;
coinex

ماهواره پارس 1 ؛ پیشرفته ترین ماهواره ایرانی توسعه یافت!

وزیر ارتباطات خبر از اتمام مراحل تولید ماهواره پارس 1 داد. پارس یک بنا به گفته آذری جهرمی، پیشرفته ترین ماهواره ایرانی محسوب میشود. با ما باشید.

وزیر ارتباطات با اعلام پایان یافتن مراحل تولید ماهواره پارس 1 ، این ماهواره را پیشرفته‌ترین ماهواره‌ی تولید شده در ایران است که توسط پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

در مراسم معرفی دستاوردهای بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات، «محمد جواد آذری جهرمی» با ذکر این نکته که فعالیت‌های فضایی این وزارتخانه فراموش نشده و با جدیت کامل پیگیری می‌شود اعلام کرد که خبر خوشی برای مردم دارد. به گفته جهرمی امروز تست‌های عملیاتی ماهواره فضایی پارس ۱ به اتمام می‌رسد و قرار است که هفته بعد تحویل سازمان فضایی ایران بشود. جهرمی با توییت کردن این خبر در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر، به «حسین صمیمی» رئیس پژوهشگاه فضایی نیز تبریک گفت.

ماهواره پارس 1 ؛ پیشرفته ترین ماهواره ایرانی

جهرمی در این مراسم اعلام کرد که پس از کار روی پروژه پارس ۱، بلافاصله فعالیت برای ساخت و تولید ماهواره ناهید آغاز می‌شود: «پیش از این، آزمون‌های عملکردی مدل تجمیع شده ماهواره پارس ۱ و همچنین آزمون سازگاری الکترومغناطیس عملکردی در ماه گذشته با موفقیت انجام شد.»

بیشتر بخوانید:

پیش‌تر اعلام شده بود که ماهواره ناهید ۲ در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ تحویل داده خواهد شد و به نظر می‌رسد که با توجه به زمانبندی کارهای این پژوهشگاه، این وعده عملیاتی خواهد شد. آنطور که به نظر می‌رسد ماهواره ناهید ۲ از نوع مخابراتی است که ساخت مدل مهندسی آن به پایان رسیده است و وارد فاز کیفی آن شده است.

ماهواره پارس 1 ؛ پیشرفته ترین ماهواره ایرانی توسعه یافت!

این پروژه طی قراردادی بین پژوهشگاه فضایی ایران و سازمان فضایی ایران به اجرا درآمده است. این ماهواره یک میکرو ماهواره مخابراتی است که برای انجام ماموریت‌های مخابراتی در مدار LEO و توسعه تکنولوژی زیر سیستم‌های حساس ماهواره‌های مخابراتی GEO طراحی شده است.

شایان ذکر است پیش‌تر پژوهشگاه فضایی اعلام کرده بود که  طراحی و ساخت ماهواره «پارس ۲» نیز در حال برنامه‌ریزی است که در آینده نزدیک در دستور کار قرار می‌گیرد. آنطور که مسئولین این پژوهشگاه قبلا در مصاحبه‌های خبری خود گفته‌اند، ساخت این ماهواره تا ۱۴۰۴ یا پایان برنامه هفتم توسعه به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ماهواره پارس 1 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر