;
coinex

اختلال سراسری واتساپ ؛ آیا واتساپ فیلتر میشود ؟

اختلا سراسی واتساپ و مشکلاتی که در پی آن ایجاد شد، این شائبه اساسی را مطرح کرده است که آیا واتساپ فیلتر میشود ؟ با در ادامه همراه باشید.

اگر در هنگام ارسال تصویر یا سایر فایل‌ها در اپلیکیشن واتس اپ با مشکل مواجه شده‌اید، نگران نباشید. این اپلیکیشن محبوب به صورت جهانی با اختلالاتی مواجه شده و کاربران زیادی در این مورد شاکی هستند. فیلتر شدن تلگرام و جنجال هایی که به دنبال داشت‌، افراد را آماده فیلتر شدن های بعدی نیز کرده است. برای مثال همواره بحث فیلتر شدن اینستاگرام از مباحث رایج است. حال و با مشکلی که در دسترسی به واتساپ پدید آمده است، این احتمال در نظر بسیاری تقویت شده است که واتساپ از گزینه های احتمالی برای فیلترینگ باشد.

اختلال سراسری واتساپ ؛ آیا واتساپ فیلتر میشود ؟

دیروز برخی کاربران ایرانی در فضای مجازی گزارش کردند که در دسترسی به نسخه تحت وب پیام‌رسان واتساپ با مشکل مواجه شده‌اند. آن‌ها می‌گفتند تنها با اتصال وی‌پی‌ان قادر به استفاده از نسخه تحت وب واتساپ هستند. ظاهرا این مشکل در کاربران اینترنت اپراتور ایرانسل پررنگ‌تر است.

اختلال سراسری واتساپ ؛ آیا واتساپ فیلتر میشود ؟

نائب‌رئیس هیأت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در همین باره گفت که مشکلی در ارسال و دریافت فایل ایجاد شده؛ همچنین شرکت زیرساخت نقشی در ایجاد مشکل نداشته است. سجاد بنابی اظهار داشت که این مشکل ازسوی شرکت مادر واتساپ، یعنی فیسبوک به‌وجود آمده و درحال رفع‌شدن است.

بیشتر بخوانید:

به‌گفته‌ی بنابی، مشکل روتینگ، مانع از دسترسی برخی کاربران و ارسال و دریافت فایل در نسخه تحت وب واتساپ شد؛ اما فیسبوک اطلاع داده که تا ۲۴ ساعت آینده، این مشکل حل می‌شود.

بااین‌حال، بررسی ها از سایت mxtoolbox که مجموعه‌ ابزاری برای بررسی عملکرد سایت‌های مختلف دردسترس کاربران قرار می‌دهد، اطلاعات دیگری را نشان می‌دهد. باتوجه‌به میزبانی نسخه‌ی تحت وب واتساپ در DNSهای فیسبوک و فیلتربودن این شبکه اجتماعی در کشور، احتمال دارد که دلیل عدم دسترسی کاربران و اختلال در نسخه‌ی تحت وب واتساپ، تغییر DNS نسخه‌ی تحت وب پیام‌رسان مذکور باشد.

وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به سؤالی در همین‌باره در استوری حساب اینستاگرام خود نوشت: «مشکل نسخه‌ی وب و دسکتاپ واتساپ، ازسمت سرورهای آن‌هاست و ارتباطی به شبکه‌ی ایران ندارد. به‌طور مشخص، ترافیک این نرم‌افزار که ازسمت شرکت آمازون ارائه می‌شود، دچار اشکال است. همکارانم درحال پیگیری هستند اما هنوز ازسوی آن‌ها، زمانی برای رفع مشکل اعلام نشده است.»

بیشتر بخوانید:

آیا واتساپ فیلتر میشود ؟ نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر