;
coinex

احتمال برخورد یک سیارک به زمین در روز انتخابات آمریکا ؛ ناسا چه می‌گوید؟

احتمال برخورد یک سیارک به زمین در روز انتخابات آمریکا هرچند بسیار اندک ولی وجود دارد. سیارک Asteroid 2018 VP1 حدود 2 نوامبر از کنار زمین عبور خواهد کرد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

ناسا گزارش داد که احتمال دارد یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سیارکی از کنار زمین عبور خواهد کرد، البته احتمال برخورد کمتر از یک درصد اعلام شده‌است. اطلاعات به دست آمده نشان می ‌دهد که اندازه این سیارک حدود دو متر است. این جرم آسمانی اولین بار در سال 2018 در رصدخانه «پالومار» در کالیفرنیا کشف شد.

البته ناسا به طور رسمی اعلام کرده که این سیارک موسوم به “۲۰۱۸ Vp۱” که در حال نزدیک شدن به زمین است، روز قبل یا حین برگزاری انتخابات 2020 آمریکا با زمین برخورد نخواهد کرد.

احتمال برخورد یک سیارک به زمین در روز انتخابات آمریکا

ناسا: آرام باشید، قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد!

واقعیت این است که در واقع یک سنگ فضایی به نام “۲۰۱۸ VP۱” در حال نزدیک شدن به کره زمین است که در آن تاریخ از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد و طبق گفته ناسا که نظارت بر چنین تهدیدهایی را نیز در دستور کار دارد، تهدیدی برای زمین و بشر محسوب نمی شود.

بیشتر بخوانید:

ناسا خاطرنشان می‌شود که این سیارک به نام (2018 VP1) دوم نوامبر حدود ساعت 18:33 به وقت مسکو با فاصله 384 کیلومتر از کنار زمین عبور می‌کند.

این سیارک بسیار کوچک است و تقریبا 2 متر طول دارد و خطری برای زمین ندارد!  اما اگر وارد جو زمین هم شود، با توجه به اندازه بسیار کوچک آن، در جو می سوزد و از بین می رود و به سطح زمین نمی رسد.

احتمال برخورد یک سیارک به زمین در روز انتخابات آمریکا

احتمال برخورد سیارک به زمین تنها در 240 و یا 0.41 درصد است. این سیارک در 3 نوامبر سال 2018 کشف و متعلق به گروه «آپولو» است یعنی سیارک‌های هستند که از مدار زمین عبور می‌کنند. به طور کلی در یک بازه زمانی 13 روزی در اویل نوامبر یه جرم فضایی از نزدیکی زمین عبور خواهند کرد.

انتخابات ریاست‌ جمهوری امریکا روز 3 نوامبر سال روان برگزار خواهد شد و جو بایدن باید با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری‌خواه به رقابت بپردازد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ecowatch

نظر شما در خصوص احتمال برخورد یک سیارک به زمین در روز انتخابات آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر