;
coinex

برترین کشورها در فناوری 5G کدامند؟

راه اندازی زیرساخت های لازم برای بهره برداری از نسل پنجم اینترنت همراه در ایران شاید برای برخی این سوال را ایجاد کند که برترین کشورها در فناوری 5G کدامند؟

اگر تا چند سال قبل نسل پنجم تلفن همراه تنها یک تکنولوژی دور از دسترس و صرفا مبتنی بر آزمایش‌های علمی بود حالا تعداد کشورهایی که نسل پنجم موبایل در آن عملیاتی شده به سرعت درحال افزایش است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شبکه‌های نسل پنجم سرعت ارتباطی بالاتر آنها نسبت به نسل‌های قبلی و تکنولوژی‌های ارتباطی دیگر است.

افزایش سرعت دسترسی قابلیت‌های ویژه‌ جدیدی را به این شبکه‌ها اضافه می‌کند از جمله آنها بهره‌مندی از قابلیت‌های اینترنت اشیاست که می‌تواند توسعه قابل توجهی را در حوزه‌های مختلف از عرصه خودروهای خودران گرفته تا کشاورزی آنلاین ایجاد کند. ‌از این جهت می‌توان شبکه‌ها و کشورهایی  را که از شبکه نسل پنجم بهره می‌برند بر اساس این سرعت طبقه‌بندی کرد. اما برترین کشورها در فناوری 5G کدامند؟

برترین کشورها در فناوری 5G

بر اساس گزارش جدید شرکت تجزیه و تحلیل Omdia نشان داد کره جنوبی هنوز رهبر جهانی 5G است. در همین حال، سوئیس اروپا را رهبری می کند و در سطح جهانی دوم است. این امر همچنین پیشی گرفتن آنها از کویت برای مقام دوم است.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش Omdia پنج عامل اصلی برای جمع آوری این داده ها برای سه ماهه اول سال جاری در نظر گرفته شده است. سوئیس با 426 شهر و حداقل 80 درصد پوشش 5G از کویت پیشی گرفت و تعداد آنها تا ماه مه به 535 نفر افزایش یافت.

برترین کشورها در فناوری 5G کدامند؟

علاوه بر این، Omdia اشاره کرد که در دسترس بودن دستگاه محدود شده است، که عامل اصلی مانع از مواجهه مردم با نسل جدید شبکه مخابراتی است. در حال حاضر ، یک مثال خوب می تواند تلفن های هوشمند باشد ، با وجود گوشی های مجهز به 5G، با وجود رشد زیاد محموله ها در ماه های اخیر ، فقط بخشی از بازار کلی را تشکیل می دهند.

این گزارش نشان داد که کره جنوبی در حال حاضر با 5.88 میلیون دستگاه 5G فعال یا حدود 10 درصد از کل مواردی که در این کشور استفاده می شود در راس قرار دارد.

انگلستان در اروپا دوم است و اومدیا اذعان داشت که دولت انگلیس در پوشش گیگابیت در سراسر کشور سرمایه گذاری می کند. این کشور 1.1 میلیارد پوند سرمایه گذاری برای 5G متعهد شده است ، از جمله 400 میلیون پوند برای زیرساخت های پشتیبانی در شبکه های ثابت و تلفن همراه جدید. شرکت های مخابراتی همچنین در حال آماده سازی ارایه های 5G به صورت خودکار هستند ، زیرا رگولاتورها علیرغم تأثیرات عمده بر اقتصادهای مختلف به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا ، طیف 5G را به حراج می گذارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برترین ها در حوزه فناوری 5G چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر