;
coinex

گوشی ویرا صاایران آماده و کامل از چین وارد شده است!

در پاسخ به جنجال های برآمده از حواشی گوشی های ویرا صاایران،‌ معاون وزیر ارتباطات گفت که گوشی ویرا صاایران آماده و کامل از چین وارد شده است.

شباهت عجیب گوشی های ویران صاایران با یک برند چینی از همان ابتدا نیز اعجاب آور بود و حرف و حدیث های فراوانی را به دنبال داشت. چندی پیش از اینکه تصاویر و مشخصات این گوشی ها فاش شود، وزیر ارتباطات در یک گفتگوی رسمی خبر از عرضه اولین گوشی کاملا ساخت تولید داخل داده بود.

قرار بود این گوشی ساخت داخل توسط شرکت صاایران و با همکاری ایرانسل میان مردم توزیع شود. در این میان برخی حتی از احتمال عرضه این گوشی ها با سیستم عامل بومی حرف میگفتند. اما از زمان رونمایی از مشخصات فنی این گوشی، وارداتی بودن این گوشی محرز شده است. تصاویر، مشخصات فنی و سایر ویژگی های جزئی این گوشی ها کاملا با یک برند چینی منطبق است. این شبهات، واکنش معاون وزیر ارتباطات و ابهام زدایی او را در پی داشت.

گوشی ویرا صاایران آماده و کامل از چین وارد شده است

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده که گوشی‌های ویرا که تحت برند صاایران برای عرضه به بازار توسط اپراتورها آماده شده‌اند، به روش CBU تهیه شده و این روند بدان معناست که گوشی‌ها به طور کمال و تمام و بسته‌بندی شده از چین خریداری شده و لیبل برند ایرانی روی آن خورده است.

بیشتر بخوانید:

او تاکید کرده که در ادبیات تولید صنعتی روش CBU اولین گامی است که شرکت‌ها برمی‌دارند تا پس از مطالعات روی محصول و بازخورد بازار، به روش‌های دیگر تولید دست پیدا کنند. به گفته او تلفن‌همراهی که مدتی قبل در فضای مجازی رونمایی شد، برای سنجیدن بازار از کشور دیگری خریداری شده بود و قرار است تا ۶ ماه دیگر تولید این گوشی به مرحله CKD (کاملاً قطعه‌قطعه شده) در کشور برسد.

گوشی ویرا صاایران

چندی پیش با انتشار عکس‌ها و مشخصات گوشی ویرا صاایران، مشخص شد که این گوشی یک کپی کامل از برند چینی یولفون است و کمی بعد مدیرعامل ایرانسل و وزیر ارتباطات اذعان داشتند که این گوشی‌ها احتمالا به روش SKD و CKD (واردات قطعات منفصل و متصل شده و مونتاژ نهایی در کارخانه داخل کشور) ساخته شده‌اند. به نظر می‌رسد اما روش تولید این گوشی‌ها به مرحله‌ای پیش از این دو مورد متعلق دارد و صاایران از روش CBU برای این گوشی‌ها استفاده کرده است.

CBU خلاصه‌شده‌ عبارت Completely Built Unit به‌معنای «واحد کاملا ساخته ‌شده» است و در صنعت خودروی کشورمان نیز رایج است، خودروسازان تا زمانی‌که تاسیسات مورد نیاز برای ساخت فراهم نشود ترجیح می‌دهند از این روش برای واردات خودرو استفاده کنند و به نظر می‌رسد در صنعت تولید موبایل نیز چنین موضوعی رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گوشی ویرا صاایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر