;
coinex

راه اندازی فروشگاه فیسبوک ؛ زاکربرگ پا در کفش جف بزوس می‌کند!

راه اندازی فروشگاه فیسبوک اقدام این کمپانی برای بهره بردن از موج خرید اینترنتی در دوران شیوع ویروس کرونا است. غول خرده فروشی آمازون حالا رقیبی جدی دیگری خواهد داشت. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

در اپلیکیشن فیسبوک بخش جدید به نام فیس بوک شاپ (Facebook Shop) راه‌اندازی شده که در سراسر آمریکا به مردم امکان می دهد به جست و جوی انواع محصولات بپردازند و کالاهای مورد نیاز خود را در بستر این شبکه اجتماعی تامین کنند. این قابلیت فیس بوک پیشتر در گروه کوچکی از کاربران آمریکایی آزمایش شده بود. این کمپانی ماه گذشته قابلیت مشابهی را در اینستاگرام به راه انداخت.

راه اندازی فروشگاه فیسبوک

زاکربرگ پا در کفش جف بزوس می‌کند!

پیش از راه اندازی فروشگاه فیسبوک فروشنده‌های می توانستند کاتالوگ‌های خرید را به پیج‌های خود در فیس بوک اضافه کنند. با این وجود بخشی اختصاصی برای خرید در فیس بوک وجود نداشت.

زاکربرگِ مدیرعامل، شخصا با جدیت در این ابتکار حضور دارد. موضوعی که نشان می‌دهد با توجه به توسعه خرید آنلاین در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، فیس بوک این تجارت را جدی گرفته است و به نوعی قرار است پا در کفش آمازون، بزرگترین وبسایت خرده‌فروشی جهان بگذارد.

بیشتر بخوانید:

کمپانی تحت رهبری زاکربرگ اعلام کرده قابلیت چک اوت (CheckOut) اینستاگرا بزودی برای همه شرکتهای آمریکایی ممکن خواهد بود. با استفاده از قابلیت چک اوت کاربران می‌توانند پول کالاهای خریداری شده را مستقیما به صورت درون برنامه ای پرداخت کنند. قابلیت چک اوت در طول ۱۸ ماه گذشته برای برخی از شرکای فیس بوک موجود بوده است.

راه اندازی فروشگاه فیسبوک
راه اندازی فروشگاه فیسبوک این کمپانی را به حوزه تجارت الکترونیک وارد می‌کند.

به نظر می‌رسد غول دیجیتالی سیلیکون ولی در تلاش است در عرصه تجارت الکترونیکی حضور فعالتری داشته باشد. به نظر می‌رسد فیسبوک به درآمدهایی فراتر از تبلیغات فکر می‌کند. مدیر محصول اینستاگرام می‌گوید معمولا برای مبادلاتی که در داخل سرویس فیس بوک انجام می‌شود هزینه دریافت می‌شود اما حالا در جریان همه‌گیری ویروس کرونا این کمیسیون را موقف کرده‌اند. حوزه تجارت الکترونیکی می‌تواند تبلیغات فیس بوک را بهبود ببخشد. از سویی دیگر برای بازاریاب‌ها فروش راحت‌تر و کارامدتر خواهد شد.

بلومبرگ گزارش می‌دهد، فیس بوک اوایل سال جاری قابلیت خرید مشابهی را رونمایی کرد که به شرکتها اجازه می دهد یک کاتالوگ محصول را ایجاد کنند که در همه اپلیکیشنهای مختلف این شرکت شبکه اجتماعی شامل اینستاگرام، مسنجر و واتساپ کار می کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر