;
coinex

بهترین سریال های ومپایری جهان ؛ بهترین سریال ها با محوریت داستان خون آشامی!

طی دو دهه اخیر، علاقه به سریال ها و فیلم ها با محوریت داستان ومپایرها افزایش یافته است. امروز قصد داریم شما را با بهترین سریال های ومپایری جهان آشنا کنیم.

در روزگاران قبل از فیلم‌‌های ترسناک زامبی‌محور و هیولاهای فضایی، در سینما مضمونی وجود داشت به نام خون آشامی ! انسان‌های روح مرده‌ای که با چرب زبانی و ظاهری آراسته طعمه‌هایشان را به گوشه‌ای تاریک می‌بردند و شیره جانشان را می‌مکیدند. شاید دراکولا به عنوان بنیان‌گذار این قبیل فیلم‌ها بیش از بقیه در خاطر طرفداران باقی مانده، اما هستند عناوینی که بدون اقتباس از این افسانه رومانیایی موفق عمل کرده باشند.

به هر حال چه یک فیلم ترسناک خونین بخواهید چه طرفداران رمانتیک‌های نوجوانانه باشید، حداقل از یک اثر خون آشامی لذت برده‌اید. در ادامه قصد داریم بهترین سریال های ومپایری جهان را به شما معرفی کنیم.

بهترین سریال های ومپایری جهان

در ادامه قصد داریم فهرستی از بهترین سریال های خون آشامی سالهای گذشته را به شما معرفی کنیم. در دو دهه گذشته نسل جدید به فیلم های علمی تخیلی و خون آشامی علاقه نشان داده اند. خون آشام هایی چون یهودا اسخریوطی و کنت دراکولا داستان های بسیاری در سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند. سریال هایی با این داستان هم طرفداران خود را دارند. پس با تکراتو  در بهترین سریال های ومپایری جهان همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

Buffy the Vampire Slayer – بافی شکارچی خون آشام

بیش از 20 سال از زمان پخش سریال Buffy the Vampire Slayer در سال 1996 زمان می‌گذرد و این مجموعه هنوز هم به عنوانیکی از بهترین سریال های خون آشامی جهان تمام دوران شناخته می‌شود. بافی با ارائه سریالی ترسناک، هوشمندانه، خنده‌دار و اکشن، سطح جدیدی را برای این سبک تعیین کرد.

بهترین سریال های ومپایری جهان 
بهترین سریال های ومپایری جهان

داستان این سریال خون آشامی درباره یک شکارچی خون آشام نوجوان است که با کمک دوستانش به مبارزه با خون آشام ها و شیاطین می‌پردازد. با اینکه جلوه‌های ویژه این سریال قدیمی به نظر می‌رسند، اما مشکلاتی که این نوجوان با آن‌ها مواجه می‌شوند واقعا مربوط به زمان خاصی نیستند و هنوز هم می‌توان از آن لذت برد.

 Angel –  آنجل

سریال خون آشامی Buffy Buffy the Vampire Slayer با موفقیت خود باعث شد یک سریال اسپین آف به نام Angel در سال 1999 ساخته شود؛ درست مانند همان اتفاق که برای سریال The Vampire Diaries و اسپین آف آن یعنی The Originals افتاد.

بهترین سریال های ومپایری جهان 
بهترین سریال های ومپایری جهان

داستان سریال درباره خون آشامی به نام Angel است که از سانی دیل (Sunnydale) به لوس آنجلس می‌آید و به مبارزه با نیروهای شیطانی در شهر فرشته‌ها می‌پردازد. بعد از سال‌ها شکار انسان‌های ضعیف، آنجل به دنبال رستگاری است و تمام تلاش خود را می‌کند تا به انسان‌های ناتوان کمک کند.

Angel ترکیبی از ترس و کمدی است. با اینکه این مجموعه نظر منتقدها را جلب نکرد، اما سریعا توانست به عنوان یک سریال سرگرم کننده روی پای خود بایستد.

The Vampire Diaries – خاطرات خون آشام

سریال خون آشامی عاشقانه The Vampire Diaries درباره دختر نوجوانی به نام الینا (Elena) است که با دو برادر خون آشام به نام‌های استفان (Stephan) و دیمون (Damon) آشنا می‌شود. در حالی که استفان سعی می‌کند به صورت آرام بین انسان‌ها زندگی کند، دیمون هنوز ماهیت شکارگرانه خود را حفظ کرده و باعث وجود مشکلات می‌شود.

بهترین سریال های ومپایری جهان 
بهترین سریال های ومپایری جهان

الینا هم در این میان سعی می‌کند تا یک تجربه دوران دبیرستان عادی داشته باشد، اما این کار وقتی که موجودات نامیرا به دنبال شما هستند کار چندان آسانی نیست. بله در این سریال موجودات دیگری مانند گرگینه‌ها و جادوگرها نیز وجود دارند.

The Vampire Diaries که در سال 2009 پخش شد، یک سریال خون آشامی با شخصیت‌ها و روایت جذاب است. این سریال داستان بسیار جالب با پیچش‌های به یادماندنی داشته و باعث می‌شود بینندگان دوباره برای تجربه این سریال اعتیادآور بازگردند.

The Originals – اصیل ها

سریال The Originals همانطور که گفتیم، اسپین آف سریال The Vampire Diaries است که در سال 2013 شروع به پخش کرد. داستان این سریال خون آشامی درباره خانواده خون آشام های اصیل به نام میکلسون (Mikaelson) به رهبری کلاوس (Klaus) است.

بهترین سریال های ومپایری جهان 
بهترین سریال های ومپایری جهان

او که ترکیبی از خون آشام و گرگینه است، به نیو اورلئان بازگشته و متوجه می‌شود که شاگرد قبلی او در حال حکومت بر جامعه موجودات فراطبیعی است. کلاوس با کمک برادرش الایژا (Elijah) سعی می‌کند شهر را پس بگیرد اما در این حین خبری شگفت انگیز دریافت می‌کند.

سریال خون آشامی The Originals یک برنامه تلویزیونی جالب و اتمسفریک بود که درست مانند سریال اصلی، می‌تواند پیچش‌های داستانی شگفت انگیزی را ارائه کرده و بینندگان را متعجب کند. اینکه این سریال حول یک خانواده جریان دارد، باعث می‌شود ماجراهای آن جالب‌تر شود.

Being Human – انسان بودن

برای این سه شخصیت، انسان بودن سخت‌تر از آن است که به نظر می‌رسد. داستان این مجموعه تلویزیونی درباره سه هم اتاقی است که یکی خون آشام، یکی گرگینه و دیگری یک روح است. این ویژگی که همه آن‌ها موجودات فراطبیعی هستند، باعث می‌شود این سه با هم ارتباط برقرار کرده و پشتیبان همدیگر در تلاش برای زندگی میان انسان‌ها باشند که کار دشواری است.

بهترین سریال های ومپایری جهان 
بهترین سریال های ومپایری جهان

Being Human بازسازی یک سریال بریتانیایی با همین نام است. با تیم بازیگری خوب و مضامین جذاب، این سریال توانست روی پای خود ایستاده و در طول پخشش، ترکیبی از کمدی، درام و ترس را در قسمت‌های خود ارائه دهد.

True Blood – خون واقعی

True Blood یک سریال خونین و جذاب بوده که داستان آن در مورد سوکی (Sookie)، یک خدمتکار دارای توانایی تلپاتی است که در شهر کوچک خود عاشق یک خون آشام می‌شود. داستان این مجموعه در آینده‌ای نزدیک به وقوع می‌پیوندد که در آن، انسان‌ها و خون آشام‌ها به خاطر اختراع خون مصنوعی، می‌توانند بدون نیاز به خشونت در کنار هم زندگی کنند.

بهترین سریال های ومپایری جهان 
بهترین سریال های ومپایری جهان

در این دنیا، خون آشام‌ها در تلاش هستند تا حقوق مساوی با انسان‌ها به دست آورند و سوکی هم در میان تمام این ماجراها قرار می‌گیرد.

با بازیگری خوب و صحنه‌های خشن‌تر نسبت به سایر سریال‌های خون آشامی این لیست، True Blood بینندگان را با ماجراهای جذاب به خود می‌کشاند.

بیشتر بخوانید:

The Strain – رگه

وقتی یک هواپیما در حالی فرود می‌آید که تمام سرنشینان آن مرده هستند، سازمان CDC برای تحقیق فراخوانده می‌شود. تیم تحقیق، 4 بازمانده را پیدا کرده و می‌فهمند که با یک شیوع بیماری ویروسی روبه‌رو هستند که شبیه گونه خون آشام گرایی کهن است. آن‌ها باید با شیوع ویروس مقابله کرده و از نابودی نژاد بشر جلوگیری کنند.

بهترین سریال های ومپایری جهان 
بهترین سریال های ومپایری جهان

The Strain ترکیبی از خشونت و هیجان، صحنه‌های دیدنی و پیچش‌های جذاب است. این سریال خون آشام‌ها را دوباره به صورت موجوداتی ترسناک نشان می‌دهد که این امر می‌تواند برای طرفداران ترس، خشنودکننده باشد.

Van Helsing – ون هلسینگ

این مجموعه تاریک درباره ونسا ون هلسینگ (Vanessa Van Helsing) از نسل ابراهام ون هلسینگ است گه در یک دنیای پسا آخرالزمانی که توسط خون آشام ها فرمانروایی می‌شود، از کما بلند می‌شود. خون منحصربه‌فرد ونسا به او اجازه می‌دهد تا خون آشام‌ها را به انسان تبدیل کند و به این ترتیب، او تبدیل به آخرین امید نسل بشر می‌شود. او یک جبهه مقاومت در برابر خون آشام‌ها تشکیل می‌دهد که می‌خواهند او را بکشند.

بهترین سریال های ومپایری جهان 
بهترین سریال های ومپایری جهان

Van Helsing یک سریال دیستوپیایی خشن و خونین است که از بازیگری خوب «کلی اورتون» (Kelly Overton) در نقش اصلی سود می‌برد. می‌توانید این سریال را همان The Walking Dead با خون آشام‌ها فرض کنید.

From Dusk till Dawn: The Series – از غروب تا طلوع

سریال خون آشامی From Dusk till Dawn درباره دو برادر به نام‌های سث (Seth) و ریچی گکو (Richie Gecko) است که پس از دستبرد زدن ناموفق به یک بانک، تحت تعقیب FBI قرار می‌گیرند.

بهترین سریال های ومپایری جهان 
بهترین سریال های ومپایری جهان

آن‌ها با فرار به سمت مرز مکزیک، یک خانواده را به گروگان می‌گیرند. یک گروه خلافکار آن‌ها را مجبور می‌کند تا به یک کلاب بروند که این دو برادر در آنجا توسط انسان‌های مار مانندی مواجه می‌شوند و باید تا طلوع آفتاب با آن‌ها بجنگند.

From Dusk till Dawn دارای انواع جدیدی از خون آشام‌ها هستند، اما این امر باعث نمی‌شود آن‌ها جذابیت کمتری داشته باشند. شخصیت‌های سریال جذاب هستند و کمدی سیاه آن باعث می‌شود این سریال خون آشامی برای طرفدارای قدیمی و جدید خون آشام‌ها، جذاب باشد.

بیشتر بخوانید:

Preacher – کشیش

این سریال درباره یک کشیش است که قدرت خارق‌العاده‌ای به دست می‌آورد. وی سعی می‌کند این قدرت تازه به دست آورده‌اش را درک کرده و در این راه، به دوست دختر قدیمیش به همراه یک خون آشام کمک می‌کند. طولی نمی‌کشد که آن‌ها در ماجراهایشان به دنبال خدا می‌گردند.

بهترین سریال های خون آشامی
بهترین سریال های خون آشامی

سریال Preacher با مضامین تاریک، عجیب و سرگرم کننده خود، سریالی را ارائه می‌دهد که خشونت زیادی دارد اما با شوخ طبعی و نویسندگی هوشمندانه آن را جبران می‌کند. با اینکه تنها یکی از شخصیت‌های آن خون آشام است، اما او یکی از بهترین نمونه از این نوع موجودات است که تاکنون دیده‌ایم. او وحشی و از خود بیزار است که در برخی موارد، می‌تواند دوست داشتنی بوده و شوخی کند. با این حال او همواره به ذات کشنده خود پایبند است.

Hemlock Grove ــ‌ هملوگ گرو

یکی از بهترین سریال های خون آشامی Hemlock Grove نام دارد. این سریال که توسط الی راث تهیه‌ شده است، گروه بازیگران عالی دارد. فامکه یانسن (Famke Janssen)، جوئل دی لا فونته (Joel de la Fuente)، لیلی تیلور (Lily Taylor) و دوگری اسکات (Dougray Scott) از جمله بازیگران این سریال هستند. این سریال به‌طور مستقیم به خون‌آشام‌ها و ومپایرها اشاره نمی‌کند.

بهترین سریال های خون آشامی
بهترین سریال های خون آشامی

بلکه موجوداتی در آن به نام upirs وجود دارند که برای جاویدان ماندن، باید خون بنوشند. این واژه از داستان‌های فولکلور اروپایی گرفته شده است. با این حال این موجودات کاملاً شبیه ومپایرها هستند، هر چند واژه دیگری برای نامیده شدن آن‌ها به‌کار رفته است. در این سریال از جلوه‌های ویژه خوبی استفاده شده و بسیاری از آن‌ها اشاره خوبی به برخی از افسانه‌های خون‌آشامی دارد.

Dracula ــ‌ دراکولا

باورتان می‌شود این سریال همین سه سال پیش از شبکه محبوب NBC پخش می‌شد؟ شرط می‌بندیم که روحتان هم خبر ندارد! اصلاً شاید نمی‌دانستید چنین سریالی وجود دارد.

بهترین سریال های خون آشامی
بهترین سریال های خون آشامی

وقایع این سریال در لندن زمان ویکتوریا اتفاق افتاده است و حال و هوای استیم‌پانکی در سریال دیده می‌شود. نقش دراکولا را جاناتان ریس میرز بازی کرده است و روایت داستان به این شخصیت اجازه نداده است آن‌طورکه باید دراکولا بودن خود را نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

The Gates ــ دروازه‌ها

خون‌آشام‌ها بخش اصلی داستان این سریال را تشکیل می‌دهند. هر چند محبوبیت این سریال زیاد دوام نیاورد اما به‌خوبی توانست درگیری جامعه خون‌آشام‌ها و جامعه انسانی و چگونگی تلاش آن‌ها برای وارد شدن به جامعه عادی را نشان دهد. رونا میترا یکی از بازیگران اصلی این سریال به‌خوبی توانست درگیری یک زن در بین دو جامعه را نشان دهد.

بهترین سریال های خون آشامی

Forever Knight ــ شوالیه ابدی

این سریال در ابتدا به‌خاطر نام‌گذاری شخصیت اصلی‌اش به نام Nick Knight مورد تمسخر واقع شده است، اما وقتی سریال را تماشا می‌کنید متوجه خاص بودن آن می‌شوید و خواهید فهمید که چرا این اثر را در بین بهترین سریال های خون آشامی قرار داده‌ایم.

بهترین سریال های خون آشامی

متأسفانه سریال را نمی‌توانید به‌صورت کامل در اینترنت پیدا کنید. اگر کمی به دنبال اسپویل‌هایی که در مورد سریال وجود دارد، بگردید، متوجه داستان خوب آن می‌شوید. از جمله بازیگران سریال Geraint Wyn Davies و Catherine Disher نام دارند.

پنی دردفول – Penny Dreadful

با این سریال رویای دیدن دوران ویکتوریا به حقیقت بدل شده و می توانید شخصیت های ماورایی چون کنت دراکولا، دکتر جکیل، هاید، ویکتور فرانکنشتاین و بسیاری دیگر هم در آن حضور دارند. داستان تاریک و جلوه های گوتیگ تمامی دوستداران فیلم های ترسناک را راضی نگه می دارد.

بهترین سریال های خون آشامی
بهترین سریال های خون آشامی

اوا گرین نقش اصلی را برعهده داشته و نقش ونسا ایوز را برعهده دارد، یک واسطه که در کنار افرادی چون سر مالکولم مورای، ایتان چندلر و دورین گری، مسئول بروز رخدادهایی هستند که لندن دوران ویکتوریایی را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید:

گردآوری : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    پس میراث؟ میراث ادامه اصیل هاست

    پاسخ