;
coinex

حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام ؛ چگونه موضوع کپی رایت اینستاگرام را حل کنیم؟

نقض حق کپی رایت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام مشکلاتی را برای کاربر ایجاد می‌کند. در این مطلب به آموزش نحوه حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام پرداخته‌ایم.

اگر از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده کرده باشید حتما برایتان پیش آمده که تصاویر یا ویدیوهایی که پست می‌کنید، حذف شوند. یکی از دلایل حذف شدن پست‌ها قوانین کپی رایت اینستاگرام است. چند وقتی است که اینستاگرام نسبت به رعایت این قوانین حساستر شده و نسبت به پیج‌هایی که بدون ذکر منبع کار دیگران را منتشر می‌کنند، حساسیت نشان می‌دهد. اگر از ارور‌های اینستاگرام و حذف شدن پست‌هایتان خسته شده‌اید، این مطلب را بخوانید. در این مقاله ضمن بررسی قوانین کپی رایت در اینستا و یاددهی نحوه ریپورت کردن یک فیلم نقض کننده این موضوع، نحوه حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام را به شما آموزش داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

 حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

معرفی قوانین کپی رایت در اینستاگرام

همانطور که می‌دانید اگر شخصی آثار خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارد (برای مثال عکاسی که تصویری را ثبت کرده، شخصی که یک ویدیو را ساخته و یا هنرمندی که یک عکس را نقاشی کرده است) بر اساس قوانین کپی رایت اینستاگرام، شخص دیگری حق ندارد آن تصویر یا ویدیو را بدون ذکر منبع در پیج خود اشتراک گذاری کند و یا آن را به نام خود در اختیار دیگران قرار دهد. این شبکه اجتماعی پست‌هایی را که شامل قوانین کپی رایت شوند، حذف می‌کند و به کاربری که قصد پست کردن آن‌ها را داشته اخطار می‌دهد. برای مثال اگر شما یک ویدیو را در پیجتان آپلود کنید، حتی اگر موسیقی که روی آن قرار داده‌اید شامل این قانون شود، پست شما حذف و ارور زیر برایتان نمایش داده می‌شود.

معرفی قوانین کپی رایت در اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

لازم به ذکر است که اگر کسی کار شما را کپی کند و به نام خودش در پیجش قرار دهد، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت ریپورت کپی رایت در اینستاگرام کار این شخص را گزارش دهید. در ادامه در خصوص نحوه انجام این کار توضیح خواهیم داد.

چگونگی حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

اگر ویدیو شما با توجه به قوانین کپی رایت اینستاگرام حذف شده است و با نمایش اروری در پروفایلتان نمایش داده نمی‌شود، به منظور حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام از قسمت نوتیفیکیشن‌ها ارور نشان داده شده را لمس کنید تا صفحه‌ای مانند تصویر زیر برایتان باز شود. سپس گزینه Appeal را از پایین صفحه انتخاب کنید. در صفحه بعد گزینه I agree را فعال کنید و یک نام دلخواه در کادر مربوطه وارد نمایید. در آخر گزینه Appeal  را بزنید. پس از انجام این کار چند لحظه صبر کنید تا ویدیو شما مجددا برایتان پست شود.

چگونگی حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

 نحوه ریپورت کپی رایت در اینستاگرام

اگر شخصی از عکس یا کاری که متعلق به شماست سو استفاده کرده و آن را به نام خودش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است، شما می‌توانید برای آن پست یک ریپورت کپی رایت در اینستاگرام ثبت کنید. برای این کار کافی است پست مورد نظرتان را باز کنید. از قسمت سه نقطه بالای صفحه گزینه Report… را انتخاب کنید و Its inappropriate را بزنید. سپس در صفحه‌ای که برایتان نمایش داده می‌شود گزینه Intellectual property violation را انتخاب نمایید.

 نحوه ریپورت کپی رایت در اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

در ادامه Learn More را بزنید و گزینه‌ای را که زیر Copyright قرار دارد، لمس کنید و This form را بزنید. با این کار دو گزینه برایتان نمایش داده می‌شود که برای ریپورت کپی رایت در اینستاگرام باید Copyright را انتخاب کنید و Continue with your copyright report را بزنید تا سایر گزینه‌ها برایتان نمایش داده شوند.

 نحوه ریپورت کپی رایت در اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

در این قسمت مطابق تصویر آخرین گزینه را فعال کنید (I found content wich I …)  و مجددا Continue with your copyright report را بزنید. با این کار سه گزینه برایتان نمایش داده می‌شود که باید یک به یک آن‌ها را باز کنید و اطلاعات خواسته شده مربوط به آن‌ها را پر کنید.

 نحوه ریپورت کپی رایت در اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

بیشتر بخوانید:

با فعال کردن Contact Information سه گزینه برایتان نمایش داده می‌شود که از شما می‌پرسند حق کپی رایت مربوط به چه کسی است. دقت داشته باشید که برای آن که بتوانید گزارش را ثبت کنید، حتما باید حق کپی رایت مربوط به خودتان باشد. پس Me or my organization را انتخاب کنید و فرمی را که برایتان نمایش داده می‌شود، تکمیل کنید. در این فرم باید اطلاعاتی مانند نام، شغل، ایمیل، شماره تلفن، کشور و … را وارد کنید.

 نحوه ریپورت کپی رایت در اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

در قسمت بعد باید گزینه Provide the content You want to Report را فعال کنید و اطلاعات مربوط به پستی را که می‌خواهید گزارش کنید، وارد نمایید. در بخش اول باید مشخص کنید که بخش کپی شده از شما تصویر یا ویدیو است (1)، کپشن یا کامنت است (2) و یا سایر موارد (3). سپس لینک مربوط به آن را در کادر مربوطه کپی کنید .

 نحوه ریپورت کپی رایت در اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

در ادامه Provide youre copyright work را فعال کنید و اطلاعات مربوط به پست خود را در آن وارد نمایید. منوی کشویی نمایش داده شده را باز کنید و از میان گزینه‌ها موردی را که با موردی که از شما کپی شده تناسب دارد، انتخاب کنید (عکس، ویدیو، لوگو، کار هنری، برنامه، نام، کاراکتر). سپس لینک مربوط به آن را در کادر مربوطه قرار دهید و در نهایت Confirm declaration statemment را فعال کنید. Yes را بزنید و پس از وارد کردن نامتان روی Send اشاره کنید تا درخواست ارسال شود.

 نحوه ریپورت کپی رایت در اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

رفع بلاک اینستاگرام و مشکل Action Blocked

رفع بلاک اینستاگرام و مشکل Action Blocked 

اگر یک اینستاگرامر هستید، ممکن است مشکل اکشن بلاک توسط اینستاگرام را تجربه کرده باشید. اولین سوالی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که چرا اینستاگرام پیجم را مسدود کرده است؟ در ادامه با این دلایل و نحوه رفع اکشن بلاک آشنا می‌شوید.

اکشن بلاک چیست؟

هنگامی که با یک پیام بلاک شدن در اینستاگرام روی صفحه خود روبرو می‌شوید، اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد مانند دیگران، اظهارنظر کنید یا در دایرکت پیام ارسال کنید. در واقع، این نوعی مجازات اینستاگرام برای کسانی است که از ویژگی‌های جعلی یا کارهای اسپم استفاده می‌کنند.

دلایل اصلی مسدود شدن یک حساب در اینستاگرم

دلیل 1: فعالیت‌هایی مانند فالو، دایرکت، لایک و کامنت بیش از حد

شایعترین دلیل این که موقتاً اینستاگرام شخصی را بلاک می‌کند، این است که فرد موردنظر در تلاش است به مقدار قابل توجهی لایک و فالوور را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهد. اگر از یک نرم افزار شخص ثالث استفاده می‌کنید یا این اقدامات را بصورت دستی انجام می‌دهید، خود را در معرض خطر بزرگی قرار داده‌اید. هیچ سابقه رسمی برای تعداد فعالیت‌هایی که می‌توانید در اینستاگرام انجام دهید وجود ندارد، اما حدس‌هایی منطقی در این رابطه زده شده‌اند.

به طور کلی، شما می‌توانید 1000 عکس را در روز لایک کنید، اما به یاد داشته باشید که نمی‌توانید همه 1000 لایک را پشت سر هم اعمال کنید. شما باید آن‌ها را در ساعات مناسب توزیع کنید. همچنین می‌توانید تا 200 حساب را در روز دنبال کنید. برای کاربران جدید اینستاگرام این رقم ممکن است در حدود 150 باشد.

دلیل 1: فعالیت‌هایی مانند فالو، دایرکت، لایک و کامنت بیش از حد

دلیل 2: ارسال‌های بسیار مکرر

اینستاگرام هنگام انتشار پست جدید، حساب شما را کنترل می‌کند. این شبکه اجتماعی الگوریتم خاص خود را دارد و اگر کاربر در یک زمان خاص از تعداد معینی ارسال‌ فراتر رود، اینستاگرام حسابش را به عنوان اسپم دسته بندی می‌کند. در نتیجه کاربر بلاک خواهد شد.

بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل، تعیین فاصله زمانی برای انتشار پست‌های شماست. وقتی این کار را کردید، هیچ قانونی را نقض نمی‌کنید و اینستاگرام حساب شما را به عنوان هرزنامه نمی‌بیند. علاوه بر این انتشار مطالب و زیرنویس‌ها در سایر حساب‌ها در این بازه زمانی هم بسیار مهم است.

دلیل 3: نقض حق کپی رایت

کلیه مطالب موجود در حساب اینستاگرام شما باید اصل باشند. اگر از عکس‌ها یا فیلم‌های شخص دیگری استفاده ‌کنید‌، اینستاگرام اکانت شما را مسدود می‌کند. موضوع کپی رایت یک اتفاق بزرگ در اینستاگرام است. اگر می‌خواهید تصویر شخص دیگری را به اشتراک بگذارید، صاحب آن را برچسب گذاری کنید و از وی در کپشن خود یاد کنید. همچنین، اگر در ویدیوی منتشر شده شما اثری از موسیقی بدون مجوز وجود داشته باشد، اینستاگرام آن را بر خلاف قوانین کپی رایت تشخیص می‌دهد و حذف می‌کند.

دلیل 3: نقض حق کپی رایت

اگر قوانین کپی رایت را نادیده بگیرید، نویسنده می‌تواند شما را به دلیل نقض قوانین به اینستاگرام گزارش دهد، در نتیجه با پیام “نقض حق کپی رایت” مواجه می‌شوید.

به یاد داشته باشید که فقط آثار اصلی برای محافظت از حق چاپ قابل قبول هستند. برای اینکه به اندازه کافی برای محافظت از حق نسخه برداری بی نظیر باشید، باید با کمی تلاش فقط پست‌های خود را به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

دلیل 4: ارسال تصاویر یا فیلم‌های مخالف قوانین شبکه‌های اجتماعی

طبق قوانین رسانه‌های اجتماعی، عکس‌ها و فیلم‌هایی با بدن برهنه، محتوای جنسی و خشونت نامناسب تلقی می‌شوند. حتی اگر از انتشار این مطالب حسن نیت داشته باشید‌، اینستاگرام شما را مسدود می‌کند. بنابراین دفعه دیگر که می‌خواهید پستی را منتشر کنید، یک ثانیه فکر کنید و ببینید که آیا این پست قوانین اینستاگرام را نقض می‌کند یا خیر.

علاوه بر این اگر مجبور باشید عکسی را منتشر کنید که ممکن است برای برخی افراد توهین آمیز و مزاحم به نظر برسد، همیشه ایده خوبی است که از فیلتر محتوای حساس اینستاگرام در پست‌های خود استفاده کنید.

دلیل 5: شکایات کاربران یا ریپورت اینستاگرام

اگر تعداد قابل توجهی از مردم حساب شما را به عنوان تهدید گزارش دهند، ممکن است اینستاگرام حساب شما را مسدود کند. افراد می‌توانند به دلایل بسیاری از جمله شکایت در زیر هرزنامه، لایک هرزنامه، ارسال مطالب مغایر با قوانین، توهین و موارد دیگر از شما شکایت کنند. همه موارد ذکر شده در بالا می‌تواند منجر به بلاک شدن شما توسط اینستاگرام شوند.

راه‌های خروج از ریپورت اینستاگرام

آیا اینستاگرام شما را مسدود می‌کند؟ نمی‌دانید چرا اینستاگرام چنین کاری می‌کند؟ جای نگرانی نیست بعضی اوقات اینستاگرام کاربران را به طور موقت ممنوع می‌کند. اینستاگرام معمولاً فقط 24 ساعت شما را مسدود می‌کند، گاهی اوقات حتی کمتر. اما در صورت ادامه یافتن این مدت، مراحل زیر را انجام دهید.

از یک دستگاه دیگر استفاده کنید و به جای وای فای از دیتای گوشی استفاده کنید یا برعکس

از یک دستگاه دیگر استفاده کنید و به جای وای فای از دیتای گوشی استفاده کنید یا برعکس

وقتی پیام مسدود شدن اکانتتان را مشاهده می‌کنید، به این معنی است که اینستاگرام آدرس IP شما را مسدود کرده است. بنابراین، جابجایی به یک دستگاه متفاوت و تغییر Wi-Fi با اتصال داد‌های گوشی (یا برعکس) ممکن است فرصتی برای خلاص شدن از شر بلاک اینستاگرام را به شما بدهد.

هر دستگاهی که به اینترنت وصل می‌شود از دو نوع آدرس IP عمومی و خصوصی استفاده می‌کند. یک آدرس IP عمومی آدرسی است که از طریق اینترنت قابل دسترسی است. از طرف دیگر، آدرس IP خصوصی برای اختصاص رایانه در فضای خصوصی شما استفاده می‌شود.

حذف برنامه‌های غیر شخصی پیشرفته شخص ثالث

برنامه شخص ثالث برنامه‌ای است که یک فروشنده غیر از سازنده دستگاه آن را تدوین می‌کند. به عنوان مثال‌، آیفون با برنامه دوربین خاص خود همراه است، اما برنامه‌های دوربین دیگری نیز از طرف سازندگان شخص ثالث وجود دارند که ویژگی‌های پیشرفته‌ای را مانند تایمر خودکار و فیلترهای متعدد ارائه می‌کنند.

اگر از یک برنامه شخص ثالث ناخوشایند در حساب اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، باید سریع آن را حذف کنید. زیرا این برنامه‌ها دلیل اصلی مسدود شدن اینستاگرام هستند؛ اما به یاد داشته باشید که می‌توانید ابزارهای رشد را تا زمانی که به اندازه کافی برای کار با الگوریتم اینستاگرام هوشمند باشند، نگه دارید.

پیوند لینک اینستاگرام خود با سایر شبکه‌های اجتماعی

پیوند لینک اینستاگرام خود با سایر شبکه‌های اجتماعی

وقتی اکانت اینستاگرام خود را به یک حساب رسانه اجتماعی دیگر پیوند می‌دهید، اینستاگرام شما را یک انسان (و نه ربات) تشخیص می‌دهد. بنابراین یک اعتماد بین شما و سیستم اینستاگرام ایجاد می‌شود و احتمال انسداد حساب شما در 24 ساعت کاهش می‌یابد. برای پیوند دادن حساب اینستاگرام و حساب Facebook خود، روی تنظیمات برنامه کلیک کنید و به قسمت “حساب” بروید. سپس “حسابهای مرتبط” را انتخاب کنید. در اینجا، می‌توانید اینستاگرام خود را باFacebook ، Tweeter ، Tumblr ، Ameba یا OK.ru پیوند دهید.

ارسال گزارش برای اینستاگرام

اگر فکر می‌کنید که تمام اقدامات شما درست بوده است و هیچ اشتباهی را انجام نداده‌اید، می‌توانید گزارشی را به اینستاگرام ارسال و درخواست رفع انسداد حساب خود را مطرح کنید. گزارش خود را صادقانه به پشتیبانی اینستاگرام بفرستید و همه چیز را با جزئیات درباره عملکرد بلاک شدن حسابتان توسط اینستاگرام توضیح دهید. پشتیبانی اینستاگرام حساب شما را بررسی می‌کند و اگر همه چیز خوب باشد، به زودی شما را از حالت انسداد خارج می‌کند. قبل از ارسال گزارش حتماً دستورالعمل‌های اینستاگرام را با دقت بخوانید.
برای گزارش یک مشکل ابتدا برنامه اینستاگرام را در دستگاه خود باز کنید. سپس در قسمت بالا سمت راست به تنظیمات پروفایل خود بروید، help را انتخاب کنید و روی گزارش یک مشکل یا report a problem کلیک کنید. مشکلات خود را در اینستاگرام توضیح دهید و روی دکمه ارسال کلیک کنید. پس از ارسال گزارش باید برای مدتی منتظر بمانید تا پاسخی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: instagramengagement و تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر