;
coinex

حکم مسدود شدن تیک تاک لغو شد!

حکم مسدود شدن تیک تاک لغو شد. ساختار اداری آمریکا این امکان را فراهم کرد تا قاضی یک دادگاه حکم مسدود شدن تیک تاک را لغو کند. با ما باشید.

یک دادگاه آمریکایی دستور دولت ترامپ مبنی بر مسدود کردن تیک‌تاک در اپ استور و گوگل پلی را تعلیق کرد.

«وزارت بازرگانی ایالات متحده» دستورالعملی مبنی بر حذف «تیک تاک» و «وی چت» از فروشگاه‌های اپل و گوگل به این شرکت‌ها ارسال کرده و قرار بود تا پایان روز یکشنبه، محدودیت‌ها اعمال شود. با این حال «کارل نیکولز» قاضی آمریکایی با رسیدگی به شکایت تیک‌تاک حکم مسدود شدن را تعلیق کرده و از دولت خواسته ابتدا پاسخی روشن به درخواست این شبکه اجتماعی مبنی بر دلیل ممنوعیت آن بدهد. این قاضی آمریکایی تاکید کرده دولت آمریکا باید مستندات مربوط به این تصمیم را تا روز جمعه ساعت 22 شب ارائه دهد.

هفته گذشته نیز، قاضی دیگری در آمریکا نسبت به محدودیت دسترسی وی‌چت اعتراض کرده بود و با صدور جکمی مانع از مسدود شدن وی‌چت شد.

حکم مسدود شدن تیک تاک لغو شد

از ماه‌‌ها قبل، شبکه‌های اجتماعی محبوب چینی چینی تیک تاک و وی‌چت در معرض مسدود شدن در آمریکا قرار دارند. مقامات آمریکایی از عملکرد تیک تاک و وی‌چت ابراز نگرانی جدی کرده‌اند و معتقد هستنند که اطلاعات شخصی حدود 100 میلیون آمریکایی از طریق این شبکه‌های اجتماعی مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

شنبه هفته گذشته، مهلت یک هفته دیگری به تیک تاک داده شد و مقالات آمریکایی محدودیت دسترسی برای کاربران آمریکایی درنظر نگرفتند. البته تیک تاک معتقد است که نگرانی مقامات دولتی آمریکا امنیتی نیست و بیشتر ملاحظات سیاسی نزدیک به انتخابات موضوع اصلی است.

حکم مسدود شدن تیک تاک لغو شد!

پیشتر تیک تاک وارد مذاکره برای فروش شرکت به مایکروسافت شده بود که به نتیجه‌ای نرسید و طی هفته گذشته خبرهایی در مورد شراکت تیک تاک با اوراکل مطرح شد. از سوی دیگر، قرارداد تیک تاک با والمارت و اوراکل باید توسط رگولاتورهای ایالات متحده آمریکا و چین نیز تایید شود اما دولت چین معتقد است که ممنوعیت دسترسی بهتر از واگذاری به شرکت‌های آمریکایی است.

به نظر می‌رسد دولت چین با این واگذاری موافقت نخواهد کرد و باید ببینیم در این بین چه تصمیمی درنهایت در مورد تیک تاک و وی چت گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

حکم مسدود شدن تیک تاک لغو شد! نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر