;
coinex

مجلس درصدد تامین گوشی هوشمند دانش آموزان برای کلاس های مجازی است!

نابرابری در دسترسی به امکانات لازم برای آموزش آنلاین یکی از معضلات اساسی سال تحصیلی گذشته بود. حال مجلس درصدد تامین گوشی هوشمند دانش آموزان نیازمند است.

سال گذشته و در طی جریان کرونا بود که پس مدتی تعطیلی مصلحتی محیط های آموزشی در تمام مقاطع، زیرساخت های لازم برای آموزش آنلاین و از راه دور در تمام مقاطع مورد بهره برداری قرار گرفت. اپلیکیشن شاد پلتفرم ویژه آموزش و پرورش برای این مقصود ارائه شد و سایر مقاطع نیز به نوبه خود از سایر نرم افزارهای داخلی یا خارجی استفاده کردند.

البته گرچه در کلیت امر میتوان گفت مسئله آموزش آنلاین به خوبی و خوشی انجام شد و مشکل و معضل خیلی بزرگی نداشت،‌ اما برخی مسائل جانبی در همین دوران آموزش از راه دور به شدت خبرساز شد. برای مثال میتوان به مشکلات مربوط به اینترنت و وصل نشدن اپلکیشن ها، ارورهای خاص شاد و صد البته و شاید از همه مهمتر، عدم دسترسی برخی اقشار ضعیف و دانش آموزان محروم به امکاناتی مانند گوشی، لپ تاپ و حتی اینترنت با کیفیت اشاره کرد.

این معضل که به کلی مغایر و متناقض با شعارهای عدالت محورانه برخی مسئولین است، سبب شد تا واکنش های مختلفی درباره این آموزش آنلاین و سبک و شیوه آن انجام شود.

اما حال و آن طور که از ظواهر امر برمی آید، مجلس درصدد تامین گوشی هوشمن دانش آموزان نیازمند میباشد.

بیشتر بخوانید:

مجلس درصدد تامین گوشی هوشمند دانش آموزان

یک عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند باید خیلی زودتر ارائه می‌شد چون ‌اکنون یک هفته از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد.

احمد نادری، عضو کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، خبر داده که مجلس به‌دنبال تصویب طرحی دوفوریتی به‌منظور تهیه‌ی تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند است.

تامین گوشی هوشمند دانش آموزان
تامین گوشی هوشمند دانش آموزان

نادری در گفت‌وگو با خانه‌ی ملت به اعلام رسمی آموزش‌و‌پرورش اشاره کرد که برمبنای آن، حدود ۳/۵ میلیون دانش‌آموز برای دسترسی به شبکه‌ی شاد هیچ‌ امکاناتی ندارند. وی اشاره می‌کند که به‌همین‌منظور باید فکری اساسی برای این دانش‌آموزان کرد تا خللی در روند آموزش آن‌ها ایجاد نشود.

احمد نادری اضافه می‌کند که با بررسی کارشناسی، پیش‌بینی‌هایی برای رفع مشکل بار مالی و اعتبارات لازم امر هم انجام شده است؛ مثلا تهیه‌ی سخت‌افزار موردنیاز دانش‌آموزان از محل دریافت مالیات بر دخانیات یا هزینه‌ی خوابگاه‌ها‌ی تعطیل‌شده.

نادری می‌گوید البته این طرح هنوز نهایی نشده است و برای اعلام وصول یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری به هیئت‌رئیسه‌ی کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارجاع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح محلس برای تامین گوشی هوشمند دانش آموزان نیازمند چیست! نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر