;
coinex

گوگل مپس به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز شد!

در آخرین آپدیت، گوگل مپس به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز شد. مدتی پیش گوگل خبر از در دسترس قرار گرفتن این قابلیت برای همگان داده بود. با ما باشید.

گوگل‌ مپ لایو ویو (Live View) نام قابلیت جدید ناوبری ازطریق واقعیت افزوده است که از تصویرسازی دوربین گوشی کاربر استفاده می‌کند. لایو ویو از دوربین گوشی و دیتابیس گسترده‌ی گوگل‌ مپ استفاده می‌کند تا تجربه‌ی واقعیت افزوده‌ی منحصربه‌فردی ارائه دهد.

این قابلیت رابط نقشه را با استفاده از گرفتن تصاویر بی‌درنگ (Real Time) لایه‌بندی می‌کند. لایو ویو تا پیش‌از‌این به‌صورت آزمایشی تنها دراختیار تعداد بسیار محدودی از کاربران منتخب و دارندگان گوشی‌های پیکسل قرار داشت؛ اما از این به بعد در دسترس همه کاربران اندروید خواهد بود.

گوگل مپس به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز شد

گوگل، قابلیت‌های جدیدی به «Live View AR» اضافه کرده است. از ویژگی‌های اضافه شده می‌توان به نشانگرهای مسیریابی با واقعیت افزوده اشاره کرد که پیدا کردن مسیر را از همیشه آسانتر می‌کند. علاوه بر نشانگر‌های جهت یابی، اطلاعاتی در مورد فاصله تا مقصد و مسیرهای مخصوص تردد عابران پیاده نیز روی صفحه ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کاربران می‌توانند گوشی هوشمند خود را در مسیر حرکت بالا نگه دارند و از قابلیت‌های جدید جهت یابی  که اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی برخی مکان‌های خاص نیز ارائه می‌‌دهد، استفاده کنند. «میرکو رانیری»، مدیر محصول تیم گوگل مپس در مورد قابلیت‌های جدید «لایو ویو آی‌آر» توضیحاتی ارائه کرده است:

«نشانگرهای بصری برای برخی مکان‌های خاص، پارک‌های محلی و جاذبه‌های گردشگری شناخته شده مثل ساختمان «امپایر استیت» (Empire State) نیویورک و «پانتیون» (Pantheon) رم فعال است.»

گوگل اعلام کرده که به زودی این ویژگی در سیستم عامل اندروید و iOS و برای 25 شهر از جمله برلین، لندن، نیویورک، رم، سانفرانسیسکو و توکیو ارائه خواهد شد.

گوگل مپس به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز شد
گوگل مپس به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز شد

یکی دیگر از قابلیت‌های خوبی که قرار است به  لایو ویو اضافه شود، امکان استفاده از نشانگرهای جهت یابی در ناوگان حمل و نقل است. درنتیجه وقتی مثلا کاربر از ایستگاه مترو خارج می‌شود یا به تقاطع شلوغ می‌رسد، دیگر سردرگم نخواهد بود و می‌تواند مسیر بعدی خود را به راحتی مشخص کند.

گوگل در تلاش است تا با به روز رسانی‌های گوگل مپس، به کاربران در مسیریابی بیش از پیش کمک کند. سال گذشته نیز فناوری واقعیت افزوده را به مپس اضافه کرد تا کاربران بتوانند به شکل دقیق‌تری از موقعیت مکانی خود و مسیرهای پیشِ رو مطلع شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تکنولوژی واقعیت افزوده در گوگل مپس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر