;
coinex

محققان UCL رکورد سرعت اینترنت را شکستند ؛ 178 ترابایت بر ثانیه!

رکورد سرعت اینترنت توسط محققان کالج سلطنتی لندن (UCL) در یک پژوهش تازه شکسته شد. این اتفاق مهم با همکاری یک شرکت تولید فیبر نوری حادث شده است. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

یکی از بزرگترین عوامل محدود کنندۀ پیشرفت فناوری‌ شبکه، سرعت انتقال اطلاعات بین دستگاه‌هاست.حالا محققان دانشگاه لندن (UCL) ضمن انتشار مقاله‌ای در نسخه سپتامبر مجله IEEE (موسسه مهندسی الکتریکی و الکترونیکی) از ثبت رکورد تازه‌ای به عنوان سریع‌ترین اینترنت جهان خبر دادند.

این محققان با همکاری شرکت ژاپنی KDDI و شرکت تولید‌کنندۀ فیبر نوری Xtera، توانسته‌اند با بهره‌گیری از یک الگوریتم تازه در استفاده از فیبر‌های نوری، به رکورد تازه‌ای برای نرخ انتقال اطلاعات، دست پیدا کنند. رکورد جدیدی که این تیم بدان دست‌ یافته، حقیقتاً شگفت‌آور است؛ آن‌ها توانسته‌اند 178 ترابایت (معادل 178 میلیون مگابایت) داده بر ثانیه را با استفاده از فیبر نوری منتقل کنند. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید!

محققان UCL رکورد سرعت اینترنت را شکستند

سرعت حیرت‌انگیز 178 ترابایت بر ثانیه!

به گفته این محققان این سرعت بسیار نزدیک به حداکثر مقدار نظری انتقال اطلاعات از طریق فیبرهای نوری (محاسبه شده توسط Claude Shannon، ریاضیدان آمریکایی) هست. برای درک بهتر این عدد می‌توان آن را به 178 هزار گیگابیت بر ثانیه تبدیل کرد. سرعتی که با کمک آن می‌توان انواع فیلم‌ها و سریال‌ها را در کمتر از یک ثانیه دانلود کرد.

این رکورد پنج برابر رکورد قبلی که از سوی محققان ژاپن ثبت شده بود سرعت دارد و نشانگر آن است تا چه اندازه به اینترنت سریع و مقرون به صرفه نزدیک شده‌ایم. طبق گفته این گروه تحقیقاتی، این سرعت دو برابر بیشترین سرعتی است که این روزها توسط سیستم‌های پیشرفته در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

رای دستیابی به چنین سرعتی، از محدوده طول موج بیشتری درمقایسه با طول موج‌های بکاررفته در کابل‌های فیبر نوری یا تکنولوژی‌های مختلف آمپلی فایر برای تقویت سیگنال بهره شده است. محققان می‌گویند که این رکورد تازه، به قدری بالاست که می‌توان با استفاده از آن، تمام فیلم‌های تلویزیون اینترنتی “نت‌فلیکس” را در زمانی کوتاه‌تر از یک ثانیه دانلود کرد.

در کابل‌های فیبر نوری (فوتون‌ها برای ایجاد سیگنال، در کابل حرکت می‌کنند) و به دلیل ماهیت مواد تشکیل دهنده این کابل‌ها، این سیگنال‌ها بعد از پیمودن چند کیلومتر درحرکت خود با اختلال مواجه می‌شوند. از این رو، از ریپیترها که نقشی شبیه به اکستندر وای فای را ایفا می‌کنند برای انتقال مجدد این سینال‌ها برای پیمودن مسافت‌های بیشتر بهره گرفته می‌شود. بنابراین، محققان علاوه بر کمک به حرکت سیگنال‌ها، آن‌ها را به طور گسترده‌ای تقویت کرده‌اند.

آموزش افزایش سرعت اینترنت

میزان ترافیک اینترنت در طی 10 سال اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده و از این رو، توسعه فناوری‌های جدید برای کاهش هزینه‌های اینترنت مصرفی کاربران و همچنین پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی کاربران در آینده، امری حیاتی به شمار می‌رود. باتوجه به این دستاورد و درکنار پروژه ایلان ماسک برای راه اندازی اینترنت جهانی، احتمالا به زودی شاهد تغییرات بزرگی در زمینه سرعت و دسترسی اینترنت خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmodo

نظر شما در خصوص این رکورد سرعت اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر