;
coinex

وزارت هوش مصنوعی امارات با وزیر 27 ساله تاسیس شد

وزارت هوش مصنوعی امارات متحده عربی این کشور را به اولین کشور دارای وزیر هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. آنها پیشتر یک فضاپیما به سوی مریخ روانه کردند. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

همسایه دریایی ایران در حوزه خلیج فارس اولین کشور جهان لقب گرفت که وزارت هوش مصنوعی دارد. گزارش‌ها حاکی است، عمر بن سلطان العلما، جوان 27 ساله به اولین وزیر هوش مصنوعی این کشور تبدیل شده است. امارات متحده مترصد پیشتازی در حوزه علمی و فناوری در منطقه است. آنها پیشتر نیز در پروژه‌ای برای زیست‌پذیر کردن سیاره مریخ شرکت کرده بودند.

این کشور برآورد کرده که تا سال ۲۰۳۰، هوش مصنوعی در بازار جهانی ارزشی نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد دنیا خواهد داشت، و به این ترتیب ارزش ناخالص داخلی این کشور را ۳۵ درصد افزایش خواهد داد و هزینه‌های دولتی را نصف خواهد کرد.

وزارت هوش مصنوعی امارات با وزیر 27 ساله تاسیس شد

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات، که پیشر اعلام کرده بود دولت قصد دارد بیشتر امور دولتی را به بخش خصوصی برون‌سپاری کند و چند وزارتخانه را ببندد، در این خصوص می‌گوید: «دولت جدید، فناوری را گسترش خواهد داد، و از علم و تحقیق حمایت خواهد کرد.»

از جمله این تغییرات که آل مکتوم از آن سخن می‌گوید ادغام وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی است. حدود 50 سال از تاسیس این کشور حاشیه خلیج فارس می‌گذرد. آنها چند هفته پیش ماموریت هوپ (Hope) را به سوی مریخ روانه کردند و حتی رمزارز اختصاصی کشور خود را راه انداخته‌اند.

وزارت هوش مصنوعی امارات

مدتی پیش دبی اولین رمزارز (کریپتوکارنسی) خاص خود را به نام «ام‌کش» راه انداخت. این رمزارز که از اواخر سپتامبر به گردش می افتد، سیستم پشتیبان خاص خود را دارد و برای انجام معاملات مالی گوناگون طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص وزارت هوش مصنوعی امارات چیست؟ آیا این نمادی از یک تحول بزرگ در این کشور متکی به نفت است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر