;
coinex

درآمد برنامه نویسی ؛ برنامه نویسان چقدر درآمد کسب می‌کنند؟

دنیای امروزی دنیای 0 و 1 است و برنامه نویسانند که با این 0 و 1ها ابزارها را می‌سازند. در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره درآمد برنامه نویسی پرداخته‌ایم.

برنامه نویسان و کد نویسان درآمد خوبی دارند و متوسط درآمد سالانه آن‌ها در سال میلادی جاری ۶۳ هزار و ۹۹۰ دلار بوده است. برنامه نویسان مبتدی در حدود ۵۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند و این مقدار برای برنامه نویسان با تجربه به مبلغی در حدود ۸۵ هزار دلار در سال می‌رسد. در ادامه اطلاعات جامعی را درباره نحوه تبدیل شدن به یک برنامه نویس و درآمد برنامه نویسی در اختیارتان گذاشته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

درآمد برنامه نویسی چقدر است؟

هر آنچه باید درباره نحوه یادگیری برنامه نویسی و درآمد برنامه نویسی بدانید

احتمالا شما هم به این موضوع علاقه مند بوده‌اید که یک برنامه نویس کامپیوتر شوید و حال می‌خواهید بدانید که در پروسه تبدیل شدن به یک کد نویس باید چه روندی را طی کنید، یا شاید هم می‌خواهید مسیر زندگیتان را تغییر دهید و از روش دیگری (کد نویسی) زندگیتان را ادامه دهید. خوشبختانه حرفه‌هایی که با تکنولوژی سرکار دارند، نقطه عطف بسیار خوبی برای تغییر مسیر زندگی شما هستند.

مردم به دلایل بسیار مختلفی به این موضوع می‌رسند که خود را به یک کد نویس حرفه‌ای تبدیل کنند. دلیل شما هر آنچه که باشد، طبیعی است که بخواهید بدانید مسیر تبدیل شدن به یک کد نویس چه مراحلی را در خود دارد و اینکه یک برنامه نویس خوب چقدر درآمد کسب می‌کند.

پاسخ دادن به این سوالات به دلایل مختلفی حائز اهمیت است. بسیاری از افرادی که وارد دنیای کد نویسی می‌شوند زندگی، خانواده، هزینه‌ها و مسئولیت‌های خاص خود را دارند. امتحان کردن شانستان در زمینه‌ای که نسبت به آن اطلاعی ندارید، کاری است که از هر ۲۰ نفر یک نفر آن را انجام می‌دهد و گاهی این ضریب بالاتر هم می‌رود.

با توجه به همه سر و صدا‌های مربوط به تکنولوژی، دوره‌های برنامه نویسی و درآمد بسیار بالایی که توسط برنامه نویسانی مانند بیل گیتس و مارک زاکربرگ کسب می‌شود، داشتن یک چشم اندازه دقیق درباره دیدگاه شخص خودتان نسبت به دنیای برنامه نویسی، نحوه تبدیل شدن به یک برنامه نویس و درآمد این حرفه می‌تواند سخت باشد. برای اینکه پاسختان را درباره این سوالات بدانید، توصیه می‌کنیم که این مطلب را دنبال کنید.

چگونه یک برنامه نویس شویم؟

چگونه یک برنامه نویس شویم؟
درآمد برنامه نویسی

مانند آنچه در سایر رشته‌ها می‌بینید، در برنامه نویسی هم برای تبدیل شدن به یک متخصص باید به قول معروف دستان خود را کثیف کنید.

تقریبا راه‌های بی‌شماری وجود دارند، از تغییر دادن کد مرجع یک بازی در سال‌های اولیه تجربه برنامه نویسی گرفته تا تمام کردن یک دوره دکترای رسمی در زمینه علوم کامپیوتر، که نقش نقطه شروع را برای افراد در مسیر تبدیل شدن به یک برنامه نویس ایفا می‌کنند. با این حال به طور کلی همه این افراد در دسته ‌بندی وسیع “یادگیری کدنویسی به طور خودآموز” قرار می‌گیرند که شرکت در دروه‌های فشرده برای یادگیری برنامه نویسی یا رفتن به کالج و دانشگاه برای آموزش دیدن در این زمینه را هم شامل می‌شود. تصمیم گیری در مورد این زمینه که کدام یک از این راهکارها مناسب شما است، به پیش زمینه، روش یادگیری و وضعیت زندگیتان بستگی دارد.

یادگیری برنامه نویسی به طور خودآموز

بعضی از پردرآمدترین و مشهورترین کدنویس‌های جهان هرگز پای خود را در کلاس‌های مهندسی نرم افزار نگذاشته‌اند. برنامه نویسان مشهوری مانند اریک ریموند، از معماران جنبش مرجع باز، در رزومه خود نوشته است که هرگز آموزش رسمی را در زمینه برنامه نویسی ندیده است. اما آنچه که باید در این زمینه بدانید این است که طی کردن راهی که چنین افرادی دنبال کرده‌اند بدون شک بسیار سخت است و به نظم، پشتکار و داشتن منابع فراوان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

چند راهکار متفاوت وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها به یاد گیری کد نویسی و ساختن برنامه‌های مختلف بدون نیاز به افراد دیگر و توسط خودتان بپردازید. یکی از این راه‌ها این است که کارتان را ترک کنید، با پس اندازتان زندگی کنید و تک تک ساعات بیداریتان را وقف نوشتن کدهای کامپیوتری نمایید. مزیت این روش این است که به میزان زیادی مقدار زمان مورد نیاز را برای تبدیل شدن به یک کد نویس موفق برای کسب شغل کاهش می‌دهد. مقدار زمانی که این روش از شما طلب می‌کند متفاوت است، اما اگر سرتان را گرم کارتان کنید و حتی مقدار بسیار کمی استعداد کد نویسی داشته باشید، می‌توانید در هر شش ماه یا یک سال کد خودتان را بنویسید و خودتان را برای کسب شغل آماده کنید.

اما ایراد این روش این است که یک ورودی بسیار سخت به دنیای کدنویسی محسوب می‌شود. برای اینکه به این نتیجه برسید که آیا این روش برای شما مناسب است یا نه، باید از خودتان بپرسید که آیا طراحی کردن یک پروژه یادگیری بسیار بزرگ همان چیزی است که باعث هیجان شما می‌شود یا شما را به وحشت می‌اندازد؟ آیا هیچ تجربه‌ای در زمینه مطالعه به صورت خودآموز دارید؟ آیا کارهایی را که شروع می‌کنید تمام می‌کنید یا اینکه با این موضوع مشکل دارید؟

راهکار دیگری که می‌توانید پیش بگیرید، روند تکاملی بیشتری دارد. در این روش می‌توانید یادگیری روند کد نویسی را با شروع کردن مطالعه یک کتاب در زمینه برنامه نویسی یا تمام کردن یک دوره آموزشی آنلاین در ساعات فراغتتان شروع کنید. این روش برای افرادی خوب است که ایده یادگیری کدنویسی را دوست دارند، اما نمی‌دانند که چه گرایشی را باید در این زمینه دنبال کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که پس انداز کافی را ندارید تا به طور کامل کار خود را کنار بگذارید و به کد نویسی پردازید، این روش می‌تواند برای شما مناسب باشد.

بزرگترین چالش در دنبال کردن این راهکار این است که باید انگیزه خود را حفظ کنید. به این منظور توصیه می‌کنیم که برای خود معیارهای منظمی را برای دستیابی تعیین کنید و با کد نویسی که بتواند به شما کمک کند تا از موانع موجود در این راه رد شوید و روی شما حساب کند، دوست شوید.

رفتن به مدرسه برای یادگیری برنامه نویسی

اگر خود آموزی انطباق خوبی با موقعیت کنونی شما ندارند، می‌‌توانید روش قدیمی شرکت در مدرسه را برای یادگیری کدنویسی پیش بگیرید. قبل از اینکه دوره‌های آموزش کدنویسی مطرح شوند، این روش تنها مسیر موجود برای یادگیری‌ روند برنامه نویسی بود. کالج‌ها و دانشگاه‌های آموزش دهنده کدنویسی هزینه‌های بالایی دارند و سال‌های زیادی را از شما طلب می‌کنند، با این حال به واسطه وام‌های دانشجویی، گزینه‌های آنلاین و تسهیلات آموزشی طی کردن این روند نسبت به گذشته ساده‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:

 

 

بسیاری از برنامه نویسانی که هم به طور خودآموز کار کرده‌اند و هم در کلاس‌های آموزشی رسمی ‌دانشگاه شرکت کرده‌اند، به این موضوع اعتراف می‌کنند که پیش زمینه تئوری بسیار قوی وجود دارد که فقط از طریق رفتن به دانشگاه می‌توانید آن را کسب کنید و گذراندن یک دوره ۳ تا ۶ ماهه خودآموزی در زمینه کد نویسی آن را در اختیار شما نمی‌گذارد. اگر پول و زمان کافی را دارید، این راهکار یک روش بسیار خوب برای وارد شدن به دنیای تکنولوژی و کد نویسی است.

آیا شرکت در دوره‌های آموزش کد نویسی ارزش دارد؟

از زمانی که اولین کارفرمایان شروع به پاسخ دادن به نیاز موجود در فضای آموزشی برای یادگیری برنامه نویسی کردند، دوره‌های آموزش برنامه نویسی مسیر زیادی را طی کرده است. در حال حاضر انواع مختلفی از دوره‌های آموزش کدنویسی وجود دارد که فنون رشته‌های مختلفی را از طراحی رابط کاربری گرفته تا علوم داده‌ها به شما یاد می‌دهند. شما می‌توانید به طور حضوری یا آنلاین در این دوره‌ها شرکت کنید و با تمرین کردن زیاد روی پروژه‌های دارای میزان سختی افزایشی به توانایی‌های مورد نیاز برای برنامه نویسی دست یابید.

پاسخ دادن به این سوال که آیا شرکت کردن در این دوره‌های آموزشی ارزش دارد یا نه، مجدداً بستگی به این دارد که چگونه دوست دارید برنامه نویسی را یاد بگیرید و در چه موقعیتی از زندگیتان هستید. بدون شک این دوره‌ها زمان بسیار کمتری را نسبت به گذراندن چهار سال در یک دانشگاه از شما برای یادگیری برنامه نویسی و کدنویسی طلب می‌کنند. باید به این نکته هم توجه کنید که اگر یک خودآموز دارای پشتکار زیاد نیستید، این دوره‌های آموزشی می‌توانند شما را سریعتر به هدفتان برسانند.

برای بعضی از افراد شرکت در این دوره‌های آموزشی هم مثمر ثمر و هم سخت و دشوار بوده است. بعضی از این افراد همچنین اعتراف کرده‌اند که نمی‌توانستند با دنبال کردن علم برنامه نویسی به طور خودآموز به دانشی که در این دوره‌های آموزشی کسب کرده‌اند، دست یابند حتی اگر که می‌خواستند به طور تمام وقت در این زمینه کار کنند. در مجموع اگر که دلیل خاصی برای شرکت نکردن در این دوره‌های آموزش ندارید، توصیه می‌کنیم برای اینکه یاد بگیرید چگونه به یک کد نویس کامپیوتر تبدیل شوید در یکی از این دوره‌های آموزشی شرکت کنید. حال به این سوال می‌پردازیم که درآمد برنامه نویسی چقدر است؟

برنامه نویسان چقدر درآمد کسب می‌کنند؟

برنامه نویسان چقدر درآمد کسب می‌کنند؟
درآمد برنامه نویسی

اگر با چشم انداز مطالعه سخت و تغییر بنیادین حرف‌های کاری مواجه شده‌اید، احتمالاً کنجکاو هستید که بدانید درآمد حرفه برنامه نویسی چقدر است؟ برنامه نویسی از نظر فکری به اندازه یادگیری موسیقی، زبان‌های خارجی و شطرنج محرک است؛ با این حال بیشتر افراد خودشان را وارد پروسه یادگیری برنامه نویسی نمی‌کنند، مگر این که این پروسه آن‌ها را به چشم انداز اقتصادی بهتری برسانند. حال سوال این است که درآمد برنامه نویسی برای متخصصان این حرفه چقدر است؟

کوتاه‌ترین پاسخ برای این سوال این است که کدنویسان درآمد بسیار خوبی را کسب می‌کنند، با این حال میزان درآمد پتانسیلی نهایی آن‌ها تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. برخی از این عوامل موارد زیر هستند:

میزان تجربه

کد نویسی هم مانند آجر چینی و سبدبافی است، به این نحو که اگر در آن بهتر باشید، درآمد بیشتری را از آن کسب می‌کنید. به طور خلاصه می‌توان گفت که برای این که در این مسیر تجربه بیشتری را کسب کنید، باید برای مدت زمان زیادی در این زمینه تمرین کنید. پارامتر دیگری که روی میزان درآمد برنامه نویسی تاثیر می‌گذارد، تعداد زبان‌های برنامه نویسی است که متخصصان این حرفه با آن‌ها آشنایی دارند. درآمد متوسط یک دولوپر با کمتر از یک سال تجربه در ایالات متحده کمی بیش از ۵۰ هزار دلار در سال است. این درآمد خیلی زیاد نیست، اما در مقایسه با درآمد حاصل از بیشتر شغل‌ها در مراحل ابتدایی خیلی بهتر است.

بیشتر بخوانید:

 

 

به سادگی نمی‌توان گفت که یک دولوپر با تجربه چقدر درآمد کسب می‌کند، زیرا مقدار درآمد این اشخاص به میزان زیادی متغیر است. برای مثال می‌توان گفت افرادی که چهارچوب‌هایی را مانند Ruby on Rails ساخته‌اند، میلیون‌ها دلار را از این مشارکت خود کسب کرده‌اند. اما در مجموع می‌توان گفت که یک دولوپر دارای چندین سال تجربه در حدود ۸۵۰۰۰ دلار در سال درآمد کسب می‌کند و این مقدار بیشتر از حدی است که برای داشتن یک زندگی راحت لازم است.

تخصص

عبارت “برنامه نویس کامپیوتر” می‌تواند به حرفه‌های بسیار متعددی اطلاق شود و از طرفی تخصص یک فرد روی میزان درآمدش نیز تاثیر می‌گذارد. علوم دیتا دقیقاً با کدنویسی یکسان نیست، با این حال این دو رشته همپوشانی‌هایی با یکدیگر دارند. میزان درآمد متوسط یک متخصص علوم دیتا رده پایه ۸۵ هزار دلار در سال است که با میزان متوسط یک دولوپر متخصص برابری می‌کند؛ در مقابل یک مهندس رشته یادگیری ماشینی که تازه کار خود را شروع کرده است، می‌تواند تقریبا ۹۰ هزار دلار در سال درآمد کسب کند. درآمد مهندسان امنیت سایبری کمی از این مقدار هم بیشتر می‌شود و به ۹۵ هزار دلار در سال می‌رسد. در این بین مهندسان شبکه ۷۲ هزار دلار در سال و دولوپرهای وب به طور متوسط ۶۰ هزار دلار در سال درآمد کسب می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های جالبی که در روند تبدیل شدن به یک برنامه نویس وجود دارد، این است که در این حرفه پارامتری به نام سقف درآمد وجود ندارد. اگر بتوانید الگوریتم‌هایی را بسازید که به طور موفقیت آمیز در بازار سهام مورد استفاده و تجارت قرار گیرند، عملاً بار خود را بسته‌اید.

گواهینامه و مدرک

یک ایده جالب درباره دنیای برنامه ‌نویسی این است که تنها موضوع حائز اهمیت داشتن توانایی کد نویسی است. این ایده تا حدی صحت دارد، اما باید به این نکته هم توجه کنید که در بخش‌های زیادی داشتن گواهینامه‌های رسمی هنوز هم اهمیت دارد.

بیشتر افرادی که در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و پس از گذراندن آن‌ها توانسته‌اند به سرعت به شغل‌های پردرآمدی برسند یا در یک زمینه تجربه داشته‌اند یا از قبل در زمینه‌های فنی مدارک بالایی را کسب کرده‌اند. افرادی که هیچ یک از این دو ویژگی را ندارند، باید مدت زمان بیشتری را ثبت کنند و از مشاغلی شروع کنند که درآمد کمتری دارند. در مجموع می‌توان گفت که پارامترهای متعددی در تعیین میزان درآمد برنامه نویسی تاثیر می‌گذارد، اما اگر در این زمینه سخت تلاش کنید و به طور مداوم دانش خود را افزایش دهید، هیچ سقفی برای درآمد برنامه نویسی شما وجود ندارد.

سوالات عمومی در مورد درآمد برنامه نویسی

  • روند یادگیری کدام یک از زبان‌های برنامه نویسی آسانتر است؟‌ html، پایتون، جاوا اسکریپت، پی اچ پی و جاوا بعضی از آسانترین زبان‌های پیشرفته برای کد نویسی‌های مبتدی علاقمند به یادگیری بیشتر هستند.
  • روند یادگیری کدام یک از زبان‌های کد نویسی سختتر است؟ اسمبلی، سی، سی پلاس پلاس و آبجکت سی از سختترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری هستند.
  • آیا یادگیری کد نویسی ارزش دارد؟ بله! داشتن توانایی برنامه نویسی می‌‌تواند در حرفه شما یک دارایی محسوب شود و شغل‌های پردرآمدی را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • بهترین راه برای یادگیری برنامه نویسی چیست؟ راه درستی برای یادگیری برنامه نویسی وجود ندارد. شما می‌توانید برنامه نویسی را به طور خودآموز با شرکت کردن در یک دوره چهار ساله دانشگاهی یا با شرکت کردن در یک دوره آموزشی کد نویسی یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید:

 

 

.

منبع: careerkarma

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر