشن فری دانلود منیجر (Free Download Manager) که به FDM مشهور است، بسیار مشابه نرم افزار IDM عمل می‌کند. همانطور که از اسم این برنامه مشخص است، FDM کاملا رایگان و اپن سورس است. FDM نیز برای تسریع در دانلود، فایل را به چند بخش کوچک تقسیم کرده و سپس به صورت همزمان این پارت‌ها را دانلود می‌کند. این برنامه روند دانلود فایل‌های تورنت (torrent) را به خوبی پشتیبانی می‌کند و قادر است پهنای باند مجزایی برای دانلود فایل‌های متعدد اختصاص دهد تا کاربر بتواند بدون آنکه از سرعت اینترنتش کاسته شود، در هنگام دانلود یک فایل به راحتی وبگردی کند. FDM به آسانی فایل‌های دانلود شده را براساس نوعشان دسته‌ بندی کرده و در پوشه‌های مختص به ویدیو، موزیک، اسناد و … ذخیره می‌کند. رابط کاربری بسیار زیبا و مدرن از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که این برنامه را به یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر تبدیل کرده است.

نرم افزار مدیریت دانلود GetGo Download Manager

نرم افزار مدیریت دانلود GetGo Download Manager

اپلیکیشن گت گو دانلود منیجر (GetGo Download Manager) با مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر سازگاری و ویژگی‌های منحصربفردی دارد. برای مثال این برنامه یک باکس شناور دارد که کاربر می‌تواند با دراگ اند دراپ، فایل موردنظر خود را دانلود کند. علاوه براین کاربر می‌تواند یک فایل LST را با لینک‌های تمام فایل‌هایی که قرار است دانلود شوند یک باره در این دانلود منیجر ایمپورت کند و GetGo Download Manager به آسانی تمام فایل‌ها را دانلود کند. گفتنی است کاربر می‌تواند با استفاده از افزونه موجود در این برنامه، دانلودهای خود را مدیریت و دسته‌ بندی کند. یکی از مزایای GetGo که آن را در لیست بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر قرار داده این است که اعتبارات لاگین را در وبسایت‌هایی که برای دانلود با پسورد، محافظت شده‌اند، ذخیره می‌کند و بنابراین کاربر نیازی ندارد که هر بار برای مراجعه و دانلود از این وبسایت‌ها، مجددا لاگین کند. این نرم افزار دانلودها را براساس زمانبندی انجام داده و قبل از دانلود یک فایل، پیش ‌نمایشی از فایل را به صورت عکس به کاربر نمایش می‌دهد.

نرم افزار مدیریت دانلود EagleGet

نرم افزار مدیریت دانلود EagleGet

اپلیکیشن ایگل گت (EagleGet) یک برنامه رایگان و از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است که با مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و اوپرا سازگاری داشته و پروتکل‌های HTTP, HTTPS, FTP, MMS و RTSP را هم پشتیبانی می‌کند. این دانلود منیجر ویژگی‌هایی نظیر قابلیت دانلود چندین فایل به صورت موازی، امکان توقف دانلود و از سرگیری مجدد آن، تنظیم اولویت‌های دانلود و پهنای باند اختصاصی را در خود دارد و فرآیند دانلود را با استفاده از یک فناوری پیشرفته تسریع می‌بخشد. یکی از بهترین ویژگی‌های اپلیکیشن EagleGet وجود یک جستجوگر بدافزار داخلی است که کاربر را از حملات ویروس‌ها محافظت می‌کند و به او اطمینان می‌دهد که فایل دانلودی اصل و مطمئن است یا خیر. این دانلود منیجر نیز قابلیت دسته ‌بندی فایل‌های دانلود شده و ذخیره کردن آن‌ها را در پوشه‌های اختصاصی دارد و به واسطه پنجره کوچک شناوری که «تسک مانیتور» نام دارد، نشان می‌دهد چه تعداد فایل و با چه سرعتی در حال دانلود هستند.

نرم افزار مدیریت دانلود JDownloader

نرم افزار مدیریت دانلود JDownloader

اپلیکیشن جی دانلودر (JDownloader) با سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک سازگاری و با مرورگرهای کروم و فایرفاکس یکپارچگی دارد. بدون شک یکی از جالبترین ویژگی‌های این نرم افزار قابلیت کنترل از راه دور آن است. در حقیقت کاربر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن موبایل و یا وبسایت  My JDownloader دانلودهای خود را از هر جایی مدیریت، شروع و یا متوقف کند. این اپلیکیشن رایگان و اپن سورس از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است و برخلاف سایر دانلود منیجرهای رایگان، تبلیغات درون برنامه‌ای ندارد. جی دانلودر دانلود فایل‌های متعدد به صورت موازی را پشتیبانی می‌کند و بیش از 300 پلاگین مختلف دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این نرم افزار این است که هرگاه سرویس دانلودی آدرس آی پی (IP) اصلی کاربر را برای دانلود یک فایل بلاک کرده باشد، جی دانلودر به صورت اتوماتیک آدرس IP را تغییر می‌دهد. تنها نقصی که ممکن است از این سرویس مدیریت دانلود به چشم بخورد، رابط کاربری ساده و کمی خسته‌ کننده آن است.

نرم افزار مدیریت دانلود Microsoft Download Manager

نرم افزار مدیریت دانلود Microsoft Download Manager

اگر به دنبال یک اپلیکیشن ساده و کم حجم برای مدیریت دانلودهای خود هستید، نرم افزار مایکروسافت دانلود منیجر (Microsoft Download Manager) را امتحان کنید. این اپلیکیشن یکی از کم حجمترین و بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است که توسط کمپانی مایکروسافت برای کامپیوتر طراحی و ساخته شده است. در حال حاضر می‌توان از مایکروسافت دانلود منیجر برای انواع ورژن‌های مختلف ویندوز به راحتی استفاده کرد. این اپلیکیشن حدودا 2 مگابایتی قادر است فایل‌های حجیم و سنگین را به آسانی دانلود کند. مایکروسافت دانلود منیجر ویژگی‌های ابتدایی و اساسی یک نرم افزار مدیریت دانلود را دارد و با حجم کم خود به خوبی می‌تواند نیازهای کاربر به یک دانلود منیجر را برطرف سازد.

نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator

نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator

نرم افزار Internet Download Accelerator هم از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است و سه مشکل اساسی کاربران در هنگام دانلود فایل‌های مختلف نظیر سرعت دانلود، قابلیت از سرگیری مجدد دانلود و مدیریت فایل‌های دانلود شده را برطرف می‌سازد. این دانلود منیجر نیز همانند سایر نرم افزارهای مدیریت دانلود موجود در این فهرست، فایل‌های حجیم را به چند بخش تقسیم و سپس به صورت همزمان این بخش‌های کوچک را دانلود می‌کند.  Internet Download Accelerator با اکثر مرورگرهای اینترنت نظیر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، کروم، اوپرا، نت اسکیپ، سافاری، Yandex.Browser و ویوالدی سازگاری دارد و قادر است از سرورهای مختلف HTTP, HTTPS و FTP نیز دانلودهای ناقص را مجددا از سرگیری کند. این نرم افزار مدیریت دانلود رایگان فایل‌ها را پیش از دانلود از نظر وجود ویروس، اسکن و بررسی می‌کند. از نقص‌های این اپلیکیشن باید به وجود تبلیغات درون برنامه و پلاگین‌های اندک آن اشاره کرد.

نرم افزار مدیریت دانلود (Download Accelerator Plus (DAP

نرم افزار مدیریت دانلود (Download Accelerator Plus (DAP

اپلیکیشن (Download Accelerator Plus (DAP یک نرم افزار مدیریت دانلود بسیار ایمن و از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است. این نرم افزار مجهز به یک مرورگر وب درون برنامه است که کاربر می‌تواند وبگردی خود را به صورت ایمن با آن انجام دهد. نرم افزار DAP فایل را از نظر وجود ویروس اسکن می‌کند و با اغلب مرورگرهای به‌ روز سازگاری دارد. از ویژگی‌های خوب این نرم افزار باید به قابلیت اسکن فایل از لحاظ وجود ویروس، دیسکانت شدن اتوماتیک از اینترنت پس از اتمام عملیات دانلود فایل‌ها و شروع عملیات دانلود بلافاصله پس از وارد کردن لینک‌های دانلود اشاره کرد. اپلیکیشن DAP قابلیت زمان بندی هم دارد و با مرورگرهای کروم، اینترنت اکسپلورر، سافاری و فایرفاکس به خوبی یکپارچه است. نسخه رایگان این نرم افزار در مقایسه با نسخه پولی آن محدودیت بیشتری دارد و کاربر را به دیدن تبلیغات درون برنامه‌ای مجبور می‌کند.

نرم افزار مدیریت دانلود (Xtreme Download Manager (XDM

نرم افزار مدیریت دانلود (Xtreme Download Manager (XDM

اپلیکیشن اکستریم دانلود منیجر یا همان (Xtreme Download Manager (XDM هم جزء بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است. این برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و با سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس سازگار است. این نرم افزار پیش نمایشی از فایل صوتی و یا تصویری را قبل از آنکه عملیات دانلود کامل شود، به کاربر نشان می‌دهد و امکان از سرگیری مجدد عملیات‌های دانلود ناقص و همچنین محدود کردن سرعت دانلود را برای کاربر فراهم می‌کند. شما می‌توانید در XDM فایل‌های دانلود شده را کانورت و عملیات دانلود خود را زمانبندی کنید. دانلود منیجر XDM با مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس، اوپرا، کوانتوم و ویوالدی سازگاری خوبی دارد.

نرم افزار مدیریت دانلود DownThemAll

نرم افزار مدیریت دانلود DownThemAll

ابزار DownThemAll در اصل یک افزونه اختصاصی برای مرورگر فایرفاکس است که سرعت دانلود بسیار خوبی را ارائه می‌کند و حتی می‌تواند از این نظر در مقایسه با سایر برنامه هایی که معرفی شدند کیفیت برتری داشته باشد. اما طبیعی است که رابط کاربری و ویژگی‌هایی که DownThemAll ارائه می‌کند با توجه به افزونه بودن آن در مقایسه با سایر ابزارهای مدیریت دانلود نام برده شده ضعیفتر باشد. اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید، افزونه DownThemAll می‌تواند یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر برای شما باشد.

نرم افزار مدیریت دانلود Orbit Downloader

نرم افزار مدیریت دانلود Orbit Downloader

برنامه Orbit Downloader یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر موجود برای سیستم عامل ویندوز است و پروتکل‌هایی مثل HTTP، FTP، MMS، RTSP و غیره را پشتیبانی می‌کند. همچنین این برنامه امکان تنظیم پروکسی را هم به همراه دارد و کیفیت بسیار مطلوبی را برای افزایش سرعت دانلود فایل ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار مدیریت دانلود Download Ninja

نرم افزار مدیریت دانلود Download Ninja

افزونه‌های بسیار متعددی برای مدیریت دانلودهای مرورگر گوگل کروم ارائه شده است و افزونه Download Ninja یکی از بهترین آن‌هاست. این افزونه عملکرد بسیار روانی دارد و به شدت در افزایش سرعت دانلود از طریق مرورگر کروم تاثیر گذار است. با این حال کاملا طبیعی است که با توجه به افزونه بودن آن قابلیت‌های چندان گسترده‌تری فارغ از امکان توقف و ادامه دانلود و سرعت بخشیدن به این پروسه از سوی این ابزار ارائه نشود.

نرم افزار مدیریت دانلود BitComet

نرم افزار مدیریت دانلود BitComet

BitComet یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است و بیشتر مورد استفاده کاربران تورنت قرار دارد. BitComet در درجه اول به منظور بارگیری فایل‌های تورنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگرچه که ویژگی‌های مدیریت دانلود دیگری نیز دارد. بهترین ویژگی‌های BitComet یکپارچگیش با مرورگرهای وب و تواناییش در تشخیص لینک‌های قابل بارگیری و متوقف و از سرگیری بارگیری‌های مداوم است.

نرم افزار مدیریت دانلود uGet

نرم افزار مدیریت دانلود uGet 

uGet یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر منبع باز این لیست است و به دلیل رابط  کاربری خوب و ویژگی‌های منحصربفردش شهرت دارد. بهترین ویژگی در مورد uGet این است که ابتدا فایل‌های قابل بارگیری را برای افزایش سرعت بارگیری تقسیم می‌کند. uGet همچنین توانایی از سرگیری و مکث دانلود را دارد. این برنامه گزینه‌های سفارشی سازی کمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نرم افزار مدیریت دانلود iDownload Manager

نرم افزار مدیریت دانلود iDownload Manager

iDownload Manager یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است که به کاربران امکان تنظیم سرعت بارگذاری، تخصیص پهنای باند و اولویت بندی بارگیری‌ها را می‌دهد. این برنامه می‌تواند تقریباً با همه مرورگرهای اصلی وب از جملهChrome ، Firefox و سایر مرورگرهای مبتنی بر کروم ادغام شود و بارگیری‌های دسته‌ای را پشتیبانی کند.

نرم افزار مدیریت دانلود GetRight

نرم افزار مدیریت دانلود GetRight

GetRight یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر است و حجم کم و استفاده آسانی دارد. با استفاده از این برنامه، اگر به هر دلیلی روند دانلود فایل‌ها با اختلال مواجه شد، پس از وصل شدن دوباره به اینترنت می‌توانید ادامه دانلود را از سر بگیرید.

این برنامه پروتکل‌های HTTPS و FTP و همچنین لینک‌های بیت تورنت را پشتیبانی می‌کند و در کنار مرورگرهای فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر قابل استفاده است. متأسفانه GetRight هنوز مرورگر کروم را پشتیبانی نمی‌کند. این برنامه تا به حال روی بیش از 2.2 میلیون رایانه نصب شده و همین مسئله نشان از محبوبیت بالای آن دارد. GetRight را می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید، اما برای تهیه لایسنس مادام العمر آن باید مبلغ 19.95 دلار را بپردازید.

نرم افزار مدیریت دانلود Download Manager S3

نرم افزار مدیریت دانلود Download Manager S3

اگر سری به صفحه دانلود افزونه‌های مرورگرهایی مانند فایرفاکس بزنید، با تعداد زیادی از افزونه‌های مدیریت دانلود روبرو می‌شوید که البته بیشتر آن‌ها عملکرد راضی کننده‌ای ندارند. در این بین، Download Manager S3 توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران فایرفاکس را به خود جلب کند و به عنوان یکی از بهترین افزونه‌های مدیریت دانلود برای این مرورگر شناخته شود. این افزونه برای مرورگر کروم هم عرضه شده است و کاربران این مرورگر نیز می‌توانند از قابلیت‌های بالای آن استفاده کنند. Download Manager S3 علاوه بر اینکه کنترل کاملی بر تاریخچه دانلودهای انجام شده دارد، انواع و اقسام پسوندهای فایلی را پشتیبانی می‌کند و توانایی دریافت فایل‌های تورنت را هم دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: lifewire، gizmodo، techrrival، beebom و gadgetsay

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر