;
coinex

بهترین سریال های تاریخی جهان ؛ آشنایی با سریال هایی با محوریت موضوعات تاریخی!

موفقیت سریال هایی مانند گیم آو ترون و وایکینگز، عاملی شد در توجه بیش از پیش به ژانر تاریخی در سینما. امروز به بهترین سریال های تاریخی جهان میپردازیم.

سریال های تاریخی سریال‌هایی هستند که روایتگر یک دوره تاریخی خاص هستند. البته بعضا هم آن دسته از آثاری که تحت عنوان آثار تاریخی در میان عامه مردم شناخته میشوند، به معنای آکادمیک کلمه، تاریخی نیستند.

برای مثال سریال گیم آو ترونز شاید ریشه هایی در تاریخ انگلستان داشته باشد و داستان آن اقتباسی آزاد از دوره خاصی از تاریخ قبایل انگل و ساکسون باشد، اما دقیقا منطبق با آنچه ما تاریخ انگلستان مینامیم نیست. البته که این دسته آثار را هم میتوان تاریخی محسوب کرد. اما شاید لفظ داستانی، افسانه ای یا حتی اساطیری، عمق مطلب را بهتر برساند.

بگذریم. موفقیت این دسته آثار که مبتنی یا برگرفته از دوره های خاص تاریخی هستند، عاملی شده است در توجه بیشتر به این ژانر و تولید آثار بیشتر و بهتر. خوشبختانه فیلمسازان حرفه‌ای در سینمای جهان، توجه ویژه‌ای به ساخت سریال های تاریخی داشته‌اند و آثار تاریخی موفقی را تولید کرده‌اند.

بهترین سریال های تاریخی جهان

سریال های تاریخی جهان در برهه‌های زمانی مختلفی ساخته شده‌اند و آنچه که در طول تاریخ اتفاق افتاده است را به زیبایی هر چه تمام‌تر به مخاطب نشان می‌دهند. سریال های تاریخی خارجی به دلیل استفاده از جلوه‌های ویژه حرفه‌ای و پیشرفته، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستند و توجه مخاطبان بسیاری را در تمامی گروه‌های سنی به خود جلب می‌کنند. در ادامه این مقاله از بخش سینما و تلویزیون تکراتو، بهترین سریال های تاریخی خارجی قدیمی و جدید را به شما معرفی خواهیم کرد. با تکراتو همراه باشید.

بهترین سریال های تاریخی جهان
بهترین سریال های تاریخی جهان

در گزینش بهترین سریال های تاریخی جهان، علاوه بر تجربه شخصی به نمره IMBd آثار نیز توجه داریم. ژانرتاریخی به سینمایی گفته می‌شود که  یا موضوع تاریخی مبتنی بر حقیقت را روایت می‌کند و یا اینکه داستانی دارد با پیشینه‌ی تاریخی اما مبتنی بر تخیل و ذهنیات. براین اساس موضوع می‌تواند حول محور یک شخص حقیقی، یک منطقه‌ی خاص، یک ملت، یا یک واقعه ثبت شده‌ی تاریخی شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید:

جوخه برادران Band Of Brothers

9.4/10 : IMBd

مینی سریال جوخه برادران یکی از بهترین و تاثیرگذارترین سریال های تاریخی جهان است که در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. این مینی سریال جذاب در ژانر درام و تاریخی ساخته شده که اقتباسی از یک کتاب غیر داستانی به همین نام است.

بهترین سریال های تاریخی جهان
بهترین سریال های تاریخی جهان

این عنوان برای اولین بار در سال 2001 از شبکه HBO پخش شد و در آن زمان توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و مورد تحسین منتقدان قرار گیرد. مینی سریال جوخه برادران، محصول کشور آمریکا است و یکی از معدود سریال‌هایی است که توانسته از IMDb امتیاز بالای 9 را کسب کند و در زمره سریال‌های موفق و پرطرفدار تاریخ سینما قرار گیرد.

داستان مینی سریال جوخه برادران روایتگر زندگی چند سرباز در طول دوره جنگ جهانی دوم است که از زمان آموزش برای اعزام به جبهه نبرد تا زمان پیروزی دوشادوش یکدیگر هستند.

 رم  Rome

۸.۸/۱۰ : IMDb 

سریال رم محصول سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷  شبکه HBO میباشد. داستان در روم دوران باستان جریان دارد و روایتگر فرایند گذر از جمهوری به امپراتوری را است. داستانی که از تهاجم “ژولیوس سزار” به فرانسه امروزی آغاز می‌شود و به مرگ مارکوس آنتونیوس و ظهور و شکل گیری اولین “امپراتور آگوستوس” ختم می‌گردد.

بهترین سریال های تاریخی جهان
بهترین سریال های تاریخی جهان

این سریال با دنبال کردن زندگی دو شخصیت اصلی،  دو سرباز رومی، یعنی “لوسیوس ورنیوس” Vorenus و “تایتیس پولو” Pullo، که زندگی آنها با حوادث کلیدی داستان در هم تنیده است، به پیش رفته و شکل می‌گیرد. این مجموعه در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۶ موفق به دریافت جوایز امی ساعات پربیننده تلویزیون شد.

بیشتر بخوانید:

کبیر The Great

8.1/10 : IMBd

مینی سریال کبیر نیز یکی از جدیدترین سریال های تاریخی جهان محسوب می‌شود که در ژانر تاریخی، کمدی و درام ساخته شده است. قسمت اول این سریال کوتاه در 15 مه 2020 (اردیبهشت 99) از پلتفرم Hulu پخش شد و در 10 قسمت به پایان رسید.

بهترین سریال های تاریخی جهان
بهترین سریال های تاریخی جهان

این مینی سریال تاریخی جذاب از همان قسمت‌های ابتدایی توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و بسیار خوش بدرخشد. سریال کبیر روایتگر داستان ظهور کاترین دوم روسیه است که حدود 34 سال بر روسیه حکومت کرده است.

در دوران حکومت کاترین کبیر، اصلاحات و تحولات عظیمی در روسیه به وجود آمد و به همین دلیل یکی از شخصیت‌های تاریخی مهم روسیه به شمار می‌رود.

 تاج  The Crown

۸.۷/۱۰ : IMDb

«تاج» یک مجموعه تلویزیونی درام است که توسط پیتر مورگان ساخته و برای شبکه Netflix تهیه شده است.  سریال تاج یکی از پرطرفدارترین سریال های تاریخی هالیوود محسوب می‌شود که در ژانر تاریخی، درام و زندگینامه ساخته شده است. این سریال زندگی ملکه الیزابت دوم انگلیس از زمان جوانی تا رسیدن به سلطنت را روایت می‌کند.

بهترین سریال های تاریخی جهان
بهترین سریال های تاریخی جهان

قسمت اول سریال تاج در سال 2016 از شبکه نتفلیکس پخش شد و به دلیل جذابیت موضوع توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.

منتقدان سینما نیز از این سریال به دلیل فیلمنامه منسجم، بازی‌های هنرمندانه، کارگردانی و فیلمبرداری حرفه‌ای و شرح نسبتا دقیقی از سلطنت ملکه الیزابت، تقدیر به عمل آوردند. سریال تاج در جشنواره‌های مختلف، جوایز ارزنده بسیاری کسب کرده است و جزء یکی از برترین سریال های تاریخی جهان در این فهرست محسوب می‌شود.

فصل اول این مجموعه، حوادث و زندگی ملکه الیزابت دوم را تا سال ۱۹۵۵ با بازی «کلر فوی» به تصویر می‌کشد. فصل سوم در پاییز ۲۰۱۸ نمایش داده شد. «تاج» در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت جوایز گلدن گلوب بهترین بازیگر زن و بهترین سریال درام شد.

بیشتر بخوانید:

ددوود  Deadwood

۸.۷/۱۰ : IMD 

ددوود سریال تلویزیونی وسترن و درام آمریکایی است که بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ از شبکه HBO نمایش داده می شد. سریال در اواخر دهه ۱۸۰۰ روایت می شود و در ارتباط با «ددوود» شهر کوچکی در جنوب ایالت داکوتای است.

بهترین سریال های تاریخی جهان
بهترین سریال های تاریخی جهان

این شهر که در ابتدای تأسیس خود بدون هیچ قانونی اداره می‌شود و همه‌کاره آن شخصی است به نام «سورنجن» که صاحب هتل‌رستورانی در «ددوود» می‌باشد که کنترل همه چیز را به عنوان قانونگذار، مجری قانون و ناظر بر آن دارد. این سریال موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب ۲۰۰۵ برای بهترین بازیگر مرد و جوایز امی ساعات پربیننده تلویزیون در سال های ۲۰۰۴، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ شد.

وایکینگ ها‌ Vikings

۸.۶/۱۰ : IMDb 

وایکینگ ها یک مجموعهٔ تلویزیونی کانادایی-ایرلندی به سبک درام و  تاریخی است که توسط  «مایکل هرست‌» نوشته شده و از شبکهٔ هیستوری پخش می‌شود. داستان مجموعه دربارهٔ یکی از قهرمانان باستانی اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها است.

بهترین سریال های تاریخی جهان
بهترین سریال های تاریخی جهان

یک وایکینگ کشاورز برای اولین بار پیشنهاد حمله به غرب و انگلستان را مطرح می‌کند و همراه برادر جنگجوی خود  و همسرش به آنجا سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اسپارتاکوس Spartacus: War of the Damned

۸.۶/۱۰ : IMDb

اسپارتاکوس: جنگ نفرین شدگان نام مجموعهٔ تلویزیونی است که در ادامه «اسپارتاکوس: خون و شن» و «اسپارتاکوس: خدایان میدان نبرد» ساخته شده است. این سریال بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳  از گروه تلویزیونی استارز  نمایش داده می شد.

سریال اسپارتاکوس نیز یکی از جذاب‌ترین سریال های تاریخی جهان است که روایتگر بخشی از تاریخ پیش از میلاد مسیح است. این سریال که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت محصول کشور آمریکا است و در ژانر تاریخی، اکشن، بیوگرافی و ماجراجویی ساخته شده است. پخش اولین فصل اسپارتاکوس به سال 2010 بازمی‌گردد و از همان قسمت‌های ابتدایی توانست محبوبیت بسیاری در میان مخاطبان بدست آورد.

بهترین سریال های ژانر تاریخی
بهترین سریال های ژانر تاریخی

تولید و پخش این سریال 3 سال به طول انجامید و در نهایت در سال 2013 با انتشار فصل سوم به پایان رسید. سریال اسپارتاکوس جوایز ارزنده بسیاری از جمله جایزه ساترن بهترین بازیگر نقش مکمل زن در تلویزیون و بهترین سریال بلو ری تلویزیون و همچنین جایزه بهترین سریال اکشن سال 2013 را دریافت کرده است.

داستان سریال اسپارتاکوس در 73 سال پیش از تولد عیسی مسیح روایت می‌شود و درباره زندگی برده‌ای به نام «اسپارتاکوس» بوده که همسرش به بردگی گرفته شده است. اسپارتاکوس به خاطر هیکل قوی و ورزیده‌اش به عنوان گلادیاتور برگزیده می‌شود و آموزش‌های رزمی می‌بیند.

او در چندین نبرد موفق به شکست چندین گلادیاتور می‌شود و از این رو در میان مردم به عنوان یک گلادیاتور قدرتمند شناخته می‌شود. اسپارتاکوس روزی توسط مردی ثروتمند به نام «باتیاتوس» خریداری می‌شود. این دو با یکدیگر قرار می‌گذارند که اگر اسپارتاکوس بتواند چندین گلادیاتور بزرگ را شکست دهد، باتیاتوس نیز همسر او را پیدا کرده و آزاد می‌کند.

امپراتوری بوردواک Boardwalk Empire

۸.۶/۱۰ : IMDb

سریال امپراتوری بوردواک نیز یکی از بهترین سریال های تاریخی جهان محسوب می‌شود که برای اولین بار در سال 2010 از شبکه HBO پخش شد. این سریال در ژانر تاریخی و جنایی ساخته شده است و در زمان پخش نیز به طور خاص و ویژه مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت.

بهترین سریال های ژانر تاریخی
بهترین سریال های ژانر تاریخی

امپراتوری بوردواک یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی مربوط به دورهٔ ممنوعیت الکل در این کشور است که بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴  از شبکه HBO پخش می‌شد. امپراتوری بوردواک به خاطر سبک بصری و توجه به وقایع تاریخی و همچنین به خاطر بازی فوق العاده استیو بوشمی در نقش اول سریال از سوی منتقدان به طور گسترده‌ای مورد تحسین قرار گرفت. این سریال برنده جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۱ بعنوان بهترین سریال درام و بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه امی ساعات پربیننده تلویزیون و  جایزه انجمن منتقدان فیلم ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ شد.

بیشتر بخوانید:

پولدارک Poldark

۸.۴/۱۰ : IMDb

سریال پولدارک نیز یکی دیگر از بهترین سریال های تاریخی جهان در این فهرست محسوب می‌شود که در ژانر تاریخی و درام ساخته شده است. این سریال اقتباسی از یک رمان تاریخی با همین نام است که در زمان پخش توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند.

سریال پولدارک در طول سال‌های 1781 تا 1801 میلادی روایت می‌شود و قسمت اول آن در سال 2015 از شبکه BBC One آمریکا پخش شد. این عنوان نقدهای مثبتی از سوی منتقدان سینما دریافت کرد و به عنوان یکی از سریال‌های تاریخی پربیننده در طی سال‌های اخیر در نظر گرفته می‌شود.

بهترین سریال های ژانر تاریخی
بهترین سریال های ژانر تاریخی

داستان سریال پولدارک درباره زندگی یکی از افسران نیروی دریایی بریتانیا به نام «راس پولدارک» است که پس از پایان جنگ استقلال آمریکا به خانه بازمی‌گردد. پولدارک پس از بازگشت به خانه متوجه تغییر و تحولات بسیاری در خانه و خانواده‌اش شده و از این بابت بسیار مایوس می‌شود.

در نبود او پدرش فوت کرده، عشق قدیمی‌اش ازدواج کرده و خانه‌شان نیز ویران شده است. پولدارک در این شرایط بحرانی تصمیم می‌گیرد زندگی خود را از نو ساخته و همه چیز را درست کند.

آخرین پادشاهی The Last Kingdom

۸.۳/۱۰ : IMDb

سریال آخرین پادشاهی نیز یکی از برترین سریال های تاریخی جهان بوده که پخش آن از سال 2015 شروع شده و همچنان نیز در حال تولید است. این سریال محصول کشور بریتانیا است که در ژانر درام تاریخی، اکشن، ماجراجویی و عاشقانه ساخته شده است.

سریال آخرین پادشاهی روایتگر زندگی فردی به نام «اوترد» است که پدرش در طول حمله وایکینگ‌ها به بریتانیا کشته شده و خودش نیز به اسارت گرفته می‌شود. اوترد پس از مدتی توسط یکی از فرماندهان وایکینگ آزاد شده و به فرزندخواندگی گرفته می‌شود. او در خانواده جدید خود احساس خوبی دارد تا اینکه بروز یک اتفاق همه چیز را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

بهترین سریال های ژانر تاریخی
بهترین سریال های ژانر تاریخی

اولین فصل سریال آخرین پادشاهی در سال 2015 و در 8 قسمت منتشر شد و فصل دوم آن نیز با دو سال وقفه در سال 2017 از شبکه BBC TWO پخش گردید. فصل‌های سوم و چهارم آن نیز به ترتیب در سال‌های 2018 و 2020 منتشر شدند. این عنوان نیز یکی از سریال‌های پرمخاطب است که در زمان پخش، بازخوردهای خوب و مثبتی از سوی بینندگان و منتقدان دریافت کرد.

این سریال اقتباسی هشت بخشی از سری رمانهای تاریخی برنارد کورن ول به نام داستان‌های ساکسون است. داستان در سال های ۸۰۰ و ۹۰۰ قبل از میلاد روایت می شود که انگلستان به هفت پادشاهی مستقل تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید:

ویکتوریا Victoria

۸.۲/۱۰ : IMDb

 این سریال که از سال ۲۰۱۶  نمایش آن آغاز شده به زندگی ملکه ویکتوریا می پردازد که از سن هجده سالگی بر تخت می نشیند. دوران حکومت 64 ساله ملکه ویکتوریا بر امپراتوری بریتانیا، که در بین مورخان به عصر ویکتوریا معروف است، سرآغاز و بستر تحولات تاریخی مهمی نه تنها برای انگلستان که برای اروپا و سراسر جهان بود.

بهترین سریال های ژانر تاریخی
بهترین سریال های ژانر تاریخی

این مجموعه تاکنون سه بار نامزد جایزه امی ساعات پربیننده تلویزیون شده  و فصل سوم آن به تازگی شروع به پخش کرده است.

تودورها The Tudors

۸.۱/۱۰ : IMDb

تودورها مجموعهٔ تلویزیونی بریتانیایی در قالب تاریخی و درام است که از شبکه بی بی سی و طی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ پخش شد و به داستان زندگی هنری هشتم می پرداخت. تودورها در سال ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ موفق به دریافت جایزه امی ساعات پربیننده تلویزیون شد.

بهترین سریال های ژانر تاریخی
بهترین سریال های ژانر تاریخی

بیشتر بخوانید:

گردآوری : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر