;
coinex

انتقاد رهبری به واردات گوشی آیفون ؛ واردات نیم میلیارد دلاری «گوشی لوکس آمریکایی» در سال 98

انتقاد رهبری به واردات گوشی آیفون در نشست تصویری با هیئت دولت به مناسبت آغاز هفته دولت وارد شد. رهبر انقلاب به واردات نیم میلیارد دلاری یک گوشی لوکس آمریکایی در سال گذشته انتقاد و اعلام کردند که دولت باید جلوی این اتفاق را بگیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست تصویری با اعضای هیئت دولت، واردات گوشی‌های لوکس به کشور را مورد انتقاد قرار داده و گفتند که باید جلوی این اتفاق گرفته شود. ایشان «واردات بی رویه» را که باعث شکایت مکرر تولید کنندگان و حتی ورشکستگی برخی از آنها شده است بسیار خطرناک خواندند و در این رابطه اظهار داشتند که «واردات لوکس نیز از جمله موانعی است که دولت باید آن ها را از سر راه تولید حذف کند.»

پیش از این، سامانه همتا اعلام کرده بود که در سال ۹۸، نیم میلیارد یورو برای واردات گوشی اپل به کشور اختصاص یافته، درحالی‌که این دسته گوشی‌ها تنها ۴ درصد بازار را تأمین می‌کنند و اگر بخواهیم به واردات گوشی اپل به بازار ایران ادامه دهیم، در بخش‌های اساسی دیگر بازار اختلال به‌وجود می‌آید.

انتقاد رهبری به واردات گوشی آیفون

واردات نیم میلیارد دلاری «گوشی لوکس آمریکایی» در سال 98

به بیان رهبری، واردات بی رویه که باعث شکایت مکرر تولیدکنندگان و حتی ورشکستگی برخی از آن‌ها شده، برای کشور بسیار خطرناک است و در همین زمینه، واردات لوکس نیز ازجمله موانعی به شمار می‌رود که دولت باید به آن ورود کرده و از سر راه تولید حذف کند. حساب اینستاگرامی رهبری در این‌باره نوشته است:

گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز بهش نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع #گوشی_لوکس_آمریکایی در سال۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصی این کار را می‌کند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد.

رهبری با اشاره به اعلام دولت مبنی بر بازگردانده نشدن ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات اظهار داشتند که «ممکن است بخشی از این ارزها به دلایل منطقی هنوز بازگردانده نشده اما با موارد سودجویانه همچون واردات کالاهای لوکس یا خرید ملک در خارج از کشور باید برخورد شود.»

انتقاد رهبری به واردات گوشی آیفون
انتقاد رهبری به واردات گوشی آیفون

بنا به اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، گوشی اپل در سال ۹۹ به تعداد کمی وارد کشور شده که آن هم متعلق به ثبت سفارش‌های سال پیش بوده است؛ البته رجیسترشدن این گوشی‌ها عمدتا به‌صورت مسافری و قاچاق بوده است. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل به زومیت می‌گوید ممنوعیت ثبت سفارش گوشی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو درحال حاضر لغو شده و سه هفته می‌شود که ارز برای تخصیص به آن تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در این زمینه چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش نظرات به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بنام خدا
    دوربین أیفون بسیار بسیار با کیفیته و فعالان هنر نیاز مبرم دارند گوشی های دیگر کیفیت عکس اشغال دارند
    واقعا کیفیت عالی داره
    سونی در عرض یک سال خرابی پورت و باطری داره
    أیفون پنج سال هم با کیفیت فیلم بالا بدون تاری عکس و واقعا از نظر عکاسی نیازه
    بجای قرص مسکّن هنر تنها دلخوشی مان عکس باکیفیته بقیه گوشی ها زود عکس هایشان تار می شود فقط أیفون کیفیت داره

    پاسخ