;
coinex

تفاوت پلی استیشن 5 با نسخه قبلی این کنسول چیست؟

کنسول جدید سونی بالاخره معرفی شد. در این خبر به تفاوت پلی استیشن 5 با نسخه قبلی و پیشرفت های جدید آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

استفاده از فناوری‌های مختلف سبب شده است تا مهندسان سونی بتوانند سرعت خواندن اطلاعات ورودی-خروجی را از ۸ گیگابایت‌برثانیه به بیش از ۱۷ گیگابایت‌برثانیه برسانند.

سیستم ورودی-خروجی یا Input-Output (به اختصار IO) به درگاه‌های ورودی و خروجی روی دستگاهی الکترونیکی گفته می‌شود. هدف از تعریف IO شامل میزان سرعت اطلاعات ورودی-خروجی نیز هست. درواقع زمانی‌که حافظه فلشی را به کامپیوتر متصل کنید، مشخصات فنی IO دستگاه‌تان تعیین می‌کند که اطلاعات با چه سرعتی از فلش به کامپیوتر یا برعکس منتقل بشوند؛ البته فناوری به‌کارگرفته‌شده در حافظه فلش نیز بی‌تأثیر نیست.

تفاوت پلی استیشن 5

حال فرض کنید که در یک کنسول بازی مانند پلی استیشن ۵ به‌جای فلش، حافظه ذخیره‌ سازی SSD استفاده شود. هرچه سرعت و پهنای باند IO در سخت‌افزار این کنسول فراتر رود، اطلاعات با سرعت بیشتری روی SSD انتقال داده خواهند شد. درواقع این موضوع با سرعت اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ نیز ارتباطی مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید:

طراحان پلی استیشن ۵ گفته‌اند که نسل جدید کنسول خانگی سونی، بالاترین سرعت بارگذاری اطلاعات را در بین تمام دستگاه‌های بازی (حتی کامپیوترهای شخصی) دارد.

تفاوت پلی استیشن 5 ؛‌ کنسول جدید نسبت به نسخه قبلی چه پیشرفتی داشته است؟
تفاوت پلی استیشن 5

برای رسیدن به چنین سرعتی، سه بخش مختلف به‌طور هماهنگ در کنسول سونی کار می‌کنند: حافظه SSD پرسرعت، سیستم IO عالی که کاملا مستقل از CPU فعالیت می‌کند و فناوری فشرده‌سازی موسوم به اودل کراکن (Oodle Kraken). فناوری کراکن به‌عنوان تقویت‌کننده سرعت IO و ظرفیت SSD هم عمل می‌کند و با فشرده کردن دیتای بازی‌، باعث می‌شود که تعداد بازی‌های قابل ذخیره‌سازی روی حافظه کنسول و همچنین سرعت لود آن‌ها افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کنسول جدید سونی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر