;
coinex

ثروت جف بزوس از 200 میلیارد دلار فراتر رفت ؛ آیا او نخستین تریلیونر تاریخ خواهد بود؟

ثروت جف بزوس از 200 میلیارد دلار فراتر رفته است. عالم‌گیری کووید-19 سهام شرکت آمازون را به بالاترین حد ممکن رسانده است. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

انتشار اخبار مثبت از صورت درآمدی شرکت آمازون بار دیگر قیمت سهام آن را افزایش داد و این افزایش قیمت سهام باعث شد تا ثروت جف بزوس، مدیرعامل و بنیان گذار این شرکت از 188 میلیارد دلار به 205 میلیارد دلار برسد.

سهام شرکت آمازون آمریکا از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده در حال بالا رفتن است و جف بزوس، بنیان‌گذار آن هر روز ثروتمندتر می‌شود. بدین ترتیب وی به نخستین فردی تبدیل شود که بالای 200 میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد. برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که مدیرعامل 56 ساله آمازون به زودی نخستین تریلیونر تاریخ لقب خواهد گرفت. (یعنی ثروت خالص بالاتر از هزار میلیارد دلار). با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

ثروت جف بزوس از 200 میلیارد دلار فراتر رفت

آیا او نخستین تریلیونر خواهد بود؟

ارزش سهام آمازون از زمان شیوع کرونا به خاطر افزایش شدید تقاضا برای خرید اینترنتی در جهان در نتیجه اجبار مردم برای ماندن در خانه روز به روز بالاتر می‌رود. ارزش دارایی‌های جف بزوس از 205 میلیارد دلار عبور کرده است. بدین ترتیب مدیرعامل آمازون به اولین نفری در دنیا تبدیل شد که ثروتش از ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر می‌شود. «بیل گیتس» با ۷۸ میلیارد دلار ثروت کمتر پشت سر بزوس در رده دوم قرار گرفته است.

برخی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد ثروت جف بزوس تا سال 2026 به بیش از هزار میلیارد دلار خواهد رسید و او نام خود را به عنوان نخستین تریلیونر تاریخ ثبت خواهد کرد.

وی که هم اکنون هم ثروتمندترین مرد جهان به شمار می‌رود در واقع طی ماه‌های گذشته هر هفته رکوردی را شکست که هفته قبل خود به جا گذاشته بود. زوس افزایش ثروتش را مدیون سهام آمازون است که ارزش آن در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده است.

بیشتر بخوانید:

هفته پیش ثروت بزوس 2 میلیارد دلار کاهش یافته بود اما همچنان بیشترین ثروت را از زمان رتبه‌بندی افراد در جهان توسط موسسه فوربس در 40 سال گذشته در اختیار دارد. مؤسس آمازون سال ۲۰۱۸ پس از اینکه ثروتش از ۱۵۰ میلیارد دلار عبور کرد به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل شد.

جف بزوس

البته بزوس تنها فردی نبوده که شاهد افزایش محسوس ثروت خود از زمان شیوع کرونا بوده است. بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت، مارک زاکربرگ، بنیان گذار فیس بوک و ایلان ماسک، بنیان گذار خودروسازی تسلا از جمله افرادی بوده اند که با افزایش محسوس ثروت خود، جایگاه خود در فهرست میلیاردرهای جهان را بهبود بخشیده اند. در حال حاضر مجموع ثروت 12 فرد ثروتمند آمریکا چیزی حدود یک تریلیون دلار برآورد می شود.

ارزش سهام آمازون فروردین ماه امسال به دلیل افزایش بی سابقه خریدهای اینترنتی رکورد زد و از آن زمان تاکنون با طی روند صعودی ارزش این شرکت را صدها میلیارد دلار بیشتر کرده و سود چشمگیری را نیز عاید سرمایه گذاران کرده است. بر اساس آخرین گزارش شرکت آمازون این شرکت آمریکایی در سه ماهه دوم سال جاری 89 میلیارد دلار درآمد داشته است.

ارزش آمازون حالا به رقم باورنکردنی ۱.۷ تریلیون دلار رسیده و بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا را پس از اپل به ارزشمندترین شرکت در ایالات متحده مبدل نموده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnn

نظر شما در خصوص ثروت جف بزوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر