;
coinex

گوگل برای مدیریت رمز پویا دست به کار شده ؛ پیام های رمز پویا به طور خودکار حذف میشوند!

گوگل برای مدیریت رمز پویا دست به کار شده است. این شرکت در حال کار بر روی قابلیت جدیدی است که پیام های حاوی رمز پویا را شناسایی و به طور خودکار حذف میکند.

هنگامی که شما درحال خرید آنلاین هستید، برای استفاده از کارت خود در مرحله خرید نیازمند رمز یک‌بار مصرف یا همان رمز پویا هستید. با این رمزها که نهایتا تا ۱۲۰ ثانیه اعتبار دارند می‌توانید خرید آنلاین کرده و از امنیت اطلاعات کارت اعتباری خود اطمینان حاصل کنید، زیرا بعد از مدت زمان مشخص آن رمز دیگر قابل استفاده نبوده و کسی نمی‌تواند از کارت شما سواستفاده کند.

اما مشکلی که در این میان وجود دارد این است که این رمزها بعد از مدت زمان ۱۲۰ ثانیه دیگر قابل استفاده نیستند اما در گوشی شما ذخیره می‌شوند و در پیام‌ رسان خواهند ماند.

حالا گوگل قصد دارد در پیام‌رسان خود یعنی گوگل مسنجر قابلیتی را اضافه کند که رمز یک‌بار مصرف بعد از مدتی به‌صورت خودکار از گوشی کاربر حذف شده و باعث به‌هم‌ریختگی فضای پیام‌ رسان نشود.

گوگل برای مدیریت رمز پویا دست به کار شده

پیامک‌های حاوی رمز پویا، پس از وارد کردن کد دیگر بی‌مصرف شده و اگر پاک نشوند صندوق پیام‌ها یا همان اینباکس را شلوغ و بی‌نظم می‌کنند. می‌توان آن‌ها را به شکل دستی پاک کرد که برای برخی از کاربران کاری زمانگیر بوده و ممکن است حین کار پیامک‌های دیگر هم پاک شوند.

بیشتر بخوانید:

گوگل برای حل این مشکل در حال توسعه قابلیت جدیدی برای اپ Messages است که با شناسایی پیامک‌های حاوی رمز پویا و حذف آن‌ها پس از ۲۴ ساعت، به خلوت شدن صندوق پیام‌ها کمک می‌کند. از آنجا که پیامک‌های رمز یکبار مصرف به سرعت بلااستفاده می‌شوند، امکان حذف خودکار آن‌ها برای بسیاری از کاربران نکته مثبتی خواهد بود.

گوگل برای مدیریت رمز پویا دست به کار شده
گوگل برای مدیریت رمز پویا دست به کار شده

این قابلیت که توسط سایت XDA Developers و با بررسی فایل apk نسخه v6.7.067 برنامه Google Messages کشف شده، پس از ۲۴ ساعت برای حذف خودکار پیامک‌های حاوی رمز پویا به کاربر اطلاع رسانی می‌کند. کاربر می‌تواند حذف پیام‌ها را تأیید کرده و یا با لمس گزینه «no thanks» آن‌ها را ذخیره کند.

قابلیت مذکور هم اکنون مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته و انتظار می‌رود در هفته‌های آتی برای Messages منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کنترل گوگل بر پیامک های حاوی رمز پویا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر