;
coinex

اپلیکیشن ضبط صدای گوگل معرفی شد!

چندی پیش و در مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات گوگل، رسما از نسل پنجم گوشی پیکسل رونمایی شد. اپلیکیشن ضبط صدای گوگل نیز معرفی شد.

اپلیکیشن Recorder یک نرم‌افزار ضبط صدا است که در کنار امکانات مرسومی مانند ثبت و ذخیره کردن صدا قابلیت‌های بیشتری را نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال برخورداری این اپلیکیشن از هوش مصنوعی موجب شده است تا Recorder بتواند صداهای ضبط شده را به‌صورت هم‌زمان به متن تبدیل کند. علاوه بر آن، به کمک اپلیکیشن Recorder می‌توان به آوانگاری کلمات مختلف در صداهای ضبط‌شده پرداخت و با تلفظ صحیح آن‌ها به شکل نوشتاری آشنا شد.

اپلیکیشن اختصاصی ضبط صدای گوگل از قابلیت‌های کاربردی دیگری هم برخوردار است که آن را متمایز از نمونه‌های مشابه می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توان توسط Recorder کلمات مشخص یا موسیقی خاصی را درون فایل‌های صوتی مختلف جست‌وجو کرد. مهم آن است که استفاده از تمام قابلیت‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، بدون نیاز نرم‌افزار به اتصال اینترنتی و به‌صورت آفلاین امکان‌پذیر خواهد بود.

اپلیکیشن ضبط صدای گوگل معرفی شد

در رویداد آنلاین معرفی محصولات گوگل، این شرکت برنامه Google Recorder را نیز معرفی کرد. برنامه ضبط صدای گوگل برای گوشی‌ پیکسل 2 و تمام گوشی‌هایی که پس از این مدل عرضه شدند در دسترس خواهد بود. در این برنامه پیدا کردن فایل‌های ضبط شده بسیار راحت‌تر خواهد بود و ادیت‌ کردن فایل‌ها نیز در فضای نرم‌افزار امکان‌پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

یکی از بهترین ویژگی‌های برنامه امکان جستجوی و حذف کلمات و جملات از فایل صوتی است. در صورتی که با یک فایل بزرگ طرف باشید و درست به یاد نداشته باشید چه بخشی از آن را می‌خواستید حذف یا ادیت کنید به راحتی با جستجو می‌توانید بخش، کلمه و یا جمله مورد نظر خود را پیدا کنید.

اپلیکیشن ضبط صدای گوگل

این قابلیت برنامه ضبط صدای گوگل نیازی به ارتباط به اینترنت نخواهد داشت ولی فعلا فقط توانایی شناسایی کلمات و جملات فقط در زبان انگلیسی ممکن است. گوگل همچنین اعلام کرد این ویژگی به جز پیکسل 5 در تعدادی دیگر از گوشی‌های گوگل و دسترس خواهد بود.

گوگل در زمینه نرم‌افزاری در کنار این قابلیت، ویژگی Hold for me که در زمان انتظار تماس کاملا کاربردی است را نیز معرفی کرد.

احتمال عرضه این دو قابلیت برای باقی گوشی‌های اندرویدی به جز محصولات سری پیکسل نیز وجود دارد ولی گوگل هنوز چیزی را رسما تایید نکرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اپلیکیشن ضبط صدای گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر