;
coinex

نحوه فعال سازی حالت شب گوگل مپ (Dark Mode) ؛ چگونه دارک مود گوگل مپ را فعال کنیم؟

فعال سازی حالت شب گوگل مپ (Google Map Dark Mode) به این اپلیکیشن اضافه شده است. چگونه دارک مود گوگل مپ را فعال کنیم؟ در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

پدیده حالت تاریک با سرعت در حال گسترش در بین اپلیکیشن‌های مختلف است. با توجه به هماهنگی Dark Mode با سیستم عامل‌های اندروید ۱۰ و iOS 13 بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری به سمت استفاده از این ویژگی در نرم‌افزارها و سرویس‌های مختلف خود روی آورده‌اند. گوگل در ادامه گسترش قابلیت حالت تاریک در بین نرم‌افزارهای گوگل قصد دارد گوگل مپ را نیز به این ویژگی مجهز کند.

در سال گذشته گوگل به مرور تمامی برنامه هایش را برای اضافه کردن حالت تاریک آپدیت کرد از جمله گوگل Translate, Docs, Sheets و Slides و حالا نوبت به اضافه شدن این قابلیت کاربردی به منو و تنظیمات برنامه گوگل مپ رسیده است. با بررسی بیشتر همراه باشید.

نحوه فعال سازی حالت شب گوگل مپ (Dark Mode)

چگونه دارک مود گوگل مپ را فعال کنیم؟

حالت تیره از سال ۲۰۱۸ برای مسیریاب گوگل مپ در دسترس بوده، گزینه ای برای فعال کردن این ویژگی برای منوها و تنظیمات این برنامه تعبیه نشده بود. حالا با تأیید یک برنامه نویس اندروید انتشار چند اسکرین شات در توییتی می‌بینیم که این قابلیت به بلوغ کامل رسیده و به زودی در برنامه گوگل مپ ظاهر می شود. این تصاویر را در زیر مشاهده می‌کنید.

نحوه فعال سازی حالت شب گوگل مپ
نحوه فعال سازی حالت شب گوگل مپ

سال گذشته گوگل با انتشار پستی در صفحه کاربری سیستم عامل اندروید در اینستاگرام به کاربران گوگل مپ خبر تجهیز این نرم‌افزار به حالت تاریک را در آینده‌ای نزدیک داد ولی به طور دقیق به تاریخ حضور این قابلیت در Google Map اشاره نکرد. با توجه به محبوبیت و مزیت‌های استفاده از حالت تاریک مطمئنا کاربران زیادی در سراسر جهان در انتظار اجرایی شدن این ویژگی در سرویس نقشه گوگل را داشتند.

همان‌طور که در اسکرین شات های بالا واضح است این قابلیت جدید در بخش ظاهر تنظیمات اضافه شده است و با لمس آن سه گزینه در مقابل کاربر قرار می گیرد؛ حالت روشن، حالت تاریک و استفاده از تم پیش‌فرض دستگاه. با انتخاب حالت تیره کل رابط کاربری گوگل مپ از رنگ سفید به رنگ خاکستری تیره تغییر می‌کند و متن ها نیز برای قابلیت مشاهده بودن از سیاه به سفید رنگ بر می‌گرداند.

بیشتر بخوانید:

سرویس نقشه گوگل(Google Map) در حال حاضر بیشترین میزان کاربر را در مقایسه با تمام نرم‌افزارهای مسیریابی در دنیا دارد و از همین رو هرگونه تغییر در این برنامه می‌تواند موجب بیشتر شدن یا کاهش محبوبیت آن گردد. حالت تاریک در کنار ایجاد جذابیت ظاهری و زیباتر کردن ظاهر نرم‌افزارهای مختلف از لحاظ کاهش آسیب‌های وارده به چشم کاربران در استفاده‌های طولانی مدت از گوشی یا تبلت هوشمند نیز بسیار موثر است.

اگر شما حالت استفاده از تم پیش‌فرض دستگاه را انتخاب کنید گوگل مپ از به تنظیمات شما احترام گذشته و به همان تم فعلی دستگاه باقی می‌ماند. این ویژگی زمانی کاربردی است که شما حالت تیره را زمان بندی کرده باشید تا با غروب خورشید به صورت خودکار فعال شود.

هشتگ در گوگل مپ ؛ هشتگ زدن به نقشه گوگل اضافه شد
فعال سازی حالت شب گوگل مپ

اگرچه برخی از کاربران معتقدند در حالت تاریک به راحتی نمی‌توان محتوای مورد نمایش در نمایشگر گوشی را مشاهده کرد ولی گوگل به کاربران Google Map وعده داده است که طراحی بسیار دقیق و با کیفیتی را برای حالت تاریک سرویس گوگل مپ در نظر گرفته و همه جزئیات نقشه به سادگی قابل خواندن و دید است. برنامه نویس مذکور این قابلیت را در نسخه ۱۰.۵.۰ گوگل مپ فعال کرده است اما همچنان مشخص نیست این قابلیت در کدام نسخه برنامه فعال می‌شود.

نحوه فعال سازی حالت شب گوگل مپ چگونه است؟

قطعا شما و بسیاری از کاربران علاقه زیادی به حالت دارک (سیاه و سفید/تاریک) دارید ، این حالت زمانهایی بسیاری کاربردی میشود که شما در یک محیط تاریک مانند شب قصد دارید تا از برنامه استفاده کنید ، با فعال بودن حالت دارک چشمانتان اذیت نخواهد شد و محیط کاربری جذابتری به شما ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

همانطور که می‌دانید چشم ما با کم و زیاد کردن قطر مردمک، خود را با شدت نور اطراف عادت می‌دهد. این قابلیت جدید گوگل‌ مپ هم بر پایه‌ همین قابلیت چشم انسان ارایه شده است. به این صورت که چشمتان برای تمرکز روی صفحه‌ گوشی حین رانندگی در شب، خود را تطبیق نداده و وقتی سرتان را بالا می‌آورید دچار کوری لحظه‌ای نخواهید شد.

کسانی که از گوگل مپ برای مسیر یابی استفاده میکنند ممکن است در شب با نور سفید نقشه با مشکل مواجه شوند و مسیریابی کمی سخت شود. در حال حاضر این قابلیت بصورت خودکار حین شب و وقتی از مسیریابی آن استفاده می‌کنید روشن خواهد شد و نیازی نیست که خودتان را درگیر تنظیمات خاصی کنید. البته به صورت دستی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

پیشنهاد جای پارک به کاربران در حین حرکت توسط گوگل مپس
فعال سازی حالت شب گوگل مپ

برای اینکه شما بتوانید به طور رسمی حالت دارک گوگل مپ را فعال کنید باید گزینه ای را تنظیمات گوشی خود فعال کنید.

  • فعال کردن حالت دارک در سیستم عامل IOS:  اگر سیستم عامل ios شما 13 به بالا است میتوانید حالت دارک را برای کل سیستم عامل فعال کنید ، همانطور که گفتیم برای اینکه برنامه ها به حالت دارک بروند چون وابسته به سیستم عامل هستند باید حالت دارک را برای سیستم عامل خود فعال کنید. برای همین به مسیر Settings > Display & Brightness رفته و بر روی Dark ضربه بزنید تا فعال شود.
  • فعال کردن حالت دارک در سیستم عامل اندروید: اگر سیستم عامل گوشی شما اندروید 10 است به مسیر Settings > Display بروید و Dark Theme را فعال کنید سپس مشاهده خواهید کرد که گوگل مپ شما به حالت دارک رفته است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: 9to5google

نظر شما در خصوص فعال سازی حالت شب گوگل مپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر