;
coinex

سناتورهای دموکرات خواهان تجزیه گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل!

با انتشار گزارش آنتی‌تراست، سناتورهای دموکرات خواهان تجزیه گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل و صورت دادن اقدامات سختگیرانه در قبال فعالیت‌های این شرکت‌ها شده‌اند.

این یک حقیقت است که شرکت‌های بزرگ در دنیا و به طور کلی صاحبان قدرت خواهان شرایطی هستند که ادامه در اختیار داشتن قدرت آنها را تضمین کند. حال در حوزه فناوری هم که سرمایه بسیار زیادی در آن وارد شده داستان به همین منوال است و شرکت‌های بزرگی مانند اپل، آلفابت، فیس‌بوک و البته آمازون، انحصار خاصی در هر زمینه ایجاد کرده‌اند تا شاید هیچ رقیبی نتواند به حوزه کسب درآمد و نفوذ آنها وارد شود.

اگرچه صاحبان قدرت با اعمال نفوذهای خود می‌توانند در بدنه دولت‌ها و حاکمیت شرکت‌ها نیز تغییر ایجاد کنند ولی عدم همزمانی احزاب حاکم در دو جبهه دولت و کنگره آمریکای حالتی ایجاد کرده تا شرکت‌های بزرگ فناوری به عنوان یکی از مهره‌های بزرگ در این جنگ قدرت، مورد حمله نمایندگان دموکرات قرار بگیرند که در حال حاضر در اکثریت کنگره ایالات متحده آمریکا قرار دارند.

سناتورهای دموکرات خواهان تجزیه گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل

قانونگذاران حزب دموکرات در آمریکا خواهان کنترل بیشتر بر شرکت های بزرگ فناوری هستند. این امر احتمالا فیس بوک، گوگل، آمازون و اپل را مجبور به تجزیه کسب وکارشان می کند و  همچنین منجر به وضع قوانینی برای حفاظت از رقابت می شود که خرید و ادغام شرکت های دیگر را برای آنها سخت تر می کند.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا پس از انتشار گزارش تحقیقات ۱۵ ماهه کمیته قضایی مجلس آمریکا درباره قوانین آنتی تراست (ضدانحصار) در شرکت ها، نمایندگان دموکرات در یک گزارش پیشنهادات خود را مطرح کرده اند.

تجزیه های اجباری شرکت ها از طریق قانون، گامی افراطی از سوی کنگره به حساب می آید. دهه های متمادی است که شرکت های بزرگ فناوری از قوانین سختگیرانه به دور بوده اند، اما در این اواخر به دلیل  موضوعاتی مانند رقابت، حریم شخصی کاربران و نفرت پراکنی تحت تحقیقات گسترده ای قرار گرفته اند.

سناتورهای دموکرات خواهان تجزیه گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل

این درحالی است که جو بایدن کاندیدای ریاست جمهور آمریکا قبلا  گفته بود باید تجزیه شرکت ها را به عنوان اقدامی احتمالی در نظر داشت. البته اگر چنین اقدامی انجام شود، تغییرات مهمی در صنعت فناوری به وجود می آید.

تحقیقات کنگره نشان داد گوگل به طور انحصاری بر بازار جستجو سلطه دارد و سلطه فیس بوک بر بازار شبکه های اجتماعی کاملا واضح است. همچنین اپل و آمازون نیز مدت طولانی است که قدرت قابل توجهی بر بازار خرده فروشی  آنلاین ، سیستم های عامل موبایل و اپ استورهای موبایل دارند.

برخی منتقدان معتقدند تجزیه سرویس های اینستاگرام و واتس اپ از فیس بوک، یوتیوب از گوگل باید درنظر گرفته شوند. این گزارش اشاره می کند ۴ شرکت با تحمیل هزینه های اضافی، شرایط قراردادی سخت و استخراج اطلاعات مهم از افراد و کسب و کارها  از قدرت بازاری خود سواستفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید:

سناتورهای دموکرات خواهان تجزیه گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل هستند! نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر