;
coinex

آموزش ساخت فایل زیپ (Zip) در گوشی اندروید ؛ چگونه در اندروید فایل فشرده بسازیم؟

اگر می‌خواهید چند فایل را با هم ارسال یا در یک پوشه فشرده کنید، این مطلب را بخوانید. در این مطلب به آموزش ساخت فایل زیپ (Zip) در گوشی اندروید پرداخته‌ایم.

انتقال تعدادی فایل کم‌ حجم مثل فایل‌های متنی کوچک، معمولاً با سرعت پایینتری نسبت به انتقال یک فایل حجیم و یک ‌تکه صورت می‌گیرد. لذا بهتر است این فایل‌ها را به صورت ZIP یا RAR منتقل کنید تا علاوه بر افزایش سرعت انتقال فایل‌ها، نیازی به طی کردن مراحل تأیید ارسال یا دریافت فایل نباشد. به این منظور باید فشرده سازی فایل را یاد بگیرید. در این مقاله آموزش ساخت فایل زیپ (Zip) در گوشی اندروید را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

آموزش ساخت فایل زیپ (Zip) در گوشی اندروید

زیپ کردن فایل‌های کوچک و متعدد، مراحل انتقال فایل را بسیار ساده‌تر می‌کند. به جای اینکه مراحل انتخاب و ارسال تک ‌تک‌ فایل‌ها را از طریق بلوتوث یا وای فای را طی کنید، می‌توانید همه‌ موارد را در قالب یک فایل آرشیو و ارسال کنید. در اندروید برای ZIP کردن فایل‌ها، اپ‌های زیادی وجود دارد که احتمالا با بعضی از آن‌ها آشنا هستید. در این مقاله روش فشرده کردن فایل‌ها با اپی به اسم RAR را بررسی و سپس روش استخراج کردن فایل‌ها یا به زبان دیگر Extract کردن محتویات فایل فشرده را ارائه کرده‌ایم.

اپلیکیشن RAR توسط توسعه‌ دهندگان WinRAR که نرم ‌افزار معروفی در عرصه‌ ویندوز محسوب می‌شود، طراحی شده است. کار این برنامه نیز مشابه WinRAR است و فرمت‌های متنوع فایل‌های آرشیو مثل ZIP، RAR، TAR، GZ، BZ2، XZ، 7Z، ISO و ARJ را پشتیبانی می‌کند. البته اگر مقصود شما فشرد ه‌سازی باشد، فقط دو فرمت RAR و ZIP پشتیبانی شده است.

آموزش RAR کردن فایل‌ها در اندروید

پس از دانلود و نصب اپ RAR، آن را اجرا کنید. نمایی از فولدرهای حافظه‌ داخلی باز می‌شود. برای انتخاب کردن فولدر موردنظر یا فولدرها و یا فایل‌ها، روی چک‌ باکس روبروی هر یک تپ کنید تا تیک آن زده شود.

آموزش RAR کردن فایل‌ها در اندروید
آموزش ساخت فایل زیپ (Zip) در گوشی اندروید

در صورت نیاز می‌توانید فولدری را باز کنید و چند فایل درون آن را برای زیپ یا RAR کردن انتخاب کنید. برای بازگشت به فولدرهای بالادست، روی اولین آیکون شبیه فولدر که فلش به سمت بالا دارد و نام آن Up one level است تپ کنید. برای انتخاب کردن فایل و فولدرهای موجود روی کارت حافظه، می‌بایست روی Up one level تپ کنید و سپس روی نام کارت حافظه تپ کنید.

دقت کنید که حجم فایل‌های انتخاب شده باید کمتر از ۷۰۷ مگابایت باشد.

پس از انتخاب کردن فایل یا فولدرها، روی دکمه فشرده ‌سازی یا Archive در بالای صفحه تپ کنید. این گزینه به صورت چند خط است و یک علامت + کنار خود دارد.

آموزش RAR کردن فایل‌ها در اندروید
آموزش ساخت فایل زیپ (Zip) در گوشی اندروید

اکنون فرمت فایل فشرده را انتخاب کنید. فرمت RAR و ZIP و همین ‌طور RAR 4.x  که برای حفظ سازگاری در نظر گرفته شده، سه گزینه‌ قابل انتخاب هستند. بهتر است از فرمت ZIP که پشتیبانی کاملی دارد، استفاده کنید.

در صورت انتخاب RAR، می‌توانید تیک گزینه‌ Create solid archive را بزنید. آرشیو سالید از نوعی الگوریتم فشرده ‌سازی خاص بهره می‌برد که فایل‌ها را به صورت داده‌های پیوسته در نظر می‌گیرد.

مسیر فایل فشرده را به صورت دلخواه انتخاب کنید یا صرفاً از حالت پیش ‌فرض استفاده کنید. برای مشخص کردن فولدر مقصد، روی BROWSE تپ کنید و فولدر مورد نظر را انتخاب کنید. در صورت نیاز می‌توانید روی فایل فشرده پسورد بگذارید تا کسی که آن را دریافت می‌کند، بدون وارد کردن رمز عبور نتواند آن را باز کند. برای این کار روی SET PASSWORD تپ کنید. اگر لازم است فایل‌ها پس از زیپ یا RAR شدن، حذف شوند، تیک گزینه‌ Delete files after archiving را هم بزنید.

در نهایت برای شروع فشرده ‌سازی روی گزینه‌ OK در پایین صفحه تپ کنید.

بیشتر بخوانید:

روش اکسترکت کردن فایل RAR و ZIP و غیره در اندروید

با اپلیکیشن رایگان RAR می‌توانید فایل‌های فشرده را نیز به سادگی باز کنید و در این صورت فرمت‌های قابل پشتیبانی صرفاً ZIP و RAR نیستند. برای استخراج فایل‌های یک آرشیو یا چند فایل آرشیو در یک مرحله، ابتدا تیک روبروی فایل‌هایZIP ، RAR و غیره را بزنید و سپس روی دکمه‌ Extract در بالای صفحه تپ کنید.

روش اکسترکت کردن فایل RAR و ZIP و غیره در اندروید
آموزش ساخت فایل زیپ (Zip) در گوشی اندروید

در صفحه‌ باز شده می‌توانید مقصد یا فولدری را که فایل‌های اکسترکت شده در آن ذخیره می‌شوند، به صورت دلخواه انتخاب کنید. اگر فولدری را انتخاب نکنید، یک فولدر با عنوان مشابه فایل آرشیو در مسیر فعلی ایجاد می‌شود و فایل‌ها درون آن قرار می‌گیرند. برای انتخاب فولدر دلخواه، روی دکمه‌ BROWSE تپ کنید.

در نهایت برای شروع استخراج فایل‌ها، روی OK پایین صفحه تپ کنید.

برترین برنامه‌های فشرده سازی فایل اندروید برای کاهش حجم و زیپ

برترین برنامه‌های فشرده سازی فایل اندروید برای کاهش حجم و زیپ

وقتی از فایل فشرده استفاده می‌کنید، هم جای کمتری در دستگاه شما اشغال می‌شود و هم به واسطه دسته بندی اعمال شده از بهم ریختگی و شلوغ شدن فایل‌های ریز جلوگیری شود. بنابراین فشرده کردن و خارج کردن فایل‌ها از حالت فشرده نیازی یکسان تقریبا برای همه افراد است. برنامه‌های فشرده سازی فایل اندروید در این سیستم عامل، کار کاهش حجم فایل‌ها را انجام می‌دهند. رایجترین فرمت‌های فشرده سازی فایل اندروید و دیگر پلت فرم‌ها ZIP، RAR و Z7 هستند. برای خارج کردن فایل‌ها از این فرمت یا ساختن فایل با چنین فرمت‌هایی، برنامه‌های زیادی ساخته شده است. محبوبترین برنامه در این زمینه RAR است که در قسمت قبل با آن آشنا شدید. در ادامه این مقاله با سایر نرم افزارهای محبوب اندروید برای فشرده و اکسترکت سازی فایل آشنا می‌شوید.

B1 Archiver zip rar unzip

B1 Archiver zip rar unzip

اگر به دنبال ابزاری رایگان برای ساخت و استخراج فایل زیپ در اندروید می‌گردید B1 Archiver zip rar unzip انتخاب مناسبی برایتان است. این نرم افزار از 37 فرمت مختلف پشتیبانی می‌کند و با آن می‌توانید فایل فشرده ساخته و یا فایل را از وضعیت فشرده خارج کنید.

ZArchiver

ZArchiver

ZArchiver نام آشنایی دیگر در این فهرست است که قابلیت زیپ کردن و آنزیپ کردن فایل‌ها را دارد. امکان رمزگذاری و ساخت فایل فشرده چند تکه ویژگی دیگر این نرم افزار محسوب می‌شود. برنامه ZArchiver به لحاظ پایدار بودن نیز نسبت به همه برنامه‌های این فهرست اوضاع مطلوبتری دارد.

WinZip

WinZip

WinZip برنامه مشهور بعدی برای فشرده سازی فایل اندروید است و هر دو قابلیت مورد انتظار یعنی فشرده سازی و خارج کردن فایل‌ها از حالت فشرده را دارد. رابط کاربری این برنامه بسیار خوب و امکان دیگر آن این است که فضاهای ابری مثل گوگل درایو و دراپ باکس را نیز پشتیبانی می‌کند. از این رو شما می‌توانید مستقیما از فضاهای ابری فایل‌های خود را به برنامه وارد کنید و عملیات مورد نظر را روی آن‌ها انجام دهید.

XZip

XZip

برنامه XZip امکان استخراج فایل از تقریبا هر نوع فایل فشرده‌ای را دارد. به جز این XZip مجهز به یک مرورگر داخلی هم هست. همچنین این نرم افزار امکان رمزگذاری روی فایل‌های زیپ را نیز دارد.

7Zipper 2.0

7Zipper 2.0

اکثر فرمت‌های معروف مثل rar، 7zip ،zip  و… توسط برنامه 7Zipper 2.0  پشتیبانی می‌شوند. این برنامه قابلیت مشاهده فایل‌های متنی و عکس را نیز داراست و همچنین با آن می‌توانید اطلاعات سیستمی دستگاه اندروید خود را مشاهده کنید و کارهایی مثل لغو فرآیندهای در حال اجرا را با آن انجام دهید.

Zipper

Zipper

مشابه برنامه قبلی، Zipper نیز امکان فشرده کردن و استخراج اکثر فرمت‌های اصلی و رایج را دارد. مشاهده فایل فلش، مدیریت فایل، مدیریت وظایف، مشاهده عکس و… امکانات دیگر این نرم افزار هستند. ضمنا شما می‌توانید فایل‌های زیپ خود را با وای فای هم از طریق آن منتقل نمایید.

iZip

iZip

برنامهiZip ، می‌تواند عکس، ویدیو، نرم افزار و هر نوع فایل دیگری را فشرده سازی کند و با فرمت زیپ به شما تحویل دهد. این برنامه همچنین امکان نمایش پی دی اف، متن، عکس، گیف، فرمت‌هایPNG ، RTF و… را دارد. شما همچنین می‌توانید اطلاعات مورد نیازتان را از طریق گوگل درایو، دراپ باکس و دیگر سرویس‌های ابری معروف به برنامه وارد نمایید.

Easy Unrar, Unzip & Zip

Easy Unrar, Unzip & Zip

برنامه Easy Unrar, Unzip & Zip امکان نمایش محتوای فایل‌های فشرده را بدون نیاز به استخراج فایل‌ها دارد. با این نرم افزار می‌توانید روی فایل‌های زیپ رمز بگذارید و امنیت آن‌ها را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

ALZip

ALZip

برنامه ALZip رابط کاربری مناسبی دارد. با این برنامه نه تنها می‌توانید فایل‌ها را زیپ و آنزیپ کنید، بلکه می‌توانید از آن کارایی یک فایل منیجر را هم دریافت کنید. قابلیت‌های مدیریت فایل این نرم افزار شامل باز کردن، کپی، تغییر نام و حذف فایل می‌شوند.

Simple Unrar

Simple Unrar

Simple Unrar به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های Rar را در گوشی اندروید خود از حالت فشرده خارج کنید، اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید و حتی اگر فایل فشرده خرابی دارید تا حد امکان محتوای سالم را از آن استخراج کنید.

Win zip

Win zip

Win zip یکی دیگر از برنامه‌های استخراج فایل فشرده اندروید است و در گوگل پلی امتیاز بالایی دارد. با Win zip می‌توانید به سرعت، عمل فشرده سازی و استخراج فایل‌ها را انجام دهید. قابلیت مفید این نرم افزار امکان مرتب سازی فایل‌ها به روش‌های مختلف است که همین موضوع سبب می‌شود سریعتر بتوانید به فایل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

PowerGrasp file manager

PowerGrasp file manager

PowerGrasp file manager در اصل یک برنامه مدیریت فایل تمام عیار است که قابلیت فشرده سازی فایل‌ها را نیز دارد. با فایل منیجر PowerGrasp file manager شما می‌توانید فایل‌های زیپ مختلفی را بسازید یا آن‌ها را ویرایش کنید. همچنین این برنامه ویژگی درگ اند دراپ را هم پشتیبانی می‌کند.

Zipify

Zipify

با Zipify می‌توانید هر نوع فایلی را فشرده یا از حالت فشرده خارج کنید. این نرم افزار به برنامه 7Zipper که قبلا به معرفی آن در همین فهرست پرداختیم، شباهت دارد. امکان مشاهده فایل با فرمت‌های PDF،GIF ، JPG و PNG نیز با این برنامه وجود دارد.

Unzip files 2018

Unzip files 2018

Unzip files 2018 هم جز بهترین برنامه‌های این لیست است و رابط کاربری ساده و استفاده آسانی دارد. این نرم افزار می‌تواند فایل‌ها را فشرده و آن‌ها را از این حالت خارج کند و فرمت‌های رایجی مثل ZIP، RAR ، 7z ، tar ،  tar.gz و… را پشتیبانی می‌کند.

AndroZip

AndroZip

اپلیکیشن اندرو زیپ یا AndroZip یک برنامه رایگان است که قابلیت زیپ و آنزیپ کردن فایل‌های مختلفی را ارائه می‌کند. این برنامه از فرمت‌هایی مثل  zip، rar، tar، gzip، bzip2  و غیره پشتیبانی می‌کند و سرعت عمل و کیفیت بسیار مطلوبی دارد. رابط کاربری آن هم بسیار مناسب و خوب طراحی شده است. برنامه AndroZip علاوه بر اینکه یکی از بهترین برنامه‌های زیپ موجود برای اندروید است، یکی از قدیمیترین این ابزارها هم محسوب می‌شود. این برنامه از سال 2009 تاکنون برای اندروید عرضه شده است.

AXArchiver

AXArchiver

برنامه AXArchiver علاوه بر ارائه امکان زیپ و آنزیپ کردن فایل‌های مختلف در اندروید می‌تواند نقش یک برنامه مدیریت فایل یا اصطلاحا فایل منیجر خوب را هم ایفاء کند. البته قابلیت‌هایی که این اپلیکیشن در زمینه مدیریت فایل ارائه می‌کند به پیچیدگی قابلیت‌های برنامه‌هایی مثل ES File Explorer و غیره نخواهد بود، اما با این حال قابلیت‌های آن بسیار کاربردی و مناسب هستند. برنامه AXArchiver فرمت‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کند و قابلیت رمزگذاری روی فایل‌های فشرده را هم دارد. این برنامه هم در حال حاضر یکی از بهترین برنامه‌های زیپ موجود برای اندروید به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر