;
coinex

اورژانس اجتماعی: لایک کردن پست های کودک آزاری تا 2 سال حبس دارد!

محمود علی گو رئیس اورژانس اجتماعی کشور در رابطه با لایک کردن پست های کودک آزاری گفت اینکار جرم است و تا 2 سال مشمول حبس میشود.

رئیس اورژانس اجتماعی ایران به کسانی که پست‌های کودک‌آزاری را در شبکه‌های اجتماعی لایک می‌کنند هشدار داد که این کار جرم است و شش ماه تا دو سال حبس برای آن در نظر گرفته شده است.

محمود علی‌گو با اشاره به اینکه هموطنان می‌توانند کودک آزاری‌ را از طریق اورژانس اجتماعی 123 ، اطلاع دهند، اظهار کرد: مصادیق کودک آزاری کاملاً مشخص است و حتی در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مجازاتی را برای افرادی در این زمینه اقدام می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

لایک کردن پست های کودک آزاری تا 2 سال حبس دارد!

کودک آزاری در ایران

محمود علی‌گو، رئیس اورژانس اجتماعی، روز پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور، گفت: «زمانی که هموطنان کودک‌آزاری را در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام مشاهده می‌کنند، به هیچ وجه آن را تأیید (لایک) نکنند، چرا که این کار جرم محسوب می‌شود و تأیید این موارد به لحاظ قانونی ممنوع است.»

اورژانس اجتماعی: لایک کردن پست های کودک آزاری تا 2 سال حبس دارد!
کودک آزاری در ایران

به‌گفته آقای علی‌گو، در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان برای این موارد «مجازات و حبس پیش‌بینی شده و لایک کردن پست‌های کودک‌آزاری در فضای مجازی شش ماه تا دو سال زندان دارد».

رئیس اورژانس اجتماعی ایران همچنین از مردم و خانواده‌ها خواست هر موردی را که فکر می‌کنند کودک‌آزاری است از طریق شماره تلفن ۱۲۳ به اطلاع مددکاران اورژانس اجتماعی برسانند و آن‌ها تشخیص خواهند دادند که موضوع مطرح‌شده کودک‌آزاری است یا خیر.

بر اساس آماری که رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران خرداد امسال ارائه کرد، ثبت پرونده‌های کودک‌آزاری در ایران در سال ۹۸ بیش از ۱۲ درصد رشد داشته و ۲۴۸۸ پرونده در این حوزه در پزشکی قانونی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه لایک کردن پست های کودک آزاری تا 2 سال حبس دارد چیست! نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر