;
coinex

بهترین سریال های کره ای 2020 ؛ ارمغان کره ای ها در سال جاری میلادی چیست؟

سریال های کره ای همواره در میان ما طرفداران خاص خود را داشته اند و تا مدتها در خاطرات باقی بوده اند. با ما در معرفی بهترین سریال های کره ای 2020 همراه باشید.

در سطح آسیا و حتی جهان، سینمای کره بسیار ارزشمند است. کارگردانان جوان این کشور توانسته اند نام خود را در بین علاقه‌مندان به سینما مطرح کنند. از طرفی بهترین سریال های کره ای 2020 در بین ایرانیان بسیار محبوب هستند. دلیل آن شاید به پخش سریال جواهری در قصر در سال 1385 در تلویزیون ایران و سپس سریال افسانه جومونگ برگردد. در واقع شباهت فرهنگی بین کشور ایران و کره و همچنین تاکید بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی در سریال های برتر کره ای باعث محبوبیت آن‎ها در بین ایرانیان شده است.

معرفی سریال کره ای خوب به دلیل تعداد زیاد سریال های کره ای بسیار سخت است ولی در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین سریال های کره ای 2020 آشنا کنیم. در معرفی بهترین سریال های کره ای 2020 سعی کردیم نمونه‌هایی با داستان های گوناگون را معرفی کنیم تا هر نوع مخاطبی از این مطلب لذت ببرد.

بهترین سریال های کره ای 2020

برترین سریال های 2020 کره‌ای در یک نگاه:

  • فوق برنامه (Extracurricular)
  • پرونده‌های پرستار مدرسه (The School Nurse Files)
  • دوستان زیبا (Elegant Friends)
  • دکه متحرک سنگاب (Ssanggab Cart Bar)
  • مموریست (Memorist)
  • بگو چه دیدی؟ (Tell Me What You Saw)
  • روگال (Rugal)
  •  پادشاه: سلطان مطلق (The King: Eternal Monarch)
  • هیچکس نمی‌داند (No One Knows)
  • خاطرات آن مرد‌ (Memoir of the Man)
  • 365: یک سال در برابر سرنوشت (365: One Year Against Destiny)
  • خوش آمدی (Welcome)
  • من یک بار آنجا بودم (I have Been There Once)
  • به بهشت برو (Move to Heaven)
  • قطار (Train)
  • خانم مام جین (Miss Mom Jane)
  • اوکیه که اوکی نباشی (It’s Okay to not be Okay)

سریال‌های کره‌ای مورد توجه بینندگان زیادی در سراسر دنیا بوده است. همه این‌ها به لطف اینترنت و شبکه‌های مختلف پخش هستند که این سریال‌ها به راحتی قابل دسترس می‌شوند. سریال‌های کره‌ای نظیر “وارثان” (The Heirs) “به هیچکس اعتماد نکن” (Trust No One)، “پدرم عجیبه” (My Father is Strange)، “نسل خورشید” (Descendants of the Sun) و “آلارم عشق” (Love Alarm) در سطح جهانی پرطرفدار بوده‌اند.

بنابراین، کنجکاوی دباره سریال‌های کره‌ای جدید تعجب برانگیز نیست و بینندگان زیادی هستند که منتظر انتشار سریال‌های تلوزیونی کره‌ای هستند. در سال 2019 سریال های بسیار زیادی را شاهد بودیم که همین باعث می‌شود نسبت به سال 2020 امیدوار باشیم. در اینجا لیستی از بهترین سریال ‌های کره ‌ای 2020 را برایتان آماده کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

فوق برنامه ‒ Extracurricular

بهترین سریال های کره ای 2020
بهترین سریال های کره ای 2020

“فوق برنامه” یک سریال نوجوانانه است و درباره پسری است که نمی‌داند چگونه باید درسش را ادامه دهد. او که موفق نشده راه حلی پیدا کند، در صدد است هر طور شده چاره‌ای بیندیشد، حتی اگر قانونی نباشد. در آخر او مرتکب جرمی می‌شود و در ادامه او را می‌بینیم که به کمک دوستانش سعی می‌کند از این مخمصه بیرون بیاید. قرار است که این سریال در سال 2020 منتشر شود. ستارگان “کیم دونگ هی” (“قلعه آسمان” (Sky Castle))، “جونگ دا بین” (“دختر پرروی من” (My Sassy Girl)) و “پارک جو هیون” نقش شخصیت‌های اصلی را بر عهده دارند.

پرونده‌های پرستار مدرسه ‒The School Nurse Files

The School Nurse Files
بهترین سریال های کره ای 2020

“پرونده‌های پرستار مدرسه” یکی دیگر از مجموعه‌های کره‌ای است که قرار است در سال 2020 منتشر شود. داستان این سریال ماوراء طبیعی درباره پرستاری است که توانایی خاصی دارد و با آن می‌تواند روح‌ها را ببیند و علاوه بر آن می‌تواند آنها را تطهیر کرده و از بین ببرد. در این میان، او به عنوان یک معلم کار می‌کند. داستان درباره او و کشمکش‌هایش برای حل معماهای گوناگون و پیدا کردن راهی برای از بین بردن روح‌ها به کمک شخصی دیگر، می‌باشد. “جونگ یو می” که برای ایفای نقش در “خلافکار عزیز من” (My Dear Desperado) مشهور است، به همراه “نام جو هیوک” که برای بازی در “عروس هابک” (The Bride of Habaek) و “چشمان درخشان” (Dazzling) مشهور می‌باشد، نقش اصلی این سریال هستند.

دوستان زیبا ‒ Elegant Friends

The School Nurse Files
بهترین سریال های کره ای 2020

“دوستان زیبا” درباره یک زوج است که در دهه چهارم خود هستند. آن‌ها که در حال گذراندن مرحله‌ی سختی از رابطه خود هستند، باید راهی پیدا کنند تا بر مشکلات خود غلبه کنند. در همین زمان، شهری که در آن زندگی می‌کنند نیز دچار مشکلاتی شده است. قتل وحشتناکی در آنجا رخ داده است. وقتی تحقیقات پیش می‌روند زندگی شخصیت‌های اصلی داستان به خطر میفتد. “سئنگ یون آه” که برای بازی در “مادر مخفی” (Secret Mother) شناخته شده است و “یو جون سانگ” که برای ایفای نقش در “زنده یا مرده” (Liver or Die) مشهور شده است، نقش شخصیت‌های اصلی را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید:

دکه متحرک سنگاب ‒ Ssanggab Cart Bar

بهترین سریال های کره ای 2020
بهترین سریال های کره ای 2020

تا به حال شده غریبه‌ای را ببینید و مشکلاتتان را با او در میان بگذارید؟ کسی که ناگهان سر کله‌اش پیدا شده بیاید و درباره مشکلات راهنماییتان کند؟ “دکه متحرک سنگاب” بر چنین موقعیتی متمرکز است. بر اساس داستانی از وبکم، “وول جو” صاحب یک دکه متحرک است که در جایی بین این دنیای و آن دنیا قرار دارد. این دکه روی پشت بام یک ساختمان قرار دارد و مشتریانش هم انسانها هستند و هم ارواح. ستارگان “هوانگ جونگ ایون”، “یوک سونگ جه” و “چویی وان یونگ” نقش شخصیت‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

مموریست ‒ Memorist

Memorist
بهترین سریال های کره ای 2020

“مموریست” بر اساس یک وبتون مشهور با همین نام ساخته شده است. ستارگان “یو سونگ هو” (که برای بازی در “من ربات نیستم” (I’m Not a Robot) و “سوپراستار خانم لی” (Superstar Miss Lee) مشهور است.) و “لی سه یونگ” (که برای ایفای نقش در “یک ادیسه کره‌ای” (A Korean Odyssey) و “کارآگاه خوناشام” (Vampire Detective) شناخته شده است.) در نقش اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.

مردی به نام “دونگ بک” در مرکز داستان قرار دارد. او یک کارآگاه است که دارای قدرت‌های ماورایی است و این امر در تحقیقات به او کمک می‌کند. تنها مشکل او این است که حافظه‌اش را از دست داده است. او چیزهای مهمی از گذشته‌اش را به خاطر نمیاورد و در حین جستجو درباره گذشته‌اش به پرونده قتل‌های رازآلودی می‌رسد.

بگو چه دیدی؟ ‒ Tell Me What You Saw

بهترین سریال های کره ای 2020
بهترین سریال های کره ای 2020

ستارگان “جانگ هیوک” (“دختر پرروی من”) و “سو یونگ” (“من با یک آنتی فن ازدواج کردم” (So I Married an Anti-Fan)) ستارگان “بگو چه دیدی؟” هستند. هیوک نقش مردی به نام “اوه هیون جه” را بازی می‌کند. او یک مجرم است که در کارش بسیار حرفه‌ای است. اما در یکی از پرونده‌هایش مشکلی به وجود می‌آید و او نامزدش را از دست می‌دهد. این موضوع موجب می‌شود او به اعماق سایه‌ها برود و دیگر در حوضه کاریش فعالیت نکند. چند وقت بعد، “چا سو یونگ” بر سر راه او قرار می‌گیرد. او توانایی این را دارد که همه چیزهایی را که دیده با جزئیات تمام بخاطر بیاورد. هیون جه با استفاده از توانایی او برای حل پرونده‌ای که این همه مدت او را اسیر کرده بود شانسی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

روگال ‒ Rugal

بهترین سریال های کره ای 2020
بهترین سریال های کره ای 2020

“چویی جین هیوک” (“آخرین ملکه” (The Last Empress))، “پارک سانگ وونگ” (“زندگی در مریخ” (Life on Mars)) و “جو دونگ هیوک” (“روابط عاشقانه در بعد از ظهر” (Love Affairs in the Afternoon)) بازیگران سریال “روگال” می‌باشند. داستان این مجموعه بر گرفته از یک وبتون است و درباره مردیست که کاملاً غرق تحقیق درباره یک سازمان جنایت کارانه است. اما درگیر شدن با چنین افرادی موجب می‌شود خیلی چیزها را از دست بدهد. او چشمانش را از دست می‌دهد، اما با کمک بیوتکنولوژی دوباره آنها را به دست می‌آورد. و چه بهتر، او حالا توانایی‌های خاصی هم دارد. وقتی دوباره تحقیقاتش را شروع می‌کند، با حقایق جدیدی روبرو می‌شود.

 پادشاه: سلطان مطلق ‒ The King: Eternal Monarch

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

“پادشاه: سلطان مطلق” یک سریال فانتزی تاریخی است که ستارگان مشهوری از جمله “لی مین هو” «”پسران برتر از گل” (Boys Over Flowers)، “کیم گو اون” “نغمه‌ای برای عشق” (Tune in for Love)» و “وو دو هوان” “سگ دیوانه” (Mad Dog) در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

ابتدا اتفاقی ماوراء طبیعی در دنیا رخ می‌دهد. خدایان که از انسان‌ها عصبانی شده‌اند، از سر خشم شیاطینی را در دنیا رها می‌کنند. شکست دادن آنها ممکن است اما باید در ورودی بین دنیای انسانها و دنیای شیاطین بسته شود. امپراتور “لی گون” بر خود می‌داند که این مأموریت را انجام دهد. در بین او با کارآگاهی آشنا می‌شود که سعی دارد به تنهایی دنیا را نجات دهد.

هیچکس نمی‌داند ‒ No One Knows

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

ستارگان “کیم سو هیون” «”همسر خوب” (The Good Wife)» و “رو دوک هوان” «”دکتر خوب” (Good Doctor)» نقش شخصیت‌های اصلی را در “هیچکس نمی‌داند” بر عهده دارند. داستان شامل موش و گربه بازی یک کارآگاه و یک قاتل سریالی است. “چا یونگ جین” تقریباً دو دهه است که به دنبال قاتل مرموز بهترین دوستش می‌باشد. این فرد مسئول قتل‌های زیاد دیگری نیز بوده اما پس از مدتی دیگر فعالیتی انجام نمی‌دهد. چند سال بعد، درست وقتی که یونگ جین فکر می‌کند باید از تحقیقاتش دست بردارد، این قاتل دوباره ظاهر می‌شود. یونگ جین این بار دیگر اجازه نمی‌دهد افراد بیشتری بمیرند. اما اگر فکر کند قرار است این بار گرفتن قاتل آسان باشد، سخت در اشتباه است.

بیشتر بخوانید:

خاطرات آن مرد ‒ Memoir of the Man

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

اگر به دنبال عاشقانه‌هایی هستید که قلبتان را گرم کنند، بدانید که سریال‌های کره‌ای بهترین انتخاب‌ها هستند. قرار است تعدادی سریال عاشقانه در سال آینده پخش شود اما “خاطرات آن مرد” بیشتر از همه ما را هیجان زده کرده است.

داستان درباره یک مجری برنامه رادیویی- تلوزیونی و یک بازیگر مشهور است. “لی جونگ هون” که در یک استودیوی پخش مشغول به کار است، مبتلا به هایپرترمیا است، یعنی همه لحظات زندگیش را با جزئیات به خاطر می‌آورد. از طرف دیگر “یوها جین” را داریم که به تمام چیزهایی که می‌خواهد رسیده است. تنها چیزی که از آن اجتناب می‌کند گذشته است، چرا که هیچ چیز از گذشته‌اش را به خاطر نمی‌آورد.

365: یک سال در برابر سرنوشت ‒ 365: One Year Against Destiny

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

“لی جون هیوک” «”بازمانده برگزیده: 60 روز” (Designated Survivor: 60 Days)، “تو هم انسانی؟” (Are You Human Too?)»، “نام جی هیون” «”همکار مشکوک” (Suspicious Partner)» و “یانگ دونگ گون” «”من معلمت هستم” (I Am Your Teacher)» ستارگان “365 : یک سال در برابر سرنوشت” هستند. این مجموعه بر اساس رمان ژاپنی به نام “تکرار” ساخته شده است. داستان درباره افراد مختلفی است که به آنها اجازه داده شده یک سال به گذشته باز گردند. آن‌ها فرصت دارند اتفاقات رخ داده را تغییر دهند و چیزهایی که نمی‌خواهند برایشان اتفاق بیفتد را عوض کنند. اما، بازی زمان بهایی هم دارد و همه آنها خیلی زود متوجه می‌شوند باید این بها را بپردازند.

خوش آمدی ‒ Welcome

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

“خوش آمدی” برگرفته از یک رمان به نام “اوسوا” است که داستانی غیرمعمول را روایت می‌کند. اگر از تماشای عاشقانه‌ای غیرعادی لذت می‌برید، پس حتماً این سریال را تماشا کنید. دختری به نام “سول آ” در مرکز داستان قرار دارد. او یک طراح گرافیک است که شاد و اجتماعی است. یک روز گربه‌ای به نام “هانگ زو” را به خانه می‌آورد. سؤال آ از گربه مراقبت می‌کند، اما اگر درباره راز او چیزی بفهمد مغزش منفجر خواهد شد. در ادامه داستان تعاملات آنها با هم و کمکشان به یکدیگر را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

من یکبار آنجا بوده‌ام ‒ I Have Been There Once

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

“لی جه سانگ” کارگردان “من یکبار آنجا بوده‌ام” می‌باشد و ستارگان “چون هو جین” «”شش اژدهای پرنده” (Six Flying Dragons)»، “چا هوا یون” (“مادر مخفی”)، “اوه یون آه” «”تجسم پول” (The Incarnation of Money)»، “لی مین جونگ” (“پسران برتر از گل”)، “لی جونگ ایون” «”درخشش چشمانت” (The Light in Your Eyes)» و “لی سانگ یوب” «”وقتی تو خواب بودی” (While You Were Sleeping)» بازیگران آن هستند. داستان درباره خانواده سونگ است. سونگ ها پس از اینکه این همه سال را با یکدیگر گذرانده‌اند، تصمیم می‌گیرند از هم جدا شوند. اما اوضاع پیچیده می‌شود و فرزندانشان هم هیچ کمکی نمی‌کنند. همگی آن‌ها می‌خواهند در آرامش زندگی کنند، اما نمی‌توانند در کنار یکدیگر آرامش داشته باشند.

به بهشت برو ‒ Move to Heaven

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

سختی‌ها موجب می‌شوند افراد دور هم جمع شوند و با هم همکاری کنند. در “به بهشت برو” چنین اتفاقی را شاهد خواهیم بود. “گو رو” مبتلا به سندروم آسپرگر است که یعنی زندگی اجتماعی بسیار سخت و محدودی دارد. وقتی پدرش از دنیا می‌رود او عموی خود “سانگ سو” را ملاقات می‌کند. آن‌ها که در غم همدیگر شریک هستند، پروژه‌ای را شروع می‌کنند که موجب می‌شود با مردم دیگری که ازغم و فقدان رنج می‌برند، روبرو شوند. در میان این تعاملات، آن‌ها موفق می‌شوند فقدان خود را از دیدگاه متفاوتی ببیند و بیشتر درباره زندگی و مرگ بفهمند.

قطار ‒ Train

بهترین سریال های کره ای 2020
بهترین سریال های کره ای 2020

“قطار” با ایفای نقش “کیم جه ووک” “وسوسه شیرین” (Sweet Temptation)، “پسر بد” (Bad Guy)» یک سریال علمی- تخیلی هیجانی است و درباره مردی است که همسرش توسط یک قاتل سریالی کشته شده است. در ابتدا، او نمی‌تواند با غم از دست دادن او کنار بیاید، اما سپس، یک روز، با چیزی روبرو می‌شود که زندگیش را تغییر می‌دهد. به نظر دنیایی موازی است که همسرش در آن هنوز زنده است. حالا او با فرصتی که دارد سعی می‌کند قبل از اینکه قاتل دوباره همسرش را بکشد، هویت او را فاش کند.

خانم مام جین ‒ Miss Mom Jane

بهترین سریال های کره ای 2020
بهترین سریال های کره ای 2020

“جین باکره” (Jane the Virgin) با بازی “جینا رودریگز” یک فیلم کمدی تحسین شده است. داستان این فیلم در نسخه آمریکایی آن به اتمام رسیده اما حالا قرار است نسخه کره‌ای آن منتشر شود

“سو اون سو” که با “هتل دل لونا” (Hotel del Luna) و “دکتر رمانتیک، معلم کیم” (Romantic Doctor, Teacher Kim) شناخته شده است در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد، داستان درباره یک دانش آموز کالج است به او آموزش داده شده درباره رابطه جنسی محتاط باشد. با این وجود، یک اشتباه در بیمارستان موجب می‌شود که او حامله شود و حالا باید تصمیم بگیرد که بچه را نگه دارد یا نه. در این بین، “هان جی هون” پسری ثروتمند که زیاد محبوب نیست، نیز در گیر این ماجرا می‌شود.

اوکیه که اوکی نباشی (It’s Okay to not be Okay)

اوکیه که اوکی نباشی (It's Okay to not be Okay)
اوکیه که اوکی نباشی (It’s Okay to not be Okay)

یک سریال تلویزیونی عاشقانه کره‌ای که در سال 2020 پخش می‌شود. ما در «اوکیه که اوکی نباشی» با داستانی از عشق نامعمول میان دو نفر طرفیم که تلاش می‌کنند زخم‌های عاطفی و روانی یکدیگر را مرحم ببخشند. این سریال تا آگوست 2020 از شبکه تی.وی.ان کره طی 16 قسمت پخش می‌شد. همچنین این سریال از شبکه نتفلیکس برای مخاطبان در سراسر جهان پخش شد و مورد استقبال آنها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر