;
coinex

قیمت و مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ (Galaxy S30) ؛ دوربین 150 مگاپیکسلی؟

سامسونگ هر سال چند گوشی پرچمدار را ارائه می‌کند و حال نوبت به گلکسی S30 رسیده است. در این مطلب مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ را ارائه کرده‌ایم.

گلکسی اس 20 منحصربفردترین و برجسته‌ترین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که سامسونگ تا به امروز ساخته است، با این حال همه طرفداران سامسونگ در فکر این هستند که گلکسی اس 30 قرار است با چه ویژگی‌هایی وارد بازار شود. عرضه گلکسی نوت 20 باعث شد که بفهمیم دیدگاه سامسونگ درباره یک گوشی “خوب” چیست و تا حدی به ما نشان می‌دهد که گلکسی اس 30 در اوایل سال 2021 میلادی با چه مشخصاتی وارد بازار می‌شود.

گوشی های سری سامسونگ گلکسی S30 بدون شک از برجسته‌ترین اسمارت فون های سال 2021 هستند، به همین دلیل علی رغم وجود فاصله زمانی زیاد با عرضه این محصولات در حال حاضر هم شور و شوق زیادی درباره این محصول وجود دارد و شاهد انتشار شایعاتی درباره این گوشی پرچمدار هستیم. جدیدترین شایعات منتشر شده درباره این محصول از این امر حکایت می‌کنند که این محصول قرار است با نام گلکسی اس 21 عرضه شود و نه گلکسی اس 30.

سامسونگ امسال برای هماهنگ کردن نام گوشی های پرچمدارش با سال میلادی جاری آن‌ها را با شاخص عددی 20 وارد بازار کرد، از این رو بعید نیست که سال آینده هم همین روال را دنبال کند و برای تطابق دادن گوشی هایش با سال 2021 آن‌ها را با شاخص عددی 21 وارد بازار کند. با این حال عده زیادی نیز معتقدند که قرار است این محصول با نام گلکسی اس 30 وارد بازار شود. در ادامه به معرفی مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ

به طور خلاصه می‌توان گفت که گلکسی اس 30:

  • جانشین گلکسی اس 20 است.
  • احتمالا در ماه فوریه 2021 (13 بهمن تا 13 اسفند 99) با قیمتی در حدود 999 دلار عرضه می‌شود.

مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ : تاریخ و قیمت

سامسونگ همیشه در اوایل سال میلادی از گوشی های سری گلکسی اس خود رونمایی می‌کند. چند سالی است که این رویداد در ماه فوریه برگزار می‌شود و گوشی های معرفی شده در ماه مارس وارد بازار می‌شوند. از این رو می‌توان گفت که به احتمال زیاد برای گلکسی اس 30 هم همین روند دنبال می‌شود. در این زمینه بیشتر از این نمی‌توان با اطمینان حرفی زد. همچنین بد نیست بدانید که سازنده مشهور کره‌ای امسال در نمایشگاه MWC (که در ماه فوریه برگزار می‌شود) شرکت نکرد و گوشی هایش را زودتر وارد بازار کرد، به همین دلیل احتمال دنبال شدن این روند نیز در سال میلادی آینده وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

در مورد قیمت گوشی های گلکسی اس 30 هم می‌توان گفت که احتمالا حداقل قیمت این محصولات با قیمت گلکسی های سری اس 20 برابری می‌کند. بنابراین این باید انتظار داشته باشید که گلکسی اس 30 با قیمت پایه 999 دلار وارد بازار شود و مدل های پلاس و اولترای این محصول نیز قیمت گرانتری داشته باشند.

تاریخ و قیمت
مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ : نام محصول

قبل از عرضه گلکسی اس 20 انتظار داشتیم که این گوشی هوشمند با نام گلکسی اس 11 وارد بازار شود و منابع خبری مختلفی هم به روش‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده بودند. اما این گوشی هوشمند در نهایت با نام اس 20 وارد شد تا با شماره سال عرضه‌اش هماهنگی داشته باشد. به گفته یکی از منابع مشهور خبری دنیای گوشی سازی ممکن است که تاریخ دوباره تکرار شود و گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ با نام گلکسی اس 21 به جای گلکسی اس 30 در اختیار طرفداران این برند قرار گیرد.

با همه این تفاسیر هنوز نمی‌توان با اطمینان در مورد این موضوع نظر داد، زیرا افراد زیادی معتقدند که این اسمارت فون با نام گلکسی اس 30 عرضه می‌شود و از طرف دیگر منبع خبری انتشار دهنده موضوع فوق هم اعتبار زیادی در ارائه اطلاعات درست دارد و نمی‌توان به خبرهایش بی توجهی کرد. انتظار داریم که با توجه به نزدیک شدن به زمان عرضه این محصول منابع خبری معتبر بیشتری درباره نام گوشی پرچمدار جدید سامسونگ اطلاعات دقیقتری را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ : خبرها و شایعات

تا به حال شایعات زیادی درباره گلکسی اس 30 منتشر شده است، اما برجسته‌ترین شایعه این بوده که گلکسی اس 30 با یک دوربین قرار گرفته در داخل نمایشگر عرضه می‌شود. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که سامسونگ هنوز در حال بررسی امکان پذیری این موضوع است، از این رو ممکن است که فناوری ذکر شده در گلکسی اس 30 به کار نرود.

همچنین گفته شده که سامسونگ در حال ساخت یک دوربین 150 مگاپیکسلی برای گوشی های هوشمند است که می‌تواند برای گرفتن عکس‌های 16 مگاپیکسلی پرنور 9 پیکسل را در قالب 1 پیکسل با هم ترکیب کند. با این حال نمی‌توان به این گفته اطمینان کرد، زیرا هنوز فاصله زیادی با عرضه گلکسی اس 30 وجود دارد و از طرف دیگر منبع منتشر کننده این خبر چندان معتبر نیست. درواقع حتی اگر سامسونگ در حال ساختن چنین دوربینی باشد، تضمینی وجود ندارد که گلکسی اس 30 با آن عرضه شود.

یکی دیگر از منابع خبری هم به وجود یک سنسور 150 مگاپیکسلی در گلکسی اس 30 به عنوان سنسور اصلی دوربین اشاره کرده و گفته است که این سنسور در کنار یک سنسور 64 مگاپیکسلی تله فوتو، 16 مگاپیکسلی اولترا واید، 12 مگاپیکسلی مایکرو و یک سنسور تشخیص دهنده عمق قرار دارد. اگر این شایعه درست باشد، محتملتر است که گلکسی اس 30 اولترا هم با ویژگی‌های مشابهی عرضه شود.

البته یکی از منابع خبری هم گفته است که گلکسی اس 30 اولترا (مانند مدل اس 20 اولترا) به یک سنسور 108 مگاپیکسلی مجهز است، با این تفاوت که یک سنسور تصویر بهتر و جدید را در خود دارد. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که کدام شایعه صحت دارد. یکی دیگر از منابع خبری گفته است که گلکسی اس 30 برخلاف گلکسی اس 20 بدون سنسور ToF عرضه می‌شود. ظاهرا سامسونگ می‌خواهد تا زمان دستیابی به سنسوری که بتواند با سنسور اپل رقابت کند، این فناوری را کنار بگذارد.

اخیرا تصویری هم از یک پتنت سامسونگ منتشر شده است که گوشی هوشمندی را با شش سنسور در پشت دستگاه نشان می‌دهد. احتمال دارد که پنج سنسور واید انگل و یک سنسور تله فوتو در این مجموعه قرار بگیرد و هر سنسور به طور مجزا قابل تنظیم باشد تا بتواند روی جهت خاصی متمرکز شود.

خبرها و شایعات
مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ

این فناوری چند کاربرد پتانسیلی را، از امکان اعمال اثر بوکه و گرفتن عکس‌های پانوراما گرفته تا بهبود کیفیت تصاویر گرفته شده در شرایط کم نور و تصاویر گرفته شده با حالت HDR، فراهم می‌سازد. البته این پتنت مستقیما به گلکسی اس 30 ربط داده نشده است، به همین دلیل هیچ تضمینی وجود ندارد که این گوشی هوشمند با فناوری یاد شده عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

خبرهایی هم درباره پردازشگر به کار رفته در گلکسی اس 30 و امتیاز آن در تست بنچمارک منتشر شده است. طبق این خبرها مدل‌هایی از گلکسی اس 30 به پردازشگر جدید اگزینوس 1000 مجهز هستند و سرعت واحد پردازش گرافیکی آن‌ها سه برابر سرعت واحد پردازش گرافیکی تراشه کوالکام اسنپدراگون 865 است. باید به این نکته هم اشاره کرد که اسنپدراگون 865 در حال حاضر سریعترین تراشه مرکزی صنعت گوشی سازی است. گلکسی اس 30 در یک مدل دیگر هم با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 875 عرضه می‌شود که بدون شک یک تراشه قدرتمند و سریع است.

درباره باتری هم بعضی از خبرها به این موضوع اشاره دارند که ظرفیت باتری گلکسی اس 30 کمی نسبت به ظرفیت باتری گوشی های گلکسی اس 20 بیشتر است، ولی باید صبر کرد و دید که آیا این افزایش ظرفیت تاثیر مثبتی هم در مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ دارد یا نه.

همچنین گفته شده بود که سامسونگ در ساخت گلکسی اس 30 می‌خواهد تامین کنندگان نمایشگر محصولاتش را تغییر دهد و از محصولات شرکتی به نام BOE استفاده کند، با این حال شایعات جدیدتر این موضوع را رد کرده‌اند و به این امر اشاره دارند که نمایشگر گلکسی اس 30 به نمایشگر گلکسی اس 20 شباهت دارد و سامسونگ همچنان خودش نمایشگر گوشی‌هایش را تولید می‌کند.

علاوه بر این شنیده شده است که مسئولان سامسونگ در حال بحث درباره این موضوع هستند که بعضی از گوشی های 2021 این برند را به منظور کاهش زباله‌های الکترونیکی بدون کابل شارژ عرضه کنند، زیرا اکثر کاربران کابل شارژ دارند. این احتمال وجود دارد که گلکسی اس 30 هم یکی از این گوشی ها باشد زیرا گوشی های قبلی سامسونگ با کابل‌هایی عرضه شدند که با سرعت واقعی شارژ شدنشان تطابق ندارند و همین مسئله باعث شده است که بسیاری از کاربران کابل شارژ جداگانه‌ای خریداری کنند. با توجه به این موضوع حتی احتمال دارد که گلکسی اس 30 کاملا فاقد پورت باشد.

آنچه از گلکسی اس 30 انتظار داریم

هنوز اطلاعات زیادی درباره گلکسی اس 30 نداریم، با این حال موارد زیر ویژگی‌هایی هستند که از این گوشی هوشمند انتظار داریم.

قیمت معقولتر

مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ
مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ

گلکسی اس 20 یک گوشی گران قیمت است. حتی مدل پایه این محصول در مقایسه با گوشی هوشمندی که سامسونگ سال گذشته وارد بازار کرد، قیمت بسیار بالایی دارد، جدا از این که گلکسی اس 20 اولترا به خودی خود یک دسته بندی جدید را برای گوشی های فوق پیشرفته و قیمتشان ایجاد کرده است. عرضه محصولاتی با نام گلکسی اس 20 ای یا گلکسی اس 20 لایت هم تاثیر مثبتی بر این قضیه ندارد، اگرچه که ممکن است گوشی هوشمندی هم با این نام توسط سامسونگ عرضه شود. در هر حال دوست داریم که گوشی های 2021 سامسونگ قیمت ارزانتری داشته باشند، یا محصولی هم به نام گلکسی اس 30 لایت در کنار سایر اعضای خانواده گوشی سری گلکسی اس 30 عرضه شود، یا حتی سامسونگ با فراهم سازی هر دوی این گزینه شرایط بهتری را برای طرفدارنش فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

زوم 100x

گلکسی اس 20 اولترا بعضی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها را در زمینه دوربین در خود دارد و زوم 100x هم یکی از این ویژگی‌ها است. در مورد این ویژگی دوست داریم که یکی از اعضای ارزانتر خانواده گوشی های گلکسی S30 آن را ارائه کند. علاوه بر این انتظار داریم که سامسونگ این ویژگی را کمی بهبود بخشد، زیرا مدل کنونی آن کیفیت چندان خوبی ندارد و بیشتر به یک ویژگی نمایشی شبیه است تا ابزاری که شما بخواهید همیشه از آن استفاده کنید.

دوربین قرار گرفته در نمایشگر

مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ
مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ

پنل گوشی های پرچمدار کنونی سامسونگ با نوعی فرورفتگی ساخته شده‌اند تا دوربین سلفی این گوشی ها را در خود جای دهند و این مشخصه چندان زیبا نیست، از این رو می‌خواهیم که سامسونگ در گلکسی اس 30 دوربین سلفی را مانند سنسور اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار دهد. این سبک طراحی سامسونگ را قادر می‌سازد تا بدون استفاده از دوربین پاپ گوشی بعدی خود را با نمایشگر تمام صفحه عرضه کند. مطمئن نیستیم که این فناوری را در گلکسی S30 می‌بینیم، زیرا ارائه آن به پیشرفته بودن کافی فناوری ارائه شده در این زمینه بستگی دارد، ولی وجود آن بدون شک می‌تواند یک ویژگی برجسته برای گلکسی S30 باشد.

مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ : ظاهر جدید

طراحی گوشی های سری گلکسی اس تغییر چندان زیادی در مدل های 2020 این محصولات نکرده بود و بجز قرار گرفتن یک حفره به جای حاشیه برای در بر گرفتن دوربین سلفی در چند سال اخیر شاهد تغییرات زیادی در این محصولات نبودیم، به همین دلیل می‌توان گفت که وقت آن رسیده است که سامسونگ تغییراتی را در این زمینه اعمال کند. یکی از این تغییرات می‌تواند قرار دادن دوربین در زیر نمایشگر باشد، اما بهرحال دوست داریم که سازنده مشهور کره‌ای گوشی های سری گلکسی S30 و محصولات بعد از آن را با تغییراتی در زمینه طراحی ارائه کند.

یک نوع پردازشگر در همه گوشی ها

مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ
مشخصات فنی گلکسی اس 30 سامسونگ

یکی از ویژگی‌های عجیب گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ این است که آن‌ها را در نقاط مختلف جهان با تراشه‌های مرکزی متفاوتی دریافت می‌کنید، در بعضی کشورها با جدیدترین پردازشگر پرچمدار کوالکام و در بعضی کشورها با جدیدترین پردازشگر پرچمدار اگزینوس. مشکل موجود این است که این تراشه‌ها به ندرت به یکدیگر شباهت دارند و از جهات مختلفی نظیر عملکرد و عمر باتری با یکدیگر فرق می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مقدار این تفاوت هر سال تغییر می‌کند و زیاد هم نیست، با این حال همیشه یک مدل نسبت به مدل دیگر ضعیفتر است. به همین دلیل دوست داریم که سامسونگ در همه گوشی های پرچمدارش از یک نوع تراشه استفاده کند.

نرخ تازه سازی 120Hz برای رزولوشن QHD پلاس

مشکل دیگر گوشی های سری گلکسی S20 این است که می‌توانید آن‌ها را با نمایشگر دارای رزولوشن QHD پلاس یا نرخ تازه سازی 120 هرتزی خریداری کنید، اما این دو ویژگی در یک گوشی در کنار هم نیستند. این مشخصه کمی محدود کننده است، مخصوصا با توجه به این که گوشی هایی مانند وان پلاس 7 تی و گوگل پیکسل 4 هستند که نرخ تازه سازی 90Hz  را در کنار زولوشن QHD پلاس ارائه می‌کنند و سامسونگ همچنان راهکار ارائه نرخ تازه سازی 60Hz را دنبال می‌کند. شایعاتی مبنی بر این موضوع وجود دارند که سامسونگ می‌خواهد این محدودیت نرم افزاری را بردارد، اما در هر حال دوست نداریم که در گلکسی اس 30 آن را ببینیم.

اسکنر سریعتر

اسکنر قرار گرفته در داخل نمایشگر گلکسی اس 20 کارایی بدی ندارد، اما سرعت و اطمینان سریعترین اسکنرهای اثر انگشت موجود در بازار را هم ندارد و این ویژگی مشخصه دیگری است که انتظار داریم سامسونگ در گلکسی اس 30 آن را بهبود بخشد. می‌خواهیم که این ویژگی همیشه سریع عمل کند و در عین حال امنیت خوبی را هم ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر