;
coinex

آمپول تقلبی کرونا قربانی میگیرد!

حتی جهانگیر و فراگیر بودن کرونا نیز نمیتواند مانع سودجویی برخی باشد. آمپول تقلبی کرونا در ایران رایج شده و تاکنون چندین قربانی گرفته است. با ما باشید.

ویروس کرونا از زمان شیوع خود دردسرهای زیادی برای بشریت ایجاد رده است. هنوز تلاشها در راه مهار کردن این ویروس و یافتن واکسن آن به موفقیت نرسیده است. البته که گامهای مهمی برداشته شده است.

علی ایحال یکی از مائلی که در این دوران به شدت دیده میشد،‌صحنه های زیبایی از انسان دوستی‌، همیاری،‌همفکری و دیدگاه های جهان شمولی بود که در عرصه های مختلف از سیاست تا هنر تبلیغ و ترویج میشد.

اما در کشوری که با برف سنگین، کرایه تاکسی فرودگاه 4 برابر میشود، هستند و البته کم نیستند سودجویانی که حتی در این موقعیت نیز به فکر جیب خود و کلاهبرداری هستند. یکی از این موارد که طی چند هفته اخیر خبرساز شد،‌ شیوع آمپول تقلبی کرونا در ایران و گرفتن چندین قربانی در تهران بود.

اخبار مرتبط با کووید 19 را اینجا بخوانید:

شیوع آمپول تقلبی کرونا و قربانیان آن

به‌گفته‌ی فرمانده انتظامی غرب استان تهران، به‌دنبال اعلام خبر مرگ شش شهروند تهرانی اهل شهریار با تزریق آمپول کرونا، تاکنون پنج عامل فروش داروی تقلبی دستگیر شده‌اند.

سردار محسن خانچرلی اعلام کرد که افراد متقلب بابت هر واکسن تقلبی کرونا ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان از مبتلایان به وضعیت وخیم کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند. خانچرلی می‌گوید این داروها طبق استعلام از اداره بهداشت تقلبی هستند و ارزش درمانی ندارند.

آمپول تقلبی کرونا و دردسرهایی که در ایران ایجاد کرد!
آمپول کرونا در تهران 6 قربانی گرفت

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اذعان کرد که شش نفر شاکی با ادعای فوت اقوامشان براثر مصرف واکسن تقلبی کرونا به پلیس مراجعه کرده‌اند و درباره‌ی تشخیص این موضوع که آمپول باعث مرگ این افراد شده، پزشکی قانونی باید اظهارنظر کند؛ اما ممکن است داروها به‌دلیل نداشتن اثربخشی کافی باعث مرگ قربانیان شده باشند.

خانچرلی همچنین اطلاع داد که تاکنون ۱۲ نفر دراین‌باره شکایت کرده‌اند. آمپول جدید تقلبی کرونا که ادعا شده داروی رمدسیویر (Remdesivir) است، تاکنون به تعداد ۵۲ مورد در نقاط مختلف استان تهران به فروش رسیده است.

فرمانده انتظامی غرب تهران هشدار می‌دهد که باتوجه‌به سوءاستفاده‌ی افراد سودجو از وضعیت شیوع ویروس کرونا، این افراد درصدد هستند تا با درج آگهی‌های دروغین در فضای مجازی، با عناوینی همچون فروش داروی ضدکرونا، فروش واکسن ضدکرونا، شربت‌های ضدکرونا و… از شهروندان کلاه‌برداری کنند؛ به‌همین‌منظور هم‌وطنان در این زمینه باید هوشیار باشند و هرگز فریب این آگهی‌های جعلی را در فضای مجازی نخورند و اخبار و اطلاعات درباره‌ی دارو و درمان‌های کرونا را تنها ازطریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شیوع آمپول تقلبی کرونا چیست! نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر