;
coinex

ماجرای تعطیلی یک هفته‌ای تهران ؛ آیا کرونا تهران را به تعطیلات 7 روزه می‌برد؟

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، از وضعیت بحرانی تهران و ضرورت تعطیلی یک هفته‌ای تهران خبر داد. آیا تهران به تعطیلات 7 روزه می‌رود؟

زالی که در روز شنبه، ۵ مهر در ستاد کرونای تهران به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، از «شیب رو به تزاید» آمار مبتلایان به کرونا در تهران خبر داد و گفت: «شرایط جدید بیماری در تهران کماکان به گونه‌ای است که وضعیت شهر تهران را در وضعیت کاملاً بحرانی و پر خطر قرار داده است.»

آقای زالی درباره جزئیات محدودیت‌های احتمالی در تهران توضیحی نداد، ولی گفت که در این زمینه‌ نامه‌ای تهیه و به ستاد کلی مقابله با کرونا ارسال شده است.

رئیس ‌جمهور ایران در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر این که «مقررات و نظارت‌ها» افزایش خواهند یافت، گفت ستادهای استانی مقابله با کرونا اختیار دارند که در صورت تشخیص تعطیلی برخی از مراکز برای یک هفته، پیشنهادشان را برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارائه دهند.

ماجرای تعطیلی یک هفته‌ای تهران

به‌دنبال افزایش میزان مبتلایان به کرونا در پایتخت و بحرانی بودن شرایط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد پیگیر تعطیلات یک هفته‌ای برای تهران هستند تا مصوبه دورکاری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

همزمان وزیر کشور از ارائه پیشنهاد جریمه برای متخلفان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران به‌عنوان الگو خبر داد و گفت: در صورت تصویب این موضوع در ستاد ملی با روش‌های اقناع‌سازی و جذب همراهی مردم این پیشنهاد اجرایی خواهد شد. این نسخه در شراطی برای تهران قرار است پیچیده شود که براساس گزارش‌ها وضعیت بیمارستان‌های تهران از نظر میزان بیماران بستری کرونا به شدت بحرانی توصیف شده است.

ماجرای تعطیلی یک هفته‌ای تهران

براساس این گزارش‌ها آمار بستری‌شدگان، مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی در کشور و به‌خصوص تهران به‌شدت رو به افزایش است و از این رو تختی برای بیماران کرونایی در مراکز درمانی باقی نمانده است. در همین راستا برخی گزارش‌ها از پر شدن حتی بخش‌های عادی بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی حکایت می‌کند.

روز گذشته هم مسعود مردانی عضو ستاد مقابله با کرونا در تفسیر وضعیت این روزهای پایتخت گفت وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران به حدی بحرانی است که اگر محدودیت‌های اجتماعی و اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از رشد فزاینده ابتلا به این ویروس کشنده برقرار نشود، هفته‌ پیش‌رو شاهد پر شدن فضای راهروی بیمارستان‌ها از مبتلایان کرونا خواهیم بود.

نادر توکلی معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران نیز روز گذشته هشدار داد اگر روند افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در روز‌های آینده ادامه یابد، با وجود هماهنگی‌های انجام‌شده در روند پذیرش بیماران مشکلات جدی ایجاد می‌شود.

در همین حال مطابق سخنان عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور کاهش نظارت‌ها موجب افزایش میزان بیماران مبتلا به کرونا و به تبع آن بالا رفتن آمار جان‌باختگان شده است. وی درخصوص پیشنهاد جریمه کردن متخلفان در تهران به‌عنوان الگو گفت: براساس دستورالعملی که نوشته شده تهران در این موضوع به‌عنوان الگو در نظر گرفته می‌شود و پیگیری برای اجرای این موضوع ادامه دارد، به شکلی که اگر موضوع جریمه مورد توصیه ستاد ملی قرار بگیرد با روش‌های بیشتر اقناعی و جذب همراهی مردم آن را اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تعطیلی یک هفته‌ای تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر