;
coinex

بازگشایی مدارس قیمت گوشی و تبلت را افزایش داد!

بازگشایی مدارس قیمت گوشی و تبلت را افزایش داد. این خبری است که بسیاری از والدین را همزمان با آغاز سال تحصیلی نگران کرده است. با ما باشید.

با شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مراکز آموزشی در مقاطع مختلف به عنوان یکی از مراکز مهم تجمع و برای حفظ سلامت افراد در دستور کار بسیاری از کشورهای درگیر با این معضل جهانی قرار گرفت.

کلاس ها از ابتدایی تا دانشگاه به صورت آنلاین، به طرق مختلف و در پلتفرم های متفاوت اندرویدی و ویندوزی برگزار میشود. اما همانطور که پیشتر گفتیم، ارتباط وثیقی میان آموزش آنلاین و دسترسی افراد به ابزار هوشمند نظیر گوشی و لپ تاپ و حتی دسترسی به اینترنت وجود دارد.

مباحث درباره مصرف اینترنت آموزش آنلاین و پلتفرم هایی که برای اینکار مورد استفاده قرار میگیرند زیاد است. خبرها حاکی از احتمال رایگان شدن اینترنت برای استفاده های آموزشی و حتی طرح هایی برای تامین گوشی دانش آموزان نیازمند است.

اما یکی از مسائل مهمی که این روزها خبرساز شده است،‌ گران شدن قیمت گوشی و تبلت همزمان با بازگشایی مدارس میباشد. با ما باشید.

بازگشایی مدارس قیمت گوشی و تبلت را افزایش داد

در کشور ما تا زمان شیوع کرونا، بستر آموزش مجازی و آنلاین به‌طور کامل، فراهم نشده و تنها صحبت از اتصال مدارس به شبکه‌ی ملی اطلاعات میباشد.

بازگشایی مدارس قیمت گوشی و تبلت را افزایش داد!
بازگشایی مدارس قیمت گوشی و تبلت را افزایش داد

بسیاری از والدین و دانش‌آموزان تصوری از درس خواندن به شیوه‌ی مجازی و آنلاین نداشتند؛ اما به دلیل تغییر شیوه‌ی آموزشی مدارس به آنلاین، والدین لزوم دسترسی به لوازم الکترونیکی را احساس کردند و تهیه‌ی گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و لپ ‌تاپ به نیازی ضروری دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید تبدیل شد؛ نیازی که مستلزم صرف هزینه‌ی زیادی از سوی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه است.

بیشتر بخوانید:

حال با گذشت حدود دو هفته از سال تحصیلی جدید، همچنان بسیاری از والدین موفق به تهیه‌ی موبایل یا لپ‌تاپ و تبلت برای دانش‌آموزان خود نشده‌اند و بازار موبایل و لپ‌تاپ روزهای پر التهابی را سپری می‌کند. بسیاری از مردم با توانایی مالی اندک در بازاری که سرشار از قیمت‌های نجومی است، به‌دنبال تهیه‌ی ارزان‌ترین نوع وسایل الکترونیکی برای فرزندان خود هستند و شاید دست آخر زورشان به خرید یک گوشی یا لپ‌تاپ دست چندم برسد.

حال با شروع سال تحصیلی جدید و در دو هفته‌ی اخیر، مجددا گوشی‌های تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شده‌اند؛ ابزاری که نقش جایگزین معلمان را بر عهده دارند و بدون داشتن آن‌ها بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان فرصت آموزش را از دست خواهند داد.

به‌نظر می‌رسد که افزایش قیمت نجومی بازار چندان با بالا رفتن قیمت ارز مرتبط نیست و عدم واردات کالا به کشور، مهم‌ترین دلیل این گرانی است. به گفته‌ی این فروشنده درحال‌حاضر بازار با تقاضای به‌شدت زیادی مواجه شده است. بسیاری از کارمندان به‌دلیل شیوع کرونا دورکار شده‌ و ملزم به تهیه‌ی لپ‌تاپ هستند.

بسیاری از استارتاپ‌ها با شیوع کرونا، شروع به فعالیت کرده و لازمه‌ی شروع به کار آن‌ها، تهیه‌ی لوازم الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ است. در همین راستا و به‌علت نبودن عرضه و افزایش تقاضا، بازار از تعادل لازم خارج شده است و کالاهای الکترونیکی به‌صورت روزانه گران‌تر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

به هر حال بازگشایی مدارس قیمت گوشی و تبلت را افزایش داد! نظر شما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر