;
coinex

فجیع ترین و بدترین تجاوزهای جهان ؛ فجیع ترین تجاوزهای جنسی تاریخ!

امروز میخواهم برایتان از تجاوز جنسی، تاریخچه، تعریف صحیح و بدترین تجاوزهای جهان بگویم. با تکراتو در بررسی بدترین تجاوزهای جنسی تاریخ همراه باشید.

یک تعریف ساده و دم دستی که احتمالا با شنیدن عبارت تجاوز جنسی به ذهن متبادر میشود، اجبار فرد یا افرادی به انجام عمل جنسی، بدون رضایت است.

البته شاید جالب باشد بدانید، این تعریف گرچه فراگیرترین تعریف است، اما جامع ترین تعریف از تجاوز جنسی محسوب نمیشود. تعاریف و قوانین مرتبط با تجاوز جنسی در کشورهای مختلف جهان متفاوت است و در برخی از کشورهای پیشرفته اروپایی، بسیار جامع تدوین شده و ابعاد مختلفی از این موضوع را در نظر میگیرد.

فجیع ترین و بدترین تجاوزهای جنسی جهان ؛ فراز و فرود موضوع در طول تاریخ

در تاریخ باستان، تجاوز بیش از آنکه به عنوان یک نوع اذیت و آزار علیه زن تلقی شود یک جرم مالکیتی جدی، علیه مردی محسوب میشد که زن مورد تجاوز قرار گرفته، به مانند یک «کالا» به او تعلق داشت. در این رابطه ملکی، مالک مذکور معمولاً پدر یا شوهر زن بود.

از دست دادن بکارت مخصوصاً یک مسئله جدی بود. آسیبی که به جهت از دست رفتن بکارت وارد می‌آمد، بر امیدهای کاهش‌یافتهٔ زن در پیدا کردن شوهر و در بهای عروس منعکس می‌شد. این موضوع به ویژه در مورد دوشیزه‌های نامزد دار ملموس بود که از دست رفتن پاکدامنی به عنوان وضعیتی تلقی می‌شد که ارزش او را به شدت نزد شوهر آینده‌اش می‌کاست. طبق قانون کتاب مقدس، در صورت توافق پدر دختر، به جای مجازات مدنی، ممکن بود متجاوز وادار شود با آن زن مجرد ازدواج کند.

تجاوزهای وحشتناک تاریخ
تجاوزهای وحشتناک تاریخ

تجاوز جنسی به لوکریشا توسط پسر پادشاه، نقطه شروع از اتفاقاتی بود که منجر به سقوط حکومت پادشاهی و تشکیل اولین جمهوری روم شد. لوکریشا که از اشراف‌زادگان رومی بود، پس از مورد تجاوز قرارگرفتن، اقدام به خودکشی کرد. در طول تاریخ، ماجرای تجاوز و خودکشی لوکریشا مورد توجه بسیاری از نویسندگان، تندیس‌گران و نقاشان قرار گرفت.

خود واژه rape (تجاوز) از فعل لاتین rapere ریشه گرفته‌است: گرفتن یا ستاندن به زور. تاریخچهٔ تجاوز و تغییرات معنایی و قانونی مرتبط با آن واقعاً پیچیده‌است.

در قانون روم، تجاوز به عنوان نوعی crimen vis «جرم تهاجمی» دسته‌بندی شده بود. برخلاف دزدی یا سرقت، یک «خطای اجتماعی» injuria publica دربرابر «خطای شخصی» injuria privitia نامیده می‌شد. آگوستوس سزار اصلاحاتی در مورد جرم تجاوز را طبق مصوبه تهاجم Lex Iulia de vi publica قانونی کرد که نام خانوادگی اش Iulia را همراه دارد. طبق این مصوبه بود که تجاوز به عنوان یک عمل مجرمانه در چارچوب جغرافیایی امپراتوری روم پیگیری قضایی میشد.

تجاوزهای وحشتناک تاریخ
تجاوزهای وحشتناک تاریخ

امپراتور یوستینیان ادامهٔ استفاده از مصوبه این جرم جهت پیگرد تجاوز در قرن ششم در امپراتوری روم شرقی را تأیید کرد. تا اواخر دورهٔ باستان، عبارت کلی raptus به ربایش، گریختن با معشوق، سرقت یا تجاوز به معنای امروزی آن اشاره کرده بود.

ابهام در مورد این عبارت منجر شد مفسرین کلیسایی قانون، میان raptus seductionis (گریختن با معشوق بدون اجازه والدینی) و raptus violentiae (هتک ناموس) تفاوت قائل شوند. هر دو نوع raptus مجازات مدنی و احتمالاً طرد اجتماعی برای خانواده و روستایی که زنان ربوده شد را می‌پذیرفت به همراه داشت، گرچه raptus violentiae منجر به مجازات‌های قطع عضو یا مرگ هم می‌شد.

از سال ۱۹۷۰، در میزان درک تجاوز جنسی، تغییرات بسیاری روی داد که بخش زیادی از آن به دلیل جنبش‌های فمینیسمی و بازخوردهای عمومی تجاوز به عنوان یک جرم از سر قدرت و کنترل و نه صرفاً سکس، بوده‌است. در برخی کشور، پس از جنبش رهایی زنان در سال ۱۹۷۰، اولین مراکز بحران تجاوز جنسی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید:

فجیع ترین و بدترین تجاوزهای جهان

در ادامه این گفتار قصد داریم فهرستی از فجیع ترین و بدترین تجاوزهای جهان در طول تاریخ را به شما ارائه دهیم. در فهرست خود نه محدودیت جغرافیایی خاصی را در نظر گرفته ایم، و نه صرفا به آمارهای ارائه شده متکی هستیم.

منبع کار ما در این بخش، اخباری است که در این حوزه در سطح جهانی منتشر شده و سر و صدای بسیار به پا کرده اند.

ماجرای پرستار معلولین در سوئیس

یکی از بدترین تجاوزهای جهان، مربوط به تجاوز یک پرستار معلولین در طول دوران خدمت خود در سوئیس بوده است. این پرستار 54 ساله سوئیسی طی بازجویی ها اعتراف کرده که طی 30 سال دوران خدمت خود، به 114 معلول و ناتوان جسمی تجاوز کرده است.

تجاوزهای وحشتناک تاریخ
بدترین تجاوزهای جهان

پلیس منطقه برن در سوئیس تایید نمود که متهم رسما اعتراف کرده به 114 نفر از جمله یک نوزاد یک ساله تجاوز کرده است. وی همچنین به 8 مورد تلاش برای تجاوز نیز اعتراف کرده است. در بیانیه شرم آور پلیس برن آمده که متهم اعتراف کرده که در طول 29 سال از زندگی کاری اش در آسایشگاه های معلولان جسمی و ذهنی حتی به برخی از کودکان کارمندان آسایشگاه ها نیز تجاوز کرده است.

بیشتر بخوانید:

اتهام آزار جنسی علیه مدیر سابق دیجی کالا در توئیتر ؛ نیما رسول زاده کیست؟

بازداشت کیوان امام وردی که در توئیتر به تجاوز جنسی دختران دانشجو متهم شده بود

ماجرای اتهام آزار جنسی آیدین آغداشلو در توئیتر ؛ یادآور جنبش MeToo یا تهمتی بی‌اساس؟

کریستوفر شوئر بازپرس پرونده در کنفرانس خبری گفت صدها عکس و ویدئوی مستهجن که متهم را حین ارتکاب جرم نشان می دهد از خانه وی بدست آمده است.گفتنی است متهم یکبار در سال 2003 توسط خانواده دختری 13 ساله به اتهام سوء استفاده جنسی بازداشت شده بود اما پلیس گزارش دخترک معلول را باور نکرده و پرونده را مختومه اعلام کرده بود.این پرونده نیز بازگشایی مجدد شده است.

آدم ربایی و تجاوز 6 نفره در تهران

مورد بعد در میان فجیع ترین تجاوزهای جهان مربوط به کشور خودمان و همین جندسال اخیر است. در ادامه داستان یکی از بدترین تجاوزهای تاریخ ایران را خواهید خواند.

روز ۲۰ دی 1390 مردی میانسال بعد از اینکه از مدیر مدرسه دخترش شنید فرزندش به مدرسه نرفته است نگران شد و جستوجوهایی را برای یافتن م آغاز کرد اما وقتی راه به جایی نبرد، نزد ماموران نیروی انتظامی رفت و طی شکایتی مفقود شدن دخترش را گزارش داد.

کارآگاهان بعد از دریافت این شکایت تجسس‌های خود را برای یافتن دختر نوجوان آغاز کردند و این در حالی بود که پدر دختر تماسی مشکوک از مردی ناشناس دریافت کرد. این مرد ناشناس به مرد میانسال گفت دخترش را ربوده است و برای آزادی او پول می‌خواهد.

ماموران بعد از اطلاع از این ماجرا دامنه تحقیقات‌شان را گسترش دادند اما ردی از آدم‌ربایان به دست نیاوردند تا اینکه م روز ۱۹ بهمن در حالی‌که توانسته بود از چنگ آدم‌ربایان فرار کند به خانه بازگشت و از ماجرای هولناکی که برایش رخ داده بود، پرده برداشت.

بدترین تجاوزهای جهان
بدترین تجاوزهای جهان

دختر ۱۵ساله سپس همراه پدرش به پلیس آگاهی رفت و واقعه را برای ماموران بازگو کرد، او گفت: «صبح روز ۲۰ دی در راه رفتن به مدرسه بودم که یک خودرو نزدیکم توقف کرد و زنی سرش را از شیشه ماشین بیرون آورد و آدرسی را پرسید. برای راهنمایی کردن آن زن جلو رفتم که ناگهان مردی که سوار همان خودرو بود به طرفم حمله و با تهدید چاقو وادارم کرد سوار خودرو شوم.»

این دختر ادامه داد: «دو مرد و یک زن که مرا ربوده بودند به باغی رفتند و من را داخل یک اتاق کوچک حبس کردند و شماره پدرم را گرفتند تا از آنها باج بگیرند. در چند روزی که در آن اتاق زندانی بودم دو مرد چند بار به من تعرض کردند، در حالی‌که امیدی به آزادی نداشتم یک روز فرصت مناسبی به دست آوردم و توانستم از آن باغ فرار کنم.

من نمی‌دانستم کجا هستم و چطور می‌توانم خودم را به خانه‌مان برسانم. برای همین از سه مرد که در آن اطراف بودم کمک خواستم. یکی از آنها وقتی حرف‌هایم را شنید، تصور کرد من دختر فراری هستم برای همین پیشنهاد رابطه داد ولی به او توضیح دادم درباره من اشتباه فکر می‌کند او هم به ظاهر قانع شد و من همراه سه مرد سوار خودرو شدم تا مرا به ایستگاه پلیس برسانند و بتوانم از ماموران کمک بگیرم اما در میان راه آنها مرا به ساختمانی نیمه‌کاره بردند و در آنجا همراه مردی دیگر که نگهبان ساختمان بود به من تعرض کردند.»

بدترین تجاوزهای جهان
بدترین تجاوزهای جهان

ماموران بعد از شنیدن اظهارات این دختر با توجه به نشانیهایی که او از آدمربایان ارایه داد، وارد عمل شدند و توانستند بعد از چند روز تحقیق هر شش مرد را که در دو مرحله این دختر را ربوده بودند، دستگیر کنند و اینگونه پرونده یکی از بدترین تجاوزهای تاریخ ایران بسته شد.

بیشتر بخوانید:

قتل عام و تجاوز دسته جمعی در می لای

ارتش آمریکا طی جنگ ویتنام و در تاریخ ۱۶ مارس ۱۹۶۸ دست‌کم بین ۳۴۷ تا ۵۰۴ شهروند غیرمسلح ویتنامی را به شکلی غیرانسانی و وحشیانه قتل‌عام کردند که بسیاری از آن‌ها زن، کودک و نوزاد بودند. اما همه جیز در این حادثه درباره قتل عام نیست. در طی این قتل عام یکی از بدترین تجاوزهای جهان به صورت دسته جمعی نیز رخ داد.

بدترین تجاوزهای جهان
بدترین تجاوزهای جهان

«جیمز اولسن» و «رندی رابرتز» در بازبینی تاریخی قتل‌عام می لای، اطلاعات موجود در گزارش‌های تحقیقات پیرز (از مسئولان تحقیقات در باب قتل عام می لای) درباره خشونت جنسی را جمع‌آوری و فهرستی از بیست مورد تجاوز جنسی را بر اساس گفته‌های شاهدان عینی ثبت کرده‌اند.

قربانیانی که در این فهرست ثبت شده‌اند، بین ۱۰ تا ۴۵ سال سن دارند و از میان این زنان و دختران، نُه نفر زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند. بسیاری از این قربانی‌ها مورد تجاوز گروهی قرار گرفته و بسیاری از آن‌ها هم شکنجه جنسی شده‌اند.

چنان‌که «سوزان براون‌میلر» (نویسنده تاریخ تجاوز جنسی و قوانین مربوط به آن در فرهنگ آمریکا) می‌نویسد، به‌رغم شایع بودن خشونت جنسی در می لای و وجود اسناد متعدد در این‌باره، باز هم مرتکبین هیچ‌یک از این تجاوزها تحت پیگرد قانونی قرار نگرفتند.

تجاوز دسته جمعی در خمینی شهر

حادثه خمینی‌شهر یکی از بدترین تجاوزهای جهان و در قالب تجاوزی دسته جمعی در ۲ خرداد سال ۱۳۹۰ در یکی از روستاهای نزدیک خمینی‌شهر در استان اصفهان رخ داد که منتهی به عکس‌العمل‌های گسترده اجتماعی شد. این مورد به عنوان یکی از بدترین تجاوزهای تاریخ ایران شناخته می‌شود.

بدترین تجاوزهای جهان
بدترین تجاوزهای جهان

۱۳ زن و مرد جوان در یکی از باغ‌های شهرستان خمینی‌شهر حضور داشتند که ناگهان مردانی با ورود غیرقانونی به داخل باغ، پس از حبس هفت مرد در اتاقی، زنان حاضر در میهمانی را با خودروی سمندی به باغ دیگری در فاصله هزار و ۵۰۰ متری منتقل کردند. متجاوزان سپس با تهدید، چهار تن از زنان را مورد آزار و اذیت قرار داده و قبل از رسیدن پلیس گریختند.

متجاوزان طی تحقیقات پلیس دستگیر شدند و طی محاکمات 4 نفر از ایشان به اعدام محکوم شدند که حکم ایشان در مهر ماه همان سال اجرا شد.

بیشتر بخوانید:

تجاوز 50 نفر به یک زن در کاشمر

شرم آور است که همچنان در فهرست بدترین تجاوزهای جهان در کشور خود مانده باشیم. مورد دیگر به عناون یکی از بدترین تجاوزهای تاریخ ایران، مربوط به سال 91 و تجاوز 50 نفره یه یک زن در شهرستان کاشمر بود.

تجاوزهای وحشتناک تاریخ
بدترین تجاوزهای تاریخ ایران

پنجم اردیبهشت ماه سال 91، زنی به نام “م.ق” با طرح شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر از حادثه هولناکی خبر داده که در آن به حمله  50 مرد به وی در روستای قوژد اشاره شده است. حادثه ساعت 20 روز دوم اردیبهشت ماه امسال در یک زمین کشاورزی و با تهدید چاقو و کتک کاری رخ داده و سپس عوامل آن اقدام به ربودن زن و فرار از منطقه کرده اند.

به گفته خانم “م.ق” چند موتورسوار بعد از اینکه او و همراهش را از ماشینی در حومه شهر کاشمر پایین کشیده اند کلید ماشین را برداشته و همراهش را به شدت کتک زده و قربانی را به داخل گندم زار برده و با تهدید چاقو و کتک کاری به او تجاوز کرده اند.

این زن در نامه اش به دادستان آورده که “آنها به دوستشان زنگ زدند و آدرس محل را دادند و مرا تهدید به قتل کردند و گفتند ما همیشه این کار را می کنیم. من دیدم موتور سوار هست که از طرف روستا می آید و حدود پنجاه نفر دور من حلقه زده بودند و عد ای مست بودند و صورتهای خود را پوشیده بودند.”

در افریقای جنوبی هر 4 دقیقه به یک زن تجاوز میشود

یکی از بدترین تجاوزهای جهان که با قتل دختر مورد تجاوز قرار گرفته به اوج خود رسید در یکی از شهرهای افریقای جنوبی رخ داد. در پی ربوده شدن دختر ۱۷ ساله در مسیر مدرسه در شهر “بریدا اسبودا” باند متجاوز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

تجاوزهای وحشتناک تاریخ
تجاوزهای وحشتناک تاریخ

ربایندگان این دختر پس از تجاوز وحشیانه، قربانی خود را با اره تکه تکه کردند. پس از یافتن جسد تکه تکه شده در کنار یک آبنما در نزدیکی پارک، پلیس توانست دو نفر را در اتهام به تجاوز جنسی دستگیر کند.

متهم ۲۱ ساله پس از دستگیرشدن و اعتراف به آنچه وحشیانه و بی رحمانه انجام داده بودند در دادگاه به حبس ابد محکوم شدند. گفته می‌شود در آفریقای جنوبی هر چهار دقیقه یک زن مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

روزانه 30 تجاوز!

بنابر آمار موجود یکی از بدترین تجاوزهای جهان در مکزیک و بازهم در میان اعضای یک باند مافیایی فعال در حوزه قاچاق انسان رخ داده است.کارلا خاسینتو دختری که سر از باند مافیا و قاچاق درآورده بود قربانی تجاوز های روزانه مکرر مردان می شد به گونه ای که خودش تعریف می کند روزی ۳۰ مرتبه مورد تجاوز قرار می گرفته است که آماری وحشتناک و دردآور است،ماجرای این دختر جوان را با هم می خوانیم.

فجیع ترین تجاوزهای جهان
بدترین تجاوزهای تاریخ ایران

کارلا در خاطرات خود رقم عجیب 43200 بار تجاوز را طی دوران اسارت در باند مافیایی سابق الذکر بیان میکند. او می‌گوید که روزی ۳۰ بار، در هفت روز هفته و به مدت چهار سال.داستان او روایتگر وقایع تلخ قاچاق انسان در ایالات متحده و مکزیک است،اتفاقی تلخ که زندگی هزاران دختر مکزیکی مانند کارلا را تحت شعاع خود قرار داده است.

تجاوز پدر به نوزاد

به احتمال قریب، یکی از فجیع ترین تجاوزهای جهان، تجاوز یک پدر به نوزاد 1 ساله خود بوده است. دراین پرونده مادر، فرزندش راکه سالم و بدون هیچ عارضه یا بیماری است عصر به تخت خوابش می برد و هشت ساعت بعد پدرش بدن بی‌جان او راکه آسیب‌های‌ شدیدی به آن واردشده، به طبقه پایین می‌آورد.

فجیع ترین تجاوزهای جهان
فجیع ترین تجاوزهای جهان

پدر این دختر بچه که مدتی پیش جرمش محرز شد هر گونه جرمی را انکار کرد و درباره‌ی شب حادثه گفت: پوپی حدود ساعت 5:45 صبح روز 12 دسامبر جیغ‌زنان از خواب بیدار و اندکی بعد با آمبولانس او رابه بیمارستان بردند.

ولی نتیجه تحقیقات نهایی پلیسی تکاندهنده بود . به گزارش تالاب برای اولین بار امروز یک قاضی دادگاه عالی در حکمی اعلام کرد آقای وُرثینگستونِ 47 ساله اندکی پیش از مرگِ دخترش، به او تجاوز کرده بود. محاسبه دقیق شواهد آسیب‌شناسی و گزارش متخصص کودکان صریحاً نشان میدهند که صدمات وارده ناشی از ضربه‌ای خارجی به بدن است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    اون دختری ک تو ایران بهش تجاوز شد بعد تیکه تیکه کردنش بعدم انداختن تو زباله تو همین ایران خراب شده بود که تعجب کردم تو این لیست قرار نگرفت. البته خیلی از دخترا تو ایران نمیتونن بگن بهشون تجاوز شده چون مایه بی ابرویی برا خانواده و فامیله که اینم از جهالتو مغز زنگ زده بزرگترا میاد

    پاسخ

    از بین جهان سه تاش ایرانی بود؟ من خودم خیلی تجاوز های بدتر از این خوندم که خارجی بودند و خیلی معروف اما شما نگفتید؟!

    پاسخ

    چرا از بوسنی که در یک روز به تعداد زیادی از زنان تجاوز شد اشاره نکردید. خیلی گزارش مسخره و یک طرفانه ای بود. کمی مطالعه هم خوب است تجاوزهای دهه 50 آمریکا را برید ببینید اون موقع به این موارد باید خندید…

    پاسخ

    میشه دقیقا بگید بعداز تجاوزهای دهه50 امریکا که شما توصیح کردید بیایم به چی بخندیم…!؟😤شما اگر اخبار تجاوز رو در هر نقطه جهان با هر دین و آیین و…رو شنیدید و ناراحت و خشمگین نشدید حتما به دکتر مراجعه کنید و متاسفم براتون با این افکار جهت دارتون….

    پاسخ

    برای چند لحظه خوشی ……اینده یک نفر را نابود نکنیم….حتی اگر خودش هم اصرار به این کار کرد…عقده ای بازی ‌‌درنیارین …واگه واقعا کسی رو از صمیم قلب دوست دارین پا پیش بزارین برین خواستگاریش …اگه خدا خواست میشه وازدواج میکنید اگه….بیخیال ذختر مردم بشید….ایندشو خراب نکنید.بهم ظلم نکنیم..‌..دختران سر زمین مان را بازی دست خود نکنیم …..لعنت به متجاوز به ظاهر عاشق

    پاسخ

    خدا لعنتشون کنه آتیش بگیرن تا ابد تمام متجاوزان

    پاسخ

    اره واقعا… به آدم متجاوز نباید هیچ ارفاق و رحمی بشه.

    پاسخ