;
coinex

جاسوسی اینستاگرام از کاربران ؛ آیا فیسبوک با دوربین کاربران را رصد می‌کند؟

آیا به واقع باید به کارآیی و امکانات اینستاگرام دلخوش باشیم؟ آیا محیط اینستاگرام یک محیط امن است؟ شواهد حاکی از جاسوسی اینستاگرام از کاربران خود میباشد.

اینستاگرام یک بستر فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به فضای مجازی است و به وسیله آن می‌توانید زندگی و حال و احوال خود را به صورت تصویری و ویدیویی با دوستان خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر این امکان به رخ کشیدن توانایی و هنر عکاسی در اپلیکیشن Instagram وجود دارد. از افزودن فیلتر متناسب با تصاویر گرفته تا اعمال تغییرات متعددی که در آن فراهم شده است.

اما پس از اینکه فیس بوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به طور کامل خریداری کرد، برخی کاربران نسبت به این برنامه و شبکه اجتماعی مشکوک شدند. با اینکه نمی‌توان اینستا را یک شبکه اجتماعی خرابکار معرفی کرد، اما جاسوسی اینستاگرام بر روی اطلاعات کاربران خود تا حد زیادی قابل باور است.

جاسوسی اینستاگرام از کاربران

فیس بوک بار دیگر به اتهام جاسوسی از کاربران اینستاگرام مورد شکایت قرار گرفته است، این بار از طریق استفاده غیر مجاز از دوربین تلفن های همراه آنها. این دادخواست از گزارش رسانه ها در ماه ژوئیه منتشر شد مبنی بر اینکه به نظر می رسد برنامه اشتراک عکس (انستاگرام) حتی به هنگام عدم استفاده از دوربین های آیفون به دوربین های آیفون دسترسی پیدا کرده است.

جاسوسی اینستاگرام از کاربران ؛ آیا فیسبوک با دوربین کاربران را رصد می‌کند؟

فیس بوک این گزارش ها را تکذیب کرد و اشکالی را که به گفته وی در حال اصلاح است، به دلیل ایجاد اعلان های دروغین دسترسی اینستاگرام به دوربین های آیفون مقصر دانست.

در شکایتی که روز پنجشنبه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شد ، بریتانی کوندیتی، کاربر اینستاگرام نیوجرسی ادعا می کند که استفاده از این دوربین، عمدی است و به منظور جمع آوری “داده های سودآور و ارزشمند در مورد کاربران خود انجام می شود که در غیر این صورت به آنها دسترسی نخواهد داشت.”

بیشتر بخوانید:

او می گوید Instagram و Facebook با “به دست آوردن اطلاعات شخصی بسیار خصوصی و صمیمی در مورد کاربران خود، از جمله در خلوت خانه های خود”، می توانند “بینش ارزشمند و تحقیقات بازار” را جمع آوری کنند. فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

با شکایت ماه گذشته، فیس بوک متهم شد که از فناوری شناسایی چهره برای برداشت غیرقانونی داده های بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام خود استفاده کرده است. فیس بوک این ادعا را رد کرد و گفت که اینستاگرام از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جاسوسی اینستاگرام از کاربران چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    متاسفانه قدرت اینیتا و شلکه ی زاکربرگ به حد خیلی زیادی رسیده و زنگ خطر رو برای ما به صدا در اورده است

    پاسخ

    من ایفونمو به ios۱۴ اپدیت کردم
    تو این اپدیت هر استفاده از سنسورها بشه تو نتیفکشن نشون میده
    بعضی موقع ها که وارد اینستاگرام میشم بدون اینکه از دوربین استفاده کنم اعلان استفاده از دوربین توسط اینستاگرام برام نشون داده میشه!!!

    پاسخ