;
coinex

سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن (S20 FE) ؛ مشخصات فنی، تصاویر و رندرها

سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن (S20 FE) مدت‌هاست سر زبان‌ها افتاده است. سامسونگ شاید این گوشی را با نام دیگری، مثلا اس 20 لایت هم روانه بازار کند. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

سامسونگ گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ را در بهمن ماه پارسال رونمایی کرد. این محصولات از قیمت بسیار بالایی برخوردار بودند. با توجه به عملکرد خوب سری اس و نوت ۱۰ لایت، غول کره‌ای تصمیم گرفت این بار هم نسخه‌ای ارزان قیمت ار پرچم‌داران خود را با نامی متفاوت راهی بازار کند. به‌تازگی مشخصات سامسونگ گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن همراه با چندین عکس جدید منتشر شد.

سامسونگ قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور شمار اعضای خانواده‌یگلکسی اس 20 (Galaxy S20) را افزایش دهد. سم‌موبایل در گزارشd ادعا می‌کند این سازنده کره‌ای از مدتی پیش روند تولید دو مدل از گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن (SamsungGalaxy S20 Fan Edition) را آغاز کرده است.

عالم‌گیری ویروس کرونا روی صنعت موبایل آثار منفی جدی گذاشته و همین موضوع باعث شده است میزان فروش گوشی‌های گران قیمت به‌خصوص خانواده‌ی گلکسی S20 به شکل محسوسی کاهش پیدا کند. تولید این گوشی از سوی سامسونگ نشان می‌دهد که شرکت کره‌ای در پی بالا بردن میزان فروش گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S است.

با بررسی بیشتر اس 20 نسخه طرفداران که احتمالا اوایل اکتبر رونمایی شود، همراه باشید.

سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن (S20 FE)

مشخصات فنی، تصاویر و رندرها

رندرها و تصاویر منتشر شده از Galaxy S20 FE 5G نشان می‌دهند، این دستگاه دارای صفحه نمایشی تقریبا ۶.۴ اینچی، آرایه دوربین آشنا و سایر ویژگی های طراحی خانواده گلکسی S20 است، اما می تواند مانند گلکسی نوت 20 به جای شیشه از پلاستیک مات استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات جدید نشان می‌دهند، گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن در دو مدل عرضه خواهد شد. یک مدل ۴G همراه پردازنده اگزینوس ۹۹۰ و مدل دیگر با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و پشتیبانی از ۵G در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. با توجه به سوابق منبع این تصاویر، می‌توان گفت رندرهای منتشر شده تقریبا مشابه با نمونه اصلی هستند.

سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن
سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن

هنوز به‌طور قطع از اسم نهایی این گوشی سامسونگ مطمئن نیستیم، اما احتمال می‌دهیم که با نسخه‌ی ضعیف‌شده و البته ارزان‌تر گلکسی اس 20 طرف باشیم. رابطه‌ی بین دو گوشی مورد بحث همچون رابطه‌ی بین گلکسی اس 10 وگلکسی اس 10 لایت خواهد بود.

برای قیمت حدود ۷۵۰ دلار سامسونگ ترجیح داده کاهش کیفیت طراحی را اعمال کند. ابعاد این گوشی اندرویدی 161 در 73 در 8 میلی‌متر خواهد بود. اندازه نمایشگر گلکسی اس 20 فن ادیشن نیز 6.4 یا 6.5 اینچ خواهد بود. این ابعاد نشان می‌دهد محصول آینده سامسونگ هم اندازه گلکسی اس 20 پلاس خواهد بود.

در حالی که گوشی های پرچمدار سری Galaxy S20 در درجه اول از نمایشگرهای خمیده برخوردار هستند، گفته می شود که سامسونگ Galaxy S20 FE با طراحی صفحه تخت عرضه می شود. این یکی از اصلی ترین تفاوت های آن با خانواده ای است که نامش را به دوش می کشد.

سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن
رندر منتشر شده از سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن (S20 FE)

این نمایشگر رفرش ریت 12 هرتزی دارد، با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی چیزی کمتر از خیلی از پرچمداران ندارد. پنل جلویی با کورنینگ گوریلا گلس ۳ محافظ شده و دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسلی در آن تعبیه شده است. اس ۲۰ فن ادیشن با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود. پنل پشتی این گوشی با یک ماژول دوربین سه‌گانه همراه است.

احتمالا سایر کاهش هزینه‌ها در سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن از طریق دوربین و باتری باشد. شاید مانند گلکسی S10 Lite نیازی به پردازنده پایین‌تر یا عدم استفاده از نمایشگر 120 هرتزی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

در عوض، ممکن است با کاهش رم 6 گیگابایتی تا 8 گیگابایتی مواجه شویم. به علاوه باید یک آرایه دوربین عقب نسبتاً ساده را دریافت ببینیم که احتمالا از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک فوق عریض ۱۱ مگاپیکسلی و یک تله ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر تشکیل شده باشد. در جلو، صفحه نمایش حفره‌دار دارای یک دوربین سلفی 32MP است.

از دیگر ویژگی‌‌هایی که احتمالا باید در گلکسی S20 FE شاهد باشیم موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • کلید پاور و دکمه‌ی تنظیم میزان صدا در سمت راست گوشی
  • درگاه USB-C نیز در پخش پایینی دستگاه
  • گواهی IP 68
  • حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر
  • قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس PowerShare
  • باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت به  همراه شارژر ۱۵ وات

بنابر این تصاویر منتشر شده از گلکسی اس 20 فن ادیشن خبری از جک صوتی 3.5 میلی‌متری نخواهد بود. در لبه بالایی یک شیار کارت حافظه قرار گرفته است و در لبه پایین آن می‌توانیم ورودی USB-C را مشاهده کنیم.

رندر منتشر شده از سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن
رندر منتشر شده از سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن (S20 FE)

وزن Samsung Galaxy S20 FE حدود 190 گرم و ضخامت 8.4 میلی متر خواهد بود و این دستگاه احتمالا در در رنگ ‌هایی نظیر سفید ، آبی ، نارنجی ، اسطوخودوس ، سبز و قرمز عرضه شود.

دستگاه جدید حتما ارزان قیمت‌تر خواهد بود؛ چراکه گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن فعلا با شماره‌مدل‌های SM-G780 (مدل بین‌المللی) و SM-G781 (مدل آمریکایی) در دست ساخت قرار دارد و گلکسی اس ۱۰ لایت با شماره‌مدل SM-G770 روانه‌ی بازار شده بود. قیمت گذاری دقیقا مشخص نیست اما، قیمت Galaxy S20 FE باید کمتر از تلفن پرچمدار سطح ابتدایی سامسونگ و حدود 750 دلاری باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: indiatoday

نظر شما در خصوص اس 20 فن ادیشن (S20 FE) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر