;
coinex

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو ؛ فهرست آثار کوئنتین تارنتینو!

کوئنتین تارانتینو برای سینما دوستان از جمله نام های معروف و محبوب است. امروز قصد داریم فهرست بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو را به شما معرفی کنیم.

در روزگاری که دیگر کمتر فیلم جذاب و پرمحتوایی در سینماها ساخته می شود، کارگردان های صاحب سبکی نیز وجود دارند که کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهند و هر چند سال یکبار اثری خلق می کنند که تا سال ها در ذهن مردم باقی بماند.

بدون شک کوئنتین تارانتینو از همین دسته از کارگردان ها محسوب می شود و جالب است بدانید وی نزدیک به سه دهه است که فعالیت می کند، اما فقط 9 فیلم ساخته است.

لازم به ذکر است سبک وی بسیار نوین است و طرفداران مختص به خود را دارد و هر کسی از تماشای فیلم های وی لذت نمی برد؛ کسی که فیلم های کوئنتین تارانتینو را تماشا می کند، باید خود را آماده منزجرترین دیالوگ ها و خشن ترین سکانس ها کند که البته پشت تمامی اینها فکر شده است. با ما در فهرست بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو همراه باشید.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

طی 27 سال گذشته تاثیر و نفوذ کوئنتین تارانتینو در سینما به قدری گسترده بوده که وقتی در تریلر فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” این فیلم به عنوان نهمین فیلم تارانتینو معرفی می شود با تعجب از خودمان می پرسیم: “واقعا تارانتینو تاکنون تنها هشت فیلم ساخته است؟”

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

شاید این تعداد فیلم برای کارگردانی که از سال 1992 فعالیت خود را آغاز کرده کم به نظر برسد اما از یک سو از نظر فنی تارانتینو تاکنون ده فیلم را کارگردانی کرده اما به احترام نظر او، فیلم دو گانه بیل را بکش به عنوان یک فیلم در نظر گرفته می شود و از سوی دیگر بی شک این گزیده کاری ارزشش را داشته و هر فیلم این کارگردان به تنهایی توانسته تاثیر بسزایی در تاریخ سینمای جهان به جا بگذارد.

بیشتر بخوانید:

سگ های انباری Reservoir Dogs 1992

کوئنتین تارانتینو زمانی وارد صنعت فیلمسازی شد که نام کارگردانان مشهوری همچون سام ریمی، ریچارد لینکلیتر، برادران کوئن و رابرت رودریگز سر زبان ها افتاده و فیلم های آن ها روی پرده سینما خودنمایی می کرد، با این حال فیلم سگ های انباری از یک کارگردان تازه کار توانست یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از فیلم های اکران شده آن سال ها قرار بگیرد.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو
بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

این فیلم که به عنوان یکی از “بهترین اولین فیلم های یک کارگردان” در طول تاریخ سینما شناخته شده از برجسته ترین آثار مستقل در ژانر جنایی کمدی است که مفهوم فرهنگ عامیانه و داستان غیر خطی را باب کرده است.

سگ های انباری داستان گروهی سارق مرموز را روایت می کند که از سوی یک پدر و پسر برای سرقت از مغازه الماس فروشی مامور شده اند.

تارانتینو با ساخت این فیلم نشان داد برخلاف بسیاری از کارگردانان در دنیای سینما حرفی برای گفتن دارد و نمی توان به راحتی از کنار فیلم های بعدی او عبور کرد.

از بازیگران این فیلم می توان به هاروی کایتل، تیم راث و کوئنتین تارانتینو اشاره کرد.

داستان عامیانه Pulp Fiction  1994

فیلم جنایی داستان عامیانه یا پالپ فیکشن دومین فیلم و صد البته بهترین فیلم کوئنتین تارانتینو است که توانست نامزد جایزه اسکار در هفت رشته مختلف شده و جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای تارانتینو به ارمغان آورد.

نکته جالب درباره پالپ فیکشن نوع داستان آن است، از آن موضوعات جنایی که تارانتینو علاقه زیادی به حکایت آن ها دارد و همان طور که از نامش پیداست مجموعه ای از داستان هایی با شخصیت های مشترک است که از فرهنگ عامه و رمان های دوران جوانی این کارگردان الهام گرفته است.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو
بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

شخصیت پردازی بی نظیر، ترکیب جالب طنز و خشونت، دیالوگ های فوق العاده و رازهای سر به مهر از ویژگی های خاص فیلم داستان عامیانه است.

این فیلم شهرت بازیگرانی همچون جان تراولتا و بروس ویلیس را احیا و اوما تورمن 24 ساله را به یکی از هنرپیشه های مطرح هالیوود تبدیل کرد، همچنین اولین فیلم مستقلی است که موفق به ثبت فروش بیش از 100 میلیون دلار در باکس آفیس شده است.

شاید موفقیت های پالپ فیکشن – که تنها به بخشی از آن ها اشاره کردیم – با توجه به شناختی که نسبت به تارانتینو پیدا کرده ایم چندان عجیب به نظر نرسد اما اوایل دهه 90 کمتر کسی گمان می کرد یک بازیگر نه چندان شناخته شده در ابتدای مسیر کارگردانی بتواند به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

از دیگر بازیگران این فیلم می توان به ساموئل ال.جکسون و هاروی کایتل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

 جکی براون Jackie Brown 1997

جکی براون سومین فیلم بلند کوئنتین تارانتینو است که سه سال بعد از پالپ فیکشن روانه سینما شد، این فیلم براساس رمانی از المور لئونارد ساخته شده است.

جکی براون فیلم جنایی خوش ساختی است که اگرچه نظر منتقدان را به خود جلب کرد اما در نهایت قربانی موفقیت کم نظیر فیلم های قبل و بعد تارانتینو شده و در گیشه مورد کم لطفی قرار گرفت.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو
بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

این فیلم خط داستانی پیچیده و جذابی دارد و به روابط یک زن قاچاقچی به نام جکی براون (با بازی پاملا گریر)، یک دلال اسلحه، یک باند خلافکار و دو مامور اف بی آی می پردازد. ماموران از جکی براون که زنی فوق العاده باهوش است و در حال حاضر به عنوان مهماندار هواپیما مشغول به کار شده می خواهند تا در دستگیری رئیسش به آن ها کمک کند، در حالی که او نقشه می کشد تا هر دو طرف را فریب داده و به کمک نامزدش با پول ها فرار کند.

از دیگر بازیگران فیلم می توان به ساموئل ال.جکسون و رابرت دنیرو اشاره کرد.

بیل را بکش Kill Bill 2003 & 2004

بیل را بکش اگرچه از دید برخی نوعی دزدی ادبی محسوب می شود اما بی شک به عنوان یکی از ماندگارترین آثار کوئنتین تارانتیو در لیست برترین فیلم های رزمی دنیا خودنمایی می کند.

آن چه تارانتینو را به عنوان یک فیلمساز جذاب می کند دانش عمیق او از سینما است، او چرایی انتخاب هایش را می داند و به خوبی از تجربه فیلمسازی اش برای ساخت آثار ماندگار استفاده می کند و بیل را بکش حاصل این نبوغ سینمایی است.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو
بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

تارانتینو از هواداران پر و پا قرص سینمای هنرهای رزمی است و این اشتیاق در فیلم مهیج و اکشن دو قسمتی بیل را بکش – اگرچه کارگردان آن را یک فیلم کامل می داند – به خوبی نمایان است، تلاش انتقام جویانه ای که با صحنه های میخکوب کننده مبارزه ای به یکی از برترین فیلم هایی تبدیل شده که در این ژانر تولید شده است.

داستان فیلم درباره بئاتریس کیدو (با بازی اوما تورمن) ملقب به عروس است که در مراسم ازدواج، شوهر و فرزندش توسط گروهی جنایتکار به سرکردگی نامزد سابقش، بیل، کشته می شوند. او چهار سال بعد از کما خارج شده و ماجرای انتقامش صحنه های اکشن فوق العاده فیلم را به تصویر می کشد.

ناگفته نماند هنرنمایی فوق العاده اوما تورمن تاثیر زیادی در موفقیت فیلم و جلب نظر مثبت منتقدان به سوی تارانتینو داشته است.

بیشتر بخوانید:

ضد مرگ Death Proof 2007

ضد مرگ فیلم جاده ای با موضوع قتل، سرعت و بدلکاری است که ماجرای آن در دهه 70 میلادی شکل می گیرد.

این فیلم اگرچه در لیست فیلم های تارانتینو پایین ترین رتبه را به دست آورده اما نمی توان آن را نادیده گرفت زیرا بی شک کمترین فیلم هایی که پشت آن ها نام تارانتینو خودنمایی می کند نیز یک سر و گردن از دیگر فیلم های مشابه آن بالاتر خواهد بود.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو
بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

داستان فیلم به بدلکار روانی و قاتل سریالی زنان (با بازی کرت راسل) می پردازد که با پوشیدن لباس مبدل، قربانیان خود را فریب داده و سوار ماشین مرگ می کند، در حالی که ماشین او ضد ضربه است اما زنان در این نمایش خشونت بار کشته شده و او بدون به جا گذاشتن هر گونه ردی از صحنه خارج می شود.

حرامزاده های لعنتی Inglourious Basterds 2009

حرامزاده های لعنتی فیلمی خشونت آمیز با داستان فوق العاده است که تا مدت ها ذهن شما را درگیر خواهد کرد.

تارانتینو در این فیلم نگاهی طعنه آمیز و جدی تر به جنگ جهانی دوم داشته و از چند داستان مختلف استفاده کرده که خاص فیلم های او است.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو
بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

حرامزاده های لعنتی به زندگی یک فیلمساز زن فرانسوی که به دنبال انتقام است، یک سرهنگ نازی و گروهی از مبارزان چریکی یهودی پرداخته و با شخصیت پردازی غنی کاراکترها، بازی بی نظیر و داستان عجیب به برجسته ترین فیلم های با موضوع جنگ جهانی تبدیل شده و همه آن چه تماشاگر از یک فیلم انتقام جویانه دهه 40 انتظار دارد را در خود جای داده است.

از جمله بازیگران حرامزاده های لعنتی می توان به برد پیت، الی راث و کریستوف والتز اشاره کرد و تارانتینو خود نوشتن فیلمنامه آن را بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

جانگوی رها شده Django Unchained 2012

کوئنیتن تارانتینو حتی اگر هرگز به سراغ ساخت فیلم های ابر قهرمانی نرود با وجود فیلم حماسی جانگوی رها شده طرفداران خود را راضی نگه داشته است.

این فیلم انتقام جویانه و مهیج یکی از ماندگارترین فیلم های ژانر وسترن است که به موضوع برده داری پرداخته و داستان اسطوره ای یک قهرمان محبوب محلی به نام جانگو (با بازی جیمی فاکس) را حکایت می کند.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو
بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

جانگوی رها شده نگاهی عمیقا احساسی به گذشته و دوره برده داری آمریکا دارد و تارانتینو در انتخاب بازیگر به سراغ هنرپیشه های نام آشنای فیلم هایش از جمله ساموئل ال جکسون، لئوناردو دی کاپریو و کریستوفر والتز رفته است.

این فیلم در پنج رشته مختلف نامزد جایزه اسکار شد و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را برای کریستوفر والتز و بهترین فیلمنامه را برای تارانتینو به ارمغان آورد.

هشت نفرت انگیز The Hateful Eight 2015

در فیلم هشت نفرت انگیز خبری از تعقیب و گریزهای مهیج با ماشین و ماموریت های انتقام جویانه نیست بلکه تارانتینو در آن از داستانی خودمانی تر نسبت به سایر فیلم هایش استفاده کرده و به سراغ گروهی از افراد در جنگ داخلی وایومینگ رفته که در یک کولاک در کلبه ای دور هم جمع شده اند و به مرور در می یابند که هیچ یک از آن ها آن کسی که نشان می دهد نیست.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو
بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

ساخت یک فیلم تقریبا سه ساعته که تمام صحنه های آن تنها در یک مکان خلاصه شود کار فوق العاده دشواری است اما با کارگردانی بی نظیر تارانتینو، اجرای درخشان ساموئل ال جکسون، کرت راسل و جنیفر جیسن لی، موسیقی متن فوق العاده انیو موریکونه، صحنه های خشن و بازی ذهنی که کارگردان به راه انداخته به یکی از هیجان انگیزترین آثار سینمایی تبدیل شده است.

هشت نفرت انگیز را می توان ترکیبی از فیلم های شخصی تارانتینو به خصوص جانگوی رها شده و سگ های انباری دانست که بارزترین جنبه فیلم سازی تارانتینو خود داستان نیست بلکه شخصیت پردازی عالی و دیالوگ های جالبی است که بین کاراکترها رد و بدل می شود.

این فیلم در رشته بهترین موسیقی متن موفق به دریافت جایزه اسکار شده است.

بیشتر بخوانید:

روزی روزگاری در هالیوود Once Upon A Time In Hollywood 2019

بعد از گذشت حدود سی سال از اکران اولین فیلم کوئنتین تارانتینو و پس از تماشای فیلم های او در ژانرهای مختلف، ممکن است به نظر برسد این کارگردان حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشد اما روزی روزگاری در هالیوود فیلمی متفاوت و احساسی است که هنر تارانتینو در به چالش کشیدن ذهن طرفداران و خلق آثار برجسته در سبک های مختلف را به اثبات می رساند.

آن چه این فیلم را از دیگر آثار تارانتینو متمایز می کند صحنه های خالی از خشونت آن است، فیلمی کمدی سیاه که اگرچه تمام ویژگی های فیلم های تارانتینو را در خود جای داده در عین حال متفاوت است.

بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو
بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

تارانتینو در این فیلم برخلاف سایر آثارش برای دلتنگی ها، احساسات و غم های بشری فضای کافی در نظر گرفته و روزی روزگاری در هالیوود در واقع عاطفی ترین و شخصی ترین فیلم این کارگردان محسوب می شود که داستان تلاش دو دوست صمیمی – یکی بازیگر (با بازی لئوناردو دی کاپریو) و دیگری بدلکار (با بازی برد پیت)  – را به تصویر می کشد.

این دو دوست برای دست یابی به شهرت و موفقیت در دنیای هالیوود با خانواده منسن که از سارقان معروف شهر هستند درگیر می شوند.

انتخاب آهنگ ها و سبک لباس به قدری با دقت انجام شده که با تماشای آن به راحتی می توان به دهه 60 لس آنجلس سفر کرد!

مارگو رابی و کرت راسل از دیگر بازیگران این فیلم هستند و نویسندگی آن را تارانتینو بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

گردآوری : techrato

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر